Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 09/2007, Strana 2
Metrostav Metrostav 09/2007, Strana 3
Projektový tým Ing. Petra Kostomlatského z divize 9
právě končí pouhý rok trvající rekonstrukci a přestavbu
domu U Zlatého anděla v prsCeletulici. Podle
návrhu architektonického ateliéru Tic & Kolářová
se v něm brzy otee moderní, luxusní rezidenční
hotel, který dovolí vyniknout historickým zvláštnostem
místa i architektury. Pracovníci Metrostavu v centru
Prahy vstoupili na starobylou půdu, jejíž dějiny je
zavazovaly i inspirovaly.
Stavební historie domu U Zlatého anděla totiž sa
před rok 1333, odkdy je na jeho místě doložena první
gotická stavba. Zakrátko tu vyrostlo t šťanských
domů a v jednom z nich byl tehdy pivovar. V průběhu
let majitelé domy slučovali, rozdělovali a estavovali,
až z nich v 18. stolevznikl barokjezdní hostinec,
jehož pozdější raně klasicistní podobu etně domovního
znamení v podobě zlatého anděla zachytil na proslulém
papírovém modelu Prahy Antonín Langweil. Svůj sou-
časný vzhled dům získal při pozdně klasicistní přestavbě
v roce 1860, kdy v něm vznikl uznávaný hotel pro nejbo-
hatší klientelu z celé Evropy. Na zátku 21. století se po
socialistické odmlce k pohostinské tradici vrací.
Rozlehlý, složený čtkřídlový ípatrový podsklepený
dům s podkrovím (foto č. 3) svírá nepravidelný lichoběžný
dvůr, kolem kterého obíhají chodby na zasklených pavla-
čích (foto č. 1). I kd budova má převážně klasicist
charakter, část sklepů si zachovala vodní gotickou
podobu a klenba v západním křídle je barokní, stejně jako
ústřední schodiště v hlavní budově.
Po rekonstrukci a dostavbě moderní čtyřhvězdičkový
hotel U Zlatého anděla na celkové podlahové ploše kolem
5400 m² nabízí 62 luxusních pokojů s příslušenstm,
včetně bezbariérového pokoje, a gastronomické i obchod-
prostory ve sklepech a v ízemí. Technické zázemí
hotelu je situováno do podzemního podlaží, strojovna
chlazení se nachází ve čtvrtém nadzemním podlaží zadní
části rekonstruovaného objektu.
Dříve volný dvůr zájezdního hostince je v úrovni prv-
ního podlaží z í části zastrope, nad pomocnými
provozy se zelenou střechou a nad lobby a hotelovým
barem prosklenou konstrukcí na subtilních nosných oce-
lových prvcích. Vznikl es j také nový průchod mezi
Templovou a Královodvorskou ulicí, oddělený od dvorní
přístavby moderní dekorační mříží (foto č. 2).
„Stavba probíhala ve spolupráci s památři a pod
jejich ísným dohledem. Administrativ objekt jsme
měnili zt na pohostinské zařízení a přitom jsme museli
co možnejméně zasahovat do stávajících konstrukcí.
Kde to šlo, používali jsme proto původní prvky a mater-
ly, třeba ze zbytků renovované historické dlažby a parket
vznikly obrazce uprostřed neutlně doplněných podlah.
ina výplní otvorů jsou však repliky, repasovaná jsou
jen okna na schodišti a některé výkladce,“ zmínil způ-
sob práce i stavbě Ing. Kostomlatský a doplnil: „Na
rekonstrukce s důrazem na pečlivou a historicky věrnou
řemeslnou práci jsem už zvyklý, tady mě však překvapilo
nezvyklé moderní zasešení dvora, jaké v České republi-
ce nikde jinde nenajdete. Na lehkou ocelovou konstrukci
předepínanou táhly architekt navrhl obrovské skleněné
tabule nepravidelného kónického tvaru. Oproti původní-
mu návrhu jsme je museli zmenšit a uložit na prostorovou
konstrukci, protože jejich plánované provrtání a zavěšení
nebylo technicky řešitelné. I tak nejvěí tabule ží víc
než 650 kg a celá střecha je unit.“
i přestavbě bylo nutné zvýšit nosnost trámových
