Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 10/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 10/2016, Strana 2
Moderní závod postavený bez použití silikonu
Společnost WITTE, založená před 117 lety Ewaldem
Wittem vněmeckém Velbertu, otevřela letos vOstro-
vě integrovaný závod navýrobu zamykacích systémů
kapot idví aut abezpečnostních sysmů sedadel.
Obálku pro nejmoderí montážní halu