Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 4
Stavbu divize 4 Metrostavu nelze veVaršavě přehlédnout
V hlavm městě Polska pracuje tým Ing. Radima Čápa, Ph.D., na přestavbě čtyřpruhoho silničního průtahu S8
mezi mimrovňovými křovatkami (MÚK) Pozkowska a Modlska. Zahrnuje i nejvytížejší přemosní Visly
– 650 m dlouhý, sedmipolový most Generála Stefana Grota-Roweckiego (foto č. 1). Zamco se po jeho jižní části
ve dvou pruzích každým směrem táhnou kolony aut, na severní už oceři přivují rozšiřující konzoly (foto č.2).
„Na zátku antikorozch úprav jsme ale zjistili, že původní most nemá odpodající kvalitu svařovaných spojů.
Musí se opravit, a protože na to máme málo času, asi na něm budeme muset v závěru stavby neetržitě točit až
i stovky pracovků,“ říká stavbyvedoucí Ing. Ladislav Chovanec. Most navíc sloí nejen pro dopravu, ale ta
pro převedení hlavní trasy vodovodu a parovodu (foto č. 3), které musí po většinu roku zůstat v provozu. Celková
lka úseku, kterou divize 4 modernizuje, je přes 4,6 km. Stavba komunikaci rozšuje o jeden pruh v kažm směru
apokryje ji novým vozovkovým souvrstvím. Jejím těžištěm jsou ale inžerské objekty – opěrné zdi, protihluko
stěny a hlavně 46 mostů (foto č. 4, 5 a 6). Asi polovina z nich se musí kompletně zrekonstruovat (foto č. 7), druhou
část je nutné rozebrat a postavit v rozšířené podo. Dílo doplní asi 600 m dlouhý prosklený protihlukový tunel
socelovou konstrukcí (foto 8). „První most už máme hotový a brzy jej uvedeme do provozu (foto č. 9). Díky tomu
budeme moci v rámci dopravně inženýrských opatření tři daí zavřít, zbourat a znovu postavit,“ doplňuje česky
Mgr.Ewa Mariankowska, která na pokyn Ing. Čápa stavbu označila a doslova vyzdobila červenými tabulemi
aplachtami tak, že ve Varšavě určitě nikdo nepřehdne, že na modernizaci průtahu S8 pracuje Metrostav.
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Chráněné know-how
V jednom z minuch čísel firemních novin jsme se
zmovali také onových technologických postupech či
zízech umožňujících je realizovat, které má Metro-
stav chráné patenty, případně užitnými vzory. Vtéto
činnosti je společnost inadále úspěšná.
V nedávné době, po téměř třílem říze, vydal
Úřad průmyslového vlastnictví (ÚPV) patentovou listinu
navylez Metrostavu nazvaný Zsob postupho pře-
místitelného vytváření nosné plochy bední při betoži
konstrukce silničních mostů s přesuvnou skruží. Pod
složitým názvem si lze zjednodeně představit variabil
skruž pro betonáž mostních konstrukcí. Autorem tohoto
vylezu je výrobní nástek divize 4 Ing.Pavel Kout.
Dalším dokumentem, který Metrostav před časem
obdržel zÚPV, je osení ozápisu užitného vzoru Uspo-
řádání pro demontáž a/nebo instalaci těžho technolo-
gického zařízení. Jeho autory jsou technici divize 3 vede
Ing.Danielem Riedlem avznikl nazákladě návrhu nové
technologie pro výměnu kotlů vElektrárně PrunéřovII.
Vsoučasnosti má Metrostav uÚřadu průmyslového
vlastnictví pony přihlášky ještě na jeden daí patent
aužitný vzor. Až bude itoto firemní know-how chněné,
budeme ošikovnosti kolegů informovat.
Ing.Jaromír Šob
Ocenění pracovci
V květnu ocenili ředitelé jednotlivých divizí Metrosta-
vu také nejlepší studenty-asistenty manažera, mistry
adělníky za rok 2013. Všem vyznamenaným děkujeme
za doe odvedenou práci, blahoejeme a přejeme
hodně úspěchů do budoucnosti!
