Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 09/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 09/2008, Strana 2
Příbram se těší na nové pavilony nemocnice
Nejen tradičním poklepáním na základní kámen (foto),
ale ta kondičním během pro zdraví odstartoval v so-
botu 19. dubna v Příbrami dlouho ekávaný projekt
dostavby a modernizace zdejší Oblastní nemocnice,
který patří k největším investičním akcím ve městě.
Mezi ítomnými nechyběli hejtman Středočeského
kraje Ing. Petr Bendl, starosta Příbrami MVDr. Josef
Řihák, ředitel nemocnice Mgr. Roman Boček a mnoho
dalších hostů. stavbu dvou nových objektů, o něž se
nemocniční areál rozroste do listopadu roku 2009, zajis
Sdruže Příbram, jehož lídrem je divize 3 Metrostavu.
Na význam stavby, do ž se Středočeský kraj rozhodl
investovat téměř 800 milionů korun, poukázal hejtman
Bendl, kdv projevu řekl, že se jedná o první zásadní
krok v celkové přestavbě nemocnice, která vznikla slou-
čením dvou původních zdravotnických zařízení ve městě.
„Lidé v Příbrami i celé spádové oblasti poznali, že teď
mají léki tší možnosti dělat medicínu na špičkové
úrovni. Po otevření nových pavilonů budou mít pro svou
práci i odpovídající zázemí,“ řekl mimo jihejtman.
Za důvěru a zakázku, která byla Metrostavu a společ-
nosti PURO-KLIMA svěřena na základě výběrového řízení,
poděkoval obchodní ředitel Ing. Pavel Pilát a současně
isbil, že stavbaři ulae pro to, aby nová praco-
viště byla zdravotním k dispozici skutečně za pouhých
18 měsíců.Vnímáme tuto stavbu nejen jako projekt, kte-
rý je eba zrealizovat v požadovaném termínu a kvalitě,
ale edevším jako součást nemocnice. Uděláme maxi-
mum, aby výstavba neomezila její chod a aby zdejší lékaře
i pacienty obtěžovala co možná nejméně,“ řekl Ing. Pilát.
Stavbu bude mít na starost tým vedoucího projektu Ji-
řího Macháčka, který se bude především věnovat stěžejní
části této ze projektu novostavbudovy C, včetně
podzemního koridoru, v ž bude vytvořeno zázemí pro
operační sály, ARO a oddělení pooperační intenzivní péče,
urgentní íjem a centrální sterilizaci. Dru objekt bu-
dovy F s navazujícími zdravotnickými provozy, lékárnou,
transfúzním centrem a onkologickým stacionářem bude
řešen subdodavatelsky, tým divize 3 však i zde bude do-
hlížet na kvalitu prací a dodržování harmonogramu.
Aby výstavba zatěžovala obyvatele co nejméně, bu-
deme pro její obsluhu po celou dobu užívat výhradně tra-
su vedenou mimo střed Příbrami,“ dodal Jiří Macháček.
Blanka Hrdinová, foto Josef Husák
Královna sportu v Brně
Velkou pozornost vyvolala na stavebních veletrzích
beseda a autogramiáda nejlepšího sportovce České
republiky roku 2007 rychlobruslařky Martiny Sáblí-
kové. Metrostav je jejím partnerem již druhou sezonu.
Setkání naší úspěšné reprezentantky a jejího trenéra
Petra Nováka s více než třemi sty nadšenými příznivci
uváděl sportovní komentátor Petr Vichnar (foto č. 1). Do-
tazy na současnou světovou jedničku na dlouhých tratích
se točily nejen kolem jejích zimních sportovních úspěchů,
ale dotýkaly se i letní cyklistické přípravy ceho týmu.
Zájem i autogramiá(foto č. 2) pak potvrdil, že nejen
práce je součástí stavbařského života.
Lenka Svobodo, foto Josef Huk
Ing. Pavla Šrámka,
ředitele divize 8
ed pár dny, 8. května 2008, byl slavnostzahájen
provoz pražsho metra na trase IV. C2 z Láddo Let-
ňan. Od října 2000, kdy byla založena divize 8, stili
její pracovníci úsšdokoit nejen pce na před-
chozím a tomto úseku linky C, ale i na řadě jiných sta-
veb. Další projekty mají před sebou...
Co se Vám vybaví, když se řekne metro IV. C2?
Nejspíš tost nad tím, že jeho stavba už skončila. -
stavba pražského metra byla totiž příčinou vzniku naší
divize 8 a prováděli jsme ji nepřetržitě po celou dobu její
dosavadní existence. Teď v ní nebudeme moci pokračovat,
protože žádná další trasa nebude v nejbližší době zaháje-
