Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 10/2011, Strana 1
V Ostrově u Karlových Varů dokončil po téměř dvou
letech práce tým Jana Mráze z karlovarské oblasti
divize 9 rekonstrukci a dostavbu Centra technického
vzdělávání – největšího školského zařízení svého dru-
hu v kraji. Postavil je k plné spokojenosti architektů
i investora, kterému lo edal bez vad a nedodělků
esně podle harmonogramu 31. května.
Ani ten, kdo Ostrov zná dobře, by dnes nepoznal, že
ve svahu za městským úřadem stala stát stará budo-
va kladní školy. Její čti nadzemní podlí architekt
upravil tak, že pod rovnou sechou tvoří jednolitý celek
s dvou- a třípodlmoderpřístavbou (foto č. 1). Ta
vyrostla nad půdorysem ve tvaru písmene E, které svými
ídly vymezuje uprostřed nové průmyslovky vstupní halu
a atrium zastřešené prosklenými světlíky.
Autoři z ateliéru A69 architekti navrhli budovu v indu-
striálním stylu, aby ladila s účelem, kterému bude sloužit,
vysvětlil vedoucí projektu Jan Mráz. „Světlíky šedového
typu (titulní foto), charakteristic zejména pro továr
objekty, přivádějí do místností kolem atria dostatek přiro-
zeného světla. Kvůli němu architekti vybrali i bílou barvu
na stěrkovou epoxidovou podlahu, která tak připomíná
ledovou plochu, a obvodové místnosti oddělili od cent-
rálního prostoru prosklenými stěnami a velkými okny.“
Charakteristickým znakem centra je jeho barevnost.
Šedozelenou fasádu oživubarevné špalety, které ma
i šířky. Tím, že jsou okna zasazena různě hluboko, nabyl
jednoduchý obvodový plášť na plastičnosti. V interiéru
doplňuje evažující bílé odsny šedá a promyšlený sys-
tém barevných pruhů. Červený eba označuje místnosti
vedení školy, oranžový dílny a zelený odborné ebny.
„Stavbu jsme provedli přesně podle architektonického
návrhu,“ konstatoval stavbyvedoucí Ing. Tomáš Slepička.
„Dotýkal se i barvy školních zvonků. Výrobce je nabízí
jen červené, a tak jsme je museli přebarvit na šedo, aby
nekazily dojem. To ovšem byla maličkost. Daleko složitější
bylo postavit ideálrovstěny kolem atria a zalícovat
do nich velká hliníková okna. Vyzdívaný nosný skelet jsme
tu proto obložili sádrokartonem a pro zasklení použili
slabší a lehčí požární sklo. Aby škola splňovala požární
předpisy, doplnili jsme vybrané místnosti sprinklery.“
Centrum technického vzdělávání stavěla divize 9 jako
lídr ve sdružení s firmami BAU-STAV a TIMA. Společně
je dodali hotové na klíč etně interiérového vybavení.
Sedmi stovkám studentů a až 90 pedagogům tu budou
sloužit moderně vybavené učebny (foto č. 2), autodílna,
kovodílna, automontáž, svařovna a truhlárna. Výukové
prostory doplnila jídelna s ípravnou a knihovna. V par-
kové zahrastavbaři vybudovali i dvě iště s umělým
trávníkem, obkroužená běžeckou dráhou.
„Silnoproud a slaboproud tu pro nás dělala Subter-
ra, jinak jsme stavbu prováděli inženýrsky,“ vzpomíná
Ing. Slepička. „Teď už jen podle přání investora upravuje-
me drobnosti, na které projekt nepamatoval, a 14. června
očekáváme kolaudaci. Do Ostrova potom znovu přijedeme
až 30. srpna, kdy bude škola slavnostně otevřena.
Ústecký kraj nabízí mnoho stavebních
příležitostí str. 3
Výstavba Barrandov Hills vstoupila
do druhé etapy str. 3
Fotoreportáž z Párty Metrostavu
v klubu Abaton str. 4
Ptáme se: Leoše Černého,
stavbyvedoucího z divize 5 str. 2
Výzkumná činnost ve společnosti
Metrostav str. 2
Budova ÚEB Akademie věd ČR, aneb
„držíme slovo“ str. 3
xxxx
více ve fotoreportáži na str. 4
9. června 2011 / 10 / XXIII
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁL
V pmyslom stylu
Auta se vrátila
Divize 2, která řídí výstavbu
tunelů Blanka, splnila další
důležitý mezník ve svém
harmonogramu. Od 1. června
je pro auta opět obousměrně
průjezdná třída Milady
Horákové mezi Špejcharem
a Prašm mostem v Praze na Letné. Ulice, uzavřená kvůli
stavbě déle než dva roky, je v obou srech dvouproudá
