Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 3
Škola architektury AVU získala původní krásu
Na rozhraní pražské Letné aStromovky stojí od 20.let
minulého století Škola architektury Akademie výtvar-
ch umění (AVU). Zajímavý objekt (foto č. 1), do je-
hož podoby se vtisklo hned několik architektonických
stylů, nedávno získal nový kat a podařilo se jej
zachovat arenovovat ve výjimečně autentickém stavu.
Zásluhu na tom mají nejen studenti restaurátorského
atelru AVU ajejich vyučucí, ktí se poleli na ob-
nově fasády, ale především divize 9.
m Ing. Davida Čecha provedl kompletní obnovu
interiéru (foto č. 2) a vnitřch rozvodů, restaurátorský
atelr divize 9 pak zajistil truhlářské prvky, zejména okna
adveře. Okompletní výměnu střešního pště se vrámci
EPC projektu postarala spolnost Enesa.
Úspěšná obnova díla předch mistrů
Práce na náročné avelmi zajímavé zakázce koordinoval
Ing.David Čech, který má díky tomu za sebou premiéru
v pozici vedouho projektu. A to úspěšnou premiéru
– výsledkem je totiž doslova dechberoucí obnova archi-
tektonicho díla předních mistrů ve sm oboru Jana
Kotěry aJosefa Gočára. Jan Kotěra v letech 1919 až 1920
navrhl dvě paralelní samostatné budovy po boku Akade-
mie výtvarných umění. Druhá budova ovšem zatím nebyla
postavena, nicně projekt se již připravuje. Po Kotěrově
smrti se jeho nástupcem stal architekt Josef Gočár, který
projekt svého učitele využil a rozšířil. Budova, která byla
dokončena v roce 1924, vznikla jako provizorium.
Stavbi nejprve museli odstranit dodatečné dispozič-
ní úpravy avestavby ataké odklidit nevodní zařizovací
edty. „Kromě obnovy interru jsme dále provedli
kompletní výměnu vniních rozvodů, častokrát mezi
původními obklady, rozvedli jsme nejmodernější vysoko-
rychlostní rozvody internetu apřebudovali suterén,“ ří
vedoucí projektu David Čech.
Vsuterénu museli stavbi prost nejen nové otky,
ale též doplnit svislé hydroizolace apomocí provětráva-
né dutiny odvlhčit i podlahy. Vnadzemních patrech na
podlahy položili nová linolea podle původních historic-
kých receptur. Některé předešlé prvky byly restaurony,
naíklad žulové vstupní schodiš, historická svítidla,
litinové radiátory i původní otky akteré zizovací
edty. „Jejich renovaci nám usnadnily zkušenosti
sosvěemi restaurátory, snimiž jsem spolupracoval
i obnově Národního muzea,“ dodává Ing.Čech. Zama-
vá byla podle vedouho projektu ikooperace při výrobě
části atypických obkladů: ty musely být barevně sjedno-
ceny spůvodními, vprůběhu času oelými kusy. „Bylo
vyrobeno zhruba 50 barevných vzorků a museli jsme
vyzkoušet iněkolik technologií výpalu, než jsme mohli
t spokojeni,“ vzpomíná.
Práce na kompletní obnově školy trvaly pouze půl roku
a hem rekonstrukce se navíc předt díla postupně
rozšiřoval tak, jak se objevovaly nové skutečnosti aupřes-
ňovaly požadavky investora. Díky skvělé spolupráci sním
se podařilo zachránit nejen unikátní budovu, ale také starý
vychýlený platan, místní symbol, který bylo nezbytné kvů-
li výkopům vjeho kořenovém systému trvale podepřít.
Martina Vampulová, foto Tomáš Souček se
svolením Akademie výtvarných umění
Třetí etapa rezidence Sacre Coeur finišuje
Když se v roce 1979 začala razit průzkumná štola
aoněkolik let pozji ioba tubusy Strahovsho tunelu
(SAT), jen málokoho napadlo, že opětatřicet let poz-
ji by nad jeho vyústěním na smíchovské straně mohly
stát rezidenční bytové domy. Dnes je to nejen skuteč-
nost, ale vprůhu června by mohly být nadstandardní
bytové jednotky ze třetí etapy projektu Rezidence Sa-
cre Coeur předány klientům.
Vtéto pražské části Prahy 5 – Sacre Coeur, ležící po-
blíž stejnojmenného parku, se jedná již otřetí etapu ozna-
čovanou dotkem Vitality Rezidence (foto č. 1), kterou
