Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 10/2008, Strana 1
Ptáme se: Ing. Petra Sobola,
vedoucího laboratoře VHP str. 2
Tunel Ólafs prodlužuje protirba
z fjordu Héðins str. 2
Metrostav získal čtvrtý titul Bezpečný
podnik str. 2
Nový konferenční sál pro Akademii
věd České republiky str. 3
Rozsvícené tsoči na
dni Darujte sebe!
více ve fotosloupku na str. 2
29. června 2008 / 10 / XX
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁL
Most má novou dominantu
ístup k utajovaným informacím
Posledního dubna Národní bezpečnostní úřad ČR vydal
Metrostavu Osvědčení podnikatele pro stupeň Tajné. Podle
zákona 412/2005 Sb. o ochraně utajovaných informa
a o bezpečnostzpůsobilosti ve znění pozdějších zákonů
se utajované informace rozlují jako Přísně tajné, Tajné,
věrné a Vyhrazené. Metrostav měl dosud osdčení pro
stupeň Důvěrné, nyní mu mohou být nově zpřístupněny
i informace, zařazené do vyššího stupně utajení.
Mimořádná událost
V úterý 20. května před
čtvrtou hodinou ráno došlo
k mimořádné události
i ražbě severní trouby
tunelového komplexu
Blanka. Nadvýlom se na
povrchu projevil asi šestnáct
metrů širokým kráterem. Při události nebyl nikdo zraněn,
nehoda nezahla žádné objekty ani stromy a nevznikly
ani škody na strojm zařízení. „Nezjistili jsme žádné
pochybení,řekl náměstek předsedy Českého báňského
úřadu Ing. Dan Havel. Podle odborků byla důvodem
havárie mimádná strukturní nestabilita horninového
masivu v čele výrubu. Došlo k rychlému vyjetí horninových
bloků, následnému zvýšenému přítoku podzemní vody
a proniknutí kvarterch sedimentů do podzemí. Nyní
prohá sanace v okolí čelby severní tunelové trouby,
práce na jižní tunelové troubě probíhají podle pnu. Podle
výrobně-technického ředitele Metrostavu Ing. Ivana Hrdiny
by nemělo dojít k ohrožení celkového ternu výstavby.
Ekologické ocenění
V soutěži o Stavbu
s ekologickým přínosem
v roce 2007 získala ocení
budova E v prském
BB Centru. Její stavbu podle
vrhu atelru Aulík Fišer
architekti řídila divize 8
a železobetonové konstrukce proděla naše divize 6.
Jihozápadní fasáda administrativní budovy (foto) je
geometricky tvarována tak, aby eliminovala odrazy hluku
z dopravy na protilehlé bytové objekty. Vytápění a chlaze
ve velké míře zajťují tepelná čerpadla doplněná
elektrokotelnou. „Při stavbě jsme přísně sledovali
a dodržovali stanovené limity hluku a prašnosti a využívali
nejen provizorochranné prosedky, jako jsou hlukové
stěny, ale i stroje s nízkou hlukovou hladinou,“ doplnil
výčet omezení negativního vlivu stavby na životní prose
obchodní náměstek divize 8 Ing. Jiří Chroustovský. Jsme
proto rádi, že naše úsilí ocenila i odborná porota.“
Stavba roku 2008
Konec května znamená
každorně uzávěrku
ihlášek do soutěže Stavba
roku, v níž odborná porota
uděluje pěti stavm
nejprestižnější titul svého
druhu v ČR. V 15leté historii
soutěže jej obdržely i stavby Metrostavu, vloni třeba hotel
Mandarin Oriental Prague (foto), který stavěla divize 9.
Také letos ne společnost přihlásila šest svých staveb.
Počínaje tímto číslem novin vám všechny představíme.
Nejlepší stavba vodního hospodářst
Na Ekologických veletrch v Brně vyhlásili pořadatelé
vítěze v soutěži o nejlepší Vodohospodářsstavby roku
2007. V kategorii staveb pro zásobování pitnou vodou,
