Divize 6 opět prodloužila

vltavskou vodní cestu

29. května 2017 / 9 / XXIX

více v článku na str. 3

Ptáme se: Ing. Davida Stříteského,

oblastního ředitele divize 9 str. 2

Č T R N Á C T I D E N Í K

M E T R O S TAV

A .S.

Prorážka v Espoonlahti

Pět staveb ve čtyřech jaderných

elektrárnách str. 3

Starou školku v Pacově nahradí

moderní pavilony str. 3

Důležité, ale neviditelné stavby po

celé Praze str. 3

KRÁTCE / AKTUÁLNĚ

Nový oblastní ředitel divize 4

Doc. Ing. Marek Foglar, Ph.D., nastoupil do nové pozice

oblastního ředitele divize 4 pro Německo. Kolegům se

tam ve sdružení s firmou BeMo Tunnelling podařilo získat

zakázku na modernizaci mostu Volmarstein na dálnici A1.

Best in Industry

Ve 4. ročníku průzkumu

Czech Republic’s Most

Attractive Employers

Metrostav zvítězil v kategorii

technických oborů mezi

stavebními firmami a získal

cenu Best in Industry.

Největší kariérní studie v Česku, kterou organizuje

společnost Universum ve spolupráci se Studenta Media, se

letos zúčastnilo celkem 14 280 vysokoškolských studentů.

Další ceny pro stavby Metrostavu

Dva projekty jihočeského zastoupení divize 6 – sportovní

přístav v Hluboké nad Vltavou a výrobní areál Stavoklima

v Českých Budějovicích – získaly ocenění v přehlídce

PRESTA – Prestižní stavba jižních Čech 2014–2016. Mezi

nejlepší projekty v soutěži Stavba roku Jihomoravského

kraje 2016 se zařadila Likvidace odpadních vod

dobrovolného svazku Ligary a Parkovací dům v Panenské

ulici v Brně, jenž získal Cenu časopisu Stavebnictví. Obě

díla patří do výborných referencí oblastního zastoupení

divize 1 pro jihomoravský region.

Barborka v Norsku

Od 3. května chrání kolegy

z divize 5 na stavbě obchvatu

norského města Kongsberg

soška sv. Barbory. Do niky

ve východním portálu

budoucího tunelu Moane

ji za přítomnosti ředitele

divize 5 Ing. Romana Fuksy slavnostně uložil vedoucí

projektu Ing. Jiří Šach (foto zleva). Naši tuneláři na stavbě

vyrazí ještě tunel Vollås, jejich kolegové mostaři tu budou

pracovat na tunelových portálech a rámových podjezdech.

Hosté na stavbě

Na norskou stavbu divize 5

zavítali 16. května členové

Hospodářského výboru

Senátu ČR v čele s předsedou

Ing. Janem Hajdou. Spolu

s velvyslancem ČR v Norsku

JUDr. Jaroslavem Knotem se

seznámili i s dalšími aktivitami společnosti ve Skandinávii.

Na závěr návštěvy Ing. Hajda prohlásil, že odjíždí

s pocitem hrdosti na to, co dokáže česká firma Metrostav

na složitém zahraničním stavebním trhu v Norsku.

Partnerská sleva na vstupném

Také v letošním roce Metrostav zůstal partnerem Centra

současného umění DOX v Praze-Holešovicích. Až do

31. prosince 2017 proto mohou zaměstnanci společnosti

najít na firemním intranetu vouchery, které umožňují

získat maximálně čtyři vstupenky na libovolnou akci DOX

s 50% slevou. Z každého počítače lze stáhnout kupony jen

jedenkrát, proto je nutné vytisknout je ihned, jakmile se

poprvé zobrazí. Informace o programu Centra DOX najdete

na internetové adrese www.dox.cz.

Raziči divize 5 budují ve finské metropoli část traťových tunelů metra a stanici Espoonlahti. Na projektu Länsimetro, který podzemní dráhu prodlužuje do města Espoo, pracují

ve sdružení s místní firmou Destia. Tým, který vede Ing. Ivan Piršč, tu už 19. května prorážkou pilotního tunelu propojil východní a západní část tunelu staničního. Více na str. 4.

Modernizace úseku 06 na dálnici D1 pokračuje Valná hromada 2017

V březnu se pracovníci divize 4 Metrostavu vedení

týmem Ing. Zdeňka Ludvíka vrátili na dálnici D1, tentokrát proto, aby zahájili modernizaci jejího levého

jízdního pásu v úseku mezi kilometry 49,400 až 56,120.

„Práce jsme zahájili 12. března a od té doby jsme

v celém svěřeném úseku zdemolovali původní konstrukce

určené k odstranění, rozšířili zemní těleso a reprofilovali

i zlepšili původní podkladní vozovkové vrstvy. Mezi 53,100

až 56,120 km jsme položili také vrstvu nové cementové

stabilizace a aktuálně zde pokládáme cementobetonový

kryt. To je samozřejmě jen výčet našich hlavních činností.

