Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 10/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 10/2009, Strana 3
V ktnu íšho roku začne nad Malovankou slou-
žit klientům nový bytový dům. Jeho architektonický
návrh vytvořil ateliér ZNAMENÍ ČTYŘ ARCHITEKTI
a projekt nese stejně jednoduché jméno jako investor
– Nad Malovankou. Poté, co začátkem letošního dubna
Metrostav předal hotovou spod stavbu, investor spo-
lupráci s divizí 6 prodloužil. Už více než měsíc tedy Me-
trostav zodpovídá i za generální dodávku celé stavby.
„Realizace spodní stavby měla samostatnou smlouvu
a zahrnovala demolici stávajícího parkoviště, založení ob-
jektu včetně podkladních betonů a vodovodní a kanalizač-
přípojky. Teprve následně investor vybíral dodavatele
vrchní stavby a my jsme ve výběrovém řízení opět uspěli.
Takže i díky spokojenosti s naší předchozí prací pokraču-
jeme ve výstavbě,“ uvedla Zuzana Kopáčová z projekto-
vého týmu Ing. emysla Duška, který zakázku provádí.
Rezidenční projekt Nad Malovankou se nachází
v koncové poloze stávající zástavby pražského Břevnova
u strahovských stadionů. Leží na mírném svahu v těsné
blízkosti veřejného parku, jenž je součástí zeleného pásu
spojujícího Strahovskou zahradu s Břevnovem a přes
Ladronku i s lou Horou. Tichá lokalita je dopravvel-
mi dobře napojena na Strahovský tunel a MHD. Součás
projektu je řešecelého pozemku o velikosti 3570 m².
Na jeho prit části (1850 m²) se nachází vlast by-
tový dům se soukromou zahradou a zbylých 1720 m² by
mělo rozšířit stávající městský parkový pás. Bytový dům
formu dvou pětipodlažních viladomů, postavených
na společzákladně parkovacím suterénu. V každém
z obou dos m budou bytová podlaží propojejed-
nou vertikálkomunikací se schodtěm a výtahem.
Projekt nabídne celkem dvacet bytových jednotek
od velikosti 70 m² až po několikasetmetrové byty ve více
podlažích, propojené vnitřními schodišti. Jejich obyvatelé
budou mít k dispozici 36 garážových stání. Přízemní byty
u každého domu budou mít vlast zahrádky s venkov-
ními evěnými podlahami o ploše kolem 4 m². Zahrada
v okolí domu bude upravena terasovi, aby umožnila
lepší funkční využití i snazší údržbu ploch zeleně.
Architektonický koncept vnějšího vzhledu viladomů je
založen na dvou různých podobách fasády tmavé vnější,
a tedy reprezentativa světna ustupujících fasádách
orientovaných do privátních zahrad (vizualizace). Vrchní
vrstvu tmavého obvodového pláště vytvoří obklad še-
dočerm cihelm páskem, světlá bude z kontaktního
zateplovacího systému s probarvenou omítkou.
T e r e z a R e g n e r o v á ,
vizualizace ZNAMENÍ ČTYŘ – ARCHITEKTI
Ještě nevno stála na prostoru vymezem ulice-
mi Korunní, Hradešíns a Říčanská nejstarší čes
čokoládovna Orionka. Dnes tomuto svažitému vino-
hradskému staveništi dominují tři jeřáby, které zvedají
materiál pro postupně rostoucí betonové konstrukce.
Rezidence Korunní, jak se vznikající komplex nazývá,
je rozdělena do í sekcí. Osmipatrový Boulevard vytvoří
novou čelní frontu v části Korunní ulice. Villa, vztyčená na
půdorysu zrcadlového L, postupně klesne ke čtyřem pod-
lažím, aby v Hradešínsulici výškosplynula se starší
stavbou. Na západě bude Industrial s velkoprostorový-
mi byty. Sekce jsou sestaveny do bloku, jehož vnitřnímu
parkově upravenému prostoru bude dominovat vodní
kaskáda. i podzemní podlaží zaplní garáže a zázemí.
To vše je zatím možné spatřit jen na vizualizacích. Aby
se staly skutečností, o to se stará investor, společnost
Sekyra Group Real Estate, projektanti a edevším tým
z divize 1 Metrostavu, který stavbu na klíč zajišťuje.
V soas době spočí žiš činnosti v beto-
