Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 08/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2019, Strana 2
Naželeznici jedině soprávněním SŽDC!
Vnávaznosti nazvyšující se počet zakázek, které jsou
spojeny srekonstrukcí či výstavbou železničních cest
iobjektů v majetku Správy železniční dopravní cesty
(SŽDC), je velmi frekventovanou částí činnosti Centra
vzdělávání Skupiny Metrostav zajtění způsobilosti
zaměstnanců pro vstup dokolejiště.
Nesmíme zapomenout na skutečnost, že stále přís-
jší předpisy SŽDC si vyžádaly i nové přístupy k za-
jišní odborné připravenosti včetně získání pkazů
opravňuch kpráci nakolejovém svršku avjeho oko.
Vsoučasné době evidujeme téměř 400 držitelů průka
zřad našich zaměstnanců ikolegů zfirem polech se
narealizaci našich staveb. Průkazy je možné zajistit pou-
ze osom, které mají zdravotní iodbornou zsobilost.
Zdravotní způsobilost může potvrdit poprovedené lékař-
ské prohlídce pouze zdravotnické zařízení registrované
DC. Odborná zsobilost se získává účastí napřísluš-
ch školech a úspěšm složem nálitých testů.
Vyžadovaná proškolení zajišťují naši interní lektoři, kteří
mají kvýkonu činnosti poření SŽDC.
izpůsobeno našim zakázkám
sobení vlastních odborků ze Skupiny Metrostav
iší nejen efektivní využívání prosedků, ale zejna
možnost cíleného přístupu s použim praktických zku-
šeností znašich zakázek. Je výhodné také zhlediska ak-
tuálnosti sdílených firemních informací apro zdůrazně
našich pravidel aopatření voblasti bezpnosti práce či
kvality práce pro zakázky železničch dopravch cest.
Vcentru vzdění zajťujeme idaí odborné zko-
ky pro naše specialisty vípravě apro vlastní realizaci
staveb, kde je investorem SŽDC a Železnice Slovens
republiky. Tato specializovaná oprávní vsoučasné době
vlastní více než 100 nich kolegů zrůzných pracovišť.
Tématu dodržování pravidel pro realizaci prací nako-
lejom svršku se věnuje také další komiks (foto), který
pro naši společnost vytvořila zmá česká výtvarnice Lu-
cie Lomová. Kresby úsměvnou formou názorně nabádají
kobeetnosti. Vípa, že poebujete blší informace
kzabezpečení činností vrámci zakázek pro SŽDC, nevá-
hejte se nacentrum vzdění obrátit.
Zdeněk Kostříž, foto archiv Metrostavu
Záchranáři vnovém
Již koncem minulého a začátkem letošního roku tým
zdivize 1 dokončoval moderní integrované výjezdo
centrum pro bezpnostní a chranné složky v Čes-
m Těšíně (foto č. 1). Zvalo již jen dovybavit inte-
riéry, aby sídlo záchranářů dostalo konečnou podobu.
Nazelené louce pol Sokolovské ulice vyrostly zarok
apůl tři vzájemně propojené budovy vetvaru obráceho
U, donichž se směstskými strážníky acelorepublikovými
policisty stěhují hasiči (foto č. 2). Vesvém novém působi-
šti budou mít odpovídající technické ihygienické zázemí.
Vkomplexu jsou kromě kanceřských prostor, pro-
vozch místností avelínů operačních středisek (foto č. 3
a4) icely předběžho zajištění (foto č. 5), které využí
Policie České republiky. Součástí integrovaného centra
jsou také sportoviště – tělocvična (foto č. 6) nebo běžecký
ovál acvná věž. Jednotlivé složky se ze svých původních
stanovišť donových prostor stěhují vprůběhu ktna.
red, foto Drahoslav Rak
Ing.Vladimíra Pánka,
zástupce ředitele divize 6
Počátkem příštího roku oslaví 35. výročí svého půso-
bení vMetrostavu. Ing.Pánek je roky úzce spjat srea-
lizací železobetonových konstrukcí adalo by se říct, že
beton má skutečně zarytý pod kůží. Za zásluhy orozvoj
