Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 1
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Průzkum pro metro D
Mělnická teplárna bez síry
Naše dceřiná společnost DIZ Bohemia dokončuje
výstavbu dvou odsiřovacích linek všech šesti výrobch
bloků Teplárny Energotrans (valé Elektrárny MělníkI).
Vbřeznu byly úspěšně ukončeny provozní zkoušky no
technologie. Díky investici přes 1,5 miliardy Kč splní
teplárna nový evropský emisní limit na oxid siřičitý.
Zízení pracuje na principu mokré vápencové vyrky
a významně sníží iemise tuhých znišťujících látek
aanorganických sloučenin chloru afluoru. Metrostav ve
stejné teplárně by měl realizovat další zakázku, tentokrát
jde o unikátní zařízení na zachytávání rtuti.
Zatěžovací zkouška
Koncem dubna proběhla
zatěžovací zkouška na
2.části nosné konstrukce
pod novou kolejí 201 vmístě
budoucí železniční stanice
Praha Zahradní Město.
Poslední den vdubnu byla
kolej uvedena do zkušebho provozu vrozsahu nutném pro
provedení dalších etap projektu Optimalizace traťového
úseku Praha Hostivař – Praha hl. n., 2. část, na kterém
pracuje divize 5 pod vedením Ing.Ladislava Šabacha.
Subterra prodlouží metro ve Stockholmu
Konkrétně jde o prodloužení modré linky do obce Järfälla.
Smlouvu na ražbu čtyřkilometrové trasy včetně dvou stanic
uzavřela dceřiná společnost SBT Sverige AB 27. dubna. Na
zakázce by se měla polet i divize 5 Metrostavu, dceřiná
společnost Metrostav Norge AS a jedná se s divizí 6
Metrostavu o realizaci ŽB konstrukcí stanic. Blahoejeme
kolegům ze Subterra a přejeme zdárný průh projektu!
Poděkování za dezinfekci pracovišť
Naše společnost vrámci ochrany zastnanců proti
hrozbě nákazy covid-19 téměř okamžitě zahájila dezinfekci
chemickým postřikem, kterou na základě požadavků
jednotlivých staveb zajišťovali kromě externího dodavatele
edevším zastnanci divize 1 adivize 5. Oba pracov
týmy, které sestavil za divizi 5 Ing.Jiří Kocián aza divizi 1
Ing.Stanislav Rybczynski, fungovaly velmi doe aběhem
dvou nejexponovanějších týdnů zvládly vydezinfikovat více
než 55 pracovišť po celé České republice. Za tuto obětavou
práci anasazení jim patří upřímný dík.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Jana Prokeše,
vedoucího projektů z divize 6 str. 2
Rekordní noc na dálnici D1:
demolice tří mostů str. 2
Starou tělocvičnu v Táboře nahradí
moderní sportovní hala str. 3
Výstavba části dálnice D48 na
Frýdecko-Místecku pokračuje str. 3
Hořínská plavební komora
dostala nová vrata
více ve fotoreportáži na str. 4
4. května 2020 / 7 / XXXII
Divize 8 provádí už 11 měců dva geologické průzku-
my pro výstavbu metra D. Ten prostorově ičasově ná-
rnější, označovaný jako úsek PAD4, řídí ve sdruže
spolný tým divizí 8 a 5 vedený ředitelem výstavby
Ing.Miroslavem Filipem avedoucím projektu Ing.Šte-
fanem Ivorem. Podzemní práce (hlavní foto) v m
vlastmi silami zajišťují razi divize 5. Mají za sebou
nejen vyhloubení avystrojení 30 m hluboké přístupové
šachty, ale do května také dokončili 65 m vlastho
průzkumného díla.
Zšachty svnitřním průměrem 7,6 m, kterou specialis-
té zfirmy Zakládání staveb zajistili převrtávanou pilotovou
stěnou, vychází pod dvojitým mikropilotovým deštníkem
esovitě zahnutá ražená štola, která bude měřit přes 116 m.
Její první 25m úsek (foto č. 1) s výrubem přes 28 m
2
slouží jako přístupová cesta. Následující asi 91 m dlouhá
část průzkumné štoly svýrubem až kolem 70 m
2
se stane
kalotou přestupového tunelu mezi nyní provozovanými
linkami metra C aD ve stanici Pankrác.
„Na stavbě dnes vnepřetržitém provozu pracuje asi
60lidí, znichž většina je znaší divize 5. Omezení vyvola
koronavirovou nákazou se nás naštěstí příliš nedotkla,
pokud pominu páteční nedostatek respirátorů či čas-
jší dezinfekci pracovišť. Jen pět našich zdejších kole
totiž bylo ze Slovenska amy je mohli bez probmů vy-