Kdybych měl popsat všechno, co dnes na 7,71 km dlouhé

trase se 30 stavebními objekty provádíme, jeden článek

by na to nestačil,“ říká Ing. Ludvík.

Po zimní pauze se kolegové z divize 4 z provozu mechanizace a dopravy i ze středisek silničních staveb či

betonových vozovek vrátili jen na zakázku 06, protože po

hladkém povrchu nově rozšířené dálnice D1 v úseku 03

mezi Hvězdonicemi a Ostředkem už proudí doprava bez

omezení od loňska. Teď tedy modernizují celý levý a část

pravého dálničního pásu mezi Psářemi a Souticemi. Tým

Ing. Ludvíka tu už v roce 2016 dokončil tři etapy prací

s dílčím dělením a teď se zde zabývá čtvrtou, označenou

písmenem A. Řidiči projíždějící kolem stavby v každém

směru ve dvou pruzích převážně pravého jízdního pásu si

mohou při cestě z Prahy do Brna ještě všimnout, že:

u dálničního nadjezdu D1-051 na MÚK Psáře dělníci

provádějí kamennou zádlažbu a terénní úpravy

totéž se děje i u nadjezdu D1-052 o kousek dál

na přesypaném dálničním mostě D1-053 za Dubovkou

probíhá betonáž levé římsy a sanace betonových rámů

poblíž zavřené odpočívky Střechov jeřáb usadil prefabrikované nosníky z předpjatého betonu pro vodorovnou

konstrukci levého dálničního mostu D1-054 (foto č. 1)

následující dálniční mosty D1-055 a D1-056 se při

současné zakázce nemodernizují

mezi km 53,200 až 53,800 horolezci ve spolupráci

s těžkou technikou zajišťují stabilitu skalního svahu

dálniční most D1-057 nedaleko obce Černýš má rozšířenou mostovku a betonáři pracují na římsách.

Divize 4 staví přesně podle harmonogramu

Ve čtvrtek 11. května stavbu za doprovodu generálního

ředitele ŘSD Ing. Jana Kroupy navštívil ministr dopravy

Ing. Dan Ťok (na foto č. 2 se Štefanem Verešpejem ze

střediska betonových vozovek divize 4). „Přesvědčil se,

že na našem úseku všechno běží podle plánu. V červnu

uvedeme do provozu hotový levý jízdní pruh v úseku mezi

km 53,100 až 56,120 a dál budeme pokračovat etapou 4B.

Poslední pátou etapu dokončíme letos v listopadu, kdy

naše práce na úseku 06 skončí,“ uzavírá Ing. Ludvík.

–red–, foto archiv stavby

Veterán Párty 2017 s Metrostavem

Klub historických vozidel Horní Počernice a městská část

Praha 20 uspořádaly 6. května v areálu Chvalské tvrze

už tradiční Veterán Párty 2017 s výstavou téměř stovky

historických vozidel a strojů. Starostka Hana Moravcová

ocenila, že se na zajištění celodenní zábavné akce podílel

také Metrostav – největší firma, která v místě působí.

Metrostav_09_2017.indd 1

1

2

Na valnou hromadu Metrostavu dorazili 12. května

do Palmovka Parku II akcionáři či jejich zákonní zmocněnci (foto), kteří zastupovali více než 91,67 procenta

jmenovité hodnoty z celkového množství akcií společnosti. Byla proto usnášeníschopná.

Valná hromada schválila účetní závěrku společnosti

za rok 2016. Hodnota celkové bilanční sumy Metrostavu

se přiblížila minulému období, podobná byla i struktura

aktiv. V pasivech posílil vlastní kapitál a poklesly cizí

zdroje. Skoro třetinu obratu firma vytvořila v zahraničí.

V roce 2016 dosáhla akciová společnost Metrostav při

výkonech 18 049 mil. Kč čistého hospodářského výsledku 495,6 mil. Kč a již posedmé obhájila pozici jedničky

na českém stavebním trhu. Valná hromada proto mohla

schválit i vyplacení podílu na zisku. Stejně jako vloni

připadne na akcii 21,50 Kč a zbylé prostředky společnost

převede na účet nerozděleného zisku.

Akcionáři dále zvolili do funkce člena představenstva

Ing. Zdeňka Šinovského na další čtyřleté období a rozhodli o změnách stanov, a to zejména v reakci na zákon

č. 458/2016 Sb. U akciových společností s více než

500 zaměstnanci totiž musí být podle něj počet členů dozorčí rady dělitelný třemi a jednu třetinu jejích členů volí

sami zaměstnanci. Dalším důvodem změny stanov byla

aktualizace předmětu podnikání.

24.05.17 10:10