firmy obdržel prestižní ocenění Osobnost Metrostavu.
Čím vás zaření nabetony oslovilo?
Vždy mě bavily zajímavé anáročné projekty. Těmi nepo-
chybně byly realizace veškerých typů železobetonových
konstrukcí metra, tunelů Blanka aMrázovka. Provoz že-
lezobetonových konstrukcí (ŽBK), jehož jsem se odroku
2001 stal vedoucím, je součástí divize 6. Ta historicky
vždy pracovala na vodohospodářských stavbách, kam
leží realizace železobetonových konstrukcí čistíren od-
padních vod, malých vodch elektráren, jezů nebo re-
konstrukcí, nyní například námi modernizovaná Úpravna
vody Želivka. Realizujeme také projekty v pozemm
stavitelství abytové výstavbě. Byli jsme jedni zprvch,
ktí zali stavět velká obchodní centra, třeba v Praze
naNovodvorské, Floře, Chodově či naHarfě.
Zpohledu laika se z, že do chto staveb „padne“
mnoho betonu...
To samozřej, ale zpohledu stavitele jde hlavně ospráv-
né stanovení ceny apři vlastní realizaci ovrhy bed
etně podpěrných konstrukcí, rozumné optimalizace
výztuží, nasazení jeřábů, stanovení správného harmono-
gramu... Naší doménou jsou také realizace předpínach
konstrukcí avodotěsch konstruk. Jde otakzvané bí
vany, kdy poitím vhodné betonové ssi astanovením
množství výzte dovedeme nahradit klasické izolace.
Používáme beton Permacrete, který vyvinula společnost
TBG Metrostav a se kterou spolupracujeme na tšině
staveb. A nejležitější je technologická kázeň.
Co pro vás znamená ocenění Osobnost Metrostavu?
Velice si toho vážím. Ale rád bych zraznil, že i když
jsem titul získal já, je to ocenění celého našeho provozu
včetně středisek armozávodu, tesárny, půjčovny bednění
alešení. Bez vzájemné podpory aspolupráce by se neda-
řilo. Každý je důležitý – odpracovků odlení kalkulací,
technické skupiny, vedoucích projektů přes stavbyvedou-
cí, mistry až povlastní dělnický personál. Všem děkuji
zajejich spolupráci apracovní nasazení.
Co považujete zasvůj největší úspěch?
Nechci jmenovat pouze jednotlivé stavby za to dlou
období, jako například zatahované tunely pod Vltavou
pražsho metra trasy C, zakteré jsme dokonce získali
ocení Mezirodní federace pro konstruní beton (fib)
na kongresu v japonské Ósace. Určitě za velký úsch
auspokojení považuji, že se mohu podílet nazhotovování
železobetonových konstrukcí na tšině „významných
staveb“, které Metrostav buduje. Kromě naší centrály
jsme realizovali iobjekty Palmovka III aIV, stavíme na-
íklad na clavsm nástí Nární dům, pro naše
developery další etapu OS Vackov. Pro společnost KKCG
budujeme Centrum Bořislavka. Popředešlé krizi, kdy nám
klesl obrat, se nám zase daří plnit požadované parametry.
Najaké velké zakázce pracujete aktlně?
Vsoučasné době realizujeme monolit zamiliardu korun
naprojektu Autobusová stanica Mlynské Nivy vBratisla-
vě. Je to největší stavba, kterou jsme objemově ivelikostí
v kontinlním čase a na jednom místě dělali. Spod
stavbu jsme prováděli technologií bílých van. Vzhledem
kvelkým osovým vzdálenostem sloupů provádíme strop-
ní trámové konstrukce jako předna. Celé dílo je svým
rozsahem velmi náročné na logistiku a v dnní době
inaobsazení dělnickým personálem.
Naco se zaměříte dobudoucna?
Je právě nutné rozvíjet persol. Ikdyž máme tým od-
borně zdatch techniků a děl, musíme personál
doplňovat. Zvláště dělnický personál, který nám odchá
dodůchodu, musíme nahradit novými pracovníky aučni.
Firma, která má vlastní lidi, je nejsilněí. Může reagovat
