Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 4
Práce na IV. železničním koridoru běží naplno, pilíře estakády rostou
Loni vpolovině října oficlně odstartoval projekt, který má za cíl modernizaci IV. železničho koridoru vúseku
SoběslavDoubí. Metrostav, konkrétně tým Ing.Petra Hanzala, zde má jako člen dodavatelského sdružení za úkol
postavit polovinu černovické estady (3. úsek), která bude měřit téř 855 m, amost přezdívaný „Krmelec“
(7.úsek). Práce zde nejsou jednoduché, polovina černovické estakády se nachází vmeandru Černovicho
potoka. Kvůli komplikovaným geologickým poměrům je železobetonová spodní stavba založena hlubinně na
velkoprůměrových pilotách délky 30 m. Pilotové založení včetně mikropilot na brzdných pilířích bylo již provedeno,
zhotoveny jsou také štětovnicové jímky včetně rozrných rámů astavbi pracují na posledch dvou základech
pilířů P2 aP3 (foto č. 1). Dále jsou realizovány dříky piřů P8 aP5, pilíře P1, P7 aP9 až P13 jsou již kompletně
hotové včetně podložiskových bločků (foto č. 2). Druhý 30 m dlouhý most bude sloit jako podchod pod tratí pro
zvěř. „Provedli jsme kompletní přeprojektování objektu zdůvodu požadavku Agentury ochrany přírody. Provedeny
byly výkopové práce včetně sanace azpevnění podloží pro pohyb mechanizace zdůvodu únosnosti (foto č. 3). Nyní
provádíme pilotové založení azahájeny byly práce na základech,“ popisuje Petr Hanzal. Jeho tým samozřejmě
čeká ještě mnoho práce. Dodejme, že úsek by měl být dokončen na je 2023 aje jedním zmnoha úseků dálkového
železnního tahu mezi Děčínem aHorm Dvištěm vČeské republice. Celý IV. tranzitní koridor představuje kromě
významného vnitrostátního spojení také tranzitní spojení Německa (Bern a Drážďany) a Rakouska (Linec). Celková
lka koridorové tratě je 365 km, prvch 145 km vede v souhu s I. koridorem.
red, foto Martin Zoubek
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřený šéfredaktor David Kalců, DiS / Adresa redakce Koželužská 4, 18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019245; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 8/2020 vyšlo 20. 5. 2020 (9/2020 vyjde 4. 6. 2020) / Složení redakční rady Ing.Vojtěch Kostiha, MBA (předseda), David Kalců, DiS (místopředseda), Ing.Roman Čech, Ing.Kateřina Hainzová, MBA, Mgr.Jana Kořínková, MBA,
Ing.JitkaNeklanová, Ing.Petr Půta, Ing.Renáta Zavřelová aIng.Michal Zelenka / Neoznené materiály připravil David Kalců, DiS, foto archiv Metrostavu / Výroba Boomerang Communication,s.r.o., Nad Kazankou 37, Praha7-Troja,
tel.: 244023201, fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
Senior klub informuje
Pandemii koronaviru se v ČR daří zvdat, stále ale
trvají některá opatření. Všichni se těšíme, až omezení
pominou a bude mné vyrazit na akce Senior klubu
Metrostavu (SKM). Výbor jedná ozměně termínů p-
novaných akcí, ve většině případů je úspěšný anové
terny se všichni přihlášení včas dozvědí.
Členská scze letos proběhne pravděpodobně až na
podzim. Předpokládáme, že vyřizování členských záleži-
tostí, vracení plateb za neuskutněné akce, úhrada apod.
by mohlo proběhnout vkanceláři SKM na Palmovce už
první pondělí včervnu, tak jako vždy od 11 do 13 hodin.
Pokud potřebujete něco vídit, raději se ale předem
informujte telefonicky na čísle 266 019 782. Vzhledem
komezením letos výbor netrval na striktním dodržování
