Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 08/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2008, Strana 3
Prvetapa výstavby nové pražské prodejny ASKO se
chýke konci. V srpnu lsho roku začala oznáme-
ním kompletní změny projektové dokumentace bez
posunutí data dokoení. Díky betonářům z týmu Petra
Hanzlíka z divize 6 a s pomo divize 7 při hrubých zem-
ních pracích a divize 9 i provádění vzduchotechniky
a vytápění se mu Ing. Přemysla Duška z divize 6
podařilo napjatý termín dodržet.
Kolaudace bude 24. dubna a o pět dní později stavba
oficlně skončí, s výjimkou drobných dolávek a po-
sledních sadových úprav. Aby ASKO mohlo otevřít zát-
kem května, kamiony už dnes navážejí sklady bytkem.
„Od zátku ezna pracujeme na stav souběžně
s dodavatelem vnitřních povrchových úprav, který vyba-
vuje všechny prodejny ASKO po celé republice,“ popisuje
Ing. Dušek. „Provápodhledy, nášlapné vrstvy podlah,
tapety a děliíčky v prodejní části budovy (foto č. 1)
a montuje i regály do skladu (foto č. 3).
Minimalisticky vyhlížející budovu se zaoblenými rohy
a obvodovým pláštěm z matně eloxovaných hliníkových
pane(foto č. 2) navrhl architekt Radim Oblouk ze stu-
dia 4A architekti, které pro společnost ASKO – NÁBYTEK
navrhovalo tšinu z nedávno dokončených prodejen.
dorys jednoho podlaží haly ve Štěrboholech pře-
sahuje 5000 a bytek se tu bude celkem prodávat
na ploše asi 7000 m². Stavba je ze tří čtvrtin podsklepená
a podzemí z monolitického železobetonu bude zejmé-
na sloužit jako krytý parking. Nosná konstrukce dvou
nadzemních podlaží je z prefabrikovaného skeletu, který
sloupy s kruhovým průřezem rozložené v modulu
10 x 12 metrů, aby prodejna mohla t co nejvariabil-
nější dispozici. Nová budova ASKO ve Štěrboholech se
od ostatních odlišuje rozsáhlou administrativní částí
ve druhém nadzemním podlaží. Měla by totiž společnosti
posloužit jako její hlavní republikové sídlo.
Do ukončení naší stavby už chybí jen pár d. V budo-
se proto jen dodělávají stěrky, obklady, malby a nátěry,
ladí se detaily sádrokartonových konstrukcí a probíhá
kompletace technologií a osazování truhlářských vý-
robků,říká Ing. Dušek. Ve čtvrtek 10. dubna proběhla
kolaudace komunikací. Jsou dokončené předem i pro
druhou etapu stavby, kterou investor chystá. Nový areál
ASKO teď plní kamiony, které do skladů i do prodejny na-
žejí nový nábytek. O velikosti novostavby svědčí i to, že
jich bude muset celkem přijet víc než 150.
Lenka Svobodová, foto Josef Husák
dokončení ze str. 1
Velké vnější ocelové mosty propodvě protáhoblní-
ková křídla po obou stranách do čtvercového půdorysu.
Železobetonové konstrukce křídel nejsou umístěné přesně
proti sobě, ale jsou o šířku mostu posunuté, takže mosty
na nich budou prostě uložené jen z jedné strany, ze druhé
budou muset být zavěšené jako osm metrů vyložená kon-
zola. V těchto místech bude spodní část nosné ocelové
konstrukce mostu osazena es ložiska na čti zabeto-
nované sloupy s kozlíky. V úrovni horního líce bude most
es dva mohutné ocelo rámy – diafragmy – sešroubo-
vaný se speciální předepjatou konstrukcí, zabetonovanou
do železobetonového stropu. Tloušťkou svých profilů
těždiafragmy zajisi příčnou tuhost mostu, který kvůli
průchodnosti nemůže být napříč zavětrovaný.
„Po aktivaci mosty nesmějí poklesnout víc, než kolik
určuje projekt,“ říká Ing. Volf a dopuje: „Pokud by byl
pokles větší, nemohli bychom namontovat prosklenou
fasádu. Oceři proto musí pracovat velmi přesně a dodr-
žovat všechny tolerance.“
Kromontáže ocelových mos(foto) začaly v í-
dlech Amazon Court práce na instalacích jader, vystrojo-