odváděa čištění odpadních vod s náklady do 50 milionů
korun prestižní cenu získala Rekonstrukce ČOV Kadaň,
práce naší divize 6. Porotu mimo jiné zaujal terclní
stupeň čistění vod pomocí mikrotových bubnových filtrů.
Obyvatelé i návšvníci Mostu mohou od 15. května
navštívit nové obchod centrum Central Most, kte-
pro developerskou skupinu CRESTYL postavil tým
Ing. Radka Zemana z divize 8. Za pouhých 15 měsí
vybudoval přímo ve středu sta moder dvoupod-
lažní objekt (titulní foto) s prodejní plochou 18 tisíc m²
a s podzemním parkovištěm až pro 350 vozů. Součástí
nové, nepravidelčlenité budovy je i prosklená ž
s obřími hodinami, která se stala významnou dominan-
tou nejen mosteckého 1. náměstí.
Spolu s stky primátora JUDr. Hanou Jeníč-
kovou no obchodní centrum otevřel Ing. arch. Omar
Koleilat, generální ředitel skupiny CRESTYL (malé foto
vlevo). Při rozhovoru s obchodním ředitelem Metrostavu
Ing. Pavlem Pilátem, ředitelem divize 8 Ing. Pavlem Šrám-
kem a jeho obchodním stkem Ing. Jím Chrous-
tovským (malé foto zprava) neskrýval svoji spokojenost.
Naší společnosti se totiž stavbu podařilo ukončit už měsíc
ed plánovaným ternem a na osmdesát nových ob-
chodů se tak zaplní kupujícími v dostatečném předstihu
před zátkem letošních letních prázdnin.
„Central Most je zatím pouze ve zkušebním provozu.
Zkolaudova bude až koncem roku současně se za-
tím rozestavěnou ilehlou rezidencí Odeon,“ vysvětlil
Ing. Zeman. „V Odeonu bude přes sto bytů, zatím je však
hotový jen jeden – vzorový. Jinak jsme už dokončili žele-
zobetonový monolit rezidence a pracujeme na vyzdívkách
v 8. až 10. nadzemním podlaží. Začali jsme provádět omít-
ky a s rozvody instalajsme postoupili do 3. a 4. NP.
Hodinová věž na nároží obchodní galerie Central Most
se stala dobře viditelným i symbolickým středem města.
Její dvoje protilehlé elektrické hodiny s velkým ciferníkem
o průměru 3,2 metru se do proskleného kvádru věže usa-
zovaly ze speciální vysokozdvižné plošiny, která do Mostu
musela přijet až z Prahy.
Ovládání hodin jsme ale stáhli na nejvyšší schodišťo-
vou podestu ve věži, takže speciální plošina bude muset
přijet do Mostu jen jednou za rok na fyzickou prohlídku
stroje,“ chválil Ing. Zeman. „Architektu Karimovi Rachidi
se tady podařilo navrhnout velmi zajímavou moderní
a maximálně flexibilní budovu, která harmonicky doplňuje
střed města. Nám se zase povedlo jeho návrhy dotáhnout
do proveditelných konstrukčních detailů. I když koordi-
nace návaznosti jednotlivých řemeslných profesí tu byla
velmi náročná. Sel se tu ak dobrý realizační tým, se
kterým teď d budu pokračovat na dostavrezidence
Odeon, která by měla t hotova do konce roku.“
Lenka Svobodová, foto Josef Husák
I jednoduchá stavba
dokáže překvapit
Královéhradecká stská část Třebeš se dkala ote-
ení nové víceúčelové sportov haly pro 8 spor
a 358 diváků. Po demolici staré sokolovny nový moder-
objekt postavil tým Ing. Václava Blažka z divize 9.
Ve sedu 21. ktna jej slavnost oteel primátor
Hradce Králové Ing. Otakar Divíšek a oblastředitel
Metrostavu Ing. Jiří Mottl. První sportovci si novou pa-
lubovku vyzkoušeli poslední květnový víkend.
Zdejší sportovní hala vypadá jednoduše, ale z růz-
ných důvodů byla její stavba docela složi,ipomněl
