Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 2
Změna poskytovatele závodní preventivní péče
Od 1. června 2011 se novým poskytovatelem závod
preventivní péče (ZPP) pro zaměstnance Metrostavu
stane zdravotnické zařízení Kardia. kařské prohlídky
(LP) proto budou od této doby prohat v jeho ordina-
cích v Praze 1 v Revoluční ulici 19 ve 2. pae.
Nového poskytovatele ZPP začala výběrová komise,
složeze zástupců ech úseků centrály pod vedením
personálho ředitele naší společnosti PhDr. Josefa Škor-
pila, vybírat už letos v lednu. Spolupráci se zdravotnickým
zařízením Medikaal-TT, které poslední zhruba rok a půl za-
jišťovalo pro Metrostav lékařské prohlídky ZPP ve Fakultní
nemocnici Bulovka v Praze 8, totiž doprovázely opakující
se nedostatky.
Smlouvu se společnos Kardia uzavřel Metrostav
poté, co výsledky výběrového řízení projednala porada ve-
dení naší společnosti a odsouhlasil i její generální ředitel.
K navázání spolupráce s tímto zdravotnickým zařízením
přispělo mimo jiné také to, že se věnuje ZPP už měř
deset let, a jak se mohla výběrová komise přesvědčit, má
pro ni ve svém týmu skutečné odborky. Využínavíc
i propracovaný systém organizace lékských prohlídek
ZPP ve vazbě na znalost typových pracovť, kde provádí
pravidelné dohlídky a šetření. Také tyto aspekty by měly
t zárukou profesionality poskytovaných zdravotních
služeb i spokojenosti našich zaměstnanců.
Důvody, proč úsek personálního ředitele věnuje zdra-
votnímu stavu zaměstnanců tolik pozornosti, vysvětluje
vedou útvaru práce a mezd Ing. Václav Vosika: „Za-
městnanec může vykonávat svou práci jen tehdy, pokud
platnou lékařskou prohlídku v režimu závod preven-
tivpéče, která k výkonu práce potvrzuje jeho zdravotní
způsobilost. Proto je tato prohlídka povinná, stejně jako
ípaddalší odborná vyšeení, jv souvislosti s po-
souzením zdravot zsobilosti k výkonu práce uí
smluvní závodní lék.
K praktickému průhu kských prohlídek Ing. Vo-
sika do: „Na základě předaných závazných pokynů
k absolvování lékské prohlídky závodní preventivní
péče, ve kterých jsou uvedeny datum, čas a organizační
pokyny k naplánované LP, je zaměstnanec povinen dosta-
vit se do zdravotnického zařízení Kardia v Revoluční ulici.
Pokud mu v tom brání opravdu závažné důvody, může se
nejpozději tři dny před plánovaným termínem LP telefo-
nicky omluvit. V ípadě, že by se k prohlídce nedostavil
a edem se neomluvil, bude vůči němu uplatňona ná-
hrada nákladů, vyplývajících z odpovědnosti za škodu.“
Pracovníci z úseku personálního ředitele Metrostavu
věří, že vybraná společnost Kardia přispěje svou profesi-
onalitou k vyšší kvalizdravotnických služeb a stane se
pro naši společnost dlouhodom a spolehlivým partne-
rem v oblasti závodní preventivní péče.
ilustrační foto Josef Husák
Studenti na stavbách
V dubnu uspořádal úsek personálního ředitele centrály
kolik exkurzí, při kterých se studenti i profesoři na-
šich smluvních vysokých škol seznámili s vybrami
stavbami Metrostavu.
Posluchači i pedagogové z Fakulty stavební ČVUT
v Praze zamířili 18. dubna nejprve do Elektrárny Ledvice
(foto č. 1), kde si prohlédli stavbu jejího nového hlavho
výrobního bloku (HVB), kterou řídí divize 8. Při exkurzi
vyjeli i na vyhlídkovou plošinu (foto č. 2), umístěnou
na jedné ze dvou únikových věží, jež v létě ed dvěma
lety vyrostly v taženém bednění do výšky téměř 150 m
za pouhých 57 dní a jsou dodnes nejvšími budovami
v naší republice. Po arlu ELE a ve strojovHVB (foto
č. 3) návšvu kromě jiných pracovků divize 8 provázel
i ředitel oblasti Ústí nad Labem Ing. Radek Zeman.
Po ledvic hnědouhel elektrárně si studenti pro-
hlédli i stavbu paroplynového zdroje v Elektrárně Počera-
dy. Tým Ing. Josefa Špryňara (foto č. 4 vlevo) z divize 8
ji zahájil zhruba před měsícem a o jeho rychlém postupu
budoucí stavaře přesvědčil i pohled do bedně, připrave-
ného na betonáž základových konstrukcí (foto č. 5).
Ve spolupráci s divi 2 naši personalis zajistili
v dubnu i exkurze na stavby tunelového komplexu Blanka
