strana 4
Odměny za doporučení
Stesky na nedostatek zájemců o práci se ozývají ze
všech stran. Metrostav proto vstoupil mezi společnosti, které využívají speciální nástroj pro sdílení informací o volných místech na sociálních sítích a vybízí
vlastní zaměstnance k doporučování nových kolegů.
Doporučování jako takové má v Metrostavu silnou
tradici, téměř přes 50 % nových zaměstnanců uvádí, že
vstoupili do výběrových řízení na základě doporučení
svých přátel a známých. Aplikace Jobote umožňuje doporučovat zájemce, sdílet linky s pozicemi přes e-mail,
Facebook, LinkedIn a Twitter, přičemž se generuje unikátní kód, který pomůže identifikovat, kdo byl původním
šiřitelem informací o volné pozici. Nabídka míst se tak
dostane i k přátelům přátel a společnosti to pomůže prezentovat volná místa i takzvaným pasivním kandidátům,
tedy lidem, kteří jsou zaměstnaní jinde a sami inzertní
servery aktivně nenavštěvují.
Zaměstnanec, který nového kolegu doporučil nebo
ho pomohl získat tím, že informace o pozici sdílel, mu
pak může držet palce, aby se osvědčil ve zkušební době.
V takovém případě totiž obdrží odměnu až 10 000 Kč.
Navštivte také webové stránky metrostav.jobote.com
a pomozte svým týmům v náboru nových kolegů!
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
Nejlepší pracovníci
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Ředitelé jednotlivých divizí ocenili po letošní konferenci TEK také nejlepší studenty-asistenty manažera,
mistry a dělníky za rok 2016. Všem vyznamenaným
děkujeme za dobře odváděnou práci, blahopřejeme
k ocenění a přejeme hodně úspěchů do budoucnosti!
STUDENT-ASISTENT MANA ŽER A METROSTAVU
Ing. Jakub Hudek, D3 Ing. Petr Šlajs, D5 Ing. Nikol
Alblová, D6 Ing. Otmar Hrdina, D8 Karolína Prouzová, D9
MISTR METROSTAVU
Filip Klug, DiS., D1 Petr Kučera, D1 Ing. Jan Teplý, D1 Miroslav Urban, D11 Vladimír Bazal, D3 Michal Gajdoš, D3 Zdeněk Chvojka, D3 Jan Melichar, D3
Peter Boka, D4 Michal Žižka, D4 Miloš Dragoun, D5
Ing. Petra Rokašová, D5 Peter Šefčík, D5 Václav
Vlnař, D5 Ing. Josef Brabec, D6 Myron Gawdun, D6
Lukáš Hynek, D6 Ing. Marek Jekielek, D6 Daniel
Skrbek, D6 František Vondrák, D6 Bc. Jan Lučka, D8
Mykola Frydrak, D9
1
DĚLNÍK METROSTAVU
M gr. J an a K o ř ín ko v á, M B A
Ročenka architektury
Společnost Prostor – architektura, interiér, design vydala další ročenku české architektury. Věnuje se létům
2015–2016 a Metrostav byl opět jejím partnerem.
Prestižní publikaci letos sestavil brněnský architekt
Antonín Novák a měl s výběrem nejlepších děl uplynulých dvou let náročnou práci. Mezi 35 staveb, které ho
nejvíc zaujaly, nakonec zařadil také Trojský most v Praze.
Do odůvodnění k volbě napsal, že je elegantní a propracovaný ve všech ohledech včetně návaznosti na koryto řeky
či pohledových detailů spodní části mostu.
Druhým vybraným objektem, jehož architektonický
návrh umocnil Metrostav kvalitním provedením stavby,
je Quadrio. Podle architekta totiž respektuje urbanistický
kontext centra města a představuje sebevědomý dům
s citlivým začleněním do historického prostředí. Vrstvení
funkcí spolu s kultivovanými materiály a dořešenými detaily z něj činí polyfunkční městský palác současnosti.
Publikace Česká architektura 2015–2016 vyšla koncem dubna a je možné ji zakoupit či objednat u vybraných
knihkupců nebo u vydavatele. Více informací najdete
na internetové adrese http://prostor-ad.cz.