stropů. Tým divize 9 proto uvítal, že pro jejich zesílení
mohl využít metodu prof. Ing. Václava Rojíka, DrSc., ze
stavební fakulty ČVUT, kterou jejich kolegové popr
vyzkoušeli i opravách Jezuitské koleje v Kutné Hoře.
Umožnila jim místo obvyklých dlouhých velkých a tedy
i těžkých ocelových nosníků, s nimiž se zvlášť v historic-
kém centru obžmanipuluje, použít krátké a relativ
lehké stovkové a šedesátkové U profily, které stažené jako
boční příložky vnesly do dřevěných trámů předpětí, a tak
zvýšily jejich únosnost.
brzy budou moci návšvníci nového hotelu v cent-
ru Prahy ocenit jeho modera luxusní vybavení. Historic-
kou minulost domu U Zlatého anděla si však budou moci
připomenout ve sklepní stnosti archeologických nálezů
(foto č. 4), která pro oči současnosti v předváděcím pro-
storu zachovala odhalenou studnu původního pivovaru
ze 14. století. Divize 9 prostě rekonstrukcím rozumí a ve
spolupráci s investorem i památři je umí dotáhnout do
dokonalých a podrobných detailů.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
V Kloboukách u Brna pracují v současnosti hned dva
týmy divize 7 na zakázkách pro společnosti MERO ČR
a ČEPRO. První, pod vedením Ing. Josefa Oleniče, tu
od června 2006 provádí rekonstrukci a intenzifikaci
čerpací stanice pohonných hmot a druhý, který řídí
vedoucí projektu Ing. Jindřich tle, tady pár síců
poté začal stavět i ocelové cylindrické nádrže.
„Naše dodávka byla rozdělena do dvou etap podle
technologických úseků a v každé z nich jsme pro kom-
pletní výměnu potrubí, čerpadel, motorů, elektronického
požárního systému, měření a regulace, armatur, elektro-
rozvodů, frekvenčho měniče a napojení řídících systé-
SCADA mohli využít d odstávky,shrnul činnost
svého týmu Ing. Olenič. Všechny, et poslední,
která právě probíhá, musely skončit v rozmezí pouhých
24 až 72 hodin, aby nedošlo k přerušení dodávek ropy.
Po napojení nových čerpadel na hlavní řád ropovodu t
budou až do konce května probíhat zkušební testy funkč-
nosti, po kterých zde naše práce skončí.
Rekonstrukce a intenzifikace čerpací stanice MERO
(foto č. 2) probíhala za provozu, a pracovníci divize 7 se
tak museli vypořádat s náročnou koordinací subdodavate-
lů, zajištěním požární asistence a dodávky nových potrub-
ních dílů s ohledem na plánované termíny odstávek.
Pro rozšíření skladovacích kapacit pohonných hmot
vyrůstá v Kloboukách u Brna tasystém čtnadzem-
ních nádrží připojený produktovody k čerpa stanici
a k dalším objektům svajícího skladu. Jedna z nádrží
byla postavená v edstihu, další i začal tým Ing. Hát-
leho realizovat podle předem připraveného detailního
výrobního a montážního technologického postupu na
podzim roku 2006 postupným evzetím jejich klado-
vých betonových desek.
Úložiště je navržejako sestava kruhových jedno-
plášťových ocelových nádrží s pevnými střechami a dvo-
jitým dnem v ocelových záchytných jímkách. Kažnádrž
(foto č. 1) průměr 30 a čtvrt metru, je vysoká téměř
14 metrů a její objem dosahuje 10 000 m³.
„Při výstavbě co nejvíc využíváme možnosti prefabri-
kace. Plechy stěn nádrží jsou už z výroby zakrouženy na
potřebný rádius, ipraveny pro svary a mají edpřípravu
protikorozní ochrany, vysvětluje Ing. Hátle a dodává:
V současnosti na stavprobíu jedné nádrže hydro-
statická zkouška, tedy kompletní napušdrže i jímky
vodou pro kontrolu těsnosti svarů a měření sedání beto-
nového základu nádrže. Druhá je těsně před dokončením
a na vodní zkoušku ji připravujeme. U třetí nádrže naplno
probíhají montážní práce tak, abychom veškeré naše čin-
