Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 10/2009, Strana 1
Kanalizace pro Tábor
Na rekonstrukci a dobudování kanaliz sítě čeká
Táborsko řadu let. Nedávno se pro ně podilo zís-
kat význampříspěvek z fondů EU a 19. ktna byla
slavnostzahájena první ze dvou staveb rozsáhlého
projektu. Ve sdružení, které ji provede, je s firmou
HOCHTIEF CZ i ne divize 1. Zaměstnanci jejího pro-
vozu inženýrských sítí už v Táboře pracují.
Projekt na nápravu stavu kanalizač soustavy v aglo-
meraci Táborsko začíná ražbou dvou navazujících štol,
jejichž lka dohromady dosáhne téměř 1 km. Budou ra-
ženy v profilech od 7 do 12 m², povedou 10 až 25 m pod
povrchem a obsáhnou i čti velká spadiště. Nové štoly
převedou části průtoků odpadních a dešťových vod z Če-
kanic a Blanického edměstí do čistírny odpadních vod
Na Mělké a umožní opravu dnes používané staré štoly.
Příprava projektu trvala šest let,“ prozradila starostka
Tábora Ing. Hana Randová. Jedním z jeho hlavních cílů
je i odstranění problémů, které obyvatelům způsobují pří-
valové deště. Takže se už všichni těšíme na říjen příštího
roku, kdy si investor, Vodárenská společnost Táborsko,
hotovou stavbu evezme.i zahájení stavby se vedle
administrátora projektu Ing. Tomáše Fajfra, Ph.D., z odbo-
ru fondů EU při MŽP ČR (foto vlevo, vedle Ing. Randové),
sešli i zástupci Metrostavu stek divize 1 Ing. Emil
Konopásek a náš zástupce ve sdružení Ing. Lukáš Zele.
Informace o projektu naleznete na www.dotacevst.cz.
Betonáž do posuvho bednění den po dni mění vzhled
areálu společnosti ČEPRO v Loukově. Svislé železobe-
tonové stěny nových oích nádrží zde rostou ze zákla-
dové desky do výšky pod konzolami za pouhých 14 dní.
Ten, kdo na staveništi týden nebyl, se nestačí divit.
Stavbu čtyř podzemch zásobníků na pohonné hmo-
ty řítým Ing. Ladislava Michálka z divize 7. O projektu
i nesnázích, které při jeho provádění spolu s našimi exper-
ty řeší, jsme psali nedávno. Dnes dáme slovo betonářům
z divize 6, kteří budují vlastní konstrukce zásobníků včet-
ně jejich skořepinového zastřešení o hmotnosti 1450 t.
„Stavba podobho rozsahu je pro mne i kolegy oje-
dině, a to jak z hlediska použiho sysmu předpjatých
konstrukcí, tak i pro realizaci strop skořepiny, říká
vedoucí projektu Petr Hanzlík z provozu ŽBK divize 6.Po-
suvné bednění se používá zejména pro vysoké štíhlé kon-
strukce, jako byly pilíře mostu přes Rybný potok. Naším
úkolem je ak postavit čtyři duté tenkostěnné dodatečně
edepnuté lce o průměru téměř 48 m a výšce esahu-
jící 22 m. Musí být geometricky přesné, protože na závěr
výstavby kažho z nich je na dně vybetonona skoře-
pina střechy ve tvaru kopule s 250mm stěnou a vzepětím
ř 5 m. Pomocí edpínacích tyčí, zabetonovach
do předpjatého obvodového trámu skořepiny a provleče-
ných v párech es 18 konzol na stěnách, ji hydraulic
čerpadla synchronně zvednou do finálpolohy.
Zjednodušepopsaná betož sn pomoposuv-
ného bednění (titulní foto) zíná vytvořením kruhového
zárodku, provedeného klasickým způsobem do bednění
na základové desce tvořící konstrukční dno nádrže. K vý-
ztuži v zárodku jsou připevněny vyčnívající ocelové trub-
ky, na něž je po obvodu nádrže zavěšeno posuvné bednění
slože z bednicích plechů, hydrauliky, zaměřovaho
a kontrolního systému a pracovních plošin. Plošiny jsou
jednak hlavpro uloževýztuže a betonáž a potom
závěsné spodní pro ošetření betonu po vyjetí z bednicích
plec. Vnější i vniní beda lávky zpevňují jochy
zvenku přilehlé ocelové rámové konstrukce, které jednot-
livé prvky drží pohromadě a umožňují jejich posun nahoru
po stále nastavovaných „šplhacích“ ocelových trubkách.
Rychlost tažemimo rozjíždění a ukončování betonáže
– je v průměru kolem 1,4 metru za den.
V součast době se kompletuje bednění a výztuž
první skořepiny u drže s označením N1 (foto č. 1),
sděluje Petr Hanzlík. Na nádrži N3 dokončujeme stěny
betonáží konzol. Posuvné bednění z ní po demontáži pře-
suneme na N4 (foto č. 2), která má stejně jako nádrž N2
již dnes hotovou základovou desku.“
Kromě zmiňovaných týmů Metrostavu z divize 7 a 6 se
na stavv Loukově podílel i provoz dopravy a zemních
pra z divize 7. Veškerou výztuž včetně pokdky prová
Armozávod divize 6 a jeřáby pro stavbu zajistila divize 11.
