Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 08/2007, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2007, Strana 3
Gynekologicko-porodnicklinika Fakultnemocnice
Plzří nejkomplikovanější případy z celého zápa-
dočeského regionu. Její kaři i pacientky již brzy
opusnevyhovují sídlo na Slovanech a přestěhují se
do moderních budov v Lochotíně, které vybudoval tým
Ing. Pavla Bzdila z plzeňské oblasti divize 1.
Staveniště zasáhlo do istávací plochy vrtulníků,
práce proto zahájil stavbou nového heliportu, který byl
uveden do provozu už v říjnu 2005.
V lochotínském nemocničním areálu jsou velmi členi-
základové poměry, klinika je proto rozčleněna do čt
dilatačních celků různých výškových úrovní (foto č. 1).
Architekt itom šikovvyužil svažitost terénu tak, že
suterén na jižní straně je nadzemní a v severní části, kde
jsou technické obslužní provozy, leží pod zemí.
Vlastní klinika nad dorysem do tvaru L až
dvě podzemní a čti nadzemní podlí a kromě zemí
a administrativní části obsahuje dva centrální operač
sály (foto č. 3), několik dalších zákrokových sálů a hlavně
lůžková oddělení s 227 lůžky pro 132 dospělých a 95 novo-
rozenců. Pokoje jsou většinou dvoulůžkové se sociálním
zemím, vybavené nutným i doplňkovým zařízením, jako
jsou rampy medicinálních plynů, rozvody STA, telefonu
i datové sítě. O složitosti instalací svědčí i skutečnost, že
třeba elektro vybavení objektů etrozvodů edstavo-
valo asi pětinu z celkového objemu všech prací.
Součásprojektu byla navazující stavba samostatně
stojíízemní ambulance se dvěma podzemními pod-
lažími a rekonstrukce stanice rajských plynů, kterou se
stávajícím chirurgickým komplementem a budovanou kli-
nikou propojila chodba v úrovni 2. podzemního podlaží.
„Docela s překvapilo, jaké padavky měl investor
na vzhled interiérů. Jenom od Metrosu jsme odebrali
přes padesát různých druhů obkladů a dlažby,“ uvedl Ing.
Brázdil a pokračoval: Všechny místnosti jsou barevně
vymalované, různé odstíny mají i antimikrobiální nátěry
Steridex v operačních sálech a ve všech ‚čistých‘ provo-
zech. Nášlapnou vrstvu podlah tvoří převážně marmolea
kombinovaná do zajímavých obrazců a vzorů. Díky dobré
přípravě Romany Šneberkové i práci celého týmu se
stavbyvedoucími Ing. Janem Erbesem a Petrem Bártou
se nám podilo vyhovět em požadavkům investora,
včetně interiérových změn na poslední chvíli.“
Stavba nové kliniky trvala 21 měsíců a realizačtým ji
investorovi začne předávat začátkem května. Miminka ze
padních Čech se tak už brzy narodí v moderním a pří-
jemném prostředí, jaké si pro příchod na svět zaslouží.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
V nadzemních patrech lůžkového křídla dětské části
Fakultní nemocnice v Motole úspěšně pokrují úpravy
dispozice. Fasádníci provádějí fasády, specialisté ladí
nový systém potrubní pty. V podzemí však výstavba
nové části okružního tunelu pomalu končí.
První etapu rekonstrukce tské nemocnice provádí
sdružení firem OHL ŽS a Unistav Brno pod vedením Me-
trostavu. Tým vedoucího projektu Josefa Majera z divize 9
nejprve musel celou přestavovanou část budovy odlehčit
a při sanaci zesílit její nosný železobetonový skelet. Koor-
dinačně náročné práce stavbaři v Motole provádějí za
plného provozu ostatních částí budovy, která byla vyklize-
na jenom v období kolem Vánoc, aby mohly t provedeny
nezbytné úpravy v její hlavní svislé spojovací ose.
Důležitou komunikací, která umožní provoz automa-
tického vozíkového systému pro rozvoz jídla a materiá-
lů, v Motole bude okružní tunel, spojující křídla budovy
s novou nemocnicí pro dospělé. Ražbu jeho 250 metrů
dlouhé nové části o profilu 6 prováděl tým divize 1
a narazil při jak na zdokumentovaný vojenský kryt, tak
také na úkryt z druhé světové války, o kterém nikdo nevě-
děl. Pro nestabilitu však nešel využít a bude muset t
zaplněný betonem. V nových částech tunelu pracovníci
