Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 09/2007, Strana 1
V prském Kongresovém centru se od 5. do 9. ktna
2007 uskutečnilo 33. valné shromáždě ITA-AITES
a Světový tunelářský kongres, nad nímž převzali zášti-
tu primátor hlavního města a ministr pro místní rozvoj.
Úspěchem tak bylo korunováno více než tříleté úsilí
Českého tunelářského komitétu a jeho edsedy Ing.
Ivana Hrdiny, kteří udělali maximum pro to, aby se
Praha své padatels role zhostila na výbornou.
K hlavním partnerům akce patřil taMetrostav a další
společnosti skupiny DDM Group.
Přední odborníky v oboru podzemního stavitelství
zaujal hned první řečník, prof. Zdenek Eisenstein z kanad-
ské univerzity v Alber(titulní foto), který ednesl úvod-
ní klíčovou odbornou přednášku vztaženou k ústřednímu
tématu kongresu: Podzemí – 4. dimenze velkoměst.
Na jednání do Prahy přijelo na 1300 účastků a dele-
gátů ze 43 zemí světa, c je dosud nejvyšší účast
v historii tunelářských kongresů. Oslovila je nejen aktu-
ální decké témata, ale i ksa Prahy a bohatý odbor
i společenský program. S projevy nejvyššího obdivu
a uznání se setkaly hlavdoprovodné akce, a to i pro
atraktivmísta, kde se uskutečnily. i úvodním koktejlu
si pozvaní hosmohli prohlédnout rezidenci pražského
primátora, recepce na utanou účastníků kongresu se
konala ve všech prostorách Obecního domu a slavnost
koncert, který Česfilharmonie zakončila Dvořákovou
Novosvětskou, zazněl v Rudolfinu. Závěrečná recepce ve
Španělském sále korunovala týdenní jednání historickou
krásou Pražského hradu.
Součástí vědecké nabídky kongresu byla doprovodná
odborvýstava a technicexkurze, kdy známí stoví
odborníci navšvili hned několik staveb, na nichž se vý-
znamně podílel a podítaké Metrostav tunely Mrázovka
a železniční tunely pod Vítkovem, které se budují v rámci
projektu Nové spojení, rozestavěný úsek pražského metra
trasy IV. C2, kde je doprovázel Ing. Jan Prosr z divize 8
(foto na str. 2) i podzemní výukové středisko Josef.
Další informace o jednání kongresu i o jeho doprovod-
ných akcích přinášíme na stranách 2 a 4.
K a r e l M a t z n e r , f o t o J o s e f H u s á k
Ptáme se: Ing. Ivana Hrdiny,
výrobně-technického ředitele
str. 2
Hotel v Celetné ulici už rozpíná
andělská křídla
str. 3
Klobouky u Brna oživí zářivě bílé
cylindry
str. 3
Fotoreportáž: Praha přivítala nejlepší
světové odborníky
str. 4
Šťastná nabídka
více ve fotosloupku na str. 2
17. ktna 2007 / 9 / XIX
M E T R O S T A V A . S . Č L E N D D M G R O U P
K R Á T C E / A K T U Á L N Ě
Stový tuneřský kongres
Pochvala od známé
architektky
Nositelka Řádu britského
impéria, známá architektka
Eva Jiřičná ijela
z Anglie obhlédnout právě
dokončenou hrubou stavbu
Univerzitního centra ve
Zlíně, které navrhovala. V rozhovoru pro Zlínský deník
se při pohledu na skelet budovy tvářila velmi potěšeně:
„Nyní se nachází ve stadiu těsně před zasením a je
provedena vskutku nadprůměrně. Nenašla jsem vůbec nic,
k čemu bych měla výhrady, a to se nestává moc často.
Z pochvaly jistě největší radost tým divize 3 vedený
Martinem Churaněm, který stavbu realizuje.
Palác v Pardubicích
Zástupci izraelské společnosti AFI EUROPE Czech Republic
a divize 9 Metrostavu se 3. května sešli v Pardubicích
s novináři, aby jim edstavilivoj stavebních prací
na projektu Palác Pardubice. Od slavnostního zahájení
v listopadu 2006 se na staveništi kromě přeložky
horkovodu podařilo vyhloubit a štětovými stěnami zajistit
stavební jámu, ve které jsou dnes z poloviny hotové
podkladní betony a z pětiny hydroizolace. Generální ředitel
