Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 1
Modernizace VD Gabčíkovo pokračuje
Zhruba před měcem dorazily na VD Gabčíkovo na
Slovensku první díly mohutch vrat vyrobené una-
šich ocelářů divize 3 vpražských Horních Počernicích
apostupně probíhá instalace komponentů do plavební
komory. Rekonstrukci gaíkovské přehrady započala
divize 8 vpolovině loňského roku. Nová vrata oroz-
rech 36 × 22 m patří k největším v celé Evropě,
mají tloťku dva metry asvou hmotností 1100 tun
překonají ita zPanamského průplavu.
Foto Katarína Kincelová
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
VÚstí se těší na léto
Další unit vHoříně
Vposledch týdnech se uskutečnila celá řada zajíma-
vých prací vrámci modernizace historicho zdymadla
vHoříně. Vprůhu dubna proběhlo nárné osaze
dolních vrat ana přelomu dubna akvětna tam největší
mobilní jáb vČeské republice položil ocelovou kon-
strukci mostu přes tzv. ohlaví plavební komory (foto).
Nad plavebm kanálem vHíně ulníka je tak no-
vý zdvižný most, který umožní proplout ilodím až sedm
metrů vysokým. Ocelová konstrukce mostu samotná váží
90tun, výsledná váha mostu včetně vozovky bude 400 tun.
Most by měl být vprovizorním provozu vtě, stavbi
ho dokoí příští rok na je stejně jako kompletní rekon-
strukci plavební komory. Nyní je poeba konstrukci uni-
kátho mostu upravit tak, aby zůstal zachován historický
vzhled. Podle mluvčího investora Ředitelství vodních
cest ČR (ŘVC ČR) Jana Bukovsho je zdvižný most přes
ohlaví plavební komory vEvropě unikátní. Jeho osazením
plavební komora získala největší technologický prvek.
ŘVC ČR také nechává na vodní cestě mezi Mělníkem
a Prahou zvovat podjezdní výšku na sedm metrů, aby
mohly projet větší osobní lodě a lodě s kontejnery. Proto
je třeba postupně obnovit a upravit 11 mos. Splavnost
zlepší i prohloubení dna o 40 cm na 2,2 m. Rekonstrukce
je financována z evropských dotací, část ze Státho fon-
du dopravní infrastruktury.
red, foto Petr Amek
Naše stavby
vprestní soutěži
Celostátní soutěž
Česká dopravní stavba,
technologie ainovace
(ČDS&T) pokračuje letos
již 17. ročkem. Metrostav
ihsil do soutěže tyto tři
projekty: výstavba dálnice D3, Bošilec – Ševětín, divize4,
rekonstrukce mostu na silnici II/272, Lysá nad Labem,
divize 4 (foto) arekonstrukce jezu Polusy, Týnec nad
zavou, divize 6. Vzhledem kaktuálm událostem se
galavečer se slavnostním vyhlášením vítězů uskuteč
vnáhradm ternu 8. září vBetmské kapli.
BeMo zprovoznilo most Volmarstein
Na jedné znejfrekventovanějších dopravch tepen
vNěmecku, na dálnici A1 uměsta Hagen vSeverním
Porý-Vestfálsku, byl na začátku května dokončen
apředán první most dálnního mostu Volmarstein.
Vúseku tak nyní může ot projet více vozidel. Původ
most zroku 1958 má být vždy vjednom sru vrámci
rekonstrukce zbourán anahrazen novým. Zakázku provádí
BeMo Tunnelling (BeMo) ve sdružení sdivizí 4 Metrostavu.
MHCM 2020 ani pandemie nezastaví
Letošní Metrostav Handy Cyklo Maraton (MHCM), nejdelší
cyklistický podnik ve střední Evropě, jehož je Metrostav
generálním partnerem, proběhne vpůvodním termínu
28.července až 1. srpna 2020. Závod bude upraven tak,
aby splňoval požadavky opatření, která budou platit vdobě
konání. Letos se pojede 2222 km Českou republikou, přes
všech 14 krajů anonstop bez zastavení.
Divize 8 opravuje
žateckou synagogu
Kolegové zústeckého
zastoupení divize 8
odstartovali rekonstrukci
významné české památky
žatecké synagogy (foto), ze
které vznikne multifunkční
kulturní prostor. Vsousedním rabinátu se pítá, že zde
bude muzeum zaměřené na židovství. Vedoucím projektu
je Daniel Lipert, hotovo by mělo vprvch měsících roku
2022, pak by měla začít instalace expozice. Jde odruhou
největší synagogu vČecch (hned po Velké plzeňské
synagoze), která byla postavena vletech 1871 až 1872
vmaurském stylu podle plánů architekta Johanna.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing.Dušana Pokorného,
vedoucího Útvaru IT str. 2
Společnost Subterra modernizovala
stroje pro železniční stavby str. 2
Divize 5 buduje nový podchod na
hlavním nádraží v Praze str. 2
