Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 09/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 09/2018, Strana 3
Máj aVltavu spojila nová silnice
Vtek 18. května byla slavnostně zprovozněna pro-
pojka dvou největších českobujovických sídlišť Máj
aVltava (foto č. 1). Za14 měců ji vybudoval tým di-
vize 4, který vedl Ing.David Szombathy. Zhruba 740m
dlouhá silnice vede v zářezu přes bývalý tankodrom.
Na propojku ulic Milady Horákové a Strakonická
soznem přeložka III/14539 město čekalo dlouhá lé-
ta. Její příprava probíhala odroku 2006 ajiž zadva roky
bylo vyno územní rozhodnutí. Část obyvatel sídliště Máj
projekt léta usilovně torpédovala astavbu se jim dilo
oddalovat. Poprůtazích byla povolena, avšak spodn-
kou dvoupruhu namísto plánovaho čtyřpruhu. Vten se
silnice rozšiřuje jen naněkolika místech.
Stavba byla zajena loni v dubnu a v prvních čty-
řech měsících se práce soustředily na budování no
okrní křižovatky. „Zmého pohledu bylo toto technicky
iorganizačně nejnáročnější, protože výstavba křižovatky
probíhala pod trolejemi pod napěm azanevyloučeného
veřejného provozu. Navíc přes už tak složitý uzel bylo
nutné vyvozit 23000 m³ zeminy ze zářezu hlavní trasy, což
bylo podmínkou stavebního povolení,“ vysvětluje vedoucí
projektu David Szombathy.
Protitankové miny adalší munice
Silnice by měla sžit dopravní záž v několika ulicích
(například Oskara Nedbala, vHusově třídě nebo vBrani-
šovské ulici). Acyklisté jistě uvíta, že III/14539 je také
doplněna cyklostezkou. Znové komunikace už jsou na-
chystány odbočky dozam nezastavěné části bývalého
vojensho areálu. Skutečnost, že se stavělo vmístě bý-
valého tankodromu, blíže komentuje inženýr Szombathy.
ed stavbou se totiž objevovaly „zaručené“ informace
patníků stím, že se vmístě naczejí zakopané tan-
ky nebo muniční sklady... „To se nepotvrdilo. Nicně
jsme našli pár desítek cvičch protitankových min (foto
č.2), těla leteckých pum adrobné množství munice ráže
20mm pro vlné hlavně tanků,“ říká David Szombathy.
Divize 4 zde spolupracovala i s kolegy ze Skupiny Me-
trostav. Zkušebnictví zajišťovala firma SQZ, geodetické
práce pak geodetické středisko divize 4. Na ekládce
vodovodu DN 600 mm se polel tým divize 1, pokládku
mechanicky zpevněného kameniva a asfaltové vrstvy
vozovky provedlo středisko asfaltových vozovek divize 4.
tšinu komodit zajistil Metrostav stavebniny. „Všem vý-
še uvedeným acelému realizačnímu týmu děkuji zadob-
rou aprofesiolní spolupráci,“ uzavírá David Szombathy.
David Kalců,
foto Robert Gruzovský aarchiv stavby
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
2
Rekonstrukce vareálu energetiky
V prostorách energetického arlu ČEPS v Praze 10
– Bohdalci tým divize 9 pokročil se stavbou administ-
rativní budovy. Práce vobjektu zapaly loni vkvětnu
aodté doby úsšně proběhla demolice asanace eko-
logické zátěže aje dokončena hrubá stavba.
Společnost ČEPS poskytuje přenosové služby na
území České republiky a dispersky zajišťuje rovnováhu
mezi výrobou a spoebou elektrické energie. V pražs
Michli, kde spolu s dceřinou spolností ČEPS Invest
síd, modernizuje své záze. Vareálu mezi ulicemi Nad
Vršovskou horou aElektrárenská uskutečňuje Metrostav
jak výstavbu budovy pod oznem D, tak také demolice
arekonstrukce venkovních ploch celého areálu.
V tuto chvíli dokončujeme hrubou stavbu admini-
strativní budovy,“ vysvětluje vedoucí projektu Ing. Jí
Bukovinský. „Postupuje také montáž obvodového pláš
apráce nakomunikacích vareálu. Ulena je větší část
inženýrských sítí ahotova je částečná demolice ano
založení objektu administrativní budovy.
Centrální dispink musí běžet
