Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 09/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 09/2017, Strana 2
Metrostav posiluje pozice v regionech
Stavební trh vČeské republice stále klesá, ze459 mld. Kč vroce 2015 se vloni ještě o 27 miliard snížil. Mezirní
pokles zadaných veřejných zakázek vroce 2016 dosáhl 31,3 %. Obchodníci Metrostavu se proto stále víc zamě-
řují na vyhledávání projektů ze segmentu dopravní infrastruktury vzahraničí i drobněích zakázek vregionech.
Výběr zasmluvných zakázek vzahraničí za rok 2016:
Rekonstrukce ul. Żołnierska, Warszawa PL
Traťové tunely a stanice metra Espoonlahti FI
Výstavba OD Prior, Martin SK
Silniční obchvat města Kongsberg, 2 tunely N
Rekonstrukce ČOV, Brest BY
kupní centrum Kaufland, Pezinok SK
Most přes řeku Martwa Wisła, Gdsk PL
Developerský koktejl
Vareálu Palmovka Open Parku (foto č. 1) rostou díky
betonářům z divize 6 nosné konstrukce objektů PP3
a PP4. Kolegové z Metrostavu Development proto
18.května pozvali zástupce realitch kanceří nane-
formální setní, aby je informovali osoasm sta-
vu svého největšího komerčního projektu.
Nový generální ředitel Ing.Ondřej Buršík (foto č. 2)
makřům představil nejen firmu, ale hlavně tým, který
má objekty na starost. Pronájmem komerčch nemo-
vitostí se v něm zavá Mgr.Jana Hüttelová (foto č. 3),
která vRealitm centru téměř denně klientům prezentuje
nabízené prostory. „Intenzivně jednáme s významnými
jemci adoufáme, že v brzké době budeme moci potvrdit
prvního,“ říká. Po představení projektu se účastci setká-
ní vypravili na terasu PPII (foto č. 4), aby si z nadhledu
prohlédli stavbu (foto č. 5), kterou řídí tým Ing. Stanislava
Červeného z divize 3. Z ulice je vidět, že už postoupila do
tého nadzemního podlaží (foto č. 6).
Ing.Davida Stříteského,
oblastního ředitele divize 9
Ing. Stříteský se po zániku regiolní stavební firmy,
vníž pracoval 17 let, stal v únoru 2016 oblastním ředi-
telem pro Pardubický kraj. Za rok nato dostal jeho tým
na starost i kraj Královéhradecký.
V regionu, kde půsote, se Metrostavu v posledních
ech letech moc nedilo. Jak situace vypadá dnes?
Pracujeme na čtyřech zakázkách a na tři další jsme prá
podepsali smlouvy. A protože je nás v zastoupení jen 14,
zínáme mít personální problémy. V Pardubich sice
oblastní přípraváře z Metrostavu doplnili tři mí spolupra-
covníci z předchozího zaměstnání a po připojení králo-
hradecké kanceře jsme získali dva další, ale můžeme
postavit jen jeden realizační tým. Vypohají nám proto
pražští kolegové. Máme i dva nové nástupy, ale potřebu-
jeme tři až čti výrobní týmy. Chtěli bychom nat míst
lidi, protože znalost prostředí je stále důležitější. Už dnes
totiž zápasíme s nedostatkem výrobch kapacit. Sehnat
dobrého subdodavatele nebo řemeslka je velký problém,
a proto hrají velkou roli i osobní kontakty a zkušenosti.
Příležitosti v obou krajích máte stejné?
Královéhradecký i Pardubický kraj jsou na tom z hlediska
možných zakázek stejně – špatně. V sektoru veřejch
zakázek je situace opravdu tristní, a když už se nějaká
zakázka objeví, její výsledná cena je za hranicí zdraho
rozumu a proveditelnosti. Naštěstí se nám dí u soukro-
ch investorů a v tom vidím i budoucnost. Musíme být
vregionu opět vidět a mít stavby a dobré reference.
Na jakých zakázkách teď pracujete?
V Peci pod Sněžkou staví tým Ing. Filipa Křesťana
Apartmány sv. Vavřince. V Černožicích přestavuje tým
