Šťastná nabídka

17. května 2007 / 9 / XIX

více ve fotosloupku na str. 2

Ptáme se: Ing. Ivana Hrdiny,

výrobně-technického ředitele str. 2

M et r o stav a . s . č l e n ddm g r o u p

Hotel v Celetné ulici už rozpíná

andělská křídla str. 3

Klobouky u Brna oživí zářivě bílé

cylindry str. 3

Světový tunelářský kongres

Krátce / Aktuálně

Pochvala od známé

architektky

Nositelka Řádu britského

impéria, známá architektka

Eva Jiřičná přijela

z Anglie obhlédnout právě

dokončenou hrubou stavbu

Univerzitního centra ve

Zlíně, které navrhovala. V rozhovoru pro Zlínský deník

se při pohledu na skelet budovy tvářila velmi potěšeně:

„Nyní se nachází ve stadiu těsně před zastřešením a je

provedena vskutku nadprůměrně. Nenašla jsem vůbec nic,

k čemu bych měla výhrady, a to se nestává moc často.“

Z pochvaly má jistě největší radost tým divize 3 vedený

Martinem Churaněm, který stavbu realizuje.

Palác v Pardubicích

Zástupci izraelské společnosti AFI EUROPE Czech Republic

a divize 9 Metrostavu se 3. května sešli v Pardubicích

s novináři, aby jim představili vývoj stavebních prací

na projektu Palác Pardubice. Od slavnostního zahájení

v listopadu 2006 se na staveništi kromě přeložky

horkovodu podařilo vyhloubit a štětovými stěnami zajistit

stavební jámu, ve které jsou dnes z poloviny hotové

podkladní betony a z pětiny hydroizolace. Generální ředitel

AFI EUROPE David Halfi veřejně vyjádřil svou spokojenost

s přístupem Metrostavu a jeho spoluprací.

Úspěch na Islandu

Na severním pobřeží Islandu

se týmy divize 5 činí při

výstavbě dvou silničních

tunelů. I když zde ražby

probíhají ve zcela odlišných

klimatických a geologických

podmínkách, než na jaké

jsou naši raziči i technici zvyklí, podařilo se jim dosáhnout

skvělého výkonu, když za duben vyrazili 302,70 metru,

a tím poprvé překonali magickou hranici 300 m. Ražba

prvního tunelu Siglufjördur byla zahájena v září 2006 a do

konce letošního dubna bylo vyraženo 1534,10 metru, ražba

druhého tunelu Olafsfjördur začala o dva měsíce později

a do konce dubna bylo vyraženo 1224,40 metru, a to i přes

to, že se zde raziči potýkají s extrémními přítoky podzemní

vody pod velkým tlakem, pro jejichž zvládnutí injektážemi

museli zmobilizovat svoje síly naši i zahraniční specialisté.

Prezidentská návštěva

Ve čtvrtek 3. května ředitel divize 8 Ing. Pavel Šrámek a

hlavní stavbyvedoucí Jiří Kuba přivítali na trase metra

IV. C2 v rozestavěné stanici Střížkov prezidenta České

republiky Václava Klause s manželkou. Prezidentský

pár se zajímal průběh a dokončení nové trasy podzemní dráhy a odvážná prosklená konstrukce, která do

této hloubené stanice přivede světlo, sklidila pochvalu

nejen za provedení (realizoval ji tým divize 7), ale i pro

zvláštní architektonický kontrast s okolím.

foto Josef Husák

Metrostav_09_07.indd 1

V pražském Kongresovém centru se od 5. do 9. května

2007 uskutečnilo 33. valné shromáždění ITA-AITES

a Světový tunelářský kongres, nad nímž převzali záštitu primátor hlavního města a ministr pro místní rozvoj.

Úspěchem tak bylo korunováno více než tříleté úsilí

Českého tunelářského komitétu a jeho předsedy Ing.

Ivana Hrdiny, kteří udělali maximum pro to, aby se

Praha své pořadatelské role zhostila na výbornou.

K hlavním partnerům akce patřil také Metrostav a další

společnosti skupiny DDM Group.

