Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 09/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 09/2016, Strana 2
Průzkum spokojenosti zaměstnanců
V březnu proběhl v Metrostavu rozsáhlý průzkum spo-
kojenosti zastnan. Byl zařený na osm oblastí,
které se týkaly spokojenosti s vedením, s naízeným,
s přístupem kzaměstnancům, s komunikací, s atmo-
srou na pracovti, s pracovmi podmínkami, sod-
nou a s osobním i profesním rozvojem, a doplněný
ooblast angovanosti (motivace) ataké identifikace
se společností (loajality).
Průzkum spokojenosti probíhal anonymně v průběhu
letošho března a zajišťoval jej externí dodavatel, spol-
nost T&CC Online. Obsahoval 40 tvrzení rozlených do
výše jmenovach oblastí, unichž mohli zastnanci vy-
brat odpověď na pětistupňové škále souhlasu/nesouhlasu
aměli také uit míru důlitosti položky. Ukaždé oblasti
byl ponechán prostor pro komentář.
Pzkum měl vysokou návratnost, celkově odpově-
lo 71procent pracovníků (přesně 1944), z nichž bylo
483dělníků a1461technicko-hospodářských zaměstnan-
ců. Ti první odpovídali písemně, druzí prostřednictvím lin-
ku v e-mailu. Vysoký byl i počet doprovodných komentářů
– téměř dva tice, přesně 1944. Jejich charakter adélka
naznují, že pzkum brali zaměstnanci Metrostavu
žně. Míra návratnosti dotazků se sice u jednotlivých
divizí lišila, všude ale přesáhla 60 procent. Průrně se
vratnost v obdobných průzkumech spokojenosti ufi-
rem pohybuje mezi 60–70 procenty.
sledky nejlépe hodnocených položek zobrazuje při-
pojený graf. Průzkum však poukázal také na méně uspo-
kojující oblasti. Těm bude vedení společnosti dlouhodobě
věnovat svou pozornost.
Podrobnější výsledky pzkumu budou dostupné na
intranetu a zaměstnanci je v nejbližší době obdrží také
e-mailem. Výsledky průzkumu za jednotlivé divize budou
zaměstnancům prezentovány prostřednictvím personál-
ních manažerů.
Vedení akciové společnosti Metrostav si váží odpo
a otevřenosti, se kterou zastnanci k průzkumu přistou-
pili, a zavazuje se, že se stejnou mírou vážnosti přistoupí
také khlení řešení pro zvýšení jejich spokojenosti.
Mgr. Tomáš Zámník, MBA
Kdo chce, ten může
Vestředisku drobné a střední mechanizace divize 11
se od lského listopadu objevuje na praxi student
Jakub Jirků z Jedličkova ústavu. Jeho pracovní výdrž
asamostatnost se neustále zvyšují.
Poprvé se Kuba v Horch Pernich objevil vlo-
ni v listopadu, když podle sho přání a na doporuče-
níMgr.Marty Purnochové zútvaru persolního marke-
tingu nastoupil nabrigádu dotajší půjčovny divize 11.
Až doletošního února tam isasistentem dožděl načti
hodiny jednou za14 dní. Zastnání vátelském kolek-
tivu se mu líbilo idilo, aproto se už vdubnu vtil (foto
č. 1). Pomáhá reviznímu technikovi vkanceláři (foto č. 2),
vtenu sleduje testy čerpadla před nasazením (foto č. 3).
Zaasistenčho doprovodu už pracuje šest hodin týdně.
To mu je však málo. Odzáří bude pokračovat, ale už sám.
Tranzitní program, který podporuje mladé lidi stělesm
postižením vjejich přechodu zbezbariérové školy dodal-
šího života, mu pouze poskytne asistenta napomoc při
dopravě dopráce azt. Jinak bude díky přispění týmu
ergoterapeutek pracovat samostatně ze svého uprave-
ho pracoviště (foto č. 4).
„Kuba pracuje stále efektivněji. Dokazuje, že kaž
že být ve ech momentech života svobodný. Mýlí-
me se, pokud si myslíme, že to, kde se ocitáme nebo co
zrovna děme, nemůžeme znit. Když si však člověk
vytí cíl ajde mu vstříc, může se ubírat vlastní cestou
anaplňovat hodnoty, které jsou prospěšné nejen jemu,
ale iostatm,“ říká vedoucí střediska Jiří Ešner, který už
sKubou podepsal dohodu opracovní činnosti (foto č. 5).
red–, foto divize 11
Ing.Františka Kočího,
