Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 08/2010, Strana 1
Ptáme se: Ing. Zdeňka Ševčíka,
ředitele divize 11 str. 2
Divize 9 stanemocnici v Karlových
Varech str. 2
Plzeňská teplárenská: divize 1
předává stavbu str. 3
Nové pavilony příbramské nemocnice
slouží pacientům str. 3
Blanka tunely do pozíí
hlavního sta
ce v článku na str. 3
12. ktna 2010 / 8 / XXII
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Nová muzea ve starém dvoře
Krajánci ve Frýdku-Místku
Dubnová koordinační porada krajských zástupců
Metrostavu proběhla letos pod patronací naší divize 1
v Moravskoslezsm kraji. V jejím průhu účastci
zhodnotili loňské aktivity v krajích a informovali kolegy
o aktuálních mimopražských zakázkách. Divize 1
edstavila působení Metrostavu v Moravskoslezském
kraji i prakticky, když všechny zúčastněné pozvala
na návštěvu na stavbu Centra zdravotních a sociálních
sleb ve Frýdku-Místku, kterou jim přiblížil vedoucí
projektu Ing. Marek Veselý.
es Kolín se jezdí
plnou rychlos
Ve čtvrtek 29. dubna byla
slavnostně zakončena
stavba, která vyřešila
průjezd železničním
uzlem Kolín. Začala
v listopadu ed čtmi
lety a ve sdružení se na ní podílela i ne divize 4.
Tým Ing. Ladislava Ploce při ní řídil rekonstrukci osmi
mostů a inženýrských sítí, výstavbu nové lávky pro pěší,
estavbu devíti propustků, dvou zárubních a jedné orné
zdi a úpravu venkovho ostlení. To vše za běžho
vlakového provozu. Svou práci doe odvedli i ostat
partneři ve sdružení – firmy OHL ŽS a AŽD Praha pod
vedem společnosti EUROVIA CS. Vlaky proto už dnes
mohou kolínským železničm uzlem projížt rychlostmi
až 120 či 160 km/h, podle svých typových parametrů.
Moderní podoby se dkala i ostrovní nástupiště ve stanici
Kon i v obou jeho okrajových zastávkách.
Stavební ruch na stanici Hraans
Na stavbě komplexu Blanka dokončil v minulých dnech tým
Martina Churaně z divize 2 betonáž nové části vestibulu
metra ve stanici Hradčanská. Jeho původní konstrukce
ustoupily výstavbě stropů dvou nových silnch tune,
které zde vznikají. Ze znovuobnoveného vestibulu dnes
stavbaři budují další výstupy a výtah pro osoby se sženou
schopností pohybu na tramvajové zastávky. Připravují se
tak na komplexní dokončení povrchů na terénu, které by
v okolí měly být hotové už brzy po konci letošního léta.
Darujte sebe 2010
Na stavišti v pražských
Holešovicích zavládne
v sobotu 22. května
od 11 do 18 hodin čilý ruch.
Dětské krizové centrum (DKC)
za podpory generálního
partnera Metrostavu a mnoha
daích firem tu veřejnosti nabídne další sportovně-
zábavný den Darujte sebe! Před Průmyslovým palácem
se tak letos už poosmé sejdou zástupci společností, kteří
věnují svůj čas i dárky na uspořádání soutěží pro malé
i velké účastníky. Zazní zde popurní hudba, jevtě zaplní
tanečníci i divadelsoubory. Akce za úkol kromě
zábavy upozornit vejnost i na probmy zneužívaných,
zanedbávaných a raných dětí, kterým DKC dlouhodobě
pomáhá, a pravidelně vzbuzuje velkou pozornost. Darujte
22. května svůj čas přijďte pomoci s organizací nebo se
na akci pobavte spolu se svými dětmi či vnoučaty.
Pozvánka na dobrou párty
Sdružení mladých sklerotiků a Eddie Stoilow, Sunset BLVD,
No Panic, Mandragé a Wave vás s podporou Metrostavu
Development srdečně zvou na koncert ... A TAKY dobrá
párty. Na podporu lidí s roztroušenou sklerózou se
uskuteční v sobotu 15. května od 16 do 22 hodin v Praze 4
ve Žlutých lázch na Podolském nábřeží. Hudební večer je
určený pro všechny, kdo mají rádi kvalitní muziku, chtějí
se dobře pobavit nebo se dozvědět něco málo o boji proti
závažné nemoci. Vstup je pro všechny zdarma!
Řepařství, cukrovarnicta lihovarnictví měly zásadní
vliv na utváření evropsho hospořství v 19. a v prv-
polovině 20. století. Jejich rozkvět totmimo jiné
ispěl i k rozvoji dopravy, strojírenství a chemického
průmyslu – třeba výroby umělých hnojiv. Nezpochybni-
telný význam těchto tří odvětví pro českou ekonomiku
ipomenou nové výstavní expozice v Dobrovici. Tým
divize 1 pro a pro společenscentrum a muzeum
města, kde se cukr nepřetržitě vyrábí už 180 let, prá
dokončil rekonstrukci a modernizaci zdejšího památ-
kově chráněného hospodářského dvora. Pro promyš-
lenou koncepci i dobře zvládnuté řemeslné zpracování
jej Metrostav přihlásil do soutěže Stavba roku 2010.
Hospodářský dvůr stojí v Dobrovici u Mladé Boleslavi
už od nepaměti; historicky je doložený od poloviny 16. sto-
