Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 10/2016, Strana 1
Čas nastavbu tunelu Poľana se blíží kekonci
Vpátek 13. ktna jsme se zpním pouhých 15dnů
oproti harmonogramu úsšně dokoili definitiv
ostění slovenského tunelu Pana. Skluz díla, zaviněný
rbami vhorších horninových podmínkách, než oče-
val projekt, jsme stáhli oc al nasazením dru-
hého bednicího vozu doobou nouzových zálivů. Dnes
už věříme, že deneme i zbytek a hotový tunel pře-
me vesmluvm ternu letos vříjnu,“ říká vedou
projektu zaMetrostav Ing.Jiří Břichňáč zdivize5.
Téměř 900 m dlouhý tunel Poľana nadálnici D3 vúse-
ku SvrčinovecSkalité buduje odčervence 2014 sdrení
Metrostavu aDoprastavu prozatím vpolovičním profilu
– obousměrný provoz povede pravou tunelovou troubou
splochou výrubu cca 105 m². Vmístě levé trouby vzni
úniková štola sprofilem asi 17m² ase třemi propojkami.
Definitivní ostění mají hotová obě podzemní díla.
Ve štole jej tvoří síkaný beton s polypropylenovými
makrovlákny. Tuneláři ho dokončili 17. dubna směrem
odvýchodního portálu na západ. Potřech týdnech zajistili
ipropojky, když jejich přechod ktubusu nastříkali izolací.
Vtunelu s fóliovou hydroizolací vytvořila definitivní
osní 300 mm silná vrstva betonu ukládaná dobednicího
vozu vesměru odzápadho portálu na východ. Vesměně
Metrostavu naněm pracovalo 15 zaměstnanců divize 5 –
osm nabednicím voze, tři ubetonárny, dva vúdržřs
hale adva elektrikáři. „Nastavbě jsme atypicky nasadili
další bednicí vůz pro profil nouzového zálivu. Kdybychom
použili jen jeden pro typický profil, jak jsme původ
plánovali, stavba by nabrala skluz další měsíc, ato jsme
si nemohli dovolit,“ vzpomíná Ing.Břichňáč. „Manipulace
sdruhým vozem ale byla velice složitá. Nejen při přejezdu
výrazně věí formy mezi nouzovými zálivy, kdy tunelem
nešlo projet (foto č.1), ale ii betonáži bloků přiléha-
cích kčelním stěnám zálivu. Podvozek vozu jsme totiž
museli přesunovat nevisle najeho obálce,“ dodává.
K výborným povrchům definitivho osní, jehož
vzhled stavební dozor velmi oceňuje, přispěla mobilní be-
tonárna uportálu, která zajistila vynikající kvalitu betono-
vých směsí. „Pro velké projekty je taková výrobna velkým
ínosem. Zajistí absolutní kontrolu nad zpracovatelnos
betonových směsí aumožní pružně reagovat napožadav-
ky přímo nastavbě. Betonárna, co sloužila nám, už dnes
stojí utunelu Oiarsko nadálnici D1, kde ji bude využívat
Doprastav,“ doplňuje Ing.Břichňáč.
Dnes už bednicí vůz zPoľany čeká nanasazení utu-
nelu Žilina nadálnici D1, kde zaMetrostav pracuje tým
divize 5 vedený Ing.Andrejem Korbou. NaPoľaně stavbaři
demontují bednicí vůz pro nouzový záliv, veštole betonují
vozovku ahloubenou část uvýchodního portálu, kde jsou
už konstrukce tunelu hotové (foto č. 2). Práci brzy završí
úpravy portálů včetně gabionových opěrných stěn.
red–, foto archiv stavby
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Viktorka dorazila do Plz
Potichu abez prachu
Další stavbu Metrostavu pro zdravotnický sektor za-
hájil koncem května tým Ing.Milana Hromádky zdivi-
ze6 vČeských Budějovicích. V phu následujících
deseti měsíců zmodernizuje pavilon Zvhorním areálu
místní nemocnice.
Vzhledem k tomu, že se stavba nac uprostřed
nemocničho komplexu, bude velmi složité zajistit její
sobování avůbec celou logistiku. Vsousední budově
je navíc lůžkové odlení, proto budeme muset co nejc
omezit hlučné a prné práce, kterých během stavby
bude samozřejmě mnoho. Věřím, že si s tím poradíme
stejně dobře jako kolegové z Metrostavu při podobných
zakázkách před námi,“ říká Ing.Hromádka.
Pavilon Zprošel asi před dvaceti lety pouze částečnou
rekonstrukcí asoučasným poebám urologického agy-
nekologického oddělení přestal vyhovovat. Čeká ho proto
komplexní přestavba avybavení novými instalacemi así-
mi. Zvenku jej doplní nadzemní spojovací chodba doí
sousedních pavilonů ačti výtahy.
Nejí stavbu roku v Nemocnici České Bujovice
zahájil 30. května slavnostním poklepem předseda jejího
edstavenstva MUDr. Břetislav Shon, první nást-
kyně hejtmana Jiheského kraje Mgr. Ivana Stráská
aIng.František Bostl, vedoucí oddělení stavebních inves-