viceprezidenta Skupiny Metrostav
Pokaždé valné hromadě nastává čas zveřejnit výsled-
ky uplynuho období. OMetrostavu noviny informují
pravidelně. Mimo to, že je obratově nejtší firmou
česho stavebnictví, je však iřídící osobou koncernu,
jenž sdruje 52 daích společností. Následující řádky
proto patří celé Skupině Metrostav.
Jak byste Skupinu zjednodeně představil?
Mimo Metrostavu jsou jejími nejvýznamnějšími členy
Subterra, BeMo Tunnelling, Metrostav Development,
Pragis, BES, Metrostav Slovakia, PK Doprastav a Do-
prastav Asfalt. K 31. prosinci 2015 Skupina celkem
zaměstvala 5068 li, působila v17 zemích, její konso-
lidovaný obrat zarok 2015 dosáhl 31,6 miliardy Kč ačistý
zisk překročil 590 milionůKč. Výsledky odpovídaly plánu
aněkde jej iekračovaly. Trvale se zvyšují, ato iumen-
ších společností, jako je třeba SQZ.
Co je nejdůležitějším cílem Skupiny?
Klademe velký důraz naneustálé zlepšoní technologií
aschopností voblasti stavební výroby. Těší nás, že řada
projektů zejména Metrostavu vloni získala respektovaná
ocenění, ato izahraniční, jako třeba Trojský most či lávka
vČekovich. Skupina dnes působí vcelém stavebním
cyklu. Částečně ovládá surovinovou základnu, provádí
echny druhy komplikovach staveb azná technologie,
jež se v oboru vyskytují v oblasti podzemních staveb
(TBM, NRTM aDrill&Blast), zemních pra, železobeto-
nových aocelových konstrukcí izakázek mostních čido-
pravch včetně železnice akrytů vozovek. Naši zaměst-
nanci naíklad vloni vyrazili 4,6 km tunelů metodou TBM,
položili 152 km železničho svršku, vyrobili 600tisíc tun
asfaltových směsí azpracovali 261 tic m³ betonu. Pro
udržení konkurenceschopnosti jsme vroce 2015 investo-
vali miliony korun donejmodernějších strojů avybavení.
Stále se mluví o tom, že podmínky pro podni
vestavebnictví nejsou vČeské republice dobré…
Nedostatek velkých projektů nadocím trhu zsobil,
že Skupina přesunula část svých výrobních kapacit doza-
hraní, kde vroce 2015 vytvořila víc než 30 % svého ob-
ratu. Společnost BeMo Tunnelling doněj přisla zhruba
4,2 miliardy Kč ajem největším projektem je výstavba
lehkého metra vKarlsruhe. Spolně se snažíme podávat
nadky zejména vRakousku amecku, abychom port-
folio zakázek rozšířili. V Polsku se nám osil důraz
na kvalitu projektových tý. Divize 4 zde zvdla ná-
ročnou zakázku namodernizaci S8 veVaršavě – vevelmi
dobré kvali, před ternem a s pochvalou investora.
Na Slovensku se divim Metrostavu dařilo vsegmentu
dopravch staveb, ato iproto, že tam působí Doprastav
Asfalt aPK Doprastav. Je tam perspektivní trh, nakterém
bychom se chli pohybovat napředních místech voboru.
Skandinávie má zhlediska legislativy stabilní apředvída-
telné prosedí, takže rizika, kterým tam čelíme, jsou pře-
žně technická, ata umíme vyloučit. Zvyšovat aktivitu
chceme ivTurecku avBělorusku.
Jak se dařilo či dí developerům?
Vloni jsme prodali asi 200 bytů unás astovku naSloven-
sku. VPraze máme největší bytový projekt NaVackově,
kde se připravuje výstavba daích domů sasi 700 byty.
VBratislavě se nad očekávání doe prodávají jednotky
zrezideho projektu CityPark Ružinov, kde je celkem
asi 550 bytů, loftů aateliérů. Ještě letos zneme vPraze
stat Palmovka Open Park, kde nabídneme 26000 m²
kanceřských ploch. V Česku bychom se rádi zadili
mezi první trojku největších developerů. Zam jsme pátí.
te ještě čas zajít zkanceláře doprovozu?
Snažím se pravidelně navštěvovat dceřiné společnosti
ajejich zakázky. Nechceme je totiž řídit pasivně přes čísla
čivýkazy, ale aktiv. Pomáháme jim investně isrozvo-
jovými programy ausilujeme oto, aby byly dobře vybave-
né strojně ipersolně anatrhu mohli čelit konkurenci.
Kvalitní a kvalifikovaný persol je základem úschu.
