Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 3
Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 4
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
2
1
3
Tři otázky pro...
Ing. Stanislava Červeho, ředitele Střed průmyslo-
vé školy stavební Josefa Gočára se sídlem v Praze 4.
Mohl byste ve stručnosti vaši školu představit?
Historie ní školy sahá až do počátku průmyslového
školstv Čechách – příští rok oslavíme 175 let od jejího
založení. V posledním období až do roku 1993, kdy se pře-
stěhovala a skala jméno po Josefu Gočárovi, jenž na ní
v roce 1902 maturoval, sídlila na Smíchově ve Zborovské
ulici. Dnes je jako jediná v Praze zařená už od 1. roční-
ku na pozemstavitelství. Jejím hlavním úkolem a sna-
hou pedagogického sboru je vychovávat absolventy se
solidním, odborným i všeobecným rozhledem. Snažíme
se o komplexní přípravu studentů, aby dokázali řešit úko-
ly samostatně a zodpovědně. Vedeme je tak, aby uměli
využívat nejmodernější techniku a komunikovat alespoň
v jednom světovém jazyce a dokázali se v životě prosadit
a dobře uplatnit. Tímto způsobem připravujeme mladé lidi
pro praxi i pro studium na vysoké škole, kam se dnes hlá-
téměř 90 % našich maturantů. ce informací najdete
na webových stránkách www.spsgocar.cz.
Jak vaše škola spolupracuje s Metrostavem?
Oboustranně výhodně. Kvalitní výuka odborných předmě-
se totiž neobejde bez soinnosti s praxí. S Metrosta-
vem spolupracujeme na základě každoročně upřesňované
rámcové smlouvy a pomáhal nám v r. 1993 při stěho-
vání ze Smíchova na Pankrác. V naší nové budově bylo
po určitou dobu umístěno i jeho školicí sedisko. Met-
rostav umožňuje našim žákům vykonávat odbornou praxi
na stavbách a připravuje pro exkurze na technicky
zajímavá la. Finaně podporuje vybavení školy výpo-
četní technikou a ebními pomůckami, včetně dodávky
stavebního materiálu do laboratoří betonu a hmot. Jako
zdroj informací o stavebním dění studentům pravidelně
nai firemní noviny. Škola za to Metrostavu poskytuje
prostor pro propagaci a umožňuje pohovory s budoucími
absolventy kvůli případnému pracovnímu uplatnění.
Kam podle vás směřuje stavebnict?
Stavitelství je krás obor s velkou tradicí. Činnost ar-
chitektů, inženýrů a stavitelů dává z krajině a ovlivňuje
prostředí, v němž žijeme. S úctou oceňujeme umění
našich předků a jejich znalosti klasického stavění, ze kte-
rých můžeme čerpat i dnes – v době technického rozvoje,
počítačů, internetu, nových technologií i materiálů. Úko-
lem pozemního stavitelství je v současnosti zajistit nízkou
energetickou náročnost nově budovaných objektů. I proto
je nutné výuku neustále inovovat. Škola musí studenty
ipravit tak, aby se ve vývoji stavebnictví orientovali,
v zaměstnárychle zapracovali a dobře doplňovali řady
zkušech kolegů. Stalo se, staví a stavět bude. O bu-
doucnost stavebnictví a našich studentů proto nemám
obavy. Ani o Metrostav, ve kterém pracuje i můj syn.
4 5
6
8
7
9
Pevnost, užitek, krása
Hned prv dvě stavby, uvede v právě vyda ro-
čence Česká architektura 2009–2010, mají úzký vztah
k Metrostavu. Tu první Národní technickou knihovnu
v Praze (foto) – stavěla jeho divize 9, druhá – Městská
brána v Ostravě je projekt jeho developerů.
Letos byl sestavením ročenky, která obsahuje sou-
bor 33 nejlepších staveb uplynulých dvou let, pověřen
Ing. arch. Pavel Hnilička. O své volbě poznamenal: Abych
co nejvíc objektivizoval svůj výběr, navštívil jsem víc než
sto staveb, které zaujaly podle dokumentace a foto-
