Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 08/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2017, Strana 3
Za 571 dnů projelo Blankou 50 milionů aut
Na stavbě pražského tuneloho komplexu Blanka (TKB) se polel téměř celý Metrostav i řada jeho dcich
spolností. Pro vejnost byl zprovozněn 19. září 2015 a do 11. dubna jím už projelo 50 milionů vozidel. Srovná
intenzit dopravy a hluku před otevřením TKB a dnes dokazuje, že Blanka sloí dobře a život ve městě nezhoršila.
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
2
3
Moderní oddělení českobudějovické nemocnice
Komfort a pěkné, moderní prostředí čekalo na paci-
enty českobudějovické nemocnice, kteří se podrobili
zákrokům na gynekologickém a urologicm oddělení
vnedávné době. Vdubnu totiž tým Ing.Milana Hromád-
ky z divize 6 dokoil kompletní rekonstrukci pavilo-
nuZ(foto č. 1) atřetí dubnové úterý byl opravený objekt
slavnostně otevřen. Symbolicho přestřižení pásky se
zaMetrostav ujal ředitel divize 6 Ing.Jan Cuc.
Z původního pavilonu Z hem rekonstrukce, která
trvala necelý rok, zůstaly pouze nosné zdi. Kromě kom-
pletní přeměny vniních prostor stavbaři z oblastho
zastoupení divize 6 pro Jihočeský kraj přistavěli kZetku
novou část se čtmi výtahy včetně propojovacích cho-
deb k plánovanému pavilonu CH. „Z celé rekonstrukce
bylo technicky nejnáročnější vybudování železobetonové
spojovací lávky mezi pavilony ZaC, kterou jsme prováli
vevýšce dvanácti metrů,“ vzponá Ing.Hrodka.
Během rekonstrukce si navíc stavbi museli poradit
se zásobováním a logistikou staveniště, protože měli
kdispozici velmi málo místa. „Museli jsme přes zízení
staveniště umnit neustálý průjezd sanitek, což před-
stavovalo téměř nekončící přestavby oplocení vzávislosti
napostupu výstavby,“ popisuje vedoucí projektu. Podo-
končení bouracích prací ještě technici odhalili závaž
nedostatky projektové dokumentace, když bylo potřeba
zajistit statiku obvodových z. To ssebou přineslo neče-
kané aporně náročné práce navíc. Stavbu vedle toho
ibrzdila také letošní tuhá zima, atak se poslední měce
rekonstrukce přeměnily nazávod sčasem. „Nakonec jsme
se s ternem dokoení vypořádali. Velké díky patří
m kolem, ktí se svým opravdu enormním nasa-
zením zasloužili o to, že dnes pavilon slouží pacienm
kplnéspokojenosti investora,“ dová Ing.Hrodka.
Pohodlí pro pacienty ikaře
Nanovém lůžkovém oddělení gynekologie iurologie na-
jdou pacienti dostatečný komfort i soukro. Na gyne-
kologickém oddělení je k dispozici 13 pokojů se soci-
álním zízem pro 34 pacien. Podobně vybavené je
i oddělení urologie (foto č. 2), kde je nac jtě devět
3lůžkových pokojů ajeden dvoulůžkový. Vobjektu se j-
tě nachází urologicko-gynekologická jednotka intenzivní
če sdeseti lůžky. Nové prostory tu našly iambulance
obou oddělení, příjmová kancelář apracoviště litotryptoru
urologicho oddělení. Vznikl zde izákrokový sál pro malé
chirurgické výkony. Prostory jsou dnes nejen moderní,
špkově vybavené, ale nově také klimatizované.
Martina Vampulová, foto Jan Luxík
metrů měřil severní tubus tunelu Ejpovice 2. května,
když staveniště navštívil ministr dopravy Ing. Dan Ťok.
Ražby provádí divize 5 pod vedením Ing. Štefana Ivora.
21
Modernizace sadiště splnila očekávání