úhrady členských příspěvků do konce března, nicně
pokud jste tak ještě neinili ajste narozeni pozji než
vroce 1940, napravte to.
Vpnu vycházka na Petřín
ipravujeme nové akce, které budou uskutečňony po-
dle omezení, která budou platit vdobě jejich ko. Před-
žně bychom rádi uspořádali pěší vycházku z Peína
es Strahovský klášter, Nebozízek na Újezd, sdrobným
občerstvením podle otevřených stánků po ces. Sraz na
stanici autobusů Stadion Strahov (uvětraho objektu ze
Strahovsho tunelu) linek číslo 143, 149, 176, 191 ve
13hodin. Termín bude všem člem včas avizován.
ejeme všem členům ajejich bzkým hlavně hod
zdraví, optimismu apohody atěšíme se na naše setká
hned, jakmile to situace dovolí.
Za výbor SKM Jan Brodský
Metro jako galerie
Již před časem jsme informovali, že naše dceři
spolnost Subterra prodlouží modrou linku metra ve
Stockholmu (foto). Aprotože jde ojednu znejkrásj-
ších podzemních drah na stě, stojí za to představit
tuto pozoruhodnou dopravní stavbu.
Průvodci udějí, že cestující se tu naczejí vnejvět-
ším anejpůsobijším výtvarném muzeu, které imnozí
označují jako nejdeí výtvarnou galerii světa. Toto metro
má tři trasy (zelená, modrá ačervená), komplex celkem
ří 143 km azcelkoho počtu 100 stanic vládne umě
konktně v90 znich. Několik stanic (obzvláště na mod
lince) je zdobeno surovým anedokoem podložím, ve
stanici Rissne je třeba po obou strach vestibulu infor-
mativní nástěnná freska ohistorii civilizací Země.
Nejprve byla oteena první část zelené trasy, ato vro-
ce 1950, suleckým pojem stanic se započalo oněco
později udaích úseků, což vzbudilo veliký ohlas, atak se
pokračovalo ve stejném stylu také vdaích stanich.
Kde se otiskne česká stopa?
Subterra vybuduje prodloužení modré linky do obce Jär-
lla. Půjde o ražbu čtkilometrové trasy včetně dvou
stanic, které předcházely čti meí zakázky na výstavbu
ístupových tune. Kvýstavbě poslouží tři přístupo
tunely – dva jsou budovány vrámci jiných projek, třetí
nyní dokončuje Subterra, která tak zakázkou Järlla může
nazat na úspěšnou spolupráci sinvestorem. Ražby pro-
běhnou tradiční skandinávskou metodou Drill and Blast
(navrtej aodstřel), osní vtvrdé hornině bude zajištěno
evážně pomocí horninových kotev asíkaného betonu.
Že si nás švédský investor vybral na tak velkou část
rozšíření metra, považuji za zcela mimádný úspěch
nejen pro naši společnost, ale icelou Skupinu Metrostav
ačeské podzemní stavebnictví vůbec. Vzhledem krozsa-
hu anárnosti projektu počítáme se zapojením kapacit
mateřské společnosti Metrostav avěříme, že spřispěm
našich šdských partnerů se spolné dílo podí,“ řekl
generální ředitel společnosti Subterra Ondřej Fuchs.
red, svyužitím tiskové zprávy Subterra
foto Profimedia.cz
1
2
3
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Ing.Jindřich Hess
osmdesátníkem
Životní dráha našeho jubilanta je spjata se stavbou
pražského metra – té zasvětil téměř celou svou pro-
fesní karru. Stavba, na níž se podílely detky firem
včele sMetrostavem atisíce lidí. Každý znich na ní za-
nechal svou větší nebo menší stopu. Jindřich Hess se
do její historie zapsal nesmazatelně. Byl vždy tam, kde
se ve významných okamžicích výstavby rozhodovalo.
Stavskou dráhu začal uVodních staveb, které se po
rozhodnutí ostavbě podzemní dráhy vPraze staly jem