Složité založení rezidence nad
Strahovským tunelem str. 3
Obrazem z výstavby
IV. železničního koridoru
více ve fotoreportáži na str. 4
20. ktna 2020 / 8 / XXXII
Bez ohledu na omezení vyvolaná koronavirovou pande-
mií dokončí tým divize 8 posledho května rekonstruk-
ci venkovního koupaltě na Klíši v Ústí nad Labem.
„Původně jej městští zastupitelé chtěli slavnostně
otevřít 1. června na Den dětí, vzhledem k současné
situaci si však místní vodomilové musejí ještě chvíli
počkat. Věříme ale, že se brzy celý areál rozeběhne do
plného provozu,“ říká vedoucí projektu Daniel Lipert.
Metrostav se do Plavecho arlu Klíše vrátil podru-
hé. Prvně, vroce 2015, dokončila divize 8 pod vedením
Ing.Radka Zemana přestavbu kryté haly se třemi bazé-
ny, párou, saunami aposilovnou aosadila itechnologie
pro venkovní koupaltě. Stavbaři to na Kši neměli už
tehdy jednoduché kli skeletu haly, který byl proveden
prefa-monolitickou technologií. Zazku divize 8 přesto
dokončila jen směsíční prodlevou, kterou zavinila skuteč-
nost, že projekt zcela opomněl úpravu železobetonových
konstrukcí starého skokanského bazénu.
Nynější rekonstrukci venkovního koupaliště (hlavní
foto) zahájil tým Ing. Petra Plachého v únoru 2019. Už
za dva měce, vdo, kdy teprve prohaly zemní práce
ademolice starých bazénových těles, převzal vedení za-
kázky Daniel Lipert. Hned zezačátku se musel vypořádat
schybami azměnami vzavací dokumentaci. „Nejnároč-
jší bylo sezmit se rychle adetailně scelou problema-
tikou, abychom mohli před investorem obhájit projektové
změny azměnové listy,“ vzpomíná vedoucí projektu.
Výškový rozl technologií abazénů
Nevhodně zpracovaný projekt představoval pro stavbaře
největší komplikaci díla. Kryté bany jsou třeba umísny
výš než venkovní a15m převýšení halové technologie po-
škozovalo potrubí kvenkovním bazénům při napouštění
vody hydraulickými rázy. Vkritických partiích původně
navržený materl nevydržel, aproto jej muselo nahradit
potrubí znerezu. Tvary avelikost starých banů byly za-
řeny neesně. Pro nové nerezové vany proto dělníci
museli rozšířit bourací práce. „Kvůli výškovému rozdílu
technologie a banů vznikal v potrubních rozvodech
podtlak a mohlo by dot až k implozi potrubí. Museli
jsme proto nezvykle do vodovodní soustavy nainstalovat
ivzdušňovací armatury, které tlaky vyrovnávají tak, že
kpkození nedochází. Dále jsme zjistili, že voda zmíst-
ho termálho vrtu, která se poívá pro napotění ba-
nů, obsahuje větší než předpokládané mnství železa.
Jeho působení by časem způsobilo závady nerezových
les bazénů, a proto jsme systém napouštění doplnili
oúpravnu vody,“ komentuje vedoucí projektu.
Dnes už je koupaliště na Klíši moderní nejen technolo-
giemi, ale ivzhledem. Nerezové bazénové vany vplavecké
části doplnily vodní atrakce (foto), lezecká stěna arela-
xní prvky. Vtsm banu vedle skluzavek zakotvil
pirátský koráb svodním dělem. Nové jsou ivstupy, zázemí
pro návštěvky či plavčíky, občerstvení. Zatravněné plo-
chy pro opalování rozšířila slunná terasa.
Uznání za vysoké nasazení
Po naptění bazénů a zkokách technologií uzavírají
stavbaři Metrostavu celou zakázku sadovými úprava-
mi a zatravm areálu. „Za sklou práci bych chtěl
pokovat smu týmu, sediskům železobetonových
konstrukcí a elektro divizi 8 a zejna přípravářce I
Jindrové akolegovi Zdeňku Müllerovi. Bez jejich nasaze
by stavba nemusela dopadnout tak doe, jak skončila,“
dopuje Daniel Lipert. Začátkem května pochválil práci
divize 8 při rozhovoru pro regionální televizi Ústecko
i náměstek primátora Ústí nad Labem Pavel Tovský:
„Dodavatelská firma vždy vycházela vstříc našim pa-
davkům avýsledné dílo je opravdu velmi pěk.“
Lenka Svobodová, foto Libor Zavoral
Metrostav_08_2020.indd 1Metrostav_08_2020.indd 1 18.05.20 14:4418.05.20 14:44
Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (436 ms)

Rendering Strana 2 (102214): (0/1) (60 ms)

Rendering Strana 1 (102213): (0/1) (96 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2867/vth118375-1.jpg (3x)

 i2867/bg102213.svg

 i2867/vth118376-1.jpg (3x)

 i2867/vth118377-1.jpg (2x)

 i2867/vth118378-1.jpg