Ing. Jaroslava Sýkory domov důchodců. V Hradci buduje
tým Ing. Pavla Trojana bytový komplex Medium park,
vČeské Třebové končí tým vedený hlavním stavbyvedou-
cím Ing. Davidem Hlačem stavbu logistického centra.
Které budou ty právě zahajované projekty?
Jsou to dvě zakázky pro jednoho investora v horském
středisku Dolní Morava. Postavíme apartmánový dům
aubytovnu pro zaměstnance a na sjezdovce Apres Ski –
hygienické zařízení s oerstvením. Měl by se tam přesu-
nout tým Ing. Hlaváče, mume ho ale doplnit. Další novou
stavbou je AOC Ptáček v Hradci Králové.
Liší se vaše soasná práce od té předchozí?
Stavina je jen jedna, ať je struktura firmy, jaká chce.
Vždy řešíte na stavbě podobné problémy s jediným zá-
rem dokoit stavbu kvalitně, v čase, s ekonomickým
efektem a přitom jtě vyhot investorovi. V Metrostavu
je výhodou, že jako velká společnost má spoustu referen
a vyšší finanční garance než firma snecelou stovkou za-
stnanců, u níž jsem pracoval dřív. Můžeme se tak zú-
častnit téměř jakoliv soutěže. Máme kdispozici detail
zpracované předpisy, postupy, BOZP avýborné technic
zemí. Když potřebujeme, pomohou nám specialisté
zcentrály třeba se zakdáním, statikou či s posouzením
projektu. Technické znalosti akvalita drtivé většiny kole
je veliká. Horší to je někdy s prností v rozhodování nebo
s použitím jiho postupu, než jsou dlouhodobé zvyklosti.
U velké firmy to ale asi jinak nejde. Co mě však překvapilo,
je vnitřní soutěžení mezi divizemi. Sysm obchodních
informací přitom funguje přesně, je to úžasná databáze
informa. Nenarazil jsem zatím na nic, o čem by se v něm
nedělo. Jen kdybychom se dokázali rychleji dohodnout,
co kdo bude dělat, aby nám neutíkaly zakázky ke konku-
renci jen proto, že se nedomluvíme či se zakázkami ob-
chodujeme mezi ssebou. Patříme přece všichni do jed
firmy, aproto ať raději získá zakázku jiná divize než nikdo.
Jak dnes vnímáte vaše oblastní zastoupe?
Úkolem vedoucího je skloubit lidi tak, aby každý mohl
odvádět maximum práce v oblasti, kterou umí nejpe. Ří-
kám, že kolektiv je jako hodinový strojek – každé kolečko
je jinak vel, má jiné zoubky a je podstatné poskdat vše
tak, aby celek fungoval. Důležité jsou i přátelské vztahy
čipříjemná pracovní atmosféra. Věřím, že je u nás máme,
a to pokládám za dobrý základ fungování naší oblasti.
strana 2
PME SE
1
Betonáži mostu Oparno předcházel výzkum
Navýstavbu obloukového mostu přes Oparenské údolí,
která měla proběhnout vchráněné krajinné oblasti, se
pracovníci divize 5 pečlivě připravovali. Představovala
pro ně velkou výzvu, protože tenkrát uplynulo již 30let
od stavby posledního velkého betonového oblouku
mostu nanašem území.
Poměrně masivní konstrukce oblouku betonovaná
pojednotlivých segmentech svyšováním vyžadovala
ípravu složení betonu tak, aby vyvíjel malé hydratní
teplo a současně umožňoval dostatečně rychlý náběh
pevnosti kvůli přiměřeně rychlému postupu výstavby.
Takový beton byl vyvinut společně sTBG s tím, že bude
nastavbu dopravován zbetonárny vÚstí nad Labem.
Před zahájením stavby ale byla velmi vypjatá situace,
neboť různé iniciativy s ohledem na ochranu přírody
hrozily omezováním nákladní dopravy voblasti Českého
středohoří. Kdyby došlo knarušení dovek betonu, byl
by ohren tehdy stanovený tern výstavby apravděpo-
dobně ikvalita betonové konstrukce. Proto bylo až téměř
naposlední chvíli rozhodnuto odebírat beton zbetonárny