v úvodním proslovu Ing. Mottl.Chtěl bych proto poděko-
vat všem subdodavatelům, kteří se s námi na ní podíleli.“
Primátor pak přítomné hosty pozval nejen na prohlídku
nového sportovního zařízení, ale i na přátelské utkání
basketbalových reprezentantek České republiky a Číny,
které se v Třebši uskuteční v pátek 30. května.
Kromě basketbalu bude možné v hale trénovat a hrát
zenou, florbal, futsal, tenis a stoltenis a doe po-
slouží i pro gymnastiku. Využívat ji bude nejen místní
tělovýchovná jednota, ale i školáci a veřejnost z Třebše
a blízkého hradeckého sídliště Moravské Předměstí.
dokončení na str. 3
Na ROADWARE 2008
Mezi 13. 15. ktnem se v Průmyslovém paláci
v pražských Holešovicích uskutečnil již čtrnáctý ročník
silničho veletrhu ROADWARE významného setkání
odborků z oblasrozvoje, obnovy a údržby doprav-
infrastruktury a provozování dopravních systémů
v Česrepublice. Metrostav patří k pravidelným vy-
stavovatelům na této akci. V jeho stánku (foto) se jako
obvykle se svými obchodními partnery setkali zejména
ředitelé nich divizí 4 a 5, jejichž parcovci expozici
zajišťovali, a zástupci společnosti Doprastav.
i slavnostním zahájení veletrhu ředitel odboru po-
zemních komunikací Ministerstva dopravy ČR Ing. Vla-
dimír rtl zmínil, že letošní rok je zatím finančně
nejzdilejší, protože spojené prosedky Evropsunie
a Státního fondu dopravinfrastruktury určené na roz-
voj, obnovu a údržbu silnic a dálnic mohou koncem roku
dosáhnout magické hranice 100 miliard korun. Generální
ředitel Ředitelstsilnic a lnic České republiky Ing. Al-
fred Brunck k tomu dodal: „Kolem roku 2020 bychom
měli dobudovat základní páteřní síť dálnic a rychlostních
komunikací a chtěli bychom, aby i ostatní silnice, spadající
pod naši správu, byly v odpovídam stavu.
Metrostav se i letos měl čím pochlubit. Nejvíc dota
směřovalo na dokončené technicky náročné stavby, eba
na dálniční tunely Panenská, Libouchec a na teď nově ote-
etunel Klimkovice bzko Ostravy,sdělil Ing. David
Cyroň z divize 5, který se veřejnosti věnoval v úvodní den
veletrhu. „Pozornost vzbuzuje i most es Rybný potok
na dálnici D8, který unikátním technologickým postupem
výsuvu stavěla naše divize a nedávno získal prestiž
ocenění Mostní dílo roku 2006. Z rozpracovaných staveb
Metrostavu pak samoejmě nejraději popisuji tunely
na Islandu, na kterých jsem pracoval.“
Lenka Svobodová, foto Josef Husák
Metrostav_10_08.indd 1 5/29/08 10:18:38 AM
Metrostav Metrostav 10/2008, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 10/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 10/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 10/2008, Strana 3
Metrostav Metrostav 10/2008, Strana 4
Metrostav Metrostav 10/2008, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 10/2008, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 10/2008, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 10/2008, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (590 ms)

Rendering Strana 2 (104270): (0/1) (588 ms)

Rendering Strana 1 (104269): (0/1) (630 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3154/vth120940-1.jpg (3x)

 i3154/bg104269.svg

 i3154/vth120941-1.jpg (3x)

 i3154/vth120942-1.jpg

 i3154/vth120943-1.jpg