nit za české zastnance Metrostavu, ktí budovali
lnní tunel uPrešova,“ vzpomíná Ing.Ivor.
Nepříznivé geologické podmínky
kladním úkolem průzkumu je ověření přetvárných
a pevnostních charakteristik hornin v plánované trase
nového metra. Na Pankráci vúseku PAD4 (foto č. 2 a3),
jenž se nachází jižně od křižovatky ulic Na Strži aBudě-
jovická, má nové metro D těsně podcházet provozovanou
trasu C. Projekt zde nac očekává i velmi nepříznivé
geologické podmínky snestabilními horninami vtzv. ko-
sovsm souvrství, pro které jsou typické silně tektonicky
porušené prvohorní břidlice střídané vrstvami křemenců,
es něž do díla přiká podzemní voda. Oproti předpo-
klam ze zadání projektu se ale její hladina snižuje větší
rou a nadloží v okolí pzkumné štoly si proto více
sedá. Ražbu by divize 5 měla zakončit vezcela odlišném
horninovém prostředí tvrdých diabasů, kde je mož
ekávat nutnost poití trhacích prací.
Momentálně jsme se sčelbou dostali pod provozova-
ný úsek metra C, přičemž vzdálenost našeho vrchlíku od
ostění provozované linky je pouhých 5 m. Mechanické roz-
pojování horniny provádíme pomocí nedávno pořízeného
bagru od firmy Wimmer, který zároveň zvládá ivrty pro
upevnění vystrojovacích prvků. Používáme inový vrta
z Epiroc S2, jenž jsme vzhledem kúzké šachtě museli
spustit na její dno částečně rozmontovaný asložili jsme
ho až ve větším profilu štoly. Už samotná ražba ve městě
je složitá, na Pankráci je ale navíc umocná svislou
dopravou rubaniny, betonu i výstroje přes úzkou šach-
tu. Komplikací je ibzkost tunelů provozovaného metra
ainženýrských sí, znichž největší je 1200 mm potrubí,
které ve vzlenosti asi pěti metrů od průzkumné šachty
ivádí do Prahy vodu ze Želivky,“ popisuje Ing.Ivor. „Mi-
mo divize 5 a8 se do prací na pzkumu na PAD4 zapojila
sodvozem rubaniny idivize 4, beton odebíráme od TBG
Metrostav,“ doplňuje ředitel výstavby zdivize 8.
Kudy trasa nové linky metra povede?
ipravované déčko by mělo být s délkou 10,6 km asi dva-
krát kratší než trasa C, nadne celkem 10 stanic, z toho
dvě přestupní. V páteční fázi vznikne trasa mezi Pan-
krácí, Novými Dvory a pokračovat bude do Depa Písnice.
sledně má být budon i úsek z Pankráce na náměstí
Míru. Plánuje se, že na nové trase D by měly jezdit vlaky
bez řidiče. Náklady jsou odhadovány na 57 miliard Kč,
investorem stavby bude pražský dopravní podnik.
Výstavbou metra trasy D si město slibuje zlepše
problematické dopravní situace v jižní části Prahy (Krč,
Lhotka, Lib) a dalších kapacitch sídlištních celků,
odleení jižní části stávající linky C či vytvoření kapacit
rezervy pro případ přerušení provozu na lince C.
Lenka Svobodová, foto Petr Amek
1
2 3
Obchodní úspěchy
Na následujících řádch uvádíme výr projektů,
které doplní výrobní program naší společnosti pro
daí období. Vbřeznu a vdubnu jsme úspěšně
vysoutěžili a podepsali smlouvy na tyto vybra
stavby:
1. Výstavba bytových domů Do Zahrádek – etapa A,
B, C, Praha 5. Divize 6.
2.stavba parkhouse P+R, Černý Most, Praha 9.
Divize 8.
3. Výstavba prodloužení podchodů žst. Praha hl. n.,
etapa 1A. Divize 5.
4. Rekonstrukce JE Temelín, etapa F229 rozvody
vody. Divize 8.
5. Rekonstrukce jezu VD Hubálov, hráze a úpravy
to. Divize 6.
Ing.Rostislav Štajer
Letní sportovní hry Metrostavu 2020
jsou kvůli opatření
vsouvislosti scovidem-19
pro letošní rok zrušeny!
Metrostav_07_2020.indd 1Metrostav_07_2020.indd 1 29.04.20 12:5629.04.20 12:56
Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 07/2020, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (319 ms)

Rendering Strana 2 (102210): (0/1) (314 ms)

Rendering Strana 1 (102209): (0/1) (347 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2866/vth118371-1.jpg

 i2866/bg102209.svg

 i2866/vth118372-1.jpg

 i2866/vth118373-1.jpg

 i2866/vth118374-1.jpg