„Loukov je pro s výjimečná stavba a těší s, že roste
jako z vody,uzavírá Petr Hanzk. Zvednua ukotve
střechy poslední nádrže nás čeká letos na přelomu měsí-
ců října a listopadu. Pak zbývá dokončit betonáž spojovací
technologicchodby a stavenenecháme divizi 7,
která zakázku dokončí v červnu roku 2011.“
Ptáme se: Ing. Petra Pujmana, řed.
firmy Metrostav Development str. 2
Výstavba kladenské nemocnice je
v plném proudu str. 2
Nad Malovankou se chystají nové
byty str. 3
Modernizace jezu České Vrbné
pokračuje str. 3
Dobrou náladu na Párty
voda neodplavila
ce ve fotoreportáži na str. 4
3. června 2009 / 10 / XXI
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁL
Neobvykle rychlý růst
Pozvánka na Roadware
Od 10. do 12. června 2009 se v Průmyslom paláci
na Výstavišti Praha v Holešovich uskutní už patnáctý
rník mezirodho silnního veletrhu Roadware.
Představí se na něm společnosti a instituce podnikají
a působící v oblasti rozvoje, obnovy a údržby doprav
infrastruktury v České republice i ty, které u nás provozují
dopravní sysmy. Ve spolupráci s Ředitelstm silnic
a dálnic České republiky veletrh pádá Česká silniční
společnost. Denně od 9 do 18 hodin a v pátek do 14 hodin
na něm můžete navštívit společný stánek divize 4 a divize 5
Metrostavu a DDM Group a seznámit se se zajímavými
dopravmi stavbami, které naše společnosti postavily,
staví nebo na které se připravují. Více informací o veletrhu
naleznete na internetové adrese www.roadware.cz.
Pražský primátor
v tunelech Blanka
V pátek 29. května odpoledne
navšvil staveniš
tunelového komplexu
Blanka v Troji pražský
primátor MUDr. Pavel Bém
(foto vpravo, vedle výrobní
náměstek divize 5 Ing. Jan Škrábek). Za doprovodu ředitele
divize 2 Ing. Miloslava Hadravy si prohdl hloubené
i ražené tunely, v nichž věnoval pozornost zejména místu,
kde vloni došlo k porušení nadloží. O návšvě primátora
m přineseme další informace v příštím čísle našich
novin. O tunelech Blanka se více dozte na webových
stránkách www.tunelblanka.cz.
1 2
Nová velká zakázka
Podpis smlouvy o dílo na projektovou dokumentaci
a zhotove stavby nové budovy Fakulty architektury
ČVUT v Praze doprovázel 19. ktna hlahol pražských
zvonů. Symbolicky odstartoval letošní první velkou
zazku divize 1. Až budou zvony bít po 18 měsících od
edání staveniště, zazní už na počest hotové školy.
„Dnešní den je významný, řekl při podpisu smluv
prof. Ing. Václav Havlíček, CSc., rektor ČVUT. „Krása
akademických budov v celém svěpaí k jedné z čás
výukového procesu. Přednášel jsem ve ech našich
budovách a bohužel musím konstatovat, že svému účelu
nejlépe vyhovují ty nejstarší. U ostatních platí, že čím
jsou mladší, tím jsou horší. Věřím, že sestupný vývoj byl
přerušen a nová budova dosáhne standardu 21. století.“
Malé slavnosti v předBetlémské kaple se kromě
představitelů ČVUT a dodavatelských společností zúčast-
nila i prof. Ing. ak. arch. Alena Šrámková, která budovu
navrhla. Za Metrostav, jebude projekt realizovat jako
lídr ve sdružení se společností VCES, smlouvy podepsali
generálředitel Ing. Pavel Pit (foto vlevo s prof. Hav-
líčkem) a ředitel divize 1 Ing. Milan Veselský. „Bude to
mimádná zakázka už jen tím, že se bude stat pod pří-
mým dohledem profesorů i studentů,“ říká Ing. Veselský.
„Stavební procesy se při budou dokumentovat a ne
práce tak poslouží i jako výukový program.
–ls–, foto archiv ČVUT v Praze
Metrostav_10_09.indd 1 6/2/09 12:59:17 PM
Metrostav Metrostav 10/2009, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 10/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 10/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 10/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 10/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 10/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 10/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 10/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 10/2009, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (289 ms)

Rendering Strana 2 (104186): (0/1) (287 ms)

Rendering Strana 1 (104185): (0/1) (322 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3134/vth120856-1.jpg (3x)

 i3134/bg104185.svg

 i3134/vth120857-1.jpg (3x)

 i3134/vth120858-1.jpg

 i3134/vth120859-1.jpg