Tým Ing. Jana Zemánka z divize 5 ukončil nedávno modernizaci spádovtě nákladového nádraží Praha – Li-
beň. Stavební práce se tu zařily nanezbytné zvýšení technických aužitných parametrů stávajícího seřadiště
anaopatření kesnížení nadlimitní hladiny hluku. Tím posledním požadavkem investoři – Správa železniční do-
pravní cesty a ČD Cargo – reagovali nasžnosti obyvatel zokolí vlakového nádraží.
Hladina hluku se podle měření provedech poukon-
čení projektu výrazně snížila. Díky nasazení moder
technologie, hlavně mazacího zízení Bremex aprotihlu-
kových kolejových brzd (foto), se navíc podařilo zcela
odstranit vysokofrekvenční pískavé zvuky – neíjem-
né skřípění brzd sazovaných vagonů. Pomohla idaí
opatření: nové protihlukové stěny a bezstykové koleje,
jejichž provoz už není doprovázen typickým klapotem kol
přejíždějících dilatní spáru mezi kolejnicemi.
V Praze se už jinde nákladní vlaky neřa
Seřaďovací nádraží v Praze-Libni sloí k rozřazová
kladních vagonů už 140 let. Se svými 14 kolejemi patří
vrámci ČR mezi středně velká seřadiš. Odroku1999
je však vhlavm městě jediné ace než tisícovka roz-
posunovach vagonů denně ho řadí dodesítky nejvíce
vytížech seřadť u nás. Pro srovnání: nejtší sadiště
vOstravě má 39 směrových kolejí adenně může rozřadit
ř tři ticovky vo. Vůbec nejtším sovam
dražím vEvropě je Maschen Rangierbahnhof (celkem
má 96 srových kole) pobž Hamburku.
Metrostav prováděl zakázku ve sdružení se spo-
lečností AŽD a hlavní stavební práce se týkaly výměny
kolejí a výhybek v stech spádoviště a sanace tělesa
železničho spodku včetně odvodně. Strženy byly sta-
ré protihlukové stěny, které vrozšířené podobě nahradily
konstrukce zocelových sloupků vyplněné panely sobou-
stranným tlumem zvuku. Středisko ŽBK divize 5 pro ně
vybudovalo opěrnou stěnu založenou napilotách.
Práce v Libni bylo nutné poídit padavku namini-
mální omezení provozu. Hlavní výluka celého spádoviště
trvala podle harmonogramu tři měce, ale už předtím
bylo třeba odstavovat jednotlivé koleje, aby se provedla
elka ovdacího dálkoho kabelu a stavba tří bran
pro převěšení trakčního vedení.
Zakázka byla mimořádná počtem neobvyklých pra.
„Ke dvěma původm brzdám pod svážm pahrbkem
jsme přidali třetí pro prvotní zpomalení vagonů. Zahor
brzdou přibylo mazací zařízení pro nástřik emulze proti
pískání anový svršek se svoval dobezstykové koleje.
Dodávali jsme itechnologii, která proces rozřazování va-
gonů řídí. Součástí noho moderho aplně automatizo-
vaho sysmu řízení provozu je tu nyní naíklad optická
závora, radary pro měření rychlosti nebo kamery pro leí
ehled zvenu,“ řekl stavbyvedoucí Ing.Onej Koliba.
Blanka Růžková, foto archiv Metrostavu
Počet projížjích aut, hluk a kvalita ovzduší
Aktualizované statistiky z provozu tunelu Blanka uvádí
informační web www.tunelblanka.info. Pty proždě-
jících vozidel na vybraných významných komunikacích
vPraze průběžně monitoruje Technická správa komunika-
cí hlavního města Prahy. Místa měření hluku byla zvolena
po konzultaci s Hygienickou stanicí hlavho města Prahy.
Měření kvality ovzduší bylo soustřeno na přímé oko-
lí portálů i výdechů tunelů a navazující komunikace, u kte-
rých byl předpoklad významch změn intenzity dopravy.