dokončují poslední povrchové úpravy. Stávající podzemní
koridory však jsou oproti předpokladům v tak dezolátním
stavu, že je před propojením s novým úsekem budeme
muset kompletně sanovat. Postup prací v podzemí neustá-
le inklinometricky sledujeme, ale žádná další překvapení
nečekáme,“ dokončil popis rozestavěnosti Josef Majer.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
strana 3
Z P R A V O D A J S T V Í Z D I V I Z Í
Plzeňská klinika pomůže celému regionu
1
Rekonstrukce dětské motolské nemocnice
2 3
Název: Administrativní areál Modřany
Objednatel: SG PROPERTY s.r.o.
Projekt: Architektonický ateliér Omicron – K
Doba výstavby: únor 2005 – červen 2006
„Centrála Nestlé je architektonicky zdařilá, neobvyk
a působivá stavba, u ž se podařilo dosáhnout promyš-
lené souhry mnoha často atypických detailů. Výsledná
působivá elegance je skloubená s bornou užitnou
hodnotou díla, které i vstupu upoutá neobvyklým
architektonickým ztvárněním atria s vodními kaskádami,
dřevěnými pódií v zeleni a konzolovitě vystupujícími ‚len-
tilkami‘,“ charakterizuje stavbu Ing. Přemysl Dušek.
Administrativní budova pro hlavní sídlo zastoupe-
společnosti Nestlé zabírá 75 000 obestavěného
prostoru, rozloženého do pěti nadzemních a dvou pod-
zemních podlaží. Její půdorys ve tvaru písmene U se ote-
vírá směrem k Vltavě venkovní terasou. Železobetonový
monolitický skelet s vniními výztužnými jádry a stěnami
je založený na železobetonové desce na piloch a mezi
ídly budovy vytří rozhlé atrium, jehož střechu
a vnější stěnu tvoří tabule čirého dvojskla.
Stavba, opláštěná hliníkovým fasádním systémem
zaskleným probarveným tmavě šedým sklem, je i pohle-
du zvenčí stroze elegantní a jednoduchá. Její dominantou
je uvnitř skryté rozlehlé atrium, do kterého jsou volně ote-
vřevelkoplošné kanceláře na ochozech v jednotlivých
patrech. Svislou plochu stěn atria narušují pouze vystupu-
jící oválné prosklené konferenční místnosti, k jejichž tvaru
možná inspirovala zdejší tradiční cukrovinka lentilka.
Vnitřnímu společnému prostoru vévodí padesátimetrová
vodní kaskáda doplněná zelení. Nabízí příjemné prostředí
pro obchodní jednání i relaxaci, kde promyšlené sklou-
bení chladného skla, hliníku, pohledového betonu, eva
a spousty rostlin navozuje pocit příjemné útulnosti.
Mimo kancelářské prostory a technické zázemí jsou
v objektu ješ konferenč sál, podniková prodejna,
speciální senzorická a degustlaboratoř, předváděcí
kulinářské centrum a stravovací provoz pro zaměstnance.
Součásstavby byla i rekonstrukce sedmdesátimetrové
železniční vlečky. Složitý projekt zrealizoval tým Ing. Pře-
mysla Duška z divize 6 za pouhých 17 měsíců.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
Stavby přihšené do soutěže Stavba roku 2007
Nové Brumlovce to sluší
d o k o n č e n í z e s t r . 1
„Stavba Brumlovky byla zajímavá mimořádným množ-
stvím použitých druhů materiálů a technologií a ta
tvarem budovy, který připomíná nahoru se rozšiřují
zaoblený komolý jehlan. Neobvyklé také je, že 25 m
dlouhý bazén i ostatní ‚mokrá‘ zařízení jsou umístěna
až v posledním pae, představil další novou část BB
Centra Martin Kapoun a doplnil: Základovou desku jsme
začali betonovat zátkem prosince 2005 a objekt se pro
veřejnost otevíral letos 2. dubna. Kromě neho týmu se
na jeho stavbě podílela i divize 7, která pro s prováděla
obvodový plášť z perforovaného plechu s metalickou
povrchovou úpravou a plochou střechu.
Budova o třech nadzemních a třech podzemních pod-
lažích nosnou konstrukci z železobetonového mono-
litického skeletu. Zastavěná plocha jejího přízemí se blíží
2000 a o tom, že se stavba směrem vzhůru ztšuje,
svědčí také to, že celková plocha všech tří nadzemních
podlaží dosahuje téměř 7000 m². Ve třech podzemních
podlažích ukrývá technické prostory a sklady, parking se
146 parkovacími místy a myčku vozidel.
V přízemí se z pasáže vstoupit do italské pizze-
