Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 1
Výsledkem rekonstrukce bude nový
most přes Labe str. 3
vodní Kříkův velín bude řídit
moderturbíny str. 3
Divize 9 staví krytý bazén pro Karlovy
Vary str. 3
Ptáme se: Ing. Josefa Špryňara,
vedoucího projektu z divize 8 str. 2
Proměna barokho františkánského
kláštera v Hostinném str. 2
Malá vodní elektrárna v Berouně
obstála ve zkušebním provozu str. 3
xxxx
více ve fotoreportáži na str. 4
12. ktna 2011 / 8 / XXIII
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Ražba pod Finským zálivem
Webové stránky o stavbě metra V.A
Dopravní podnik hlavho města Prahy spustil koncem
letošního dubna nový webový portál, který informuje
o výstavbě metra V.A. Naleznete jej na internetové adrese
http://strategickeprojekty.dpp.cz/metro/trasa-a.
Dům roku v Ostravě
Ostravská brána, projekt
Metrostavu Development,
skala čestné uznání
v soutěži Dům roku Ostravy.
Odborná porota tak ocenila
její přínos pro město
i originální architekturu, dílo
brněnsho atelru Kuba & Pilař architekti. Titul Dům roku
skal apartmánový dům Landek v Ostra-Petřkovich.
Kolektivní smlouva vyššího stupně
Odborový svaz Stavba ČR a Odborový svaz pracovníků
dopravy, silnního hospořství a autoopravárenství
Čech a Moravy na straně jedné a Svaz podnikatelů
ve stavebnictví v ČR na straně druhé uzavřely 11. dubna
novou Kolektivní smlouvu vyššího stupně na obdo
od 1. dubna 2011 do 31. března 2013. Jejich představitelé
podepsali také návrh na rozšíření její závaznosti na ce
odvětví stavební výroby a výroby stavebních hmot.
Subterra uspěla
V pondělí 11. dubna 2011
podepsali představitelé firmy
Subterra smlouvu o dílo na
rekonstrukci železniční trati
Budapest Kelenföld – Tárnok
v délce 22 km. Zakázku za
téměř 31 miliard forintů (cca
2,75 mld. Kč) Subterra získala ve sdružení s Doprastavem
a maďarskou spolností Euroaszfalt. Gratulujeme!
Od zahájení stavby Karhussaari 1,3 km dlouhého
úseku dvojice jednokolejných traťových tunelů metra
v Helsinkách – dě tým Ing. Václava Pavlovského z di-
vize 5 jen pár týdnů. Tamější podzemí naši pracovníci
dobře znají, od loňského září totve finské metropoli
razí trojici přístupových štol k budoucí podzemní dráze
– tunely Koivusaari, Myllykallio a Lauttasaari.
Dvě stě osmdesát metrů dlouhý Myllykallio už máme
předaný. U tunelu Koivusaari (titulní foto) m z 560 m
délky chybí dodělat asi stovka a Lauttasaari (405 m)
jsme začali razit v dubnu. Ražby s příčným profilem
od 31 do 58 m² provádíme vlastními silami, stejně jako
geodetické měření rubu (foto č. 2), zajištění tunelů
a injektáže. Ostatní práce mají na starost zaměstnanci
místspolečnosti Destia Oy, se kterými budeme stejně
spolupracovat i i stavbě traťových tunelů Karhussaari.
Příprava na ni vrcholí, protože jejich ražba zne už letos
v červnu,“ popisuje vedouprojektu Ing. Pavlovský.
Přístupové tunely s výškou nadloží od 5 do 40 m vzni-
kají pod Helsinkami metodou Drill&Blast úpadní ražbou
v tvrdých skalních horninách pod hladinou podzemní
vody. Vlastnímu odtěžování proto edcpregrouting
edstiho injekž i ž předpolí čelby zajišťují
ochranné a snicí dtky ze 14–18 vrpo celém ob-
vodu výrubu, které mají esah nejt metrů. Jed-
notlivé vrty mají průměr 54 mm, jsou dlouhé kolem 25 m
a odkloněné asi 15 stupňů od osy díla. Naši pracovníci
do nich pod tlakem 1–2 MPa vháně rychle tvrdnoucí mi-
krojemné cementy. Čelbu potom pobírají v plném profilu
a s délkou záběru až 5,2 m pomocí ílafetového vrtacího
vozu a trhach pra. Ve vzlenosti nejně 30 m od po-
rubu chrání vyražené tunely definitivm ostěním ze sí-
kaného betonu a svorníkové výstroje. Vzhledem k tomu,
že práce na stavbě nové trasy finského metra probíhají
v těsné blízkosti obytné zástavby, omezují je velmi přísné
hlukové a seizmické limity.
„Přístupové tunely dokončíme ejmě letos v říjnu,“
pokračuje Ing. Pavlovský. „Stavba Karhussaari nám po-
tom zabere jen asi 15 až 16 měsíců, a to kromě traťových
tunelů s propojkami po 250 m obsáhne i ražbu dvou
technologických komor s profilem 300 a délkou 35 m