navýkyvy, které nastavebm trhu vespolečnosti jsou.
Zarozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
1
SQZ slaví výrí arozjí své laboratoře
Jaro 2019 je pro naši dceřinou společnost SQZ vezna-
mení jubilea! Je tomu 20 let, co firma vznikla azačala
nazet své služby v oblasti zkušebnictví ve staveb-
nictví. První provozovna SQZ byla zřízena vroce 1999
vOlomouci, kde má společnost dodnes isvoje sídlo.
Netrvalo dlouho a sledovaly pobky, respektive
laboratoře vPraze: Rohanský ostrov, Zbraslav aChotý-
šany. SQZ se postupně dostala také naSlovensko a-
sobí vBratislavě, Žilině, Badíně aChmanech, vloňském
aletošním roce byly zřízeny nově akreditované laborate
vKařezu uPlzně avLounech.
Těžtě své činnosti SQZ nachází zejména voblasti vý-
stavby dopravní infrastruktury, jako jsou silnice, dálnice,
železnice avodní cesty, čemužizpůsobuje sortiment.
Společnost disponuje natrhu nejširší nadkou zkoušení
v rámci akreditace ve svém segmentu. Vedle klasic-
ho sortimentu – zkoení betonu (foto č. 1), kameniva,
zemin, asfaltů a asfaltových směsí včetně návrhu prů-
kazch zkoek – SQZ zajištuje návrhy azkoušení UPC,
drátko- avláknobetonu, měření pracovho anepracovní-
ho prostředí (hluk, prach, vibrace…), zpracování hluko-
vých studií, měření pilot, měření amonitorování kanalizací
nebo měření dopravního značení.
SQZ se dále významně podílí naprojektech vrámci
modernizace dálnice D1, kde je mimo jiné autorem recep-
tur CBK a podkladních vrstev arealizuje nedestruktivní
měření konstrukcí moderní aperspektivní georadarovou
metodou. Vminulých letech společnost zajišťovala služby
v oblasti vrtných průzkumných prací a diagnostických
aprůzkumch prací netuhých vozovek pro správce silnic
adálnic (foto č. 2) apro projektanty.
Naíč cem trhem
Zákazky SQZ jsou primárně členové Skupiny Metrostav,
ktí naplňují obrat SQZ z asi 40 procent, zbytek tví
externí velké a střední stavební firmy a skupiny včet
drobných odběratelů naíč celým trhem. Patří sem ta
projektanti, investoři, správci komunikací.
Laborate SQZ jsou akreditovány ČIA aSNAS aspo-
lečnost má zaveden integrovaný systém managementu
kvality, enviromentu a bezpnosti práce. Zastnanci
publikují vodborch časopisech, přednášejí nakonfe-
rencích či školách ajsou aktivmi členy růzch odbor-
ných pracovních skupin.
Společnost je také členem organizací, jako je Svaz
podnikatelů vestavebnictví, Sdružení pro výstavbu silnic,
Asociace akustiky Českého stavebnictví aČeská silniční
společnost. SQZ se chce nadále rozjet odborně, územ-
, tržně aekonomicky. Nelze než si přát mnoho zama-
vých projektů aspokojech zákazníků vdalších letech.
Text afoto společnost SQZ
2
1
2
3
4
5
6
Metrostav_08_2019.indd 2 16.05.19 12:15
Metrostav Metrostav 08/2019, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 08/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 08/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 08/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 08/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 08/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 08/2019, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (687 ms)

Rendering Strana 3 (102356): (0/1) (687 ms)

Rendering Strana 2 (102355): (0/1) (732 ms)

Rendering Strana 1 (102354): (0/1) (731 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2901/vth118523-1.jpg (3x)

 i2901/vth118525-1.jpg (3x)

 i2901/bg102355.svg

 i2901/vth118526-1.jpg (3x)

 i2901/vth118527-1.jpg