grafií. Jako pomocníka pro náhled jsem si itom zvolil
formulaci římského architekta Marca Vitruvia Pollia – Fir-
mitas, utilitas, venustas což znamená, že každá dob
stavba musí t pevneboli trvanlivá, itečná a krásná.
S ohledem na tato kritéria jsem potom každé dílo hodnotil
a přihlédl jsem i k jeho posazení do krajiny a ladě místa,
kde stojí. Zvlášť jsem si dal záležet, abych posoudil co
nejvíc děl financovaných z veřejných rozpočtů, protože
právě podle nich se pozná, jaký význam architektura
pro společnost.
O vznik tradičně velmi kvalitní publikace, kterou vyda-
la společnost PROSTOR architektura, interiér, design,
se zasloužili i její partneři, mezi něž patří také Metrostav.
Zatím jenom turisté
Na rozestavěný úsek dálnice D8 mezi Lovosicemi a Ře-
hlovicemi ješosobní auta vjet nemohou. Lidé se však
po něm prošli. Tedy alesp po jeho části es
Oparenský most, který pro sdružení, jehož drem je
EUROVIA CS, buduje divize 5 Metrostavu.
Při 32. ročku Pochodu okom Love přešlo v so-
botu 30. dubna přes most víc než 600 turistů (foto), kteří
potvrdili velký zájem veřejnosti na zprovozněposlední-
ho dosud nedokončeného úseku dálnice D8.
Pochod organizoval Klub českých turistů, a jak uvádí
na svých webových stnkách www.kct.lovosice.net,
spolupráce s Metrostavem se jeho účastníkům velmi
líbila. Ocenili nejen možnost přejít Oparenské údolí po uni-
kátm mostě, ale i íležitost zeptat se na stavbu. Mezi
techniky, kteří jim odpovídali, byl i ředitel výstavby za Me-
trostav Ing. Roman Fuksa z divize 5.
–red–, foto archiv Metrostavu
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav, člen DDM Group / Pověřená šéfredaktorka Ing. Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce
Koželužská 5, 180 00 Praha 8 – Libeň, tel.: 266 709 415; www.metrostav.cz / Číslo 8/2011 vyšlo 12. 5. 2011 (9/2011 vyjde 26. 5. 2011) / Složení redakční rady Ing. František Polák (předseda), Ing. Jaromír Pavlíček (místopředseda), Ing. Jiří
Kavan, Pavel Meyer, Ing. Jitka Neklanová, Ing. Ladislav Profota, Ing. Lenka Svobodová, Ing. Jaromír Šob, Ing. Libuše Weinfurtová a Ing. Martina Zrcková / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 128 00 Praha 2 / Výroba Boomerang
Publishing, s. r. o., Nad Kazankou 37, Praha 7 – Troja, tel.: 244 023 201, fax: 244 023 333 / Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta, s.p., odštěpný závod Praha, č. j. nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávánovinových zásilek bylo
povoleno s.p. OZSeČ Ústí nad Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736
Tonda už úspěšně razí levý trový tunel metra V.A směrem do Dejvic
V montážní jámě na Vypichu mizel koncem dubna v levém traťovém tunelu had vozíků tunelovacího stroje
pojmenovaného Tonda. Vpravo vedle něj čekala druhá zarážka pro jeho dvojče Adélu (foto č. 1). I když se Tonda
zavrtává do horniny rychlostí asi 6 m za den, chvíli trvalo, než jeho závěs, který v květnu doplposleddva vozíky,
zmizel v tubusu. Fotograf zachytil jeho konec stále ještě v montáž komoře (foto č. 2). Jeřáb Liebher 280 EC-H12
Litronic, který mái vyložení 40 m nosnost až 9 tun, zásobuje stroj tybinky (foto č. 3). Ukládají se na speciální
kolová vozidla MSV, která je spodem pod TBM převážejí k jeřábu před mostem (foto č. 4), jenž návěs spojuje
s vlastním štítem. Pohled z prvního vozíku směrem dozadu (foto č. 5) ukazuje MSV jako malý oblníček v levé
horní čtvrtině smku. Stej jako kaž nově zaváděná technologie, i rby pomocí TBM vyžadují ze začátku více