rie Grosseto a do vegetariánské restaurace Maranatha.
Restaurace doplňují obchody, golfový trenažér a pobočka
České pošty. Většina budovy je však vyhrazena wellness
a fitness centru Balance Club Brumlovka. V prvním patře
velké zóny pro fitness a kardio cvičení, vedle nich
poskytuje prostor i pro kadeřnický salon a dětský koutek.
etí patro je přežně vyhrazeno vodě. Velký, 25 m
dlouhý bazén je rozdělený na část pro kondič plavá-
v drahách a na část rekreační s vodními atrakcemi.
Obvyklé sauny, solárium, páru a aroma ru doplňuje
i relaxační zóna (foto), méně známá Kneippova zeň a
cvičeb ly. Tité schodiš odtud vede na plochou
střechu, kde je japonská sauna se zázemím a s terasou.
echny provozní jednotky centra jsou bezbariéro
přístupné, aby mohly své služby nabízet úplně všem.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
Název: Plzeňský Prazdroj, projekt stabilizace chuti
Objednatel: Plzeňský Prazdroj a.s.
Projekt: Aukett Fitzroy Robinson
Doba výstavby: leden 2006 – říjen 2006
„Nová stáčírna v Plzni, kterou jsme stavěli za plného pro-
vozu, se stala nedílnou součástí prohlídkového okruhu
pro návštěvníky pivovaru. I veřejnost tak že ocenit
její vhodně řešené umístění i polohu druhé postavené
haly filtrace a přetlačných tanků a jejich architektonické
sladění s novou dominantou výrobního závodu - osvětle-
ným potrubním mostem v barvě nových lahví Plzeňského
Prazdroje. Jsme velice rádi, že jsme se mohli na rozvoji
druhého nejvěího pivovaru na světě podílet,“ vzpomíná
na stavbu přípravář Ing. Richard Vaverka z divize 6.
V areálu plzeňského pivovaru tým Ing. Miroslava Paje-
ra z divize 6 zrealizoval formou Design and Build novou
část výrobního závodu, která se skládá z haly sčírny
a skladu, haly přetlačných tanků a filtrace, potrubního
mostu a nových komunikací včetně sadových úprav. Při
realizaci projektu dokázal ke spokojenosti investora velmi
pružzohlednit všechny změny, které budoucí uživatel
v krátkém průběhu výstavby požadoval.
Nosný systém ech nových halových objektů je
ocelový, založený na pilotách. Opláštění ze sendvičových
panelů se šikmou atikou je osazené na vysokých železo-
betonových soklech.
V největší hale stáčírny se zastavěnou plochou téměř
19 500 m² jsou vedle sebe umístěny dvoupodlažní vesta-
věná administrativčást, skladovací úsek s rozlohou cca
6300 a hlavní technologický úsek s nejmodernějšími
plnicími linkami ve střední Evropě. Druhá hala má plochu
jen 2900 a zahrnuje 9 metrů vysokou halu filtrace,
kde dvě filtrační linky za hodinu přefiltrují 1200 hektolitrů
piva, a osmnáct metvysokou ístavbu pro 8 přetlač-
ných tanků na pivo o objemu 14 000 hektolitrů a tank na
odplyněnou vodu.
Obě haly spojuje 400 metrů dlouhý potrubní most
opláštěný výrazně zeleným polykarbonátem. Je ukončený
14 metrů hlubokou šachtou, jež je šestimetrovou štolou
vodorovpropojená se stávajícími podzemími komuni-
kacemi plzeňského pivovaru.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
Metrostav_8_07.indd 3 4/25/07 2:34:54 PM
Metrostav Metrostav 08/2007, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 08/2007, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2007, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2007, Strana 3
Metrostav Metrostav 08/2007, Strana 4
Metrostav Metrostav 08/2007, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 08/2007, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 08/2007, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 08/2007, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (578 ms)

Rendering Strana 4 (104408): (0/1) (244 ms)

Rendering Strana 3 (104407): (0/1) (280 ms)

Rendering Strana 2 (104406): (0/1) (280 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3187/vth121080-1.jpg (3x)

 i3187/vth121081-1.jpg (3x)

 i3187/bg104407.svg

 i3187/vth121082-1.jpg (3x)

 i3187/vth121079-1.jpg (2x)