Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 3
Na nové sportovně-regenerní centrum (vizualizace),
se už mohou těšit obyvatelé Nové Paky a okolí. Pod
pokud dlouhým názvem se skrývá venkovní a vnitř
bazén propojený s novou tělocvnou základní školy,
které právě začala stavět divize 9.
Tělocvičnu spojí s bazénem vstupní hala, v níž kromě
recepce a pokladny najde místo i denní bar a odpočinkový
prostor. V plaveckém objektu bude 25m nerezový bazén
se čtmi dráhami, dětský bazének se dma skluzavka-
mi, vířivka aparní lázeň. Menší venkovní ban zpestří
13m skluzavka. Banová technologie se ukryje v pod-
zemním podlaží pod halou. Součástí areálu bude izázemí
pro jeho pracovníky a terasa, relaxační plochy, sprchy či
šatny se 157skříňkami. Bezbariérový areál doplní zvek
pro spouštění imobilních návštěvníků do bazénu.
Jedním z hlavních argumentů pro umístění arlu byl
zdroj tepla pro podlahové topení v hale a bazénovém ob-
jektu. „Spolu s elektřinou totiž bude teplo dodávat koge-
nerační jednotka nedaleké městské teplárny,“ upřesňuje
vedoucí projektu Ing. Filip Křesťan. „Celé dílo je ale ještě
ed námi. Teprve jsme převzali staventě a zahajujeme
skrývku ornice a zemní práce,“ pokruje Ing. Křesťan.
Do letní zimy by měli pracovci divize 9 připravit
stavbu na montáž ocelové konstrukce bazénové haly. Od
jara je pak napnovaná montáž banu ajeho technologií.
„Bazén má vysoké nároky na zajištění kvality vniního
prosedí, musíme proto prověřit slabá místa v konstruk-
ch a jtě před jejich realizací upozornit na případ
rizika a nat nejvhodí ření,“ uvedl Ing. ean.
Zvýšené nároky se budou týkat celého řetězce činností od
architektonického řešení přes návrh technologické části
až po preciznost při pro. Na posuzování projektové
dokumentace a vyhledávání rizik se proto významně po-
lejí specialisté z divize 9 i z technických útvarů centrály.
Jednoduché nebude ani založení stavby vplastických
lech s vysokou hladinou spodní vody. Nárná bude také
prosklená fasáda s tabulemi ztrojskel, které budou klást
velké nároky na návrh nosných hliníkových profilů,“ vy-
počítává Ing. Křesťan. Důležité bude dobře zvládnout také
prostorovou koordinaci veškerých rozvodů technologií
aprecizně provést pohledové železobetonové konstrukce.
I když se zátek stavby zhruba o měc opozdil –
vodní víz tendru začátkem letho roku z akce
odstoupil astavbu převzal Metrostav – stavbaři z týmu
Ing. Křesťana hodlají dodržet plánovaný termín odevzdání
stavby. Novopačtí se tak mohou těšit, že si budou moci
vnovém banu zaplavat už o Vánocích roku 2015.
jar–, vizualizace archiv stavby
Téměř po dvou letech od zátku zakázky se c
ke konci stavba první části západho okruhu Plzně,
která vytvoří přímé spojení místch částí Skvrňany
a Křimice s Borskými poli v vaznosti na dáln-
ní spojení RozvadovPraha. Tým Ing. Pavla Brázdila
zplzské oblasti divize 1 při ní vesdružení odpovídá
zavýstavbu osmipolového mostu přes údolí Vejprnic-
ho potoka, trať PlzeňDomažlice asilnici II/203 (foto
č. 1). Najeho vybudování se vlastními silami poleli
ipracovníci divize 5 vedení Ing.Petrem Hanzalem.
Dnes nastavbě 314,6 m dlouho aaž 27 m vysokého
mostu pracují z Metrostavu společně jen technici divi-
zí1a5, kteří projekt vrámci svých kompetencí namís
řídí akoordinují,“ říká Ing.Brázdil avystluje: „Zast-
nanci provozu mostů a železobetonových konstrukcí
dopravch staveb divize 5 se sami poleli navýstavbě
železobetonových konstrukcí mostu – na spodní stavbě
abetonáži spřažené desky, která tví mostovku – apro-
vedli výsun jeho ocelové vodorovné konstrukce. Dnes je
už ale hotová i přímopochozí izolace chodníků, izolace
silnice (foto č. 2) čijejí ochrana asilničáři pracují nafinální
obrusné vrstvě komunikace. Dále budujeme protihlukové
