Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 08/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2010, Strana 3
Stavbu Blanka, kterou řídí divize 2 Metrostavu, dnes
rozhodně nelze v Praze ehlédnout. ky v naší
metropoli v závěru roku 2012 vznikne nejdelší soubor
stských silničních tune v Evropě. I tam, kde se
výsledně automobilová doprava ukryje pod zem, však
zatím dnes stále pracustavební stroje. S řadou díl-
čích úkouž ale stavbaři výrazně pokrili.
V současné době je jedním z klíčových bodů celého
komplexu stavba s označením MYPRA (Myslbekova
Prašný most), kterou jako vedoucí projektu řídí Jiří Kordík
z divize 2. Jejím srdcem je obrovitá, dvacet t metrů
hluboká stavební jáma na křižovatce Prmost (foto
č. 1), která je možná nejkomplikovanějším uzlem celého
komplexu. Zdejší staveniště totiž leží v těsném sousedst
Hradu a dotýká se Pražs památko rezervace. Jeho
součás jsou i historické bastiony, které bude nut
rekonstruovat. Kromě tunese zde musí udělat i nejz-
nější přeložky sítí, vybudovat nájezdové rampy na novou
mimoúrovňovou křižovatku či eklenout železniční trať
novým mostem. Pod zemí tu vyroste také nové technolo-
gické centrum a garáže pro 463 vozidel.
V březnu jsme na Prašném mostě dokončili objížďky
a dopravu převedli na novou provizorní křižovatku (foto
č. 2),“ okomentoval dílo stavbyvedoucí Ing. Libor Čada.
„Díky tomu žeme s praplynule pokračovat na vjez-
dové ram do tune. Je nazvaná Svatovítská a její
stavba zásadní význam pro rych ukoe výluky
tramvajové trati DejviceBrusnice, která začne 1. června.
Pod železniční tratí, ale zároveň nad budoucím tubusem
rychlodráhy PrahaKladno, jsme na milánské stěny ta
v předstihu uložili železobetonový mostní nosník s kana-
lizační troubou HOBAS DN 1000. Umožní nám to později
lépe založit nový most označený jako Svatovítská-západ
a i následné stavbě rychlodráhy z Prahy do Kladna už
nebude nutné překládat kanalizaci.
Stavbi dnes na Prašném mostě v edstihu do-
končují ta objekt požárního větrání. V ktnu eloží
kanalizaci v ulici Milady Horákové na nový strop rampy
Svatotská. Napojí poslední dvě plynovodní potrubí a je-
den vodovodní řad. Po 1. červnu, v průběhu tramvajové
výluky, dostaví rampu Svatovítská pod ulici M. Horákové
a vybudují provizorní tramvajové tratě z Dejvic na Brusnici
a do stanice Hradčanská, které budou zprovozněny v prv-
ní polovině září. Tím si uvolní prostor pro další výstavbu
rampy i hloubených tunelů přes křižovatku Prašný most.
Stavba MYPRA prostě stále pokračuje tou nejvyšší
možnou rychlostí. Do jeho záru sice budou muset
Pražané ještě vydržetr dopravních komplika, ale vý-
sledek díla a zklidněná doprava budou určitě stát za to.
–rip–, foto Josef Husák
Divize 3 jako lídr ve sdrení s firmou PURO-KLIMA
nevno dokončila výstavbu dvou nových budov v Ob-
lastnemocnici Příbram. Pár dní před jejich pnova-
m otevřením si je 29. dubna prohlédli pozvaní hosté
v čele se středočeským hejtmanem MUDr. Davidem
Rathem. i malé slavnosti nechyběl generál ředi-
tel naší společnosti Ing. Pavel Pilát a ředitel divize 3
Ing. Martin Plch. Novými pavilony C a F je provedl ve-
doucí projektu Jiří Macháček, který stavbu řídil.
Nákladnou investici financoval Středočeský kraj a je-
ho hejtman ed přesižením symbolické pásky veřejně
slíbil, že otevřením obou nových budov podpora zdejší
nemocnice nekončí. Následovat by totla i postupná
rekonstrukce křídel jejího původního monobloku. Ře-
ditel nemocnice MUDr. Stanislav Holobrada poděkoval
za ochotu, s jakou stavbaři vycházeli vstříc neustále se
měnícím požadavkům na dispozici i vybavení jednotlivých
oddělení. Zmínil i náročnost stavebních prací, které se
musely přizpůsobit provozu zdravotnického zařízení.