letí. Přesto, nebo právě proto, že jeho renesanční podoba
prošla mnoha barokními a klasicistními přestavbami,
je zapsaný do seznamu českých nemovitých kulturních
patek. Když však do něj v září 2008 poprišel tým
Pavla Szmeka z divize 1, byl velmi zdevastovaný.
Podle projektu akad. arch. Vladimíry Axmannové a pod
přísným dohledem památkářů stavbaři dvůr nejdřív zbavili
všech novodobých přístaveb a při zachování co největšího
množství vodních prvků a konstrukcí jej díky dotaci
z Evropsho fondu pro regionálrozvoj opravili a při-
způsobili novodobému životu. Spolu s místními obyvateli
dnes netrpělivě čekají na otevření muzcukrovarnictví,
lihovarnictví, řepství a města Dobrovice, kam odborníci
v současnosti stěhují poslední zamaexponáty.
„Naposledy jsme pracovali na rekonstrukci severozá-
padního ídla, tedy v objektu B, kde bude Společenské
centrum města Dobrovice,“ popisuje druhou etapu stavby
vedou projektu Pavel Szmek. V objektu A2, který má
dochovaný renesanční krov a kde bývala konírna a sýpka,
jsme před pár dny v íze dokončili konferenč l
a projekč místnosti. Do muzejních expozic v druhém
podlaží jsme navezli zmenšené modely lihovaru a různých
zedělských strojů. Objekt A4 (titulfoto), který bude
sloužit jako muzeum města Dobrovice, jsme pomohli
zaplnit exponáty zobrazujícími historii zdejšího osídlení.
O jeho starobylosti svědčí i obnovené renesanční štíty
vodně obytch budov pro správce zdejšího hospo-
řského areálu (foto č. 1). Daí zamavostí muzbude
skleněný kanál, v němž je znázorněn vývoj cukrové řepy
od semínka až po zralou bulvu. Nainstalovali jsme jej jako
raritu do ízemní podlahy bývalého kravína (foto č. 2).
Muzea v Dobrovici budou pro veřejnost slavnost
otevřena koncem ktna, kdy už bude stát na svém místě
ve dvoře i lokomotiva, jv Čechách odvezla historicky
první vagon cukrové řepy ke zpracování. V době
snad tatým divize 1 zapomene na verpávající sou-
boj s obrovským objemem spodní vody, která vadila i
rekonstrukci Společenského centra města Dobrovice,
a bude si pamatovat jen samé pozitivní okamžiky. Třeba
když v zásypech nalezl zbytky historických relfch
kachlových kamen nebo v patře obytho křídla odhalil
pozůstatky původních sgrafit ze 17. století.
Kajetánka se už mění
V parku kolem zdevastované břevnovské usedlosti Ka-
jetánka zalo t rušno. V pondělí 26. dubna sem
li i jednate firmy BOZNER Omar Sattar a Doron
Friedman jako zástupci investora, starosta Prahy 6
Toš Chalupa i architekt Milan Veselý z ateliéru LO-
XIA a stavitelé v čele s ředitelem divize 6 Metrostavu
Ing. Janem Cucem (foto první zprava), aby poklepem
na kladní kámen oficiál zahájili proměnu ruiny
a zanedbaného parku v místo příjemné pro život.
Do konce roku 2011 vyrostou kolem zrekonstruované
Kajetánky čtyři bytové domy, které spolu s přestavě-
nou historickou oranžerposkytnou prostor pro téměř
150 luxusních bytů. stavbu rezidenčního areálu máme
časově rozloženou do tří etap,“ popsal vedoucí projektu
Ing. David Tůma z divize 6. „Nejprve postavíme dva nové
bytové domy v horní části parku a opravíme vlastní Ka-
jetánku, kterou po rekonstrukci evezme stská část
Praha 6. Součástí prvetapy stavby bude i oprava vrát-
nice a asi tří čtvrtin parku včetně původního rybníčku.“
Rezidenci Kajetánka staví Metrostav ve sdre se
Z & D stavební společností. žiště její práce spočí
zejména v revitalizaci parku a přestavbě oranžerie. „Ješ
v období vegetačního klidu náš partner podle povolení
vykácel v parku převážně náletovou zeleň a vyčistil stave-
niště pro objekty I a II,“ doplnil Ing.ma. „My teď pomocí
záporového paže zajišťujeme stavební jámu pro společ-
né podzemí obou nových domů a zahajujeme výkopy.
1
2
Metrostav_08_10.indd 1 5/11/10 11:30:47 AM
Metrostav Metrostav 08/2010, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 08/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 08/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 08/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 08/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 08/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 08/2010, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (232 ms)

Rendering Strana 2 (104019): (0/1) (225 ms)

Rendering Strana 1 (104018): (0/1) (258 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3107/vth120643-1.jpg

 i3107/bg104018.svg

 i3107/vth120644-1.jpg

 i3107/vth120645-1.jpg

 i3107/vth120646-1.jpg