stěny, odvodní, terénní asadové úpravy amontujeme
svodidla. Kmto činnostem už využíváme jen prověře-
né subdodavatele.“ Ostatní firmy – BERGER BOHEMIA,
STRABAG aEUROVIA CS – pokdají finální vrstvy iucy-
klostezek, osazují svodidla či sloupy veřejného osvětlení.
Stěžejní část díla má Metrostav na svém úseku
obchvatu západočeské metropole hotovou. Ing. Brázdil
proto může hodnotit: „Nejnáročnějším úkolem stavby byl
výsun vodorovné ocelové konstrukce mostu, ale oněm už
noviny psaly. Složité byly ibetože mostovky zejna
včásti nad železniční tratí aVejprnickou ulicí, při kterých
jsme museli dodržovat zvláštní bezpečnostní opatření,
abychom neohrozili nepřerušenou dopravu. Jednoduchá
nebyla ani výměna provizorch mostních ložisek zade-
finitivní. Se vším jsme si ale poradili ainvestor uvažuje
ozajení přeasného užíní mostu acelé části okruhu
už odsrpna, tedy oc dřív, než určuje smlouva.“
Výstavba zhruba 6 km dlouhého západho obchvatu
Plzně byla rozdělena dotří částí – nultá je hotová, prv
končí adruhá se připravuje. Až bude vroce 2020 hotový
celý, umožní řidům z jihu a západu dostat se rychleji
naKarlovarsko, Mostecko anasever Plzeňska aobslouží
zónu Borská pole. Vté době by poněm vobou srech
lo denně projet 15 až 20 tic vozidel, oněž by se měla
snížit intenzita dopravy nadnes vyívach komunika-
ch v obytné zástavbě. Ato vPlzni určitě ocení.
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVI
strana 3
Práce načásti západního okruhu Plzně finišují
1
2
1 2
Základní škola vPřibyslavi uJihlavy proczí postup-
nou přestavbou. Její třetí etapu, jež zahrnuje výstav-
bu nového čtpodlažho objektu, řídí tým divize 6,
který pracuje jako lídr ve sdružení s havčskobrod-
skou firmou Stavointerier. Nová budova zaplní proluku
po zbouraném křídle, které už nevyhovovalo také ze
zdravotních důvodů. Žáci, kteří se těšili, že díky mo-
dernizaci areálu přijdou o nějaké hodiny vyučování,
jsou ale zam asi pokud zklamaní. Celá akce tot
prohá prakticky bez narení vzdělávacího procesu.
Školní arl vPřibyslavi je nezvyklého lichožko-
vého tvaru a tví jej šest objektů růzho stáří, kte
na sebe těsně navazují. V průběhu čtyř etap přestavby
nahradí dvě zbourané budovy nové azbylé čti postup-
ně projdou rekonstrukcí. Cílem této rozsáhlé akce, která
ijde nazhruba osm detek milionů korun, je rozšířit ka-
pacitu školy z18 na23 tříd – z450 na650 žáků – azleit
prosedí pro výuku. Přibude zde šest odborch učeben,
nová tělocvna, šatny, družina aprovozní itechnické zá-
zemí. Škola, která je nanáměstí vsam centru města,
bude nově vuzavřeném areálu, jehož soástí se stanou
idostatečně velké chráné venkovní plochy se zelení, kde
budou děti moci bezpečně trávit svůj volný čas.
Staveniště jsme převzali koncem února letošního
roku aještě letos koncem listopadu bychom měli stavbu
dokončit,“ upřeuje terny vedoucí projektu Ing.Lubo-
mír Mik. „Zam jsme zvládli udělat terénní úpravy, vybe-
tonovat základovou desku anatavit hydroizolace spodní
stavby. Vsoasnosti betoři naší divize projí svislé
konstrukce prvního podzemho podlaží (foto), poté při-
jde na řadu strop nad 1PP apak s časovým odstupem
vyzvky,“ doplňuje mistr Ing.Marek Jekielek.
Stavbaři pracují za plného školního provozu, novou
budovu propojí s dalšími objekty školy v průběhu let-
ch prázdnin. „To bude asi z celé akce nejsložitější,“
říká Ing.Jekielek. „Komplikované bude zejména napojení
nastávací sítě ústředního topení, vzduchotechniky, mě-
ření aregulace apropojení asízení slaboproudu.
Práce vPřibyslavi komplikuje ivelice stísný prostor.
Staveniště je uzaeno mezi tři budovy anení naně jedi-
ný vjezd pro automobily nad 3,5 t. Vjednu chvíli se zde
stavbaři ocitli ivroli objevitelů. Při výkopových prach
narozhraní stávací budovy anového objektu nalezli starý