Pětipodlaž pavilon C vznikl jako přístavba k sou-
časnému nemocničnímu monobloku. Kromě jednotlivých
podlaží s ním má koridorem propojené i podzemí, sloužící
jako technické zemí. V nadzemní části obsahuje akut
příjem pacientů včetně recepce, centrální sterilizaci, ARO,
chirurgickou jednotku intenzivpéče a šest operačních
sálů. Pozvaní hosté, mezi kterými byl i starosta Příbrami,
si vybavenou budovu prohlédli ještěed jejím otevřením.
První pacienty totiž přitala až v pondělí 3. ktna.
Ve vedlejší nově postavené třípodlažní budově F už je
pár týdnů v provozu oddělení klinic biochemie, lékárna,
oddělení klinické hematologie a transfuzní stanice. Sou-
částí úspěšně dokončené zakázky byly i sadové úpravy.
strana 3
ZPRAVODAJSTVÍ Z DIVIZÍ
Blanka – tunely do pozítří hlavního města
1
Heliport v Motole zvýší šance na záchranu lidských živo
Nad monoblokem dětské části Fakultní nemocnice v Motole, jehož přestavbu řídí tým Josef Majera z divize 9, roste
od začátku letošního března atypická ocelová konstrukce. Do konce ktna ji pracovníci naší divize 7 promění v kruhovou
istávaplochu, kterou brzy začnou používat záchranářské vrtulky s hmotnos3,5 tuny. Vlastní heliport zde
vytvoří ocelová prostorová konstrukce doplněná vyhřívanou železobetonovou deskou o průměru přes 23 m, která bude
provedena do ztraceho bední z trapézových plec. Základ noskostry vrtulníkového letiště je dnes složen
z dvanácti paprskovitě sestavených příhradových nosníků spojených pěti soustřednými prstenci. Je uložený na šest sloupů
z válcovaných kruhových trubek a dvě podpory, ukotvené do stávajícího železobetonového skeletu (foto). Součástí heliportu
bude i okružbezpnostní plocha z pochoch roštů a saže lávka, která istávací plochu propojí se vstupem
do nemocnice.Desku jsme začali betonovat ve středu 28. dubna. Vyleštíme ji a po vyzrání opatříme ochranným systémem
značky BASF, aby svými parametry odpovídala leteckým předpisům L14H, které stanovu parametry vrtulníkových letišť.
Na závěr heliport odvodníme a opatříme větrným rukávem,“ popisuje postup stavby vedoucí projektu Ing. Ladislav Pokorný
z divize 7 a dodává:Podobné práce ve výškách nám nedělají problémy. K této zakázce však přistupujeme obzvlášť pečlivě
a s velkou pozorností. Velmi dobře si totiž uvědomujeme, že v budoucnosti pomůže k rychlé záchraně životů.
Nová příbramská nemocnice sloí pacientům
2
Divize 4 přispěje k prodloužení silnice R7
Dalších 16 km komunikace mezi Prahou a Chomutovem
se brzy doč rozšíření a lepšího napojení na okolí.
Slavnostní výkop, kterého se 27. dubna zúčastnil i ge-
nerální ředitel Metrostavu Ing. Pavel Pilát (foto č. 1
vpravo), tot na to trase zahájil stavbu hned dvou
dalších úseků čtpruhové rychlostní silnice R7 mezi
MÚK Vysočany, Droužkovice a Nové Spořice.
Lopaty se při výkopu chopila i hejtmanka Ústec-
ho kraje Jana Vaňho. Spolu s generálním ředitelem
ŘSD ČR Ing. Alfredem Brunclíkem, náměstkem sekce pro
správu finančních zdrojů SFDI Ing. Jaroslavem Krauterem
a zástupci dodavatelů tak symbolicky odstartovala dvě
dlouho odkládané stavby, které jako jedny z posledních
spolufinancuje EU v operačním programu Doprava.
„Každé dílo, které se dnes u nás začíná, je důležité,
protože podpoří i české stavebnictví,“ poznamenal při
zahájeIng. Pilát (foto č. 2) a svůj proslov uzavřel: Za
naše sdružení mohu slíbit, že uděláme všechno pro to,
abychom i stavnašli technická řešení, která umožní
silnici zprovoznit ještě dřív, než jsme se zavázali.
Metrostav, konkrétně divize 4, spolu se společnostmi
EUROVIA CS a EDS HOLDING postaví celkem 9444 m
nové komunikace, která směrem k Droužkovim naváže
na již rozšířenou část R7 od jejího křížení se silnicí I/27.
„Naše stavba zahrne dvě mimoúrovňové křižovatky – La-