AFI EUROPE David Halfi veřejně vyjádřil svou spokojenost
s přístupem Metrostavu a jeho spoluprací.
Úspěch na Islandu
Na severním pobřeží Islandu
se týmy divize 5 činí při
výstavbě dvou silničních
tunelů. I když zde ražby
probíhají ve zcela odlišných
klimatických a geologických
podmínkách, než na jaké
jsou naši raziči i technici zvyklí, podařilo se jim dosáhnout
skvělého výkonu, když za duben vyrazili 302,70 metru,
a tím poprvé překonali magickou hranici 300 m. Ražba
prvního tunelu Siglufjördur byla zahájena vří 2006 a do
konce letošního dubna bylo vyraženo 1534,10 metru, rba
druhého tunelu Olafsfjördur začala o dva měsíce později
a do konce dubna bylo vyraženo 1224,40 metru, a to i přes
to, že se zde raziči potýkají s extrémními ítoky podzemní
vody pod velkým tlakem, pro jejichž zvládnutí injekžemi
museli zmobilizovat svoje ly naši i zahraniční specialisté.
Prague Marina roste doslova jako z vody
Na hraně bazénu holešovického přístavu rostou všech-
ny tři domy prvetapy stavby Prague Marina, jedno-
ho z nejtších současných rezidenčních projektů na
úze Prahy. Pro developerskou skupinu Lighthouse
Group ji realizuje tým vedouho projektu Ing. Jana
Drösslera z divize 9 za pomoci kolegů z divize 6. Pro-
jekt Prague Marina ichni zúčastnění povují za na-
tolik unikátní, že se 24. dubna sešli na staveništi, aby
jej zahájili slavnostním poklepem na kladní kámen.
Spolu s ostatními se chopil kladívka (viz foto zleva)
ta náměstek generálního ředitele Českých ístavů
Ing. Jindřich Vodička, který vyslovil pošení nad míst
-
ním propojením života na souši a na vodě. Ing. Tamiru
Wintersteinovi, generálnímu řediteli Lighthouse Group,
Prague Marina splnila sen o výjimečném projektu a ředi
-
tel divize 9 Ing. Kajer mu potvrdil, že Metrostav stavbu
„Malých Benátekdokončí as a v požadované kvalitě.
Marek Ječmének, starosta městské části Praha 7, v závě-
ru vystoupení vyslovil potěšení nad přeměnou dnes již
opuštěné industriální zóny v příjemnou obytnou čtvrť.
Tým divize 9 na břeh přístavu nastoupil letos v lednu,
a i když z dálky je tu zatím vidět jen les jeřábů označených
logem Metrostavu, pohled do hloubky staveniště odhalí
pěkkus hotopráce. Dokončili jsme stavební jámu,
osazenou 28 čerpacími studněmi s hladinovými spínači,
a v ní kladovou desku na pilotách a víceméně i celé dru-
podzemní podlaží společného suterénu domů Adelaide
a Baltimore tedy objektů A a B a divize 6 pokračuje
s jeho zastropením,“ popsal postup stavby Ing. Drössler.
„Objekt C, tedy bytový dům Cardiff, zatím vymezuje jen
kladová ma, kterou jsme hloubili v obžnějších pod-
mínkách, než projekt popisoval. Čekali jsme skalpod-
loží, ale odhalekřemencové plástve, kterými proniká
voda, byly hůř těžitelné, než jsme předpokládali.“
Stavební jáma objektu C je proti průsaku spodní vody
zajištěná po celém obvodu milánskými snami. Prá
v den slavnostního poklepu na kladní kámen v její třeti
-
stavbi začali provádět podkladní betony. Až do půlky
února 2008 bude staveniště patřit evážbetonářům
z divize 6, kteří zajisvzrůst nosných železobetonových
konstrukcí všech tří domů až do jejich konečné výšky.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
Řádná valná hromada
Metrostav a.s. 2007
V pátek 11. ktna 2007 se v sídle společnosti
v Koželužské ulici v Praze 8 uskutnila řádná val-
hromada akcionářů Metrostavu. Kromě schválení
účetní závěrky a dalších předložených dokumentů zvo-
lila i nové členy orgánů společnosti.
i jejím zahájení předseda představenstva Metrosta-
vu Ing. Jindřich Hess zkonstatoval, že valná hromada byla