a pokrytá speciálním asfaltem, který tlumí hluk.
Stavba roku v Plzni
Nový kogenerační blok
na biomasu v Plzeňské
teplárensspolečnosti se
stal Stavbou Plzského
kraje roku 2010 v kategorii
dopravních a inženýrských
děl. Jeho stavební část
budoval tým Ing. Pavla Brázdila z divize 1. I když se jednalo
o průmyslový komplex, projekt věnoval velkou pozornost
jeho architektonickému řešení a příjemné barevnosti.
Ocenění ve Zlíně
Ve Zlínském kraji se mezi
19 přihšemi stavbami
v kategorii občans
vybavenosti stalo Stavbou
roku 2010 Kongreso
centrum Zlín. Podle návrhu
architektky Evy Jiřné jej
ve sdružení stavěl tým Ing. Marka Šacha z divize 3.
Slavnost v Berouně
I když malá vodní elektrárna
v Berouně, kterou ve
sdružení vystavěla divize 6,
byla připravena ke sptění
už koncem minulého roku,
oficiálho otevření se
dočkala až 26. května. S ní
byl uveden do provozu i zrekonstruovaný sklopný jez
a rybí přechod. Slavnosti, zakoené ohňostrojem, se
za Metrostav zúčastnil i vedoucí projektu Ing. Luboš Još.
Garden party
Metrostav Development
pořádá v sobotu 18. června
od 10 do 17 hodin
den otevřených dveří
v rezidem parku
Na Vackově. V části
alfarezidence představí
vzorový byt, obytný dvůr se zahradní úpravou a zařízenou
společenskou místnost. Přijďte se povat, kde se bude
pohodlně bydlet! Podrobnosti najdete internetoch
stránkách projektu www.alfarezidence.cz.
Nejmodernější technika
na stavbě metra!
Razištít TBMEPB pojmenovaný Adéla,
hotový tunel a přístupovou štolu Kateřina
si můžete prohlédnout
na Dni otevřených dveří
v sobotu 18. června 2011 od 9 do 16 hodin
na staveništi v Praze na Vypichu.
Doporučujeme sportovní obuv.
WTC 2011 – Finsko
Stový tunelářský kongres ITA-AITES se letos usku-
tečnil od 21. do 26. května v Helsinkách, kde se divi-
ze 5 podílí na stavbě nové trasy metra. I proto se na se-
ver vypravila početná skupina našich zástupců, aby se
nejen zúčastnila nejdůležitějšího setkání tunelářů, ale
aby se i sešla se svými obchodními partnery a kolegy.
Naše delegáty, převážně z divize 5, vedl výrobně-tech-
nický ředitel Ing. Ivan Hrdina, který je i viceprezidentem
ITA-AITES a předsedou České tunelářské asociace. Záze-
našli u výstavního stánku Metrostavu, kde podporu
zajišťovali technici z mu Ing. Václava Pavlovského,
jenž naši stavbu ve Finsku řídí. Den před kongresem mu
Ing. Hrdina pomohl uložit sku sv. Barbory k přístupo-
vému tunelu Lauttasaari (foto vpravo).
Kromě účasti na WTC 2011 a na 37. valném shro-
ždění ITA-AITES posloužila návštěva Helsinek řediteli
divize 5 Ing. Václavu Soukupovi a jeho městkům také
k obchodním jednáním. Setkali se s investorem i dodava-
teli, s nimiž budují přístupové a traťové tunely Länsimetra,
a proběhla zde i rada sdružení na jejich realizaci.
Na programu WTC 2011 se objevily i příspěvky týkající
se Metrostavu. Účastníky seznámily např. s přípravou
a výstavbou metra V.A. O logistice ražeb TBM promluvil
i příprař Ing. Jan Prajer z divize 5. Jefinský tým i-
pravil pro české delegáty exkurzi na stavbu přístupových
tunelů, která se setkala s velmi íznivým ohlasem.
red–, foto archiv divize 5
1 2
Metrostav Metrostav 10/2011, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 10/2011, Strana 1
Metrostav Metrostav 10/2011, Strana 2
Metrostav Metrostav 10/2011, Strana 3
Metrostav Metrostav 10/2011, Strana 4
Metrostav Metrostav 10/2011, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 10/2011, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 10/2011, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 10/2011, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (215 ms)

Rendering Strana 2 (103939): (0/1) (210 ms)

Rendering Strana 1 (103937): (0/1) (240 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3088/vth120559-1.jpg

 i3088/bg103937.svg

 i3088/vth120561-1.jpg

 i3088/vth120562-1.jpg

 i3088/vth120564-1.jpg