a vybudování trojice větracích šachet s průměrem 9 m
a hloubkou až 40 m. I proto dnes vedení naší divize
jedná s finskou stranou o možnostech daí spolupráce.“
Část trasy, kterou mají naši raziči na starost, povede
v hloubce asi 20 m pod dnem Finského zálivu. I když mají
naši razi respekt k přírodním silám, práce pod vodou se
nebojí. Na Islandu, kde pracovali před rokem, si té sladké
užili v tunelech nad míru. Slaná finská voda je proto
nemůže rozházet.
l s , f o t o V á c l a v P a v l o v s k ý
Symbolický výkop
Ředitel Národního divadla PhDr. Ondřej Černý a ředitel
naší divize 3 Ing. Martin Plch (foto zleva) symbolicky
zahájili 3. května rekonstrukci technologických tunelů
mezi Vltavou a první českou scénou. Stavbu, která pře-
ruší dopravu na části Masarykova nábří, dokončí tým
Ing. Radovana Auka do 20. dubna íštího roku.
„Jsme rádi, že už 18. dubna Metrostav práce zahájil,“
řekl při tiskové konferenci před slavnostním kopem
ředitel ND. Vysvětlil, že zvšť havarijní stav tunelu č. 2
vzbuzoval obavy, že by mohlo dojít k jeho zborcení, a tím
k propadu vozovky na velmi rušném Masarykově nábřeží.
Kromě těchto bezpečnostních důvodů vedla k rekonstruk-
ci i snaha stabilizovat vnitřní prostředí divadla a zlepšit
jeho protipovodňová opatření.
„První tunel, který leží nejblíže mostu Legií, opravíme
zevnitř bez viditelného zásahu do venkovních komunikací,
druhé dva po jejich vybourání spojíme v jeden prostorný
koridor v otevřeném výkopu,“ popsal projekt Ing. Aulík
a doplnil: Kronašich pracovků se na le bude po-
let i divize 4, která zajisdovku a montáž provizor-
ního mostu es stavební jámu, a divize 1, která pro nás
provádí staveništní rozvody elektro.
Stavbu, kterou edstavily noviny č. 6/2011 a jež je
zajímavá i tím, že v jejím důsledku vznikne na ploše jen
asi 400 dílo za víc než 122 miliokorun, financuje
Ministerstvo kultury ČR. Protože i dojde i k opravě
tramvajové trati, bude se na její úhradě částečně polet
také Dopravní podnik hlavního města Prahy.
Současnost s historií
Ředitel oblastho zastoupení divize 8 pro Liberecký
kraj Ing. Jaroslav Stuchk předal 29. dubna obyvate-
m Hrádku nad Nisou do užívání Horsa při-
lehlé ulice, které vloni procházely rekonstrukcí.
Rozsáhlý projekt, z velké části financovaný z fondů EU,
zahrnoval především rekonstrukce vodovodů a kanalizací,
povrchů vozovek a chodníků, veřejného osvětlení a zeleně.
Při záchranném průzkumu, který jej provázel, archeologo-
našli řadu nečekaných památek; zprávu o nich inesla
loňská letní příloha novin Metrostavu. Návštěvníci, jež i
velkém slavnostním otevření bavil herec Michal Nesvadba
a zvala jim Věra Špinaro, část z nich už znají jsou
totiž zakomponované do nové podoby náměstí (foto).
Obnova celého prostranství měla původně skon-
čit vloni v srpnu, do listopadu ji však zdržela blesková
povodeň. m divize 8 pod vedením Ing. Josefa Šetka
a Ing. Jáchyma Kubečka se po ní věnoval víc odstraňování
ničivých sledků než projektu. Na pomoc stu i-
spěchaly i další divize Metrostavu. Za to jim em znovu
poděkoval i hrádecký starosta Martin Půta.
red–, foto archiv divize 8
V hlavním městě Finska žije téměř 575 000 obyvatel.
ce než třetina z nich denně využívá nejseverněji
položenou podzemní dráhu na světě, jež prv
část byla otevřena 2. srpna 1982. Na dvou linkách
o celkové délce 21,1 km dnes zahrnuje 17 stanic –
v centru šest podpovrchových, ve východní části
sta 11 povrchových. Nová trasa zvaná Länsimetro
(Západní metro) prodlouží podzemní dopravu o téměř
14 km a sedm stanic směrem na západ do města Espoo.
Do provozu bude uvedena na je roku 2015.
Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 3
Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 4
Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (325 ms)

Rendering Strana 2 (103931): (0/1) (317 ms)

Rendering Strana 1 (103930): (0/1) (370 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3086/vth120552-1.jpg (3x)

 i3086/bg103930.svg

 i3086/vth120553-1.jpg (3x)

 i3086/vth120554-1.jpg

 i3086/vth120555-1.jpg