postavil tým ing.Lukáše Březiny z divize 9. Rezide
projekt čítá celkem čti nadzemní podlaží, kde většina
bytových jednotek ve 4.NP je koncipována díky možnosti
výstupu na přilehlé střešní terasy jako mezonetové byty,
tzv. penthousy. Z těchto střešních teras jsou nádherné
výhledy do okolí pražského historického panoramatu.
Celkem vzniklo 50 nových bytových jednotek, které ma
shodné společenské vybavení asedchozí etapou, kte-
rou rovž realizovala divize 9, jsou propojené parkovými
sadovými úpravami se vzrostlou zelení dodávající klidový
ráz slitě realizovaných projektů.
Všechny byty byly realizovány vnadstandardním pro-
vedení a jsou vhodné zejména pro náročnou klientelu.
Vrámci projektu však vznikly ibytové jednotky menších
velikostí (1+kk až 3+kk) určené především kinvestmu
bydle. Majitelé bytů mají k dispozici parkovací stá
v1.PP av1. NP jsou všechny sekce propojeny. Toto pod-
laží je určeno ke komerčnímu využití avznikl zde prostor
pro restauraci, společenskou místnost, přednáškový sál,
locvnu, lékařské ordinace adaí komerční prostory.
Složité založení nad Strahovským tunelem
Jak projekt Rezidence Sacre Coeur II (RSCII, foto č. 2),
tak iposlední dokončený projekt Rezidence Sacre Coeur
III (RSCIII, foto č. 3 a 4) byl nárný především zhledis-
ka zakládání aspodní stavby. Jako jsme na RSCII objekt
SAT přemosťovali, tak uRSCIII jsme objekt tunelu ajeho
servisní vstup podepírali. Tam, kde se vseverovýchodním
rohu objektu pod úrovní základové sry nacházela úniko-
vá štola objektu civilní ochrany propojená smetrem trasy
B, se takž nacházela iservisní rampa SAT. Zajištění to-
hoto tělesa se jevilo společně objevením průzkumné štoly
jako nejslitější fáze celého projektu RSCIII,“ říká vedou-
cí projektu Ing.Březina. „Nejprve bylo vrámci zemch
prací na půdorysném rozměru objektu RSCIII nalezeno
obratiště geologické štoly zdoby realizace Strahovského
tunelu. Vzhledem kneurčité atěžko dohledatelné pozice
štoly museli statici každý den určovat umístění nových
pilot,“ doplňuje Ing. Březina.
Nebylo to jednoduché, protože piloty dosahovaly
lky až 23 m, které dále vynášely železobetonové prahy
pro kompletní distribuci sil do základové sry. Takto
dlouhé piloty stavbaři museli kolikrát opakovat, jelik
při vrtání narazili na štolu, kterou potřebovali přemostit.
Proto mnohdy vrtali tak dlouho, dokud štolu neminuli.
„Na základě výsledných rozponů se následně dimenzovaly
roznášecí prahy,“ dová vedoucí projektu.
Paralelně svýše uvedeným se tým zal potýkat se
zajištěním tunelového tělesa. To bylo založeno na krát-
kých pilotách, ajelikož vrámci zemch prací docházelo
kobnažení paty pilot, museli stavbi přistoupit ksekun-
rnímu zajtění tunelové sekce tak, aby nedošlo knaru-
šení základových parametrů servisho objektu, čímž by
mohly vlepším případě vzniknout nežádoucí trhliny na
tunelovém tělese. „Aby došlo ke kompletnímu zajištění,
zvolili jsme postup Up/Down – vznikla první fáze zákla-
dové desky, na které dále pokračovala výstavba objektu,
jež nebyla objektem tunelu nijak dotčena. Přitom pol
tunelu dále zůstával aktivní zemní přitěžovací val. Do
konstrukce SAT jsme zakomponovali převázku stávach
pilot. Do přezky azákladové desky jsme vprůběhu vý-
stavby zapustili ocelové plotny, do kterých byly přivařeny
ocelové vzpěry. Po aktivaci vzpěr byl přitěžovací val od-
žen amohli jsme začít svýstavbou druhé fáze objektu.
Vúrovni stropní desky 1. PP jsme aktivovali stávající nos-
né železobetonové konstrukce apo 21dnech jsme mohli
demontovat provizorní vzpěry. Dál pak už pokračovala
výstavba ve standardním režimu,“ dodává Ing.ezina.
Martina Vampulová, foto Metrostav
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
4
2 3
Metrostav amodernizace dálnice D1 vkostce