i interpretaci dat byly zohledny aktlní meteorologic-
ké podmínky a skutečnost, že k vlivu lokálně působících
zdrojů včetně dopravy se ve velkoměstské aglomeraci,
jakou je Praha, vždy přičítá mírně zvýšené městs
pozadí. Měření imisí zam proběhlo třikrát – v termí-
nech 24. srpna až 20. září 2015, 2. až 29. února 2016
a22.srpna až 18. září 2016. Výsledky pro jednotlivá data
a lokality jsou zvejněny na internetových stránkách
www.tunelblanka.info/dopady-projektu/imise.
Vyhodnocení vlivu zkušebního provozu TKB na okolní
obytné prostory včetně porovnání s imisními limity bude
provedeno po zpracování rozptylových studií.
Už dnes je ale na nově pořízených fotografiích vidět,
že se bývalá staveniště TKB zazelenala a těch několik
zpovrchu viditelch částí tunelového komplexu zama
doplnilo městskou zástavbu.
V průměru projelo Blankou téměř 87 600 aut den
Podle zprávy pražského magistrátu tunel Blanka ve vý-
sledku průjezd Prahou usnadnil. Ulevil severozápadní
části hlavho města, snížil intenzitu dopravy v centru,
hlavně na vltavských nábřích. Způsobil sice i probmy,
zejména u výjezdu na Prašném mostě a na Vízm ná-
stí v Praze 6, dopravní experti je ale předem očekávali.
Slabinou města totiž zůstává nedostaný obchvat Prahy
ivnitřní městský okruh, jehož je Blanka soástí.
red, foto Petr Adámek
Malovanka
(Pod Královkou – Pod Drinopolem) foto č. 1
Milady Horákové
(Prašný most foto č. 2 – U Brusnice)
VHolešovkách
(Pelc-Tyrolka foto č. 3 – Vychovatelna)
září
říjen
listopad
prosinec
leden
únor
březen
duben
květen
červen
červenec
srpen
září
říjen
listopad
prosinec
leden
únor
březen
duben
květen
červen
červenec
srpen
září
říjen
listopad
prosinec
leden
únor
březen
duben
květen
červen
červenec
srpen
50
45
40
35
30
25
20
45
40
35
30
25
20
15
90
85
80
75
70
65
60
2014–2015 2015–2016 2016–2017
2014–2015 2015–2016 2016–2017
2014–2015 2015–2016 2016–2017
ed uvedením do provozu l roku po zprovoznění
ed uvedením do provozu l roku po zprovoznění
ed uvedením do provozu l roku po zprovoznění
den
noc
69,1 dB 68,1 dB
64,3 dB 62,9 dB
den
noc
67,4 dB 67,5 dB
61,6 dB 62,2 dB
den
noc
67,4 dB 67,6 dB
61,9 dB 61,7 dB
Hodnocení: pokles.
Hodnocení: nehodnotitelná změna.
Hodnocení: nehodnotitelná změna.
Hluk
Hluk
Hluk
Intenzita dopravy Pty vozidel v tisících, oba sry, 24 h
Intenzita dopravy Pty vozidel v tisících, oba sry, 24 h
Intenzita dopravy Pty vozidel v tisících, oba sry, 24 h
Metrostav_08_2017.indd 3 10.05.17 12:58
Metrostav Metrostav 08/2017, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 08/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 08/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 08/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 08/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 08/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 08/2017, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (652 ms)

Rendering Strana 4 (102510): (0/1) (651 ms)

Rendering Strana 3 (102504): (0/1) (691 ms)

Rendering Strana 2 (102501): (0/1) (690 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2933/vth118694-1.jpg (3x)

 i2933/vth118699-1.jpg (3x)

 i2933/bg102504.svg

 i2933/vth118705-1.jpg (3x)

 i2933/vth118686-1.jpg