žany a Droužkovice – a jedenáct mostů s celkovou délkou
261 m. Dva z nich budou přesýpané typy TUBOSIDER,
montované z lvlnitého plechu,“ popsal zakázku ve-
doucí projektu Ing. Zdeněk Rozsypálek z divize 4, která je
lídrem dodavatelského sdružení. „V naší režii bude osm
mostů, z toho pět přímo provedou zaměstnanci Metrosta-
vu z provozu mostních technologií divize 4.“
Nová silnice R7 zvýší bezpečnost, zlepší dopravní
obslužnost průmyslových zón u Mostu, Loun, Postoloprt
i Žatce a přispěje ke zrychlení a zkapacitnění dopravy mezi
českým vnitrozemím a sousedním Saskem.
Plzeňská teplárenská: divize 1 předává stavbu
Demolice, rekonstrukce i výstavba v arlu Plzeňs
teplárenské, tedy vše, co souviselo s realizací nejvěí
průmyslové investiční akce v Plzni a okolí, jsou u kon-
ce. V úterý 4. května nadlo vedení divize 1 generál-
nímu dodavateli ČKD Praha DIZ k podpisu protokol
o předběžm převzetí díla. Zazka za 125 milio-
nů Kč, obnášející soubor dvaceti objektů včetně areálo-
vých komunikací, ostlení a potrubních i kabelových
mostů, se v podstatě stala minulostí.
Slovo v „podstatě“ znamená, že teď nastal čas ostrých
zkoek technologie. Začaly v posledním dubnovém týd-
nu a budou trvat až do dosažení stanovených parametrů
a po jejich splnění pokračovat zkušebním provozem. Také
stavbaři zde mají k dokončení ještě některé dodělávky, ja-
ko např. fil povrchy podlah v místech, kde je kvůli ko-
ordinaci monže technologie nešlo provést dříve, ale to
jsou již jen drobnosti. To hlavní, tedy výstavbu kotelny K7,
strojovny TG3 a mezistrojovny (foto č. 1) mají za sebou.
Celá akce trvala 18 měsíců. Při prvním zpětm hod-
nocese ejmě zadí mezi ty technicky a organizačně
nejsložitější. Přesto si s ní divize 1 úspěšně poradila.
„Snažili jsme se vycházet vstříc všem požadavkům
objednatele,“ okomentoval průběh realizace vedoucí pro-
jektu Ing. Pavel Brázdil. V praxi to znamenalo, že pod-
statná část podkladů technologické části se zpracovávala
a přizpůsobovala za pochodu, což se protalo i do vlast-
ní výstavby. V této souvislosti bych chtěl vyzdvihnout úsilí
Ing. Romany Tynklové a stavbyvedoucích Dušana Davida
a Ing. Pavla Koželuha, kteří zde i nad rámec svých povin-
ností odvedli obrovský kus práce. A mimořádně ležitá
je ještě jedna věc. Šlo o stavbu, která není pro Metrostav
typická. Prováděli jsme rekonstrukci a výstavbu nových
průmyslových objek bez narušení provozu v daném
areálu a v návaznosti na stávaa nově budovaná tech-
nologická zaříze(foto č. 2). Řada proto pro nás byla
nová. Tím, že jsme i za obtížných podmínek dokázali v ter-
mínech i kvalitě své úkoly plnit, jsme zde do budoucna
vytvořili dobrou startovací rampu pro další investory.
Stavbaři Metrostavu se však s Plzeňskou teplárenskou
neloučí. Koncem dubna zde zali stavět novou adminis-
trativní budovu, kterou dokončí v květnu příšho roku.
–rip–, foto Josef Husák
1 2
1 2
Metrostav_08_10.indd 3 5/11/10 11:30:55 AM
Metrostav Metrostav 08/2010, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 08/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 08/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 08/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 08/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 08/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 08/2010, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (238 ms)

Rendering Strana 4 (104021): (0/1) (230 ms)

Rendering Strana 3 (104020): (0/1) (274 ms)

Rendering Strana 2 (104019): (0/1) (273 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3107/vth120644-1.jpg (2x)

 i3107/vth120645-1.jpg (2x)

 i3107/bg104020.svg

 i3107/vth120646-1.jpg (2x)

 i3107/vth120643-1.jpg