STUDENT-ASISTENT MANAŽERA METROSTAVU
Ing.Jiří Majer, technik-student, D5 Ing.Petr Šatný,
technik-student, D6 Vít Vidai, technik-student, D8
Ing.Onej Kovanda, příprař, D9
MISTR METROSTAVU
Miroslav Beran, mistr, D1 Ladislav Szilagyi, mistr,
D1 Karel Vorček, mistr, D1 Miloš Beer, mistr, D3
Roman Fafl, mistr, D3 Milan Hrach, mistr, D3 Ma-
j Krupa, mistr, D3 Jan Melichar, mistr, D3 Nikola
Pastirik, mistr, D3 Petr Baloun, mistr, D4 Stanislav
Sedlák, mistr, D4 Ing.Libor Hájek, mistr, D5 Otakar
Kratochvíl, mistr, D5 Ing. RadekPernica, mistr, D5
Ladislav Rusiňák, mistr, D5 Zdeněk Vycudilík, mistr,
D5 Jan Čepelka, mistr, D6 Jan Černohorský, mistr,
D6 Michal Gajdušek, mistr, D6 Martin Prosr, mistr,
D6 Ing.Jana Stejskalová, mistrová, D6 Pavel Švec,
mistr, D6 Jakub Žihla, mistr, D6 Ing.Roman Gur-
gul, mistr, D8 Ing. Ondřej Holec, mistr, D8 Michal
Aschenbrenner, mistr, D9 Jí Sela, mistr, D9 Daniel
Kroupa, mistr, D11
LNÍK METROSTAVU
David Bouše, stavební zámečk, D1 Milan Ďuriš,
strojník stavebch strojů, D1 Milan Krupčík, stavební
lník, D1 Pavel Remta, elektromontér, D1 Martin
Skala, tuneř, D1 Petr Tater, elektromonr, D1 Ro-
man Valenta, zedník, D2 Jaroslav Chovaneček, zedník,
D3 Roman Mudroch, monr ocelových konstrukcí, D3
Zdek Šísl, strojník pracovch strojů, D3 Igor Štec,
svářeč kovů, D3 Zdeněk Tomiczek, provozní zámečník,
D3 Daniel Zehrer, instalatér, D3 LubošJackanin, tesař,
D4 Miroslav Kraus, tesař, D4 Eduard Krivák, stavební
montážk, D4 Jozef Leľo, betoř, D4 Roman Ma-
tuška, řidič silničních motorových vozidel, D4 Zdeněk
Opplt, řidič silničních motorových vozidel, D4 Miloslav
Pěk, řidič silničních motorových vozidel, D4 Vladimír
Procházka, řidič silničních motorových vozidel, D4 Mi-
lan Šerák, řidič silničních motorových vozidel, D4 Jan
Škrla, stavební montážk, D4 Karel Drdk, tuneř, D5
Josef Gnský, tesař, D5 Lukáš Katriňák, provozní
zámk, D5 Jí Kendrala, tuneř, D5 František Ko-
llár, stavební montážk, D5 Dan Košut, elektromontér,
D5 Bohuslav Krejsa, zedník, D5 Josef Ludačka, tesař,
D5 Jiří Šulaj, strojník pracovních strojů, D5 Jaroslav
Vlček, provozní zámečník, D5 Petr Červenka, zedk,
D6 Josef Havlín, tesař, D6 Jiří Jarolím, zedník, D6
Milan Josl, stavební zámk, D6 Ivan Langer, te-
sař, D6 n Maslik, tesař, D6 Petr Tesík, tesař, D6
Tomáš Vavřka, tesař, D6 Vladimír Čapek, zedník, D9
Jindřich Šťastný, zedk, D9 Leopold Bursa, provozní
zámk, D11 Vladimír Viktora, provozní zámečník,
D11 Zbyněk Vodvářka, provozní zámečník, D11
Zatímco ostatní ocenění pracovníci Metrostavu pře-
jímali vyznamenání v České republice, elektromontérovi
Danu Košutovi předal ocení vedoucí provozu VNT tune-
ly divize 5 Ing. Jaromír Heřt přímo na stavbě Norðfjaar-
göng na Islandu (foto). Stalo se tak v úterý 6. května, kdy
raziči měli z tunelu Nofjörður vyraženo téř 1400 m,
tedy 18,6procenta zjeho celkové délky.
Více informací o islandské stavbě přinesou příš tí
noviny, kde bude rozhovor svedoucím projektu Ing. Ale-
šem Gothardem. Pokud však zate do facebookového
vyhledávače jméno Norðfjarðargöng, najdete už dnes
pravidelně aktualizovaný profil místních příznivců díla. Je
sice vislandšti, ale fotografie jsou výstižné.
red–, foto archiv divize 5
Když už, tak už
Zastavení prací a úklid rozestavěné stanice metra
Petřiny před vystoupem orchestru Berg – ktemu
se věnuje fotosloupek na straně 2 – využili organizá-
