Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 09/2018, Strana 1
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Ražba Espoonlahti finišuje
Valná hromada 2018
Večtvrtek 17. května se uskutečnila další řádná val
hromada akciové společnosti Metrostav. Od počátku
byla usšeníschopná, prote už v 10 hodin byli
v Centru vzdělávání Skupiny Metrostav přítomní ak-
cionáři nebo jejich zmocněnci, kteří svými hlasy repre-
zentovali více než 91,52 procenta jmenovité hodnoty
celkového množství vydaných akcií.
Soasný stav a výhled do budoucnosti
Předseda představenstva Jiří Bělohlav seznámil přítom-
né akcionáře se zprávou osoučasném stavu společnosti
ajejím výhledu dobudoucnosti. Metrostav, který již po-
osmé obhájil pozici jedničky na stavebním trhu, dosáhl
v roce 2017 tržeb 19 564 milionu Kč, což představuje
meziroční nást o 11 procent. Více než třetinu obratu
vytvořil přizahraničních projektech, zejména vPolsku,
mecku, v Norsku, naIslandu, veFinsku, ale ivTurecku
nebo vBělorusku.
Hodnota celkové bilaní sumy Metrostavu před-
stavovala k31. prosinci 2017 částku 17377 milionu Kč
aoproti roku 2016 se téměř nezměnila. Vestrukte aktiv
mírně narostl pol dlouhodobého majetku apoklesl podíl
aktiv oběžných. Vpasivech došlo kposílení vlastního ka-
pitálu apoklesu cich zdrojů. Čistý hospořský výsledek
činil v uplynulém roce 392,9 milionu Kč.
Akcionáři vydřili souhlas s řízením spolnosti
Valná hromada schválila řádnou účetní zárku spo-
lečnosti za rok 2017 spolu s konsolidovanou zárkou
Skupiny Metrostav za stejné období a vyplacení podílu
nazisku akcionářům včástce téměř 170 milionů Kč. Stej-
ně jako vloňském roce tak připadne najednu akcii ojme-
novité hodnotě 100 Kč dividenda ve výši 21,50Kč před
zdaněním. Zbylých 222,9milionu Kč převede společnost
naúčet nerozděleného zisku.
Akcioři dále zvolili do funkce členů představen-
stva na další čtyřleté období Ing. Viliama Turansho
a Ing. Františka Kočího, do funkce člena dozorčí rady
nastejnou dobu Ing.Frantka Klepetka. Ostatní členo
orgánů společnosti se nezměnili.
Espoo
Helsinki
Kivenlahti
budoucí
depo
Soukka
Kaitaa
Finnoo
Matinkylä
Niittykumpu
Urheilupuisto
Länsimetro
Helsinki metro
Tapiola
Aalto-yliopisto
Keilaniemi
Koivusaari
Lauttasaari
Ruoholahti
Kamppi
Rautatie-
asema
Espoon-
lahti
Dva kilometry
Ražba silničního tunelu
Dýrafjörður naIslandu
úspěšně pokračuje: tým
Ing.Josefa Malknechta
zdivize 5 v něm nedávno
dosáhl mety 2000 metrů.
Metrostav tak vtéto zemi
odroku 2006 vyrazil přes 20 kilometrů tunelů. Dýrafjörður,
který je trasován skrz náhorní rovinu Hrafnseyrarhei
apatří knejvýznamnějším místm rozpracovaným
podzemm dílům, vzniká odlského září. Prv
motoristé by jím měli projet napodzim roku 2020.
Ochrana osobních údajů – GDPR
Vpátek 25. května 2018 nabylo účinnosti nízení EU
naochranu osobních údajů známé pod zkratkou GDPR
(General Data Protection Regulation). Metrostav se
nazměny právní úpravy vtéto oblasti včas připravil
aprotl základní principy evropského nízení dos
organizačně-řídící dokumentace.
Teritoriální setkání
Vybraní čeští vývozci,
dovozci iinvestoři se
23.května setkali vPraze
svelvyslancem České
republiky vNorsm
království aIslandské
republice JUDr.Jaroslavem
Knotem,Ph.D.Cílem akce byla diskuse opodnkách
podnikání naIslandu. Mezi jimi bylo naprogramu
ivystoupení Ing.Aleše Richtera, zástupce ředitele
útvaru zahraničho podnikání Skupiny Metrostav, jehož
příspěvek nesl příznačný název Success Story.
Nový hospic
VKarlovarském kraji byla
10.května slavnostně
ukončena stavba hospicu
vZařízení následné
rehabilitační ahospico
če (REHOS) vNejdku.
Zakázku úspěšně dokoil
tým Milana Vaňkáta zdivize 9. „Máme radost znové
budovy ajsme připraveni vynaložit veškeré síly nato,
abychom našim klientům zajistili co nejvyšší úroveň
če,“ zmínila při akci ředitelka REHOS Nejdek Olga
Pištejová adodala, že budovu hospice přihlásila
doletošního ročku soutěže Stavby Karlovarsho kraje.
Servis dálničních tunelů
Tunel Klimkovice nahlavní české dopravní tepně D1 a tunel
Lysůvky nadálnici D48 je od1. června vesprávě divize5.
Ta totiž podepsala smlouvu naservis aúdržbu části
lnice D1 azných tunelů. Vedoucí střediska Rador
Zelenka připomněl, že divize 5 odletošho února provádí
také servis aúdržbu tunelů nanedávno zprovozněné
spojnici sNěmeckem – nadálnici D8 naseveru Čech.
Novinky v POP
Kolegové z Metrostavu
Development otevřeli
17.května v objektu
Palmovka Open Park 4
zbrusu nový showroom.
i této příležitosti se
vjeho prostorách setkal