2
3
4
5
6
7
8
9
Létat mohou všichni
Spolek Cesta za snem uspořádal 2. května spolu s Hurricane Factory třetí ročník akce nazvané Praha letí
napříč handicapy. Metrostav je generálním partnerem
Handy Cyklo Maratonu 2017, který Cesta za snem organizuje, proto podpořil i tento netradiční letecký den.
Do jediného simulátoru volného pádu v České republice, čtrnáct metrů vysokého větrného tunelu, se sjelo
na čtyřicet zástupců zdravotně postižených ze všech krajů, aby společným létáním dokázali, že i s handicapem je
možné dělat téměř cokoli. Třeba rozdat si to ve skleněném
tubusu s větrem o síle hurikánu, tedy až 270 km/h!
Mezi odvážlivci, kteří přišli celou akci podpořit či vyzkoušet si let na vlastní kůži (foto), se objevily i známé
osobnosti jako bývalý desetibojař Tomáš Dvořák či Patrik
Nacher, zástupce Magistrátu hlavního města Prahy, který
je hlavním partnerem projektu.
Do Letňanského aerodynamického tunelu dorazili
také herci Petr Vacek a Jakub Kohák, jenž na otázku, kdo
z letců byl toho dne nejlepší, odpověděl s osobitým humorem: „Nejlepší jsem byl já… pak dlouho nic… pak ti
instruktoři… a potom už si to rozeberte.“
–red–, foto Cesta za snem
Miroslav Čech, D1, svářeč kovů Pavel Čechman, D1,
řidič motorových vozů Roman Ježdík, D1, zedník Jan
Mackanič, D1, řidič motorových vozidel Daniel Mita,
D1, stavební zámečník Josef Soukup, D1, zedník Jan
Hodek, D11, provozní elektrikář Alois Pohanka, D11,
provozní zámečník Jiří Ungr, D11, provozní zámečník
Miloš Brůžek, D3, montér OK Tomáš Daněk, D3, svářeč kovů Jaroslav Hejna, D3, zedník Pavel Kubíska,
D3, provozní zámečník Cyril Berta, D4, strojník pracovních strojů Tomáš Buchal, D4, strojník pracovních
strojů Bohumil Čech, D4, betonář Jaromír Klein, D4,
stavební montážník Stanislav Mihňák, D4, tesař Jan
Pavlíček, D4, tesař Radek Petřík, D4, řidič motorových
vozů Zdeněk Vobecký, D4, řidič motorových vozů Lukáš Zeman, D4, strojník pracovních strojů Zsolt Dikan,
D5, tesař Jiří Dobrovodský, D5, elektromontér Miloš
Grega, D5, betonář Rudolf Hamacek, D5, provozní zámečník Hynek Havelka, D5, tunelář Stanislav Jůza,
D5, tesař Lukáš Katriňák, D5, provozní zámečník Petr
Král, D5, tunelář Ondřej Kubeš, D5, tunelář Richard
Mráz, D5, tunelář Libor Pechman, D5, strojník pracovních strojů Martin Pištěk, D5, tunelář Ján Purda, D5,
elektromontér
Radomír Šesták, D5, tunelář
Pavel
Šimo, D5, strojník pracovních strojů Radoslav Teličák,
D5, tunelář Martin Vaňkát, D5, tesař Petr Vondráček,
D5, provozní zámečník Jiří Hložek, D6, stavební dělník
Bohumil Hornát, D6, stavební dělník Jiří Hušek, D6,
tesař Petr Josl, D6, zedník Roman Mach, D6, zedník
Jiří Minarčík, D6, zedník Milan Štěníček, D6, tesař
Milan Fojtek, D9, zedník Jan Šercl, D9, zedník
Pozvánka k divizi 11
Divize 5 pracuje už na třetí zakázce v rámci projektu Länsimetro v Helsinkách
Divize 11 pořádá 7. a 8. června od 8 do 17 hodin pravidelný den otevřených dveří ve Stavebním dvoře Horní
Počernice. Přijďte si vyzkoušet vystavené stroje a užijte si zábavný den i se svými dětmi.