vání stoupaček a sociálních zařízení. Na střeše stavbi
pokládají parotěsné brany a lichoběžníky ve fasádě
obkládají kamenem a dopu okny. Ve vymalovam su-
terénu jsou už asi z 60 % hotové technologie. V červnu za-
čnou lešenáři v atriu sestavovat lehkou konstrukci lení
pro vnější úpravy mostů a montáž konstrukce střechy.
„Řešíme teď řadu detailů, které spadají do oblasti
konečného vzhledu,“ říká Ing. Volf. „Podlaha atria bude
třeba složená z řezaných žulových kostek pokládaných
do mozaiky v charakteristických lichoběžníkových tva-
rech. Mezi žulovými kostkami bude ‚náhodně‘ rozmístěno
i pět set skleněných krychliček a s novoborskými skláři
teď řešíme barevnost jejich středů. Dlouho jsme také
hledali způsob, jak při zachování subtilnosti centrálních
sloupů zajistit esnost a upevjejich titanzinkových
a skleněných obkladů. Průřez obložení sloupů se totiž
musí po výšce plynule měnit ze čtverce es osmistěn
do kosočtverce a nazpět a posouvající se hrany mají
po obvodu sloupu vytvářet kubistické obrazce. Díky ná-
padu Ing. Martina Fučíka ze společnosti Sipral, která pro
s zajišťuje rastrofasády, se m podilo nat jed-
noduché řešení pomocí dodatečných ocelových rámečků
ve ech průřezových tvarech, které se budou na stě
svovat ze dvou pevných a na nosný sloup se i-
pev pomocí nastavitelných vnitřních úchytek, takže
neesnost tvaru sloupů neovlivtvar obkladu.“
Budova Amazon Court bude ojedinělá nejen architek-
tonicky, ale i vnitřní velkorysostí a prostorovou flexibilitou
s důrazem na energeticky úsporné systémy a íjemné
pracovprosedí. I proto její projekt zvízil v meziná-
rodní soutěži Budova budoucnosti MIPIM Architectural
Review 2008 v kategorii kanceřské budovy. Amazon
Court je již druhou stavbou v Praze, která vítězstvím v této
soutěži přispěla k renomé hlavního města. Tou první byla
v roce 2003 budova Danube House, která je tasoučástí
našeho projektu River City Prague v Karlíně,“ komentoval
ocenění Petr Urbánek, jednatel investorské společnosti
Europolis Real Estate Asset Management.
Lenka Svobodová, foto Josef Husák
strana 3
ZPRAVODAJSTVÍ Z DIVI
ASKO ve Štěrboholech se už plní nábytkem
1
První mosty přes karlínskou Amazonku
2 3
V Liberci rostou další bytové domy
Na sídlišti v Liberci-Rochlicích, kde na podzim dokon-
čil tým divize 8 pod vedením Ing. Pavla Ducče dva
byto domy, se zase staví. stavba pokračuje
druhou etapou, během které zde Metrostav vybuduje
další dva bytové domy a část komunikace.
Úkolem týmu, jenž ot vede Ing. Pavel Ducč, je
postavit jeden podsklepe dům se šesti nadzemními pod-
lažími, v ně bude k dispozici 27 bytů a další nepodskle-
pený, opět šestipodlažní dům s 21 byty. V každém domě
pak budou mít majitelé k dispozici pět garážových stání
Zatím je ale vše ve stádiu zrodu. „V současnosti jsme
dokončili nosné betonové konstrukce, obvodové výplňo-
zdivo, nosnou konstrukci střechy a osadili venkov
výplně otvorů,“ vypočítává Ing. Ducháč. „Dokončujeme
vyzdívky příček a instalačních šachet, provádí se montáž
hrubých rozvodů instalací. Pokračovat budeme s vnitř-
mi omítkami a anhydritovými podlahami.
Technici zínají kompletovat elektrorozvody, další
pracovníci začali s pokládkou obkladů a dlažby. Stavební
ruch ale panuje také zvenčí, protože na jednom z domů se
dokončuje zateplená fasáda a e se připravuje pro finální
vrstvu omítky. Druhý dům se zatím „obléká“ do zateplo-
vacího systému a obě budovy se zastřešují.
Fasáda na obou objektech bude dokončena v sle-
dujících týdnech, stejně jako omítky a veškeré zbývající
anhydritové podlahy. Po finalizaci obkladů a dlažeb bude
v ktnu následovat kompletace zdravotně technické in-
