Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 1
Titul Mostní dílo roku 2012 pro divizi 4
Vrámci doprovodného programu veletrhu IBF se vBrně
uskutnilo 19. sympozium Mosty 2014. ZaMetrostav
dojeho programu přispěli kolegové zdivizí 4 a5, ktí
edstavili výstavbu mostu vpolsm Chełmku, materiál
akonstrukci lávky přes Labe vČelákovicích, rekonstrukci
mostu natrati DěčínJedlová avýstavbu mostu Křimická
naobchvatu Plzně. Silniční most vBrandýse nad Labem
– práce týmu Ing.Richarda Rakoe zdivize 4 – při této
íležitosti získal ocení Mostní dílo roku 2012.
Slavnost vUCCEB
Večtvrtek 15. ktna bylo
vBuštěhradu slavnostně
otevřeno Univerzitní centrum
energeticky efektivních
budov, které postavilo
sdružení divizí 9 a1 vede
Janem Kerou. Akce,
naníž stavbu ajejí vyití představil rektor ČVUT v Praze
prof.Ing.Petr Konvalinka, CSc., se zaMetrostav zúčastnil
takéobchodní ředitel Ing.Milan Veselský (foto).
TBM S-799
Koncem dubna zavítali
dovýrobny tunelovacích
strojů Herrenknecht
veSchwanau vedou
pracovníci SŽDC azástupci
divize 5 Metrostavu, aby
se sezmili sprovozem
azískali informace opostupu výroby TBM pro ražbu tunelu
Ejpovice. Vestejné době se zde rozeběhlo idalší škole
našich pracovků, kteří budou stroj obsluhovat.
Společný začátek
Naoplocení stavební jámy
E2 pol Evropské třídy
vPraze 6 poblíž stanice
tramvají Červený vrch
najdete novou výstavu
velkoformátových fotografií.
Poczejí zfiremního
archivu, oslavují 40. výročí zahájení provozu metra
natrase I.C apřiponají, že historie pražské podzem
dráhy iMetrostavu zínala společně.
Tunel vNorsku
Ředitel divize 5 Ing.Roman
Fuksa podepsal 30. dubna
smlouvu se zástupcem
společnosti Statens
Vegvesen nastavbu
druhé etapy projektu
Veitastrondsvegen –
zabezpení části silnice číslo 337 proti sesuvům
alavim (mapa). Více než 1,5 km dlouhý tunel a900m
silnici postaví tým Ing.Pavla Bürgela zMetrostavu
vesdružení smístní firmou Havnen Anlegg zKaupangeru.
Další vítězst
Tým Cykloklubu Metrostav
vesložení Vladislav John,
Tomáš Homolka, Ondřej
Beran a Martin Šťovíček
zvítězil 26. dubna vzávodě
Trans Brdy České spořitelny.
Trasa ze serlu Kolo
pro život měřila 55 km adosáhla převýšení 1380 m.
Gratulujeme kprvmu místu vefiremní soutěži!
Hýbejte se s Martinou Sáblíkovou
V Plzni se za přisní Metrostavu uskutní 7. června 2014
Den v pohybu. Více informací najdete na www.plzen3.eu.
Kdá stavba je něčím zajímavá. Most v Chełmku (ti-
tulní foto), který tým divize 4 zal stavět pod vedením
Ing. Michaela Dibona a dokončil v čele s Ing.René Ko-
lebačem, sice netvoří rekordy, ale zasluhuje značnou
pozornost. Nejen kvůli technickému řešení či rychlé
betonáži oblouku, ale hlavně proto, že je první dokon-
čenou zakázkou Metrostavu v Polsku. Dnes je v provo-
zu ispřilehlou křižovatkou a místní obyvatelé pro něj
vybrali jno Haličský, polsky Galicyjski.
„Slavnostní otevření mostu a přilehlé křižovatky je
naplánováno na konec května podle toho, kdy bude mít
čas místní hejtman,“ prozrazuje Ing. Kolebač, který od
zátku stavbu na místě řídil, a dodává: „Samotný most
je už ale půl roku v provozu.“
Práce spojené s rekonstrukcí mostu v Chełmku začaly
pro divizi 4 na podzim před třemi lety, kdy její přípraváři za
pouhých 14 dní vypracovali a odevzdali investorovi svou
nadku. Vzhledem k tomu, že se jednalo o projekt typu
Design&Built, tedy navrhni a postav, zvdli to za extrém-
ně krátkou dobu. Samotná stavba zala včervnu 2012.
Most na silnici DW 780 do Krakova převádí přes řeku
emši a její inundní území hlavní městskou komunika-
ci, a proto byl vždy velmi vytížený. Pracovníci polského
zahraničního zastoupení divize 4 dostali za úkol prv
vybudovat mostní provizorium s objízdnou komunikací,
zdemolovat nevyhovující železobetonový trámový most
anavrhnout a poté i vybudovat nový most spolu s přileh-
lou křižovatkou a vším ostatním, co se stavbou souvisí,
eba s přeložkami inženýrských sí. U konstrukce mostu
hledali specialisté optimální řešení z několika variant.
Nakonec to u nich z technického i ekonomického důvodu
vyhrál most se středovým železobetonovým obloukem,
který z hlediska statického návrhu působí jako prostý