zatopený sklep. Přivolaný archeolog ani potápěč speleo-
log vněm však nic hodnotného nenašli, atak byl nako-
nec zalit betonem. Kromě toho tým divize 6 zatím žádné
daí překvapení nekalo, atak – pokud vše půjde podle
plánu – ponávratu znočních prázdnin už budou moci
ibyslavští školáci plně využívat nové moderní prostory.
jar–, foto Lubor Mik
Přestavba školy vPřibyslavi vyučování nevadí
Hotel Thermal má novou kuchyni i restauraci
Až bude zapár týdnů hotel Thermal vKarlových Varech
opět hostit Mezinárodní filmový festival, budou moci
herci, režiséři ijeho další hosté diskutovat o promí-
taných snímch v nově zrekonstruované restauraci.
Vznikla díky divizi 9 Metrostavu, ato včetně velkoka-
pacitní kuchyně. Vedle moderního balneoprovozu aí
renovovach pater pokojů je úprava stravovaho za-
řízení dalším krokem k celkové modernizaci známého
hotelu, jehož stavba zala už vroce 1967.
Úkolem týmu Radka Kučery bylo během necelých
šesti měsíců – odpoloviny loňsho listopadu – přeměnit
stávající stravovací zařízení vmoderní restaurační provoz
odpovídající 21. století. „Natechnických částech kuchyně
byl hodně znát zub času, některé části vzduchotechniky
byly takřka muzejní kousky,“ říká vedoucí projektu apo-
kračuje: „Zvodních prostor tu ale vpodstatě nezůstal
kámen nakameni, protože jsme museli vytvit plnohod-
notné zázemí kuchyně, které se dřív vtakovém rozsahu
nevyžadovalo – třeba přípravny masa azeleniny, prostory
pro studenou kuchyni, cukrárnu, dále skladové místnosti
potravin, mycí centra či funkční odpadové hospořství.“
Po bourach prach tak nakonec zůstaly jen ho
nosné konstrukce aobjevil se první zádrhel. Stavbi tot
ve zvýšeném přízemí jedenáctipatrové budovy obnažili
vzpěry avyztení ocelového skeletu, které ze statických
vodů nešlo demontovat anová dispozice snimi nepí-
tala. Ing.arch.Vlastimil Syrový zarchitektonického atel-
ru ARTON PRO z tohoto důvodu musel vprůhu stavby
výrazně měnit koncepci interiéru. Vzhledem k tomu, že
rekonstrukce kuchyně nac probíhala zaplného provozu
restaurace, museli stavbaři celou řadu činností pečli
koordinovat ačasto pnovat nanoční či brzké ranní ho-
diny, kdy už odli hosté, ale ještě nedorazili kuchi.
„Za zmínku stojí i proní nových vzduchotech-
nických rozvodů o průru až 1200 x 800 mm, které
jsme museli vsnat dostávajího zaplněného podhledu
a mnohdy jsme se přitom dostávali do úzkých. Velkou
zásluhu natom, že se nám vzduchotechnika podila, má
dodavatel, protože jsme začínali stavět sprojektem pro
stavební povolení, který třeba nerespektoval stávací tra-
sy rozvodů,“ vzponá hlavní stavbyvedoucí Petr Bak.
ky skvělé týmové spolupráci všech, kdo se napro-
jektu v Karlových Varech podíleli, se divizi 9 podařilo dílo
dokončit včas. Moderní kuchyň sceloplošným nerezovým
odtrávacím podhledem (foto č. 1) tak bude moci lépe
plnit přání hotelových hostů, kteří uitě stráví příjemné
chle vzajímavě řešené restauraci, jež původní podobu
zelomu 60.a70. let dnes připomíná jenom strop, jež
se architekt rozhodl zachovat (foto č. 2).
Martina Vampulová, foto Josef Huk
Sportovně-regenerační centrum v Nové Pace
Informace a fotografie ze staveb Metrostavu najdete také na pravidelně
aktualizovaném facebookovém profilu na www.facebook.com/Metrostav
Metrostav_09_2014.indd 3 26.5.14 14:10
Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 4
Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 09/2014, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (370 ms)

Rendering Strana 4 (102908): (0/1) (363 ms)

Rendering Strana 3 (102906): (0/1) (407 ms)

Rendering Strana 2 (102903): (0/1) (407 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3007/vth119260-1.jpg

 i3007/vth119263-1.jpg

 i3007/bg102906.svg

 i3007/vth119265-1.jpg

 i3007/vth119258-1.jpg