nářských pracích (foto), které divize 6 skončí do konce
října,“ řekl vedoucí projektu Ing. Martin Sirotek z divize 1.
V suterénu jsme zali dělat vyzdívky. Budou pokračovat
průběžs tím, jak jednotlivé objekty porostou, aby na
mohla navázat řemesla. U prodaných byse lají
projektové změny podle konktních ání klientů. Zatím
postupujeme podle harmonogramu, ale není to vždy tak
jednoduc, jak by se mohlo na první pohled zt.
Stat v centru města tot znamená vždycky pro-
blém. Hluk, prach, provoz těžkých nákladních aut. Nic,
co by lidem z okolí dělalo radost. A tak není divu, že
dávají pozor, aby nepohodlí nepřekročilo povolené hra-
nice. Jenže když začnete betonovat, nemůžete skončit
proto, že „padla“. A tak zkení pracovníci z Metrostavu
stále hledají řešení časového harmonogramu konkrétních
prací tak, aby se vešly do povoleného limitu. Permanent-
ním oříškem je tachronický nedostatek místa. Nejsou
skladovací plochy, chybějí šatny, není kde parkovat...
Pro tým Ing. Sirotka z divize 1 to však nejsou novinky.
Patří k jeho práci, kterou ovládá, takže o včasném předání
celkem 267 komfortních bytů Rezidence Korunní v čer-
venci příštího roku nemusíme ani trochu pochybovat.
Petr Ramr, foto Josef Husák
strana 3
ZPRAVODAJSTVÍ Z DIVIZÍ
Nad Malovankou se chystají nové byty
Orionku nahradí Boulevard, Villa a Industrial
Modernizace jezu České Vrbné pokračuje
V rámci projektu Dokončení vltavské vodní cesty v úse-
ku Čes Budějovice–Týn nad Vltavou pro pod
vedením divize 6 Metrostavu modernizace jezu Čes
Vrbné. Stavba byla zahájena v srpnu loňského roku
a její dokončení se plánuje koncem letošního října.
Lodě pro osobní dopravu tak již brzy ska celkem
devět kilometrů noatraktivní vodní cesty, na kterou
částně přispěje i Evropsunie.
Celý projekt je rozdělen na několik částí. Jedním z prv-
ních kroků je zajištění prohrábky dna s plavební hloubkou
1,6 m v trase od jezu Hluboká nad Vltavou k jezu České
Vrbné. V další části bude vodní cesta prodloužena zhruba
o 18 kilometrů prohloubením dna ve zdrži vodního díla
Hněvkovice. Vznikne tak plavební komora na jezu Hluboká
nad Vltavou. Poslední úsek projektu v délce 5,6 kilometru
propojí v roce 2013 České Budějovice s vodní nádrží Orlík.
Po dobudováplavebních zařízení na Orku a na Slapech
tak vznikne na Vltavě souvislá vodní cesta s parametry
první třídy, která bude ky Labi napojená na rozsáhlou
dopravní síť evropských řek a umožní i u s plavbu lodí
o délce 36 m a šířce 5,5 m.
Vodní stupČeské Vrbné je podle oblastního ředitele
divize 6 z jihočeského regionu Miroslava Führera speci-
fický především tím, že se zde nachází hydroelektrárna,
vocký sportovkanál a do budoucna též plavební ko-
mora a ochranný přístav. V době letních průtoků zde bude
nutné koordinovat požadavky jednotlivých spotřebitelů
říční vody a sladit je v novém řídícím systému jezu.
Pro samotnou rekonstrukci jezu České Vrbné bylo
náročné zimní období, kdy bylo nutné zajistit vhodné
prostředí pro betonáže. Jaro přineslo komplikace způ-
sobené zvýšenými průtoky při tání. S obtížemi jsme si
díky zkušenostem dobře poradili a v tuto chvíli je dno pro-
hloubeno z devadesáti pěti procent. Zbývá dokončit odvoz
první mezideponie, úpravy ehů a opravy poškozených
komunikací,“ říká vedoucí projektu Miroslav Führer a do-
dává: „Po výměně betonových sektorů za duté ocelové je
levé jezové pole již v provozu. Nyní čekáme na uvolně
pravého, kde stále probíhají bourací práce (foto).“ Dokon-
čení prohloubení dna, které se plánuje na polovinu tohoto
ří, zvýší hladinu ve zdrži České Vrbné o 400 mm a zlepší
manipulaci s jezem v případě povodňových stavů.
Metrostav nedávno uspěl i v soutěži na stavbu plaveb-