nosník typu Langerova tmu – je slený z tuhé dolní
mostovky se sedovým trámem a z volho horho
oblouku, které jsou dohromady spojeny táhly. Z faktu,
že most stojí na poddolovaném území, vyplývaly na jeho
konstrukci zvýšené nároky včetně možnosti rektifikace
lčích prv, naíklad ložisek.
Zhruba 77 metrů dlouhé přemosní betonáři postavili
na pevch skružích. Díky kvalitní a promyšlené technic-
ké přípravě mohli oblouk o roztí 60 metrů a vzepě
10,7metru (malé foto) dobetonovat za pouch 11 dní
po zajení jeho skružení, zdrželo je ale počasí a z něj
vyplývající bezpečnostní omezení.
Hotový most včetně dojezdů byl zkolaudován a uveden
do provozu vloni v listopadu. Třetí částí díla, která měla
samostatné zaní a patřila do něj i odpovědnost za sta-
vební povolení, byla přestavba přilehlé křižovatky. Plný
ístup na její staveniště však Metrostav získal až koncem
loňského listopadu, a proto ji dobudoval teprve před pár
týdny. „Původní majitelé pozemku totiž stavbu křižovatky
blokovali a získat na ni stavební povolení bylo snad z ce
naší stavby nejslijší. Poslední montáž světelné signa-
lizace a dopravho znení jsme proto dokoili až letos
v dubnu,“ říká Ing. Kolebač a své působení v polském
Chełmku uzará: „Zakázka se nám nakonec povedla,
aiproto budu na lidi, ktí se na ní poleli, i na samot
region malopolského kraje rád vzpomínat.
red–, foto René Kolebač
xxxx
více ve fotoreportáži na str. 4
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTLNĚ
První úspěch v Polsku
Valná hromada 2014
Vkvětnu se nakaždoroční řádné valné hromadě sešli
akcionáři společnosti Metrostav, aby mimo jiné schvá-
lili účetní závěrku firmy ijejí Skupiny zarok 2013.
Valná hromada se 7. ktna 2014 uskutečnila poprvé
vnovém sídle Metrostavu aopět se jí zúčastnilo více akci-
onářů nebo jejich zmocnců než vloni – zastupovali přes
91,63 procenta jmenovité hodnoty zcelkového množst
akcií společnosti. Vprůběhu jednání mimo jiné:
schválili řádnou účetní závěrku zarok 2013
schválili konsolidovanou účetní závěrku zarok 2013
rozhodli oití vyprodukovaho zisku zarok 2013
určili, že audit účetního roku 2014 provede spolnost
PricewaterhouseCoopers Audit, s. r. o.
schválili smlouvy ovýkonu funkce členů ornů firmy
zvolili Ing.Františka Kočího aIng.Viliama Turanského
začleny představenstva společnosti
Ing.Miroslava Pánka (foto) zvolili do výboru pro audit
začlena dozorčí rady zvolili Ing.Františka Klepetka
rozhodli o podřízení společnosti Metrostav zákonu
oobchodních korporacích
ijali nové úplné znění stanov spolnosti Metrostav
Rozhodným dnem pro uplatní pva na výplatu
polu nazisku – dividend vevýši 21,50 Kč naakcii – byl
určen den konání valné hromady. Akciořům sbydlišm
nebo sídlem naúzemí ČR nebo Slovenska společnost vy-
platí dividendy poprvé bezhotovostním převodem naban-
kovní účet akcionáře uvedený vseznamu akcionářů.
1
2
Ptáme se: Ing. Radima Čápa, Ph.D.,
ředitele výstavby divize 4 str. 2
Divize 3 opravuje dům na Janáčko
nábřeží v Praze str. 2
Práce na první části západního
okruhu Plzně finišují str. 3
Hotel Thermal má novou moderní
kuchyni i restauraci str. 3
Stavbu divize 4 nelze ve
Varšavě přehlédnout
více ve fotoreportáži na str. 4
28. května 2014 / 9 / XXVI
Do ankety, jak by se most v Chełmku mohl jmenovat,
bylo navrženo 64 jmen. Porota vybrala tři – Galicyjski,
Graniczny a Stojałowski. Galicyjski – Haličský – podle
části habsburského státu, do nějž Chełmek vminulosti
patřil. Název Graniczny (Hran) inspirovalo rozhra
mezi Malopolským a Slezským regionem, kde se
sto naczí. Třetí návrh odkazoval na Stanisława
Stojałowského, katolického kněze apolitika, který na
elomu 19. a 20. století v Chełmku působil. Jméno
Galicyjski v on-line hlasování vyhrálo s 51,5 % hlasů.
Metrostav_09_2014.indd 1 26.5.14 14:10
Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 4
Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (646 ms)

Rendering Strana 2 (102903): (0/1) (649 ms)

Rendering Strana 1 (102901): (0/1) (682 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3007/vth119258-1.jpg (3x)

 i3007/bg102901.svg

 i3007/vth119260-1.jpg (3x)

 i3007/vth119263-1.jpg

 i3007/vth119265-1.jpg