svolána v souladu se zákonnými padavky a jsou na
přítomni akcionáři, kteří vlastní nebo zastupují držitele
akcií se jmenovitou hodnotou představující v součtu více
než 68 % základního kapitálu společnosti.
Po všech úvodních náležitostech účastníci vyslechli
zprávu představenstva o současném stavu společnosti
a jejích dalších strategických měrech, kterou ednesl
generální ředitel Metrostavu Jiří lohlav (foto č. 1). Za
přehledem hospodářských údai výčtem nejdůležitějších
staveb, které jednotlivé divize dokončily za uplynulý rok,
s poděkováním za odvedenou práci zdůraznil, že: „Výsle-
dek loňského roku je o to hodnotnější, že byl dosažen
v dosud nejtvrdším konkurenčním prostředí.
Zpráva dozorčí rady, kterou edložil plénu její ed-
seda Ing. Daniel Knotek, doporučila akcionářům schválit
předkládané dokumenty a valná hromada společnosti
následně řádnou i konsolidovanou účetní závěrku za rok
2006 schválila a rozhodla také o ití vyprodukovaného
zisku. Odsouhlasila, že rozhodný den pro uplatnění práva
na dividendu ve výši 80 Kč na jednu akcii za rok 2006 je
11. kten 2007 a dividenda je splatná do tří měsíců.
V souvislosti s posilováním strategického řízení sku-
piny DDM Group po návrhu edstavenstva valná hro-
mada tajnou volbou (foto č. 2) rozhodla o personálních
změnách ve složení orgánů společnosti tak, že počínaje
11. ktnem, tedy dnem konání řádné valné hromady, se
členy představenstva Metrostav a.s. stali: Ing. Ivan Šes-
k, Ing. Jiří Bělohlav, Ing. Ján Dudáš, Ing. Daniel Knotek,
Ing. Dušan Mráz, Ing. Pavel Pilát a Ing. Zdeněk Šinovský.
Dozorčí radu od stejného dne tvoří: Ing. Jindřich Hess,
Ing. Viliam Turanský, Ing. Viktor Karel, Ing. František
Kočí, Pavel Meyer a Ing. František Potisk ze slovenského
Doprastavu, který byl jako nový člen orgánů společnosti
osobně na jednání představen.
V závěru jvalná hromada rozhodla o odměnách
členů orgánů společnosti a předsedající Ing. Vladimír
Veverka pak jednání s poděkováním ukončil.
Předsedou představenstva Metrostavu se následně
stal Ing. Ivan Šesták a místopředsedou Ing. Jiří Bělohlav.
Předsedou dozorčí rady Metrostavu je nově Ing. Jindřich
Hess a jejím místopředsedou Ing. Viliam Turanský.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
Prezidentská návštěva
Ve čtvrtek 3. ktna ředitel divize 8 Ing. Pavel Šrámek a
hlavní stavbyvedoucí Jiří Kuba přivítali na trase metra
IV. C2 v rozestavěné stanici Střížkov prezidenta Čes
republiky Václava Klause s manželkou. Prezidentský
pár se zajímal průběh a dokončení nové trasy pod-
zemní dráhy a odvážná prosklená konstrukce, která do
této hloubené stanice přivede stlo, sklidila pochvalu
nejen za provedení (realizoval ji tým divize 7), ale i pro
zvláštní architektonický kontrast s okolím.
f o t o J o s e f H u s á k
Metrostav_09_07.indd 1 5/16/07 2:35:33 PM
Metrostav Metrostav 09/2007, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 09/2007, Strana 1
Metrostav Metrostav 09/2007, Strana 2
Metrostav Metrostav 09/2007, Strana 3
Metrostav Metrostav 09/2007, Strana 4
Metrostav Metrostav 09/2007, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 09/2007, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 09/2007, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 09/2007, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (202 ms)

Rendering Strana 2 (104352): (0/1) (193 ms)

Rendering Strana 1 (104351): (0/1) (230 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3174/vth121025-1.jpg

 i3174/bg104351.svg

 i3174/vth121026-1.jpg

 i3174/vth121027-1.jpg

 i3174/vth121028-1.jpg