Stavebnictví sice pracuje svelkými objemy, ale snízkými
maržemi ajakákoliv chyba se protá dojeho výsledků.
strana 2
PME SE
1
Sanace velké plavební komory vBrunsbüttelu
Pracovci oddělení rekonstrukce asanace staveb ze
spolnosti BeMo Tunnelling (BeMo), která už tři roky
patří doSkupiny Metrostav, nedávno dokončili pro nás
suchozemce neobvyklý druh stavby. Odroku 2012 to-
tiž vněkolika etapách prováděli sanaci zařízení vel
plavební komory vBrunsttelu, jež kousek za ústím
Labe spojuje Kielským kanálem (NOK) Severní moře
sBaltským. Tento průplav představuje nejdynamtější
umělou vodní dopravní cestu nasvětě.
Dvě hlavní zné plavební komory vBrunsbüttelu jsou
330 m dlouhé a 45 m široké (foto č. 1). Jejich hloubka
vvislosti naílivu dosahuje 14–18 m. Naíslušných
vněích portálech velkého zdymadla jsou jako uzavírací
mechanismus komory zabudována posuvná vrata opatře-
ná spodním ahorním podvozkem nakolečkovém principu.
Oba podvozky se pohybují nakolejnicových systémech,
které bylo zapotřebí vrámci rekonstrukce obnovit včetně
kolejí tak, aby plavební komora mohla být dále vprovozu
až donaplánované velké údržby zákla.
Projekt za téměř 9,5 milionu eur byl velmi náročný.
Kvůli extrémně špatné viditelnosti pod hladinou, kterou
způsobily naplaveniny, museli kolegové provádět práce
zapodpory potáčů (foto č. 2). Vkonstrukcích tu kro-
mě jiného našel uplatní ultravysokopevnostní beton
(UHPC) a odborci museli vyvinout speciální metodu
vrní přizsobenou pro práci pod vodou.
Úspěšné dokončení zazky přineslo pracovníkům
BeMo důlité zkenosti a umožnilo vznik dobré refe-
rence pro další plánovanou činnost v oblasti vodního
stavitelství vNěmecku. Zdař Bůh!
Robert Dostál, foto archiv BeMo
2
1
2
3
4
5
Kielský průplav (německy Nord-Ostsee-Kanal, NOK),
známý doroku 1948 jako Průplav císe Viléma, je
98 km dlouhý vodní kal vněmecké spolkové zemi
Šlesvicko-Holštýnsko, který prostřednictvím Labe
uBrunsbüttelu spojuje Severní moře sBaltským
mořem uKielu. Použití průplavu zkracuje cestu kolem
Jutského poloostrova, kde leží Dánsko, o460 km.
Stavba NOK zala včervnu 1887 nedaleko Kielu avíce
než 9000 dělkům trvalo osm let, než mohl 21.června
roku 1895 císař Vim II. průplav otevřít. Podle údajů
zinternetu se jedná ojednu znejvyženějších vodních
cest světa. Vroce 2006 ji využilo více než 43000 lodí,
včemž nejsou zapítána malá plavidla.
m, jaká je náplň mé práce a co se ode mne očekává.
m, na koho se mohu obrátit, když potřebuji konkrétní informace.
Vnímám, že moje práce je pro Metrostav důležitá a smysluplná.
Kolegové, se kterými pracuji, dělají vše pro to, abychom odváděli dobrou práci.
V Metrostavu mám příležitost dělat práci, kterou um nejlépe.
Nesouhlas Neutrální hodnoce Souhlas
Nejlépe hodnocené položky v průzkumu spokojenosti zaměstnanců Metrostavu
Metrostav_09_2016.indd 2 26.05.16 12:33
Metrostav Metrostav 09/2016, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 09/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 09/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 09/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 09/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav 09/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 09/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 09/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 09/2016, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (472 ms)

Rendering Strana 3 (102608): (0/1) (465 ms)

Rendering Strana 2 (102604): (0/1) (508 ms)

Rendering Strana 1 (102602): (0/1) (507 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2959/vth118938-1.jpg

 i2959/vth118940-1.jpg

 i2959/bg102604.svg

 i2959/vth118944-1.jpg

 i2959/vth118947-1.jpg