Kolegové z divize 11 spolu se svými partnery zájemcům umožní řízení mini- i midirypadla, ovládání dvourotorové hladičky betonu či vyhlídkovou jízdu stavebním
výtahem nad areál. Budou tu připraveny dovednostní
soutěže s oceněním vítězů, tombola o věcné ceny, občerstvení a ve středu navíc od 17 hodin i neformální posezení.
Odvoz ke stanici metra Černý Most je zajištěn do 22 hodin.
Řidiči si budou moci vyzkoušet testovací jízdu novou
Škodou Kodiaq. Pro děti bude k dispozici skákací tunel se
skluzavkou, ministaveniště a dálkově ovládaný RC model
terénního auta. Přijďte se poučit i pobavit!
Nedostatek domácích podzemních staveb zavedl tuneláře Metrostavu na sever Evropy. Ve Finsku budují už třetí
část Západního metra a koncem dubna si jejich dílo prohlédli čeští novináři. Do problematiky rozšiřování helsinské
podzemní dráhy je uvedl Ing. Aleš Gothard (foto č. 1), vedoucí tamější organizační složky. Kolem sošky sv. Barborky
(foto č. 2) je do podzemí doprovodil i směnový stavbyvedoucí Josef Dolejš (foto č. 3 uprostřed). Současná finská
zakázka, kterou řídí tým Ing. Ivana Piršče, sestává z ražeb 2684 m traťových tunelů s příčným profilem 36,2 m², 80 m
propojovacích tunelů a téměř 300m jednolodní stanice Espoonlahti s plochou výrubu až 338 m². Na 40 zaměstnanců,
kteří se na stavbě v turnusech střídají, už metodou Drill & Blast zvládlo vyrazit přes 63 % z plánovaného objemu
ražeb 215 000 m³. Novináři si prohlédli nejen dvoulafetový vrtací vůz (foto č. 4), jenž má na starost injektážní vývrty,
ale i třílafetový, který při vrtání na odpal jedné z osmi otevřených čeleb řídil dlouholetý předák divize 5 Pavel Rudolf
(foto č. 5). Půl hodiny před každým odpalem musí Josef Dolejš jeho provedení ohlásit pomocí SMS na 42 povinných
čísel, třeba i do koňských stájí. Stalo se tak i před tím ukázkovým, který odpálil obchodní náměstek divize 5
Ing. Jan Kvaš, MBA (foto č. 6). Vrtné tyče pro 25 m dlouhé injektážní vývrty nastavoval Richard Holáň (foto č. 7),
nabíjení produkčních vrtů zajišťoval František Sedláček (foto č. 8). Aby si novináři představili, jak bude Espoonlahti
vypadat, provedli je zástupci Länsimetro zatím neprovozovanou stanicí Tapiola (foto č. 9). Zástupci českých médií
do helsinského metra zavítají asi až příští rok v březnu, kdy stavba skončí definitivním vystrojením.
Už potřiadvacáté se 15. května sešli mladí členové turistických oddílů v Litoměřicích na triatlonu Železný TOMík.
Stejně jako v minulých letech i letos jej podpořila divize 5.
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing. Lenka Svobodová / Adresa redakce Koželužská 4, 180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 019 241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 9/2017 vyšlo 29. 5. 2017 (10/2017 vyjde 13. 6. 2017) / Složení redakční rady Ing. J. Pavlíček (předseda), Ing. V. Kostiha (místopředseda), Ing. J. Kavan, Ing. J. Neklanová, Ing. L. Profota, Ing. P. Půta, Ing. P. Řezáč, Ing. L. Svobodová, Ing. J. Šob
a Ing. M. Zrcková / Neoznačené materiály připravila Ing. L. Svobodová, foto archiv Metrostavu / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 128 00 Praha 2 / Výroba Boomerang Communication, s. r. o., Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja,
tel.: 244 023 201, fax: 244 023 333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze a výhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. a je veřejně neprodejný.
Metrostav_09_2017.indd 4
24.05.17 10:11