Vsouvislosti se stavebmi úpravami objektu D arekon-
strukcí venkovních ploch ainženýrských sítí bude vybudo-
n také nový vjezd doadministrativho aenergeticho
areálu. Veškeré rekonstruované a nově navrhované ko-
munikace pro pěší budou bezbarro, zároveň vznikne
nový orientační ainformační systém apřibudou moderní
ístřešky pro kola amotorky.
Stavbaři to během rekonstrukce nemají jednoduché,
elektřinu totiž nelze jen tak vypnout. „Práce jsou ome-
zeny provozem areálu objednatele, který musí po celou
dobu fungovat,“ vystluje Ing.Jiří Bukovinský. „Vareálu
se mimo jiné naczí rozvodna velmi vysoho napětí
acentrální dispink energetické sítě České republiky.
Metrostav je generálm dodavatelem celé rekon-
strukce a kromě divize 9 se naní polí i tým divize 6,
který buduje železobetonové konstrukce. Modernizace
areálu by měla být hotová koncem roku 2019.
David Kalců, foto archiv stavby
Jablonecká stavba PIM poběží rychle jako PIM
Pro Jablonec nad Nisou znamená zkratka PIM pavi-
lon intenzivní medicíny, jehož stavba byla v míst
nemocnici slavnostně zahájena 16. května (foto). Pro
sportovní svět je však PIM značkou pro Praque Interna-
tional Marathon. Ten sice letos odstartoval odeset d
ív než dílo vJablonci, přesto mají mimo zkratky spo-
lečho i něco dalšího – tým Ing. Ondřeje Matouška
zdivize 8 bude muset při své zakázce prokázat stejnou
vytrvalost jako světoví běžci vpražských ulicích.
Třípatrový jablonecký PIM s částečně zapušným
sutenem (pohled) bude mít téř čtvercový půdorys.
Každé z jeho pěti podlaží nabídne kolem 600 m² užitné
plochy, naž vzniknou tři lůžková oddělení sveškerým
zemím aadministrativní prostory. Dva koridory novo-
stavbu propojí sprovozovanými nemocničními pavilony,
jejichž prostory projdou v stě napojení stavebními
úpravami. To vše musí být hotovo zapouhých 17 měsíců.
Než stavbaři začnou zemní práce, provedou spous-
tu přelek, a to nejen elektrických kabe, vodovodu,
veřejného osvětlení, plynu či pět metrů hluboko uložené
dešťové asplaškové kanalizace, ale imedicinálch plynů.
Vzhledem ktomu, že všechny slouží neomezeně provozo-
vané nemocnici, budou muset kolegové všechno pláno-
vat vevelkémedstihu ahlavně vsouladu s padavky
zdravotků. Vyžádá si to isoučinnost personálu, který se
bude muset předsobit medicinálními plyny vlahvích.
Znalost prostředí je vždy výhodou
„Betononí skeletu nám bohužel vyczí dozimy. Já sám
jsem rok kousek odtud, takže vím, že není probm, aby
tady sh napadl vpůli října avydržel až dodubna. Po-
slední dvě tři zimy sice byly velice mír, což by se nám
hodilo, ale kdoví, jak bude,“ upozorňuje namnou kom-
plikaci Ing. Matoušek. Se zakázkami podobného druhu
má on ijeho technici bohaté zkušenosti, takže znáročné
koordinace obavy nemá. „Na stavbu pavilonu ale bude
vidět hned ze tří budov nemocnice, atak očekávám, že bu-
deme zavaleni dotazy, proč něco děme tak, když někdo
jiný to jindy dělal jinak – ajistě lépe… Jak je skoro každý
všvk hospody rozený trer fotbalu nebo hokeje, je
totiž uzdravující anudící se pacient expert nazdravotnic
stavby. Ale ism si poradíme, trpělivosti máme dost. Aby
m ale nechyběl čas, musíme všechno dobře napnovat
aběžet hned odstartu naplno,“ uzavřel vedoucí projektu.
Správce přenosové soustavy
Společnost ČEPS působí naúzemí ČR jako výhrad
provozovatel přenosové soustavy (elektrická vedení
400 kV a220 kV). Udržuje, obnovuje arozvíjí
42rozvoden se75 transformátory, znichž některé
jsou určeny pro převádění elektřiny zpřenosové
dodistribuční soustavy, atrasy vedení snapěťovou
hladinou 400 kV odélce 3724 km a220 kV odélce
1909 km. Její dciná spolnost ČEPS Invest zajišťuje
technické aprojektové řešení staveb.