vLovosicích, kde byla dopravní vzdálenost iriziko přeru-
šení dopravy podstatně menší.
Navývoj nových betonů vtéto betonárně už nebyl čas
abylo nutné poít receptury v Lovosicích vyráběných
směsí, které už byly schlené ŘSD. Beton porně
vysoké pevnostní třídy C45/55 vyvíjel větší hydratní
teplo, než bylo únosné, což bylo mimo jiné ověřeno expe-
rimenty navelkých vzorcích nastavbě. Proto bylo nutné
hledat řešení, jak betonáž oblouku provést. Nakonec jsme
dospěli kvývoji chladiho zařízení, které odvádělo teplo
z konstrukce a umožnilo tak betonáž jednotlivých seg-
mentů najednou ipožadovanou rychlost výstavby.
Zízení sestávalo ze systému chladich trubek vjed-
notlivých segmentech (foto č. 1), nádrže sledovou tříš
ařídicího zízení (foto č. 2), které čerpalo chladnou vodu
dobetonových segmentů, čímž se odválo přebyteč
teplo. Pro správnou funkci bylo nutné stanovit množství
chladicí vody, její teplotu, rychlost průtoku adobu funkce
zízení během betonáže. Ktomu byly využity výsledky
ření teplot navzorcích anumerické simulace. Zízení
lo dva okruhy – studený ateplý, dvě čerpadla asměšo-
vací ventil. Jejich řízením bylo možné nastavit podmínky
tak, aby sysm správně plnil svoji úlohu. Během betoná-
že oblouků pak byly měřeny teploty atím se kontrolovala
funkčnost systému zaprovozu.
Vývoj, odzkoušení i využití chladicího zízení při
betonáži oblouků obou směrových mostů probíhaly
ve spolupráci s odborníky z VUT Brno i ČVUT v Praze
azapodpory výzkumného centra CIDEAS. Realizace pro-
kázala správnost navrženého řešení aoblouky mostu byly
dokončeny včas i ze zdánlivě méně vhodného betonu.
estože betonáž proběhla úspěšně, lze pro další stavby
doporučit spíše klasický přístup, volit vhodnější složení
betonu apodobná zařízení navrhovat až tehdy, pokud jiný
způsob sžení teplot při hydrataci betonu není možný.
prof.Ing.Jan L. Vítek, CSc., FEng.
2
kubíků čerstvé betonové směsi vyrobily 7. května 2017
mobilní betonárky divize 4 umístěné uMÚK Ostředek
aMÚK Psáře, čímž dohly denního rekordu.
1
2
3
4
5
6
Polsko
Chorvatsko
Island
Norsko
Finsko
Německo
Bělorusko
Rakousko
Slovensko
Praha
Středočeský
Karlovarský
Plzeňský
Ústecký
Liberecký
Hradecký
Pardubický
Vysočina
Jihočeský
Jihomoravský
Olomoucký
Zlínský
Moravskoslezský
22
17
2
5
12
3
4
3
10
6
5
3
1
7
Procentlní rozdělení krajů podle výše finaních
objemů podaných nabídek (%)
Počet podach nabídek v zahraničí v roce 2016
100
1
4
3
3
5
2
1
5
Statistické údaje jsou převzaty ze SOI – systému
obchodních informací akciové společnosti Metrostav.
Metrostav_09_2017.indd 2 24.05.17 10:10
Metrostav Metrostav 09/2017, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 09/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 09/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 09/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 09/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 09/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 09/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 09/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 09/2017, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (366 ms)

Rendering Strana 3 (102563): (0/1) (358 ms)

Rendering Strana 2 (102562): (0/1) (400 ms)

Rendering Strana 1 (102561): (0/1) (400 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2947/vth118760-1.jpg (2x)

 i2947/vth118761-1.jpg (2x)

 i2947/bg102562.svg

 i2947/vth118762-1.jpg (2x)

 i2947/vth118763-1.jpg