Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 3
Kombinace stavebních aakustických prvků
Kostel Krista Spasitele na pražském sídlišti Barrandov
má před sebou závěrečnou fázi výstavby. Všechny nos-
né anenosné svislé konstrukce již stojí. Vnávaznosti
na dokončení hrubé stavby prohá úprava povrchů,
dovka investorských prvků a pokračují práce na
vjším zateplovacím sysmu (foto č. 1). Tern slav-
nostního vysvěcení kostela, naplánovaný na neděli
22.listopadu, by teoreticky nemělo už nic ohrozit.
Vedoucí projektu Josef Majer připomíná, že se stavbaři
divize 9 dosud dokázali vyrovnat se všemi probmy včet-
ně těch neekávach. „které dovky byly zpožděny
a kolik dodavatelů zpomalilo své postupy,“ zmuje
vsouvislosti svyhlášením nouzového stavu kvůli šíření
nemoci covid-19. „Nemocné jsme sice neli, ale do po-
stupů zasáhla preventivní opatření, která si někteří vyložili
dost expresiv. Naštěstí se nám podařilo z valné míry
kapacity přeskupit a s investorem se domluvit.“ Stavbu
sdorysem ve tvaru kříže tvoří monolitické konstrukce
rozdílného členění. Výrazm a zároveň atypickým prv-
kem je šestimetrový kruhový stlík umístěný vprůsí-
ku ramen kříže. „Náročné byly nejen tvary monolitů, ale
také světk, který je prototypem amusel se velmi složi
vymýšlet,“ popisuje Josef Majer. Kombinace stavebních
aakustických prvků ajejich sladění vtakovém rozsahu by-
la pro něj ijeho tým zcela nová zkušenost: „Akustika je pro
kostel zásadní, byť pro tento prostor (foto č. 2) neexistuje
norma. Avše se takzvaně ladí až vprůhu výstavby.
Umělecké prvky imoderní technologie
Specifické bylo také využití zámečnických prvků, které
projekt nedokázal přesně definovat akteré se tak musely
vdílenské dokumentaci kompletně doprojektovat. „Stav-
ba bude funkčním propojením uměleckých prvků, moder-
ch technologií aprototypových dílů do výsledku, který
by měl odpovídat sakrálmu využi. Nelze na ní vpl
ře použít standardní postupy a normovaná ře,“
doplňuje vedoucí projektu. Sinvestorem, římskokatolic-
kou farností Praha – Hlubepy, se podle jeho slov dobře
spolupracuje: „Myslím, že se sešel dobrý realizní tým
vcelém spektru zainteresovaných osob. Všichni včet
technického dozoru, koorditora BOZP ainvestora našli
společnou řeč adohromady tvoří funkční celek.“ Na stav-
bě se kromě divize 9 podílela také divize 4 (zemní práce),
Subterra (TZB) aPragis (monolitické konstrukce).
Nový kostel by se měl stát komunitm centrem,
místem pro rozvoj volnočasových aktivit avzdělávach
programů pro obyvatele sídliště.
Blanka Růžková, foto Petr Adámek
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
2
Starou tělocvičnu nahradí moderní hala
Sport + Tábor = Metrostav. Na první pohled trochu
nesmyslná rovnice, která ale platí bezezbytku už od
loňska. Tehdy divize 6 ve sdružení sfirmou Památky
Tábor úspěšně dokončila první etapu rekonstrukce
plaveckého arlu a letos v dubnu se pustila do vý-
stavby nové vícčelové sportovní haly. Pro město je
to dlouho očekávaná příležitost, jak dotvořit sportovní
kampus v lokalitě, kde se v současné době nachá
atletický stadion Míru, krytý ivenkovní plavecký bazén
anedaleko ifotbalový stadion klubu FC MAS Táborsko
či sportovní hala zvaná Kvapilka.
Nejprve musíme pro novou sportovní halu připravit
dostatečný prostor. Proto v současné době finišujeme
sdemolicí původní tělocvičny,“ řekl pár dní po Velikono-
ch vedoucí projektu Michal Hryzák. Následovat by mělo
provedení základové jámy ahem zhruba dalšího čtvrt
roku by na staventi měla vyrůst nosná konstrukce části
zázemí amenších sálů ave fázi rozestavěnosti by se měla
nacházet ihlavní hala.
Sohledem na provoz plorny
Základem haly má být hřtě orozrech 20 x 40 m, které
bude možné rozdělit na meí samostatné celky. Hala má
t strop vysoký 10 m ajejí součástí má být i atletický
koridor v lce 90 m. „Podobný koridor jsme si už loni
vyzkoušeli na stavbě vČeských Budějovich, tak to bude
oco jednodušší,“ říká vedoucí projektu. Mimo prostor
samotho hřiště bude součástí sportovní haly imístnost
pro fitness či taneční sály. Hala bude plně vyhovovat
em halovým sporm aarchitekti počítají istribunou
pro 500 diků.
Hlavní konstrukci nového objektu bude tvit pre-
fabrikovaný skelet zalený na pilotách s obvodovými
vyzdívkami zkeramických akustických cihel spultovou
střechou z panelů. Během stavby by snad tým Michala
Hryzáka nemělo nic překvapit, nicně podle vedoucího
projektu budou muset stavbi skloubit těžké staveb
práce sletm rimem provozu nedalekého areálu letní
plovárny afotbalového hřiště.
Podle smlouvy by měla být nová hala vTáboře hoto