pozornosti. Proto je sledoval nejen Ing. Ern Stehk, specialista z divize 5 (foto č. 6 druhý zleva), ale výplňovou
injektáž na panelu kontroloval i Patrick Rennkamp (foto č. 7 vpravo), vedoucí manažer projektu z firmy Herrenknecht,
která Tondu a Alu vyrobila. Až budou osádky, složez pracovníků našich divizí 5 i 8 a zastnanců firmy
Subterra, celý stroj doe znát a rutinně ovládat podrobnosti své práce, návštěvy odborníků poleví. Záběh Tondy totiž
probíhá úspěšně. Metry hotového ostění rostou (foto č. 8) a mezideponie vyžené horniny na povrchu se zvětšuje
(foto č. 9). Tonda postupně zlepšuje svůj výkon a do předem vyražené stanice Petřiny zřejmě dorazí už v září.
Současnost divize 4
ehled technologií a činností, které nabízí Metrostav,
pokračuje představením divize 4. Od letošního 1. dub-
na se i ona rozrostla o část pracovků zruše divi-
ze 7, a proto nově i o její technologie.
Divize 4 se specializuje na stavby ze segmentu doprav-
ního stavitelství, a to zejména dálnice, silnice, železnice
a tramvajové trati, mosty a ostatplochy pro dopravu.
V této oblasti zabezpečuje marketing, zpracování nabídek,
ípravu i vlastní realizaci staveb. Nonabízí zemprá-
ce, které se týkají jak dopravních děl, tak i přípravy území
při výstavbě oanských, průmyslových a inženýrských
staveb včetně demolic a technologické dopravy. Provádí
revitalizace a sanace územních celků etně skládek
a brownfieldů. Navíc má organizační složku v Polsku.
Vnitropodnikové nosné technologie:
Provoz mostních technologií provádí kompletní svislé
i vodorovné konstrukce všech tymostů, a to monoli-
tické i spřažené, včetně říms. Pracuje s pomocí mostních
skruží pevných, esuvných, kombinovaných. Staví
i lehké, provizormosty silniční a železniční, pomoc-
konstrukce a konstrukce pro podpírání či zesilová
mostů. Ovládá manipulaci s žkými a nadrozměrnými
břemeny, suny a suny mostních konstrukcí, jejich
zdvihání při rekonstrukcích nebo demolice.
Kontaktní osoba: Ing. Martin Ředina
Provoz dopravy a mechanizace zajišťuje komplexní
dopravní a mechanizační služby edevším v segmentech
stavební technologicdopravy a mechanizace, tuzemské
a mezinárodní silniční dopravy, přepravy nadrozměrných
nákladů a kontejnerové epravy etuložení odpadů.
Provoz má středisko autojeřá, vlastní stacionární i mo-
bilní čerpací stanice, mycí linku a servisní sedisko.
Kontaktní osoba: Mgr. Zdeněk Kulha
Provoz zemních prací zajišťuje komplexní realizaci
zemních prací a demolic stavebních objektů. Jeho činnost
se zaměřuje zejména na provádění velkých silničních
les, ípravu území, na zajištění výkopových prací vel-
kého rozsahu, kompletní realizaci stavebních jam, odvoz
výkopku a suti na skládky a provozování skládek, rozbory
zeminy, odvodnění jam, zemní práce pro inženýrské sítě
a drenážní systémy, provádění staveništních komunikací,
stabilizace zemin, odhumusování, kácení dřevin, odstra-
nění křovin, svahování, demolice, kompletbourací práce
ech ty konstrukcí, včetně likvidace nebezpečných
odpadů a kontaminovaných zemin a recyklace.
Kontaktní osoba: Ing. Zdeněk Hošek

 

Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 3
Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 4
Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (238 ms)

Rendering Strana 4 (103933): (0/1) (273 ms)

Rendering Strana 3 (103932): (0/1) (271 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3086/vth120554-1.jpg

 i3086/vth120555-1.jpg

 i3086/bg103933.svg

 i3086/vth120552-1.jpg

 i3086/vth120553-1.jpg