Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 08/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2019, Strana 3
Náročná přestavba Husitského muzea finuje
Divize 6 vdubnu dokončila rekonstrukci dvoupodlaž-
ho objektu, který je součástí Husitského muzea v-
boře (foto). Zakázka se týkala stavby v patkově
chráněném areálu bývalého augustiniánského klášte-
ra, vněmž se kromě administrativní části muzea na-
cházejí také odborná pracoviště: restaurátorské dílny,
depozitáře aprostory pro kulturní apředškové akce.
Úpravy zařené na zlepšení ochrany muzejních
sbírek, zvýšení kapacity arozšíření služeb pro vejnost
probíhaly pod přísným dohledem patkářů. S jejich
požadavky se rekonstrukce protáhla téměř nadva roky.
Čtyřkřídlý, částečně podsklepený objekt vznikl jako
budova kláštera boch augustinnů, který byl vTábe
zalen vroce 1642. Řeholníkům sloil dokonce 18.sto-
letí, kdy ho řád augustiniánů musel (vdůsledku josefín-
ských reforem) opustit. Pojejich odchodu se vklášteře
usídlila věznice a během minulého století se jednotli
trakty arlu využívaly také pro potřeby armády a jako
sklady. Nazačátku 90. let prošla budova dílčí rekonstrukcí
aodté doby slouží muzejním účelům.
Vysoké nároky kvůli dozoru památkové péče
Všechny materiály musely být tradní apráce provedeny
tak, aby výsledek odpovídal požadavm na zachová
kulturní památky,“ připomíná vedoucí projektu Ing.Milan
Hromádka z regionálního zastoupení jižní Čechy. Tým
divize 6 Metrostavu, který se před časem rozšířil ořeme-
slníky různých profe, zde pracoval vesdrení smíst
firmou, společností Památky Tábor. „Kromě elektroin-
stalací apamátkově nárných truhřských prvků jsme
všechno zvládli vlastními silami. Něco dělali naši pracov-
ci aněco zaměstnanci Patek Tábor. Nadělky byly
kladeny vysoké nároky, co se týče kvality ikvůli dozoru
patkové péče. Velký dík paí stavbyvedoucím Ottu
Hrodkovi zMetrostavu aLuboši Javorskému zPamátek
Tábor zaodborný aplivý přístup khistoricmu cha-
rakteru stavby. Dnes je to na všech možných detailech
vidět,“ dodává inžer Hromádka.
Sondy odhalily větší poškození zdiva
Diagnostika, která předcházela samotné rekonstrukci,
prokázala rozsáhlé napadení původch trámů a stro
dřevokaznými houbami, hnilobou ahmyzem. Na místě
byly provedeny sondy a ty odhalily větší než viditelné
poškození obvodového zdiva. Mnohé škody v interiérech
vznikly vsledku nevhodch zásahů aúprav provede-
ných dřívějšími uživateli stavby.
Rekonstrukce probíhala ve čtyřech etapách. Prv
zahrnovala kompletní obnovu střešních krytin a krovů.
Daí se zaměřila na obvodové prvky, fasádu, výměnu
oken adveří apřístavbu nového výtahu. Soástí zakázky
byla kompletní výměna elektrických rozvodů, renovace
systému vytápění adobudování hygienické sítě.
Blanka Růžková, foto Jakub Červenka
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
Divize 6 anové depo autocisteren vRuzyni
NaLetišti Václava Havla staví odbřezna loňského roku
divize 6 zcela nové depo autocisteren, jehož součástí
je také servisní zázemí, provoz-administrativní bu-
dova, výdej leteckých pohonch hmot iproduktovod,
jímž se letecké palivo dostane od stávach nádrží
knově vybudovanému depu autocisteren.
Během 14 měsíců se podilo týmu Ing.Josefa Holady
zakázku téměř dokončit. Součástí depa autocisteren je
servisní zázemí, vobjektu se nacházejí isklady nebezpeč-
ch odpadů, rozvodna nízho napětí aplynová kotelna.
U servisho zázemí vznikla odstavná plocha, která je
určena pro technické zkoky autocisteren. Vmci no-
vého plnicího depa autocisteren (foto) vznikly ičti plnicí
stopy sšesti samostatnými výdejními. Naletišti vyrostla
také nová provozně-administrativní budova, která zajis
potřebné prostory pro provozní, administrativní asociální
zemí pracovníků provozu nového depa autocisteren.
Vsamostatné nepodsklepené budově se třemi nadzemní-
mi podlažími budou kdispozici kanceře, sklady, šatny
asociální zázemí včetně denní místnosti.
Nový produktovod kontroluje indikační sysm
vodní depo autocisteren se nachází na jiném místě,
atak tým Ing.Josefa Holady musel vybudovat inový pro-
duktovod, kterým je propojeno nové depo autocisteren
scentrálním skladem pohonných hmot. Rozvod leteckých
pohonných hmot tvoří dvě souběžná potrubí jmenovité
světlosti DN400, přičemž jedno sloí jako záložní. Cel-
ková délka jednoho potrubí přesahuje 2,2 km. Potrubí jsou
uložená vneprůlezném železobetonovém kanále, který je
opatřen izolací odolnou ropm látkám avcelém rozsahu
je vyspádován. Trasa je rozlená naněkolik úseků, které
se dají uzavřít apodle spádu isamostatně vypustit.
„Na trase vzniklo pět armaturch šachet, tři vrcho-
lové body sodvzdušm aněkolik indikačch šachet,“