Rozšíření rakovnického závodu pokruje
Vareálu podniku Procter & Gamble – Rakona (P&G) se tým divize 8 podílel na dostavbě nových výrobních hal č. 10 a č. 11,
které jsou již vprovozu. Divize 8 tam nedávno zahájila také stavbu vjezdové komunikace a retenčch nádrží. Americký
výrobce spotřebního zboží pro domácnosti, který prodává své výrobky ve více než 180 zech světa, chce totiž do roku2020
rozšířit rakovnický závod. Více o projektu se dočtete v některém znásledujících čísel firemních novin.
Startuje přestavba psychiatrického odděle
Na ambulancích psychiatrického oddělení Krajs
nemocnice Liberec ročně ošetří přes 4500 pacientů
azhruba 600 jich musí být hospitalizováno. Teď se zdá,
že pacienti s psychiatrickými probmy se ve stě
pod Ještědem dočkají modernějších avětších prostor,
a to díky pracovníkům divize 8.
skat finaní prostředky na rekonstrukci a rozšíření
oddělení psychiatrie v liberecké krajské nemocnici, tedy
částku bezmála 150 milionů korun, nebylo vůbec jedno-
duché. Po pěti letech se to ale podilo a teď už se nevyu-
žívaná budova bývalého plicho oddělení v Husově ulici
postupně proměňuje na moderní zdravotnické zařízení.
Nové centrum duševho zdraví
„Zahájili jsme bourací práce a vybudovali provizorní
vstup do sousední záchytné stanice. Následně nás če-
ká výměna stropních konstrukcí ikrovu objektu a dům
dostane také novou střešní krytinu,“ popisuje vedoucí
projektu Ing. Jaroslav Stuchlík z oblastho ředitelství
divize 8 pro Liberecký kraj. Při výměně stropů si budou
muset stavbaři poradit somezem prostorem išpatný-
mi přístupovými trasami. Svazníky proto budou muset
manipulovat pouze ručně.
Do února příštího roku by v opravené budově mělo
vzniknout Centrum duševního zdra, kde bude denní sta-
cionář, všeobecná ambulance advě specializované porad-
ny. Poskončení první etapy rekonstrukce nani vpodsta
plynule, pravděpodobně veznu příšho roku, naže
druhá část rekonstrukce týkající se budovyE. Ta pochází
zroku 1895 aneodpovídá aktuálm poebám psychia-
trického oddělení. Z budovy E se do objektu v Huso
ulici přestěhuje současné oddělení psychiatrie, zatímco
dobudovy psychiatrie se nashují na12 měců stavbi.
ce lůžek, větší komfort
Modernizace budovy psychiatrie především umožní na-
výšit počet lůžek ze současných 51 míst na 58 a záro-
veň zlepší komfort ubytování pro pacienty. Vznikne zde
28 dvoulůžkových pokojů skoro hotelového standardu.
Izolní pokoje zůstanou inale jednožkové.
Obě etapy rekonstrukce by měly být dokončeny vúno-
ru roku 2020. Protože akce proběhne zaplného provozu,
stavbi se budou muset přizpůsobit potřebám nemoc-
nice. Iesto Ing.Jaroslav Stuchlík očeká, že se jeho
týmu podaří dokončit zakázku včas avpotřebné kvali.
Martina Vampulo
Jižní pohled
Metrostav_09_2018.indd 3 29.05.18 13:11
Metrostav Metrostav 09/2018, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 09/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 09/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 09/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 09/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 09/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 09/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 09/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 09/2018, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (402 ms)

Rendering Strana 4 (102432): (0/1) (394 ms)

Rendering Strana 3 (102423): (0/1) (437 ms)

Rendering Strana 2 (102421): (0/1) (436 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2913/vth118599-1.jpg

 i2913/vth118601-1.jpg

 i2913/bg102423.svg

 i2913/vth118611-1.jpg

 i2913/vth118593-1.jpg