nosti ukončili včas podle celkového plánu výstavby.
Od letošního srpna tak v Kloboukách k jedné starší
nádrži ibudou i další nové bílé cylindry, které spolu
s rekonstruovanou čerpací stanicí zvýší možnosti skla-
dování a přepravy pohonných hmot v České republice.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
strana 3
Z P R A V O D A J S T V Í Z D I V I Z Í
Hotel v Celetné ulici už rozpíná andělská křídla
1
Klobouky u Brna oživí zářivě bílé cylindry
2
Název: Rekonstrukce Hudebního divadla v Karlíně
Objednatel: Hlavní město Praha
Projekt: Anima s.r.o., Pragoprojekt, a.s.
Doba výstavby: únor 2005 – ří 2006
Stavby přihlášené do souže Stavba roku 2007
3 4
1 2
„Pro i celý tým byla rekonstrukce Hudebního
divadla v Karlíně životní stavbou a znamenala spoustu
nových zkušenosa zážitků z prolínání klasické staviny
a uměleckořemeslných prací. Odměnou pro nás byla už
úspěšná prvgenerálka. Titul Stavba roku by ak zna-
menal ocenění pro celé divadlo, které si je určitě zaslouží
pro svou historii, kultur význam, pro rozsah stavby
a úsicelého realizačního týmu i naší divize 9,hodno
dílo Ing. Jaroslav Tomeš.
NovobarokHudební divadlo v Karlítéměř úplně
zničila povodeň v srpnu 2002 a jeho rekonstrukce ed-
stavovala jednu z nejích kulturních investic v zemi za
mnoho let. Skládala se z celkové obnovy historické budo-
vy doplněo moderní technologie a z výstavby nových
skladových objek se zavážecím tunelem průjezdným
pro kamiony, pro které uvolnily prostor demolice divadel-
ních přístaveb. Stavbu provádělo sdružení HDK ve složení
45 % společnost Skanska CZ a 55 % Metrostav, konkrét-
ně tým divize 9 pod vedením Ing. Jaroslava Tomeše.
Mezi nejnáročnější části rekonstrukce patřilo zajiš
objektu před průsaky spodní vody, protože budova byla
postavena v původním vltavském řečišti.
Před náročnými restaurátorskými pracemi, které pro-
bíhaly za stálého dozoru pracovníků památkové péče,
bylo divadelní hledišsníženo o jeden metr a byly pro-
vedeny úpravy, které zajistily dodržení všech evropských
bezpečnostních a požárních norem. Kapacita luxusního
hlediště klesla o necelou čtvrtinu na 921 míst k sezení.
Divadlo nyní zahrnuje kromě zemí také restauraci
a kavárnu v přízemí a novou hudební kavárnu v suterénu.
Je vybavené nejmodernějšími technologiemi, jejich osa-
zení však nenarušuje původní vzhled divadelního sálu.
Karlínské jevtní technologie nyní patří mezi nejmo-
dernější v Evropě. Nová, téměř dvanáctimetrová točna
je doplněna propadly a orchesje vybaveno pohyb-
livými stoly. Součástí rekonstrukce bylo i restaurování
malované opony a osazení nové opony protipožární.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
Metrostav_09_07.indd 3 5/16/07 2:36:18 PM
Metrostav Metrostav 09/2007, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 09/2007, Strana 1
Metrostav Metrostav 09/2007, Strana 2
Metrostav Metrostav 09/2007, Strana 3
Metrostav Metrostav 09/2007, Strana 4
Metrostav Metrostav 09/2007, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 09/2007, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 09/2007, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 09/2007, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics …

Rendering Strana 4 (104354): (0/1) (189 ms)

Rendering Strana 3 (104353): (0/1) (222 ms)

Rendering Strana 2 (104352): (0/1) (222 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3174/vth121026-1.jpg

 i3174/vth121027-1.jpg

 i3174/bg104353.svg

 i3174/vth121028-1.jpg

 i3174/vth121025-1.jpg