popisuje Ing.Josef Holada stím, že potrubní rozvod byl
doplněn otlakový indikační systém, jehož princip je zalo-
žen naesném měření tlaku avyhodnoconí jeho pří-
padných anomálií vřídim centru. To je umísné vdispe-
činku se stálou obsluhou. „Dokončené dílo bychom měli
předávat investorovi už včervenci. Zprovoznění nového
depa bude ale podle padavků Lettě Praha odloženo až
nazáří letho roku,“ uzavírá ier Holada.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
Kvalitní práce přinesla divizi 9 další projekt
„Dobré zkušenosti, získané při naší předchozí stavbě
Autosalonu Dajbych v Košířích, přisly k tomu, že
jsme zahájili další podobnou zakázku – letos vúnoru
jsme ve sdrení s divizí 8 začali budovat autosalon
značek Volvo a Jaguar v pražských Čestlich,“ říká
vedoucí projektu Josef Majer zdivize 9.
Kromě techniků divizí 9 a 8, ktí budou pracovat
vespolečm realizačním týmu, se nastavbě (foto) obje-
vili izaměstnanci Pragisu. Dostali totiž nastarost pilotové
zalení objektů. Ruku klu přiloží ipracovci divizch
středisek monolitů aelektro. Společně sdalšími subdoda-
vateli vyroste pod jejich rukama dočervna 2020 rozlehlý
autosalon se dvěma výstavními halami a autoservis.
Navržené objekty autoprovozu mají jednoduchý tvar.
Hlavní dvou- až třípodlažní budova CP-A roste dovýšky
12 m nad okolní terén naoblníkovém půdorysu oroz-
rech cca 40 x 132 m. Vedlejší rampa bude meí, kvádr
53 x 5 m, který automobilům zpřístupní třetí nadzemní
podlaží autosalonu aobsáhne technické zázemí. Soástí
zakázky jsou isouvisecí zpevněné plochy skomunikace-
mi, parkovišti, reklamní pylony označujícími provozovny,
i retenční nádrže aíslušné sítě či rozvody technic
infrastruktury nacelkové ploše 21636 m
2
.
Vsouladu stváří značky
Architektonické řešení fasád, především obou štítů hlav-
ho objektu, vychází z padavků mezinárodních ma-
nuálů naedvádění automobilů. Opláštění protilehlých
showroomů je navrženo v souladu se specifickým de-
signem jednotlivých značek vozů (vizualizace), servisní
zázemí mezi nimi tví neutrální spojovací prvek sadmi-
nistrativní nadstavbou obloženouevěnými lamelami.
„Zatím vČestlicích provádíme zemní práce, monolitické
konstrukce spodní stavby, klademe zemní sítě azačíme
montovat prefabrikovaný nosný skelet,“ říká Josef Majer.
„Při stavbě budeme poívat obvyklé materiály aběžné
technologie – svýjimkou showroomů. Dodržet při jejich
výstavbě všechny podnky corporate identity výrobců
vozidel Volvo aJaguar bude zřejmě představovat největší
íšek celého projektu. Na esné zachování předepsa-
ch materiálů, barev atvarů podle svého vizuálho stylu
jsou totiž automobilky velice háklivé,“ doplňuje.
Lenka Svobodová, foto archiv stavby,
vizualizace Ing. arch. Šimon Mika
Husitské muzeum bylo vTábe založeno už vroce
1878. Stálé expozice ahlavní výstavní prostory
má vbudově staré radnice, která patří mezi
nejvýznamjší památky české gotiky. Ta sice také
proczí rekonstruk, ale itak nabízí kromě stá
expozice týkací se husitů ajejich historie ještě
prohlídku rozsáhch sklepů z15. a16. století. Další
expozice, gotický sál agalerie výtvarho umění, se
znovu otevřou pro veřejnost vlistopadu příštího roku.
Obrazem z výstavby slovenské D1 – Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka
Stavbaři divize 5 pracují na tunelu Žilina, který je součástí severního tahu dálnice D1 a který buduje Metrostav ve sdruže
s Doprastavem. Stavba pod vedením Ing. Tomáše Daneše a Ing. Radora Sdka se bží ke zrnému cíli: aktlně zde
prohají dokončovací práce na portálech (foto č. 1 a 2), uvnitř je tunel takřka hotov (foto č. 3). Je třeba znit, že ražba tu
postupovala ve velice těžkých geologických podnkách pomocí Nové rakouské tunelovací metody (NRTM). Oba tubusy
tunelu s raženou délkou kolem 650 m musely projít horninovým masivem měkkého paleogenního souvrství tvořeho
zvětralými vrstvami jílovců a pískovců, které překrývají kvartérní terasy. red, foto Drahoslav Ramík
1
2
3
Metrostav_08_2019.indd 3 16.05.19 12:15
Metrostav Metrostav 08/2019, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 08/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 08/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 08/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 08/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 08/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 08/2019, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (387 ms)

Rendering Strana 4 (102357): (0/1) (378 ms)

Rendering Strana 3 (102356): (0/1) (419 ms)

Rendering Strana 2 (102355): (0/1) (418 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2901/vth118525-1.jpg

 i2901/vth118526-1.jpg

 i2901/bg102356.svg

 i2901/vth118527-1.jpg

 i2901/vth118523-1.jpg