pro studenty a pedagogy stavebních fakult z VUT v Brně
a z VŠB-TU Ostrava. Další podobné akce ješipravují,
protože právě tímto způsobem mohou u studentů vzbudit
zájem o obor i o práci v naší firmě. em, kdo se na pří-
pravě exkurzí i prezentací podílea studentům věnují svůj
čas a předávají zkušenosti, patří náš velký dík.
Ing. Josefa Špryňara,
vedoucího projektu z divize 8
Metrostav zaujal Josefa Špryňara ještě v době jeho
studií na stavebfakultě ČVUT v Praze. Do naší spo-
lečnosti proto nastoupil už rok před promocí v ez-
nu 2004. Dnes jej nejčastěji zastihnete na staveništi
paroplynového zdroje v Elektrárně Počerady.
Čím si Metrostav získal vaši pozornost?
Jako většina studentů jsem se při škole rozhlížel, kde bych
nabral zkušenosti. Jako jediná firma tehdy studenty cíleně
oslovoval Metrostav, a mně se líbilo, jaký má zájem o vý-
chovu vlastního personálu. Nastoupil jsem proto na praxi
do divize 3, a když jsem vil, že práce v ní má budouc-
nost, stal jsem u společnosti natrvalo a nelituji toho.
Začínal jste jako asistent na stav bytového domu
v Cholupické ulici na Lhotce. Kde jste dál pracoval?
Stavěl jsem Centrum Chodov. Po něm mě oslovila divi-
ze 8, která hledala stavbyvedoucího na budovu E v BB
Centru, a jenabídku jsem rád přijal. Pracoval jsem pak
na stavbách Rezidence Jeseniova, Central Most a Rezi-
dence Odeon. Následně jsem už jako vedoucí projektu řídil
rekonstrukci administrativní budovy v Elektrárně Ledvice
(ELE). Přešel jsem do týmu na stavbu tamějšího hlavního
výrobního bloku a na zár jsem jej i řídil. Teď s kolegy
stavím paroplynový zdroj v Elektrárně Počerady (EPC).
Co se v Elektrárně Ledvice dnes ještě staví?
Hlavní stavbu v Ledvicích už Metrostav dokončil. Teď zde
tým divize 8 vedený nově jmenovaným vedoucím pro-
jektu Petrem Plachým – zajišťuje sice drobnější, ale stále
velmi ročpráce na dokončoobjektů a iprave-
ností, které doprovázejí montáže technologií. Kromě naší
divize zde působí i oceláři z divize 3, kteří v subdodávce
pro dodavatele technologií vyrábějí a montují ocelové
konstrukce pro kotelnu, zauhlování apod. Všechny práce
by tu měl Metrostav uzavřít zhruba za rok.
tšinu času teď trávíte v počeradselektrárně. Jak
se tam stavba rozví a čím se liší od prací v ELE?
Stavba v EPC je menší, ale náročnější. Od zátku dubna
ží naplno a máme hotové hrubé úpravy terénu, de-
molice a ze tří čtvrtin i zemní práce, provádíme železobe-
tonové základy, piloty, pažení, zemnění, kanalizace, zaha-
jujeme výrobu ocelových konstrukcí a mostových jeřábů.
Na rozdíl od Ledvic, kde jsme nejprve museli vyhloubit
a zajistit velkou stavební jámu a v provést kilometry
pilot, v Počeradech se už od začátku na staveništi setkává
naráz více různých profesí, které musíme koordinovat.
Jaký bude další postup výstavby v Počeradech?
Stavba v EPC je časovelmi nárná. Do konce tohoto
roku musíme mít hotové echny nosné konstrukce spali-
nové kotelny i strojoven parní turbíny a spalovacích turbín,
a to včetně přístavků pro kompresorovou stanici, dozorny
i rozvodny. Ve stejném termínu musíme dokončit nejen že-
lezobetony – tedy stolice pod turbíny a základ kotelny ale
i ocelové konstrukce a celou obálku budov, včetně střechy
a fasád, a v objektech se musí dát svítit a topit. Naštěsse
při stavbě můžeme spolehnout na pracovníky z ostatních
divizí. Divize 11 nám dodala všechny stacionárjeřáby,
se Šestkou počítáme na železobetony, s Trojkou na výrobu
i montáž ocelových konstrukcí. Jednka by měla prová-
dět zámečnickou práci a Subterra by se mohla podílet
na TZB. Už jsme v podobné sestavě pracovali i v Ledvicích
a vycházeli jsme spolu výborně. Proto věřím, že i stavbu
v Elektrárně Počerady dokončíme řádně a včas.
Končíte studium užité geologie na průmyslovce v Duch-
cově a chystáte se k maturitě. Co vás k tomu vedlo?
Práce vedoucího projektu je pestrá a dotýse celé řady
oborů činnosti od ekonomiky přes právo až po detailní
stavařinu. Musím se orientovat i v různých předpisech
týkajících se jakosti, BOZP apod. Na stavbě velkých celků,