na. V letech 20002004 jsme budovali metro IV. C1 z Ho-
lešovic do Láda na j plynule navázal úsek trasy IV. C2
z Ládví do Letňan. Jeho výstavba byla náročzejména
proto, že vedla sedem dlišProsek. Přesto řím, že
jsme obyvatele naší činností přespříliš neobtěžovali a že
budou spokojeni s výsledkem naší práce.
Lišila se výstavba IV. C2 od stavby úseku IV. C1?
Zatímco předchozí úsek trasy jsme stavěli jako generální
dodavatel stavební části, navazující úsek IV. C2 realizovalo
dodavatelssdružení, v němž naše divize zastupovala
Metrostav jako vedoucího účastníka a členy sdružení byly
ješspolečnosti Skanska CZ a Subterra. Metrostav byl
i členem sdružení pro technologickou část. Přestože se
během čtyř let výstavby výrazně obměnilo personální ob-
sazení téměř všech partnerů, stabilita a zkušenost týmu
divize 8 po celou dobu výstavby měla sadní význam pro
hladký průběh prací. Jisté komplikace v průběhu realizace
způsobily četzměny projektu zejména v oblasti stani-
ce Střížkov a také skutečnost, že trové tunely v úseku
Klíčov – stanice Prosek byly reny pouze mechanickým
rozpojováním hornin, protože zde trhací práce nebyly
povoleny vzhledem k okolní zástavbě. Všem svým spo-
lupracovníkům i partnerům ve výstavbě, kteří přispěli
k zdárnému dokončení díla, chci touto cestou poděkovat
a ocenit vzájemné korektní jednání.
Co v oblasti výstavby metra plánujete?
Odpovědně se zabýváme přípravou na další pokračová
stavby metra v Praze. Rádi bychom se na ní podíleli a vě-
řím, že jsme dokázali, že metro stavět umíme. V součas-
nosti se však v této oblasti společně s centrálou a zejména
divi 5 zabýme nejc problematikou m účasti
ve veřejné obchod souži na výstavbu druhé trasy
metra v Sofii, kde vzhledem ke geologickým podmínkám
a situování trasy v centru bulharské metropole budou
ražby prováděny tunelovacími šty metodou TBM.
Na jakých jiných zakázkách teď divize 8 pracuje?
V Praze končíme II. etapu výstavby obytného souboru
Na Krutci. V Liberci realizujeme II. etapu sídlv Roch-
licích, zahajujeme III. a začínáme tam také stavět halu
„Schenk Plastic Solution“. Obchodní galerii v Mostě jsme
dostavěli, do konce roku nám ak ještě zvá dokon-
čit přiléhající bytovou část. Central Most je zatím naše
největší zakázka pro privátního investora a spolupráce
s ním je opravdu velmi dobrá. V Ledvicích jsme zahájili
stavbu administrativní budovy pro elektrárnu a očekává-
me znovuzahájení přerušené výstavby závodu na výrobu
bioetanolu v Litvínově. Podílíme se také na zazkách při
odstraňování ekologických škod na Mostecku.
Co na vi divizi čeká v nejbližší době?
Rádi bychom uspěli v některých výběrových řízeních
a vytvořili si dostatečný prostor pro výrobní program na
další období, kde se chceme věnovat i výstavbě v oblasti
energetiky. Nestačí však zakázkyskat, je třeba je dotáh-
nout do úspěšho konce. K tomu potřebujeme dispo-
novat poebným odborzdatným persolem a v to
oblasti nás čeká ještě hodně práce. Jsem ale přesvědčený,
že všichni mí spolupracovníci stejně jako já udělají vše pro
úspěšné fungování naší divize i v budoucnosti.
Za rozhovor kuje Lenka Svobodová
strana 2
PTÁME SE
1
Metrostav opět uspěl na stavebním veletrhu IBF
Na 13. stavebním veletrhu IBF v Br se Metrostav
poprvé edstavil v jednom stánku s firmou Subterra
a s Doprastavem (foto č. 1). Naši společnou expozici
v pavilonu B navštívila řada významných hosa svůj
čas jí věnoval i předseda Senátu ČR Přemysl Sobotka.
Pavilon B poskytl zázemí největším stavebním firmám
a hostil taUrbis Invest veletrh investic, finan, rea-
lit a technologií. Představitelům Metrostavu tak nabídl
dobrou íležitost pro jednání s investory i se zástupci
konkurenčních firem, které jsou pro s často partnery
v dodavatelských sdreních.emysla Sobotku k jedná-
ní s obchodním ředitelem Metrostavu Ing. Pavlem Pilátem
a generálním ředitelem společnosti Subterra Ing. Petrem