generální ředitel společnosti Ing. Onej Buršík s prvními
nájemci (foto), kteří budou v moderním administrativním
komplexu sídlit. Showroom poslouží potenciálním klientům
iveřejnosti k seznámení s podrobnostmi ceho projektu,
dozvědí se v něm také informace týkající se lokality
Palmovka. Více najdete na www.palmovkaopenpark.cz.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Martina Sirotka,
ředitele divize 9 str. 2
Divize 5 zahajuje pátou stavbu
vNorsku str. 2
Českobudějovická sídliště Máj
aVltava spojila nová silnice str. 3
V Liberci startuje přestavba
psychiatrického oddělení str. 3
Večer 24. ktna zpestřila
tradiční Párty Metrostavu
více ve fotoreportáži na str. 4
31. ktna 2018 / 9 / XXX
Významný projekt – ražba stanice metra Espoonlahti
a traťových tunelů ve Finsku, na nichž v Helsinkách
pracuje tým divize 5 – je úsšně ukonce: 15. května
prohl poslední odpal ao14 dní pozji kolegové prá-
ci dokončili. Vyrazili stanici snejvětším profilem vhis-
torii Metrostavu. Espoonlahti totiž překonala i jeho do-
sud největší podzemní dílo – rozplet tunelu Mrázovka.
Při pohledu naunikátní fotografie pořízené zpod-
zemí během stavby je vše zřejmé: kaverna, kde isil
pracovní stroje působí jako drobci, je skutečně obří
a k tomu je různě členěna. A je zřej, že práce tu
nebyly snadné... „Geometrický tvar stavby s více než
150 ražebmi profily aspeclními výklenky vyžadoval
esnou ražbu podle schémat. Vzhledem kvelkému pro-
filu některých prostor, především stanice s největším
profilem 370,4 m², probíhala ražba naněkolik čás, kdy
se nejprve vyrazila vrchní část apoté spodní,“ vystluje
vedoucí projektu Ing.Pavel Herman. „Vzhledem kmno-
ha omezením, se kterými jsme se potýkali, se stávalo,
že jsme pracovali inaosmi čelbách najednou, ato šest
dní vtýdnu a24hodin den,“ dodává.
ipomme, že stavba je umístěna v intravilánu
sta Espoo najihu Finska, přibližně 20 km jihozápad
odHelsinek. Ražba stanice metra Espoonlahti, trových
tunelů ipropojovach do budoucího depa, šachet čiko-
mory sloící kodčerpávání vody prohala vrámci pro-
jektu prodloužení již existující podzemní dráhy Länsimetro
– západní metro. Celý nový úsek bude měřit sedm kilo-
metrů a cestujícím posloí pět stanic. Na edchoch
etapách ičásti této pracoval Ing.Aleš Gothard, který dnes
sobí jako oblastní ředitel divize 5 pro severskézemě.
Všechny odpaly hlásily esemesky
Vzhledem k husté okolní zástavbě a zalení budov
naskalním podloží byl kladen velký důraz naco možná
nejmenší přenos vibrací způsobených odpaly. „Platilo zde
značné omezení týkající se hlučch prací, kdy vurčitých
oblastech bylo vrtá, provádění odpalů aodvoz rubaniny
povoleny pouze ve ední dny v časech mezi sedmou
aosmctou hodinou. Bylo třeba okaždém odpalu infor-
movat předem pomocí SMS zpráv,“ uvádí Ing. Herman
další omeze. Investor také kladl velký důraz nazajiš
tříd vodopropustnosti horninového masivu, protože mu
velmi záleželo natom, aby nedoczelo keztrátám pod-
zemní vody. Z tohoto důvodu stavbaři prováli velké
množství cementových achemickým injektáží.
Metrostav na projektu traťových tunelů a stanice
Espoonlahti pracoval vesdružení sdobře známým partne-
rem – finskou firmou Destia Oy. Ta nyní provádí vertikál
ražbu šachty zpovrchu vevýchodní části stanice asvé
práce by měla dokoit vsrpnu.
David Kalců, foto Dušan Diko
Stavba včíslech
Objem rubaniny 230000 m³ (bez šachet)
Objem spotřebovaného vláknobetonu 13000 m³
Spotřeba cementu při injektážích 2200000 kg
Hmotnost spotřebovaných trhavin 550 tun
Objem verpané vody ztunelu 220 milionů litrů
Celková délka čtyř traťových tunelů 2270 m
Naprojektu se podílelo 72 osob z MTS a30 z Destia Oy
Metrostav_09_2018.indd 1 29.05.18 13:11
Metrostav Metrostav 09/2018, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 09/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 09/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 09/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 09/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 09/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 09/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 09/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 09/2018, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (375 ms)

Rendering Strana 2 (102421): (0/1) (371 ms)

Rendering Strana 1 (102415): (0/1) (410 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2913/vth118593-1.jpg

 i2913/bg102415.svg

 i2913/vth118599-1.jpg

 i2913/vth118601-1.jpg

 i2913/vth118611-1.jpg