tic nemocnice (foto zleva). Za Metrostav se akce zúčastnil
ioblastní ředitel pro Jihočeský kraj Ing.MartinStašek.
red–, foto Václav Pancer
14. června 2016 / 10 / XXVIII
Noční koncert na dálnici D1 str. 2
Ptáme se: Ing. Martina Řediny, MBA,
vedoucího provozu divize 4 str. 2
Divize 4 má druhou sestavu finišerů
pro pokládku CB krytu str. 3
Soukolí na Palmovce str. 3
Fotoreportáž: Podzemní stavby Praha
pro 555 odborníků z 37 států str. 4
Archeologický průzkum odhalil
pozůstatky historie str. 4
Gratulace kolegům doŠvýcarska
Prvního června byl uveden doprovozu nejdeí tunel
nasvětě – 57 km dlouhý Gotthardský úpatní tunel,který
výrazně zrychlí cestu vlakem mezi Curychem aMilánem.
Jeho otevření byla věnována zasloužená pozornost
aMetrostav se přidává kegratulacím kolegům.
Fasáda roku
V16. rku soutěže,vníž
odborná porota ilaic
veřejnost hodnotily
stavební díla zhlediska
fasády, vyhrál kategorii
Novostavba nebytového
objektu pavilonN interch
oborů Slezské nemocnice vOpavě, jehož stavbu řídil tým
Ing.Michala Rádka ze Severomoravského regionu divize 1.
Setkání ocelářů
V Karlově Studánce se
závěrem května uskutečnila
dvoudenní 18.odborná
konference věnovaná
problematice ocelových
konstrukcí. Metrostav byl
opět jedním z jejích hlavních
partnerů a Ing. Libor Švec z provozu ocelových konstrukcí
divize 3 obohatil program jednání o prezentaci týkající se
stavby železnho mostu přes Vltavu uBoršova (foto),
jehož konstrukci vloni vyrobila divize 3 a vysunula divize 4.
Stavba metra vŘímě se komplikuje
Při vykopávkách natrase metra C vcentru Říma odhalili
Italové postatky antické metropole. Vhloubce pouch
deti metrů našli budovu pro římské legioře zpátku
2. století našeho letoptu. Stavba stanice blízko Kolosea
se tak výrazně zkomplikovala. Podle serveru Corriere della
Sera hrozí, že linka metra C nebude nikdy dokoena.
Osádka konvertibilního zeminového štítu Viktorie vedená týmem Ing. Štefana Ivora z divize 5 prorazila 7. června vpoledne do doubraveckého portálu. Tunelovací stroj tak dokončil
rbu více než 4km jižho tubusu tunelu Ejpovice, který je soástí modernizace železnní trati v úseku PlzRokycany. Více informací najdete víšch novinách.
Dozimy bude hotovo
Pracovci firmy BMO Tunnelsikring dokončili vkvětnu
podle harmonogramu práci vtunelu Veitastrond, ikdyž
museli namontovat opolovinu izolací víc, než předpo-
kládala smlouva. Stavba se tak rychle chýlí kzávěru.
Nafotografii Ing.Pavla Bürgela zdivize 5, který prv
projekt Metrostavu v Norsku řídí, jsou patrné všechny
etapy izolatérských prací – rastr kotev, nanich upevněné
45 mm silné polyetylenové pěnové matrace proti vodě
amrazu, výztužné sítě iprotipožární ochrana síkaným
betonem, jejíž horní vrstvu tvoří osm centimetrů speciál-
ního betonu spolypropylenovými vlákny.
Paralelně smonží izolací prohaly vtunelu práce
v technických objektech a pokdka kabelovodů. V po-
lovině ktna se rozeběhly i betože portálových čás-
, v červenci přijdou na řadu finální asfalty. Stavební
část protilavinových opatření Fv. 337 Veitastrondsvegen,
Skredsikring Bjørnebakkane og Lindeskreda, na nichž
divize 5 pracuje vesdružení smístní spolností Havnen
Anlegg, skončí vpolovině září acelý úsek včetně tunelu
by měl jít doprovozu koncem letošního listopadu.
1 2
Metrostav_10_2016.indd 1 10.06.16 14:45
Metrostav Metrostav 10/2016, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 10/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 10/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 10/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 10/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav 10/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 10/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 10/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 10/2016, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (809 ms)

Rendering Strana 2 (102612): (0/1) (809 ms)

Rendering Strana 1 (102610): (0/1) (841 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2960/vth118946-1.jpg (3x)

 i2960/bg102610.svg

 i2960/vth118948-1.jpg (3x)

 i2960/vth118951-1.jpg

 i2960/vth118954-1.jpg