do konce září. „Přáním investora je ale dokoení stavby
íve, aby stihl uspádat závody již vlé. Jdeme tomuto
ání naproti ze všech sil adoufáme, že současná situace
výjimečného stavu tern dokončení nijak negativně ne-
ovliv,“ uzavřel Michal Hryzák. Sen mnoha táborských
sportovců o vícčelové hale se opět přibžil k reali.
Martina Vampulo
stavba části dálnice D48 zdárně pokračuje
Přesněji přestavba bezla 12 km dlouhého úseku sil-
nice I/48 na dálnici D48 mezi obcemi Rybí a Ry chaltice
na Frýdecko-stecku je ve své druhé polovině. Na
ročné stavbě, která zahrnuje mimo jiné i 147 staveb-
ních objektů rozložených po celé délce stavby, se po-
lí řada výrobch provozů divize 4. Stavbu vede tým
Ing. Jiřího Capila a pracuje zde ve sdružení s firmami
Swietelsky a Colas.
Samotná stavba je rozdělena na dva úseky. První
vede z Rybí do Příboru a je dlouhý asi 5,5 km, druhý
v délce asi 6 km potom od Příboru k mimoúrovňovému
ížení Rychaltice. Uprostřed trasy dálnice se totiž na-
chází mimoúrovňová křižovatka Příbor-pad, která byla
zhotovena v předstihu v rámci výstavby obchvatu města
íbor. V srpnu 2019 byla v rámci druhé etapy výstavby
dokončena jedna polovina přestavby silnice I/48 na dálnici
D48, na kterou byl převeden veřejný provoz v režimu 1 + 1,
tedy jeden sr na Bělotín a jeden směr na Český Těšín.
„Nejprve jsme museli rozšířit silniční těleso, postavit
mosty a vybudovat novou vozovku na jedné polovině
budoucí dálnice (foto č. 1), pak jsme na novou polovinu
dálnice převedli provoz,“ uvádí Ing. Capil.
Na dvou souběžně realizovach úsecích je nyní pro-
děna třetí etapa výstavby, při níž se zhotovuje druhá
polovina dálnice včetně středního dělicího pásu, směrově
rozdělené v kategorii D 25,5/120. Na zátku třetí etapy
bylo potřeba nejprve zbourat zbylou polovinu stávajících
mostů. V současné době je na 11 mostech dokončena
vrchní stavba. To zname, že jsou již hotové nosné kon-
strukce mostů a po nich budou následovat činnosti týka-
cí se izolace a asfaltoho souvrství včetně příslenst
mostů (foto č. 2).
V létě bude na zátku úseku předčasně zprovozněn
pravý most C 231 přes polní cestu a vodní tok, který je
dlouhý 257 m a má celkem šest po. V trase jsou takřka
dokončeny zemní práce na rozšíření zemního tělesa a ta-
ké je dokončena zemní pň včetně kanalizace a drenáží.
Nyní stavbi realizují pokládku konstruch vrstev ze
štěrkodrtě a zahájili pokdku mechanicky zpevného
kameniva. „Stavba je velice rozsáhlá a náročná nejen po-
čtem objektů či silným provozem v okolí, ale museli jsme
si poradit i se slitou dopravní obslností a logistikou
nažení materlů na stavbu,“ uzará vedoucí projektu.
Ing. Jí Capil, foto Drahoslav Rak
1 2
Nová sportovní hala vTáboře vyroste na místě
locvičny, která vznikla přestavbou původ
evostavby zroku 1929. Architekt Theodor Petřík ji
navrhl jako dočasný objekt pro Jihočeskou výstavu
spojenou svýstavou československého válečnictví. Ta
se vTáboře uskutečnila na přelomu června ačervence
vroce 1929 azúčastnil se jí itehdejší prezident
Československa Tomáš Garrigue Masaryk. Během
výstavy se nad Táborem přehnala vichřice provázená
dešm akrupobim, která jen na samotných stavch
výstaviště zsobila za necelou hodinu škody vhodnotě
na 850000 Kč. Díky obrovskému úsilí organizátorů
výstavy však byla již druhý den opět otevřena.
Start obřího transportu: Metrostav vezl díly vrat pro vodní dílo Gabčíkovo
Po měsících tvarování, svařování a lakování se po Velikonoch začaly přesouvat stovky tun hotových komponent
z ocelářské dílny divize 3 po českých silnicích na Slovensko do Gabčíkova. Aby série nadměrných nákladů nezpůsobila
etížení dopravy, stavbaři Metrostavu rozdělili trasy do několika variant a ter. První dva kamiony vyrazily večer
15. dubna z areálu oceřů v Horních Počernich (foto č. 1 a 2). Po dálnici D1 byl transportován jeden z nejleích dílů
vyrobených vrat (foto č. 3). I tak však vážil úctyhodných 28,5 tuny a celková hmotnost soupravy činila 42 tun. O transportu
daích dílů a jejich montáži na VD Gabčíkovo vás budeme informovat v některém z následujících vyní novin.
red, foto Petr Adámek
1
2
3
Metrostav_07_2020.indd 3Metrostav_07_2020.indd 3 29.04.20 12:5629.04.20 12:56
Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 4

Sending statistics … done (596 ms)

Rendering Strana 4 (102212): (0/1)

Rendering Strana 3 (102211): (0/1)

Rendering Strana 2 (102210): (0/1)

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogoa-26.png

 i2866/vth118372-1.jpg (2x)

 i2866/vth118373-1.jpg (2x)

 i2866/bg102211.svg

 i2866/vth118374-1.jpg (2x)

 i2866/vth118371-1.jpg