jako jsou právě elektrárny, si rozšiřuji i znalosti o techno-
logiích. itahuje však i práce v podzemí, a protože
Metrostav v této oblasti nabízí zajímavé projekty, chtěl
jsem si pro ně doplnit odbornou kvalifikaci. Stavařina mě
totiž opravdu baví a stále hledám nové příležitosti k tomu,
aby za mnou zůstávala dobře dokoevelká la.
strana 2
PTÁME SE
Proměna františkánského kláštera v Hostinném
Vedoucí projektu Ing. Jan Vachutka a mistr Jan Keřk
z divize 1 řídí od začátku loňsho listopadu rekon-
strukci raně barokho kláštera ve měs Hostinné.
Na opravu zdevastovaho objektu významně poslou-
žily prosedky z fondů EU, ky kterým se františn-
ský konvent pozvolna měv moderkultur-spole-
čenské centrum s muzeem, knihovnou a prostory pro
zájmové činnosti spolků i neziskových organizací.
i práci na tomto mam projektu ve vzdáleněím
regionu je pro nás velmi důležité spojení s místní společ-
ností STAVANT CZ, která nejen kvalitně provádí širokou
škálu pra, ale zajťuje nám i potřebné zázemí a e-
kontakty na další spolehliregionální firmy,říká
Ing. Vachutka. „Rekonstrukce jsou totiž nepředvídatelné
a problémy musíme řit přímo, na místě a hned.“
Kšter zal stat v roce 1677 Martin Reiner
a o 10 let pozji jej jako své jediné české lo dokon-
čil Wolfgang Dientzenhofer, starší bratr Kiliána Ignáce.
Jednoduchá čtídlová patro budova (vizualizace)
přiléhá k dvoulodnímu kostelu Blahoslavené Panny Marie
Neposkvrněného početí, kde je dnes umístěna sbírka
sádrových odlitantických soch. Památkově chráněný
konvent je částečpodsklepený a jeho vnizahradu
– rajský dvůr – lemuje chodba se zasklenými arkádami.
Rekonstrukce objektu, který za II. světové války sloužil
jako špitál a řeholníci jej museli definitivopustit v ro-
ce 1950, zala už na počátku 90. let minulého století.
Brzy byla přerena, přesto se stu v roce 2004 po-
dařilo opravit střechy a krov. Divize 1 tpodle projektu
Ing. arch. Libora Sommera a Ing. Jana Chaloupského řídí
práce, které zdevastovanou budovu vrátí zpět do života.
„Po dokončení interiérových bouracích a zdicích prací,
které probíhaly v zimě, jsme staticky zajistili základy a za-
hájili provádění rozvodů instalací a omítek. Ty exteriérové
jsme pro příliv chladného vzduchu z Krkonoš mohli zahájit
až v květnu,“ popisuje Ing. Vachutka.Skloubit požadavky
moderní doby třeba na tepelný odpor konstrukcí, oddělení
požárch úse, hydroizolace i radonovou barru stav-
by s íkazem dodržet původní vzhled je složité. em
častněným se to, mysm, zam daří. Máme to o to
jednodušší, že frantkáni byli chu řád a jejich obyd
i tady charakterizuje strohý architektonický výraz.“
V současnosti v konventu nejc pracují truhláři, štu-
katéři a fadníci. Všichni dostali za úkol respektovat po-
slední kvalitní dochovaný stav a budovu obnovit do pozd-
klasicistúpravy tak, aby k 31. srpnu letošního roku
mohla být hotová předána investorovi.
l s , v i z u a l i z a c e a r c h i v m ě s t a
1
2
3
4
5
Františkáni jsou příslušníci mužského katolického
žebravého řádu menších bratří (Ordo Fratrum
Minorum), který v r. 1209 založil sv. Frantek z Assisi.
lí se na tři větve: minority, observanty, kapuny.
K rozdělení řádu došlo kli odlišným pohledům
na chudobu, privilegia, život v poustevch či
vzdělávání bratrů. Členové řádu se soustřeďují
edevším na kazatelskou a misijní činnost a je pro ně
charakteristická hnědá kutna, převázaná v pase bílým
provazem (cingulem) se třemi uzly, které symbolizu
i řeholní sliby: chudobu, poslušnost a čistotu.
Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 3
Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 4
Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 08/2011, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (278 ms)

Rendering Strana 3 (103932): (0/1) (270 ms)

Rendering Strana 2 (103931): (0/1) (319 ms)

Rendering Strana 1 (103930): (0/1) (317 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3086/vth120552-1.jpg (3x)

 i3086/vth120553-1.jpg (3x)

 i3086/bg103931.svg

 i3086/vth120554-1.jpg (3x)

 i3086/vth120555-1.jpg