Přední odborníky v oboru podzemního stavitelství

zaujal hned první řečník, prof. Zdenek Eisenstein z kanad­

ské univerzity v Albertě (titulní foto), který přednesl úvod­

ní klíčovou odbornou přednášku vztaženou k ústřednímu

tématu kongresu: Podzemí – 4. dimenze velkoměst.

Na jednání do Prahy přijelo na 1300 účastníků a dele­

gátů ze 43 zemí světa, což je dosud nejvyšší účast

v historii tunelářských kongresů. Oslovila je nejen aktu­

ální vědecké témata, ale i krása Prahy a bohatý odborný

i společenský program. S projevy nejvyššího obdivu

a uznání se setkaly hlavně doprovodné akce, a to i pro

atraktivní místa, kde se uskutečnily. Při úvodním koktejlu

si pozvaní hosté mohli prohlédnout rezidenci pražského

primátora, recepce na uvítanou účastníků kongresu se

konala ve všech prostorách Obecního domu a slavnostní

koncert, který Česká filharmonie zakončila Dvořákovou

Novosvětskou, zazněl v Rudolfinu. Závěrečná recepce ve

Španělském sále korunovala týdenní jednání historickou

krásou Pražského hradu.

Součástí vědecké nabídky kongresu byla doprovodná

odborná výstava a technické exkurze, kdy známí světoví

odborníci navštívili hned několik staveb, na nichž se vý­

znamně podílel a podílí také Metrostav – tunely Mrázovka

a železniční tunely pod Vítkovem, které se budují v rámci

projektu Nové spojení, rozestavěný úsek pražského metra

trasy IV. C2, kde je doprovázel Ing. Jan Prosr z divize 8

(foto na str. 2) i podzemní výukové středisko Josef.

Další informace o jednání kongresu i o jeho doprovod­

ných akcích přinášíme na stranách 2 a 4.

Fotoreportáž: Praha přivítala nejlepší

světové odborníky str. 4

Řádná valná hromada

Metrostav a.s. 2007

V pátek 11. května 2007 se v sídle společnosti

v Koželužské ulici v Praze 8 uskutečnila řádná valná hromada akcionářů Metrostavu. Kromě schválení

účetní závěrky a dalších předložených dokumentů zvolila i nové členy orgánů společnosti.

Při jejím zahájení předseda představenstva Metrosta­

vu Ing. Jindřich Hess zkonstatoval, že valná hromada byla

svolána v souladu se zákonnými požadavky a jsou na ní

přítomni akcionáři, kteří vlastní nebo zastupují držitele

akcií se jmenovitou hodnotou představující v součtu více

než 68 % základního kapitálu společnosti.

Po všech úvodních náležitostech účastníci vyslechli

zprávu představenstva o současném stavu společnosti

a jejích dalších strategických záměrech, kterou přednesl

generální ředitel Metrostavu Jiří Bělohlav (foto č. 1). Za

přehledem hospodářských údajů i výčtem nejdůležitějších

staveb, které jednotlivé divize dokončily za uplynulý rok,

s poděkováním za odvedenou práci zdůraznil, že: „Výsle­

dek loňského roku je o to hodnotnější, že byl dosažen

v dosud nejtvrdším konkurenčním prostředí.“

Zpráva dozorčí rady, kterou předložil plénu její před­

seda Ing. Daniel Knotek, doporučila akcionářům schválit

předkládané dokumenty a valná hromada společnosti

následně řádnou i konsolidovanou účetní závěrku za rok

2006 schválila a rozhodla také o užití vyprodukovaného

zisku. Odsouhlasila, že rozhodný den pro uplatnění práva

na dividendu ve výši 80 Kč na jednu akcii za rok 2006 je

11. květen 2007 a dividenda je splatná do tří měsíců.