Kuchárem do našeho společného stánku doprovodil
Ing. clav Matyáš, prezident Svazu podnikatelů ve sta-
vebnictví v České republice (foto č. 2).
Naši pracovníci přijížděli do Brna nejen proto, aby si
prohlédli nabídku 1450 vystavovatelů, ale zejména proto,
aby se aktivně podíleli na doprovodném programu.
Pravidelně se třeba účastní Mezinárodního sympozia
MOSTY, které v roce 2008 proběhlo už po třinácté. V jeho
úvodu byly i letos uděleny česttituly Mostní lo roku
2006. Ze staveb naší společnosti jej obdržel most es
Rybný potok, jenž byl po roce provozu vyhodnocený jako
mimořádně zdařilá, esteticky působivá, účelná a hlav
ročná inžerská stavba. Ocenění převzal Bc. Ale-
xandr Tvrz z divize 5, který výstavbu řídil. Jeho kolega
Dr. Ing. Petr Vítek v mci sympozia přednesl krátkou
přednášku o navrhovámostů s ohledem na bezpečnost
silničního provozu.
Výrobně-technický ředitel Metrostavu Ing. Ivan Hrdi-
na vystoupil v diskusním fóru zkum, vývoj a transfer
poznat do stavebnictví, které v rámci veletrhu uspo-
řádal Svaz podnikatelů ve stavebnictví v ČR. V projevu
zmínil, že Metrostav vloni výzkumnou činnost podpořil
eba spoluprana společném projektu vytvořeexpe-
rimenlního podzemního pracoviště Josef pro základní
a aplikovaný výzkum ČVUT Praha. Na některých výzkum-
ných projektech se naše společnost přímo podílí, vlast
činnost v to oblasti ak směřuje především do svých
vnitropodnikových nosných technologií. Pro jejich vývoj
a výzkum má potřebné podněty, informace a řadu poznat-
získaných z realizace mnoha staveb. Mezi jinými jako
příklad uvedl vývoj konstrukčního vláknobetonu.
V soutěži o nejlepší investič záměr TOP INVEST
porota kromě cen letos udělila navíc i čti mimořádná
čestná uzní, z nicjedno obdržel výrobzávod Flex-
fill Plant Lovosice. Jeho stavbu řídil a koordinoval tým
Ing. Radka Zemana z divize 8 a ocenění evzal ředitel
divize 8 Ing. Pavel Šrámek. Za přínos projektu odborníci
považují dobře zvole místo v oblasti se zkušenými
odborníky a využití podpory vlády Čes republiky i
investici do zničeného pozemku bývalého cukrovaru.
ítomnost Metrostavu na výstavti v Brbyla pa-
trná i i dalších doprovodných akcích, které zmiňujeme
v sousedním fotosloupku. Rozhodně ani letos naše spo-
lečnost na stavebním veletrhu IBF nezanikla.
Lenka Svobodo, foto Josef Huk
2
1
2
3
1
2
Řemeslo má zlaté dno
Program Stavebních veletrBrno 2008 přilákal také
mladé stavbaře, kteří měli možnost změřit své síly
hned v několika učňovských soutěžích.
Před pavilonem H byli po tři dny k vidění mladí tesaři
(foto č. 1), klempíři (foto č. 2) a pokrývači (foto č. 3), kteří
v soutěžích odborných dovedností dokazovali, že šikovní
řemeslníci nevymřeli. Metrostav byl generálním partne-
rem 6. ročníku mistrovství ČR „Učeň – tesař 2008“.
Ing. Pavel Šplíchal, specialista z centrály, v rám-
ci doprovodného programu veletr seznámil účastní-
ky česko-francouzského semináře o ňovském školst
se zkušenostmi naší společnosti se smluvními žáky.
Lenka Svobodo, foto Josef Huk
Metrostav_9_08.indd 2 5/14/08 6:05:22 PM
Metrostav Metrostav 09/2008, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 09/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 09/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 09/2008, Strana 3
Metrostav Metrostav 09/2008, Strana 4
Metrostav Metrostav 09/2008, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 09/2008, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 09/2008, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 09/2008, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (282 ms)

Rendering Strana 3 (104267): (0/1) (274 ms)

Rendering Strana 2 (104266): (0/1) (316 ms)

Rendering Strana 1 (104265): (0/1) (315 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3153/vth120936-1.jpg

 i3153/vth120937-1.jpg

 i3153/bg104266.svg

 i3153/vth120938-1.jpg

 i3153/vth120939-1.jpg