Modernizace naší nejvyžejší dálnice pokračuje již
kolikátým rokem a Metrostav se polí celkem na
ti úsech, z nichž dva jsou již zprovozněny, a na
dalších třech se intenzivně pracuje. Na jaře letošho
roku se obnovily práce na úsecích 16 a19 apřibyl knim
nový a zároveň iposlední modernizovaný úsek 23.
Zmiňovaný úsek 23 prošel vminuch dnech nároč-
mi úpravami, které kromě přípravy staveniště, deponie
a nezbytch úprav před stavbou zahrnovaly zejna
precizní přípravu akoordinaci všech na sebe navazujících
prací. Během dvou týdnů se totiž uskutečnily mezi exity
168-178 demolice pěti nadjezdů (foto č. 1) a zárov
montáž a vysouvání jednoho mostho provizoria (foto
č. 2). Vletošním roce je zde vplánu zejména moderniza-
ce středho dělicího pásu vetapě 2B, při které proběhne
realizace nové kanalizace akabelového vedení.
Vpnu také oprava odpočívky
Úsek 16 Mirošovicevalka, na kterém pracujeme ve
sdružení se společnostmi Strabag aEurovia, čeká vtomto
roce modernizace praho jízdního pásu včetně dálnič-
ních mostů a jezdových a sjezdových větví mimo-
úrovňových křovatek (exitů) a také oprava odpočívky
Jamenský potok vkm 121,800. Na konci léta by měly být
stavební práce ukončeny apokračovat by se podle plánu
lo opět vdubnu příštího roku.
Druhá fáze oprav mostu Vysočina
Nejznámějším modernizovaným úsekem na dálnici D1 je
ak úsek 19 uVelho Meziříčí předeím díky nejvyš-
šímu dálnnímu mostu na D1 – mostu Vysočina, který
prošel vloňském roce velkou proměnou. Tým Metrostavu
rozšířil nosné konstrukce avozovky pravého mostu Vyso-
čina za úplné uzavírky, která trvala pouhých 70 dnů! Dále
byla provedena modernizace středního dělicího pásu,
modernizace části pravého ačásti levého jízdního pásu
dálnice včetně nájezdových asjezdových větví mimoúrov-
ňových křižovatek (exitů) a demolice starého nadjezdu
(mostu převádějící přes dálnici D1 místní komunikaci)
vkm 145,500. Následně prohla stavba azprovoz
nového nadjezdu ve stejném místě.
Letos je v pnu modernizace zbývach částí pra-
vého alevého jízdního pásu dálnice včetně nájezdových
a sjezdových větví mimoúrovňových křižovatek (exitů)
a rozšíření nosné konstrukce a vozovky levého mostu
Vysočina včetně provedení protikorozní ochrany vnější
části nosné konstrukce. Vroce 2021 proběhne protiko-
rozní ochrana nosné konstrukce pravého mostu Vysina.
Ipřes neíznivé podmínky vpodobě pandemie koro-
naviru se naši pracovci snaží ze všech sil minimalizovat
veškeré dopady. Opatření souvisecí s nákazou mohou
t dopad na termíny prováděch prací.
Mgr.Pavlína Mertl, foto Metrostav
let je starý novorenesanční objekt nádražní budovy v Českých
Budějovicích a naczí se již vkritickém stavu. Metrostav je
lídrem sdružení, které vkvětnu zahájí jeho kompletní obnovu.
1
1
2
2
Finalista MIPIM 2017
Rezidenční projekt Sacre Coeur II, jehož výstavbu řídila
divize 9, vybrala odborná porota v čele s předsedou
Johnem Forresterem mezi nejlepší čtyři projekty
kategorie Best Residential Development v mezinárodní
realitní soutěži MIPIM 2017. Rezidence s půdorysem
podkovy a šesti vchody má celkem 6 nadzemch
podlaží. Vedle 8 loftů, ustěných v prvních dvou
patrech, zde je celkem 72 apartmánů o velikosti 1+kk
až 6+kk a 5 penthousů přímo na střeše objektu.
Metrostav_08_2020.indd 3Metrostav_08_2020.indd 3 18.05.20 14:4518.05.20 14:45
Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 08/2020, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (463 ms)

Rendering Strana 4 (102216): (0/1) (455 ms)

Rendering Strana 3 (102215): (0/1) (501 ms)

Rendering Strana 2 (102214): (0/1) (500 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2867/vth118376-1.jpg (3x)

 i2867/vth118377-1.jpg (3x)

 i2867/bg102215.svg

 i2867/vth118378-1.jpg (3x)

 i2867/vth118375-1.jpg