K ar el M a t z ner, f o t o Jo s e f H u s á k

Prague Marina roste doslova jako z vody

Na hraně bazénu holešovického přístavu rostou všechny tři domy první etapy stavby Prague Marina, jednoho z největších současných rezidenčních projektů na

území Prahy. Pro developerskou skupinu Lighthouse

Group ji realizuje tým vedoucího projektu Ing. Jana

Drösslera z divize 9 za pomoci kolegů z divize 6. Projekt Prague Marina všichni zúčastnění považují za na­

tolik unikátní, že se 24. dubna sešli na staveništi, aby

jej zahájili slavnostním poklepem na základní kámen.

Spolu s ostatními se chopil kladívka (viz foto zleva)

také náměstek generálního ředitele Českých přístavů

Ing. Jindřich Vodička, který vyslovil potěšení nad míst­

ním propojením života na souši a na vodě. Ing. Tamiru

Wintersteinovi, generálnímu řediteli Lighthouse Group,

Prague Marina splnila sen o výjimečném projektu a ředi­

tel divize 9 Ing. Kajer mu potvrdil, že Metrostav stavbu

„Malých Benátek“ dokončí včas a v požadované kvalitě.

Marek Ječmének, starosta městské části Praha 7, v závě­

ru vystoupení vyslovil potěšení nad přeměnou dnes již

opuštěné industriální zóny v příjemnou obytnou čtvrť.

Tým divize 9 na břeh přístavu nastoupil letos v lednu,

a i když z dálky je tu zatím vidět jen les jeřábů označených

logem Metrostavu, pohled do hloubky staveniště odhalí

pěkný kus hotové práce. „Dokončili jsme stavební jámu,

osazenou 28 čerpacími studněmi s hladinovými spínači,

a v ní základovou desku na pilotách a víceméně i celé dru­

hé podzemní podlaží společného suterénu domů Adelaide

a Baltimore – tedy objektů A a B – a divize 6 pokračuje

s jeho zastropením,“ popsal postup stavby Ing. Drössler.

„Objekt C, tedy bytový dům Cardiff, zatím vymezuje jen

základová jáma, kterou jsme hloubili v obtížnějších pod­

mínkách, než projekt popisoval. Čekali jsme skalní pod­

loží, ale odhalené křemencové plástve, kterými proniká

voda, byly hůř těžitelné, než jsme předpokládali.“

Stavební jáma objektu C je proti průsaku spodní vody

zajištěná po celém obvodu milánskými stěnami. Právě

v den slavnostního poklepu na základní kámen v její třeti­

ně stavbaři začali provádět podkladní betony. Až do půlky

února 2008 bude staveniště patřit převážně betonářům

z divize 6, kteří zajistí vzrůst nosných železobetonových

konstrukcí všech tří domů až do jejich konečné výšky.

Lenka Svobodová, foto Josef Husák

V souvislosti s posilováním strategického řízení sku­

piny DDM Group po návrhu představenstva valná hro­

mada tajnou volbou (foto č. 2) rozhodla o personálních

změnách ve složení orgánů společnosti tak, že počínaje

11. květnem, tedy dnem konání řádné valné hromady, se

členy představenstva Metrostav a.s. stali: Ing. Ivan Šes­

ták, Ing. Jiří Bělohlav, Ing. Ján Dudáš, Ing. Daniel Knotek,

Ing. Dušan Mráz, Ing. Pavel Pilát a Ing. Zdeněk Šinovský.

Dozorčí radu od stejného dne tvoří: Ing. Jindřich Hess,

Ing. Viliam Turanský, Ing. Viktor Karel, Ing. František

Kočí, Pavel Meyer a Ing. František Potisk ze slovenského

Doprastavu, který byl jako nový člen orgánů společnosti

osobně na jednání představen.

V závěru ještě valná hromada rozhodla o odměnách

členů orgánů společnosti a předsedající Ing. Vladimír

Veverka pak jednání s poděkováním ukončil.

Předsedou představenstva Metrostavu se následně

stal Ing. Ivan Šesták a místopředsedou Ing. Jiří Bělohlav.

Předsedou dozorčí rady Metrostavu je nově Ing. Jindřich

Hess a jejím místopředsedou Ing. Viliam Turanský.

Lenka Svobodová, foto Josef Husák

5/16/07 2:35:33 PM