generálním dodavatelem. Ing. Jinich Hess, Ph.D., se tak
již před vznikem Metrostavu dostal na stavbu, které zůstal
natrvalo věrný. Jako stavbyvedoucí stál už v60. letech
umontáže prvního nemechanizovaného raziho štu na
traťovém tunelu pod Štětkovou ulicí mezi dnešními stani-
cemi Vyšehrad aPražského povstá. V70. letech zahájil
ražbu tunelů pod Vltavou aStarým Městem prvním me-
chanizovaným štítem. Jako technický náměstek ředitele
řídil od roku 1977 technický rozvoj podniku a zadění
moderních tunelářských technologií, jakými byla ražba
pomocí štítu sfrézovací hlavou nebo Nová rakouská tu-
nelovací metoda. Vdobě dokoovach prací na trase B
byl vroce 1984 jmenon výrobm náměstkem ředitele.
Vroce 1988 se stal ředitelem státního podniku Metro-
stav apo jeho transformaci na akciovou společnost byl od
roku 1991 jejím prvním generálním ředitelem aedsedou
edstavenstva. A nastaly okamžiky zásadního rozhodo-
ní: jak zachovat vprocesu privatizace akciovou společ-
nost v její velikosti a výkonnosti, zarit úroveň kvality
prací a udržet dobrou pozici na trhu stavebních pra,
čijak vobdobí po roce 1993 zajistit přechod specializo-
vané stavební firmy na univerzální stavební společnost.
Zásluhy vpodzemním stavitelství
Od samého začátku založení Českého (dříve Českoslo-
venského) tunelářského komitétu v roce 1982 byl náš
jubilant členem odborné pracovní skupiny ITA-AITES.
Jeho aktivita vtéto mezinárodní tunelářské asociaci byla
oceněna zvolem do jejího předsednictva azejména pak
vroce 1998 do funkce viceprezidenta. Právě jeho pozice
aaktivita ve vrcholné stové tuneřské organizaci při-
spěly ktomu, že nám bylo svěřeno pořádání Světového
tuneřsho kongresu ITA-AITES vroce 2007.
Pan Ing.Hess zastával také řadu dalších významch
funkcí. Stal se místopředsedou Hospořské komory hl.
m. Prahy ačlenem Vědecké rady Stavební fakulty ČVUT,
členem Správní rady ČVUT aVědecké rady Podnikohos-
pořské fakulty VŠE vPraze.
Jeho osobní život je spjat s hudbou, pro kterou má
vrodině díky své ženě adci plodné zázemí. Je mi potě-
šem, že mohu jménem vás, čteřů našich novin, poát
svému mnohaletému spolupracovkovi apříteli, jubilantu
Jindrovi Hessovi hodně energie asil do daích let.
Ing. Karel Matzner, bývalý vedoucí reali-
zace metra a technický ředitel GŘ
Objev ve Vrchla
Vvalém klášterním kostele augustiniánů, který re-
konstruuje tým divize 9, archeologové odkrývají ne-
čekané nálezy. Jde ovstup do krypty, rakve adrobné
edměty jako paruky, korálky adalší.
Tým pod vedem Ing.Vojtěcha Česáka se ve Vrchlabí
ve druhé polovině letho února pustil do přestavby
objektu, který posledch 40 let sloužil jako Muzeum
Krkonoš anově by se měl stát Návštěvnickým centrem
KRNAP. Stavbaři aarcheologové tu odhalili schodtě do
podzemní krypty, ve které byly objeveny rakve sostatky
azné předty: řenky, součásti bot, pásky či korálky
zrůžence. Ohrobce se vědělo, nebylo ale známo, že je do
ní přístup zambitu zobytné části kláštera.
–red
Metrostav_08_2020.indd 4Metrostav_08_2020.indd 4 18.05.20 14:4518.05.20 14:45

 

Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (472 ms)

Rendering Strana 4 (102216): (0/1) (504 ms)

Rendering Strana 3 (102215): (0/1) (503 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2867/vth118377-1.jpg

 i2867/vth118378-1.jpg

 i2867/bg102216.svg

 i2867/vth118375-1.jpg

 i2867/vth118376-1.jpg