toři projektu Cinema Royal, aby 4. května, v předve-
čer podzemního koncertu klasické hudby, uspořádali
vprostorách budoucího metra jednu ze svých projekcí.
Cinema Royal je kino, jaké nelze prít ani doma, ani
v biografu. Jeho pořadatelé totiž zvou prostřednictvím
internetu registrované diváky na film do originálního
prosedí, kam se jinak vejnost nedostane. Netrad,
mnohdy i adrenalinový zážitek zahrnuje nejen promítá
neznámého kultovho snímku, ale i divadlo nebo taneč
vystoupení. Účastníci, kteří jsou vtahováni do děje, při-
tom předem netí, co se bude dít. Dozvědí se pouze, kam
ijít na sraz a jak se mají obléct.
V pozvánce na ktnovou akci nazvanou Cydonia
Corp. av podtitulku věnovanou zážitkové dovolené stálo
jenom to, že přírní zavazadla, kromě textilií sloužích
jako pokrývky, nejsou povolena a stálá teplota na místě je
15 stupňů Celsia. Znalce filmových hitů přesto promítání
americho sci-fi filmu Total Recall s Arnoldem Schwar-
zeneggerem příliš nepřekvapilo. Zima ve stanici Petřiny
prý byla opravdu jako na Marsu a všichni účastníci taj-
ho kina se v podzemí skvěle bavili. Cinema Royal spolu
sorchestrem Berg tak přispěly nejen k oživení pražs
květnové kulturní nadky, ale i ke zviditelní pce
Metrostavu. Více najdete naFacebooku Metrostavu a na
webových stránkách www.cinemaroyal.cz, kde se může-
te přihlásit k účasti na dalších podobných akcích, pokud
vás nabídka netradičního promítání zaujala.
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce Koželužská 4,
18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav / Číslo 9/2014 vyšlo 28. 5. 2014 (10/2014 vyjde 12. 6. 2014) / Složení redakční rady Ing.F. Polák (předseda), Ing.J.Pavlíček (místopředseda),
Ing.J.Kavan, P.Meyer, Ing.J. Neklanová, Ing.L. Profota, Ing.L. Svobodová, Ing.J. Šob,Ing.L. Weinfurtová aIng.M. Zrcková / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang Publishing,s.r.o., Nad Kazankou
37, Praha7-Troja, tel.: 244023201, fax: 244023333 / Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta,s.p., odštěpný závod Praha, č.j.nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávání novinových zásilek bylo povoleno s.p.OZSeČ Ústí nad
Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Toto periodikum slouží jen avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejné.
2
1
4
6
8
3
5
7
9
Železný TOk 2014
Jubilejního dvacátého ročku triatlonu turistických
odlů mládeže Železný TOk se 10. ktna zúčastnil
rekordní pet 192 mladých sportov.
Závod dvoučlenných hlídek, který Metrostav dlouho-
době podporuje, odstartoval jako obvykle na Seleckém
ostrově v Litoměřich. Byl určen především dětem či
mládi v kategorch žactvo a dorost, ktí se utkali vjíz-
dě na kánoi po i proti proudu Labe a Oe, vzdě na kole
(foto) v náročném terénu Českého středohoří a v běhu
pol Labe. Letos si zezávodu nejvíce medailových míst
odvezly dvojice z turistického odlu Kadao Opava.
red–, foto archiv Železný TOk
Metrostav_09_2014.indd 4 26.5.14 14:10

 

Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 4
Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (634 ms)

Rendering Strana 4 (102908): (0/1) (666 ms)

Rendering Strana 3 (102906): (0/1) (666 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3007/vth119263-1.jpg (2x)

 i3007/vth119265-1.jpg (2x)

 i3007/bg102908.svg

 i3007/vth119258-1.jpg

 i3007/vth119260-1.jpg