komory ČesVrb, která bude vybudona na pra-
vém břehu Vltavy vedle pilíře jezu a bude překonávat spád
vody kolem 7 m. Vzhledem k výšce spádu probíhá v sou-
časnosti na Fakulstavební ČVUT hydraulický výzkum
na modelu, který správnost vrhu komory ověří.
Tereza Regnerová, foto Josef Husák
Popílko-cementová suspenze od divize 6
Už při výstavbě Kongresového centra na Pankráci Me-
trostav poil popílko-cementovou suspenzi z výrobny
divize 6. Od doby ji poebovalo mnoho firem - na
velkých stavbách, ale i při mnoha běžch zakázkách.
Popílko-cementové suspenze se používají všude, kam
betony obtížně zatékají, kde se zásypy těžko hutní či hrozí
riziko poruše hydroizolací nebo sesuvy půdy. Jejich
snadné ukládání, pevnost v tlaku i netečnost vůči potrubí
z nich vytří ideální materl na hutněné zásypy.
Patnáctiletá historie malešického provozu je zárukou,
že její výrobky mají všechny požadované vlastnosti. Po
tuhnutí dosahují pevnosti v tlaku 1,1 MPa, kterou lze
podle požadavků upravit. „Ss vyráme v areálu Tep-
lárny Malešice z certifikovaného černouhelného popílku,
cementu a vody,říká vedoucí střediska Miloslav Klauz.
„Na místo uložení ji dopravujeme v tekutém stavu.
Rozvoz popílko-cementové suspenze divize 6 zajišťuje
až do vzdálenosti 60 km a na mís uložení ji zpracuje
sama epravní posádka. Předem je však nutné zajistit
vodosnost úlného prostoru a počítat s m, že tuh-
nutím se objem ukládasměsi zmenší asi o pětinu. Po
zatvrdnutí už k žádným objemovým změnám nedochází.
„Prozatím jsme schopni vyrobit až 2000 m³ popílko-
-cementové směsi za měsíc,“ říká Miloslav Klauz. „Pokud
potřebujete bližší informace o nabídce naší popílkárny,
napište e-mail na adresu miloslav.klauz@metrostav.cz
nebo zavolejte na mobil 602 117 139. Zlevní, zrychlení
a zjednodušení práce je přece v zájmu nás všech.
Historie ve fotografii
Rušnou křovatku rodtřídy, ulic Perlové,
uličky 28. října a Jungmannova náměstí vystřídala
zátkem 80. let ohromná stavební jáma. Výstavba
metra trasy B a její přestupní stanice Můstek
tak výrazně zasáhly i prský Zlatý kříž. Stavbu
komplikovaly nejen složité geologicpoměry
v lokalitě, ale i blízkost renesanč-barokho chrámu
Panny Marie Sněžné, svatostánku s nejvyšší klenbou
ve středEvropě. Aby nedošlo k poškozekostela,
byl přímý výstup ze stanice metra Můstek na trase B
řešen pomocí mezipodesty, na niž byl v hloubce téměř
17 metrů pod terénem ustěn menší vestibul. Mezi
ním a povrchem plochu bývaléižovatky, kde je dnes
povětšinou pěší zóna, vyplňuje rozsáhlý podchod
s malými obchody a restaurací. Pomník Josefa
Jungmanna rozebrali odborníci z podniku Umělecká
řemesla a po dobu výstavby metra byl uložen
v depozitáři. Na své místo na Jungmannově náměstí se
vrátil až po dokončení stavby.
ls–, foto Miroslav Peterka, 1983
Metrostav_10_09.indd 3 6/2/09 12:59:26 PM
Metrostav Metrostav 10/2009, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 10/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 10/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 10/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 10/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 10/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 10/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 10/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 10/2009, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (267 ms)

Rendering Strana 4 (104188): (0/1) (260 ms)

Rendering Strana 3 (104187): (0/1) (304 ms)

Rendering Strana 2 (104186): (0/1) (304 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3134/vth120857-1.jpg

 i3134/vth120858-1.jpg

 i3134/bg104187.svg

 i3134/vth120859-1.jpg

 i3134/vth120856-1.jpg