stalace, ústředního vytápění a elektrorozvodů.
Jeden probm musel Ing. Ducč vyřit hned zpo-
čátku. Dopravu materiálů komplikovalo, že přímo na sta-
venišnebyl možíjezd kamionů. Proto se musely
echny cihly překládat na menší vozidla. e se ale
podařilo zvládnout a stavba běží podle harmonogramu.
Obě budovy by měly být dokončeny do 30. července.
Ješv průběhu dubna by měla t zahájena další, tře
etapa výstavby, během které opět tým Ing. Pavla Ducháče
vybuduje v Rochlich daí dva domy. Do budoucna in-
vestor plánuje ještě čtvrtou etapu výstavby, takže se zdá,
že se Metrostav v Liberci zabydlí na deí dobu.
M a r t i n a V a m p u l o v á , f o t o J o s e f H u s á k
Obnova krajiny po skončení důlní činnosti
Povrchová těžba hho uhlí zdevastovala část se-
verozápadních Čech, zejména v okolí Mostu. Výsypky
a prolákliny neplodné pouště tvořené hlušinou a místy
zarostlé plevelem vrací už řadu let k životu rekultiva-
ce, které hradí z části stát a na nichž se ve sdružení
s místními firmami podílí i Metrostav. m Ing. Pavla
Nuslauera z divize 8 řídí a koordinuje práce hned na
čtech z nich. Jedna ve IV. etapě etří krajinu na
místě obce Vršany a i v VI., VII. a VIII. etapě re-
kultivují území bývalého dolu Obránců míru.
„Cyklus každé rekultivace trvá 6–12 let, podle toho,
zda se do krajiny vracejí plochy zemědělské, lesní nebo
vodní,“ vysvětluje Ing. Nuslauer. „První rok se obvykle
emísťua dosypávají tisíce kubíků zeminy na mnoha-
hektarových rozlohách, aby se i technicrekultivaci
domodeloval reliéf terénu podle projektu. V tomto období
se obvykle budu i jednoduc obslužné komunikace,
povrchové vodoteče, propustky a podobně.“
První etapa prací u zemědělské rekultivace končí
navezením podorničzeminy a vlastní ornice. V tomto
stavu se pránaczí IV. etapa Vršan, která byla zahá-
jena v roce 2007, potrdo roku 2016 a divize 8 je při ní
lídrem dodavatelského sdružení.
Po technické rekultivaci sleduje biologic, která
zahrnuje hnojení a další přípravu půdy, na ž postupně
vzniká pole, nebo výsadbu evin a následnou či, jež
umožní, aby na místě vyrostl les nebo jiná funkč zeleň.
Rekultivace bývaho dolu Obrán míru v součas-
nosti prona dvou územích při etapách VI. a VII., kde
sdružes Metrostavem provádějí zemní pce i úpra-
vách podloží. Šestá etapa této rekultivace byla zahájena
a bude ukončena v obdobném termínu jako Vršany, sed-
má etapa začala před pár měsíci a skončí v roce 2018.
„Letos v eznu jsme jako vedou sdruže vyhráli
soutěž i na provádě VIII. etapy, říká Ing. Nuslauer.
„Budu tak asi vedoucí nejdéle rozpracovaného projektu
v Metrostavu, protože tato rekultivace skončí až za de-
set let. Ve zdevastovakrajině, do které iczíme, je
naše práce opravdu vidět. Doum, že v rekultivaci Mos-
tecka budeme pokračovat, dokud se zdejší území nevrátí
ke svému původnímu přírodnímu vzhledu.
Lenka Svobodová, foto Josef Husák
Metrostav_08_08.indd 3 4/22/08 11:43:40 AM
Metrostav Metrostav 08/2008, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 08/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2008, Strana 3
Metrostav Metrostav 08/2008, Strana 4
Metrostav Metrostav 08/2008, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 08/2008, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 08/2008, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 08/2008, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics …

Rendering Strana 4 (104264): (0/1) (214 ms)

Rendering Strana 3 (104263): (0/1) (254 ms)

Rendering Strana 2 (104262): (0/1) (253 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3152/vth120933-1.jpg

 i3152/vth120934-1.jpg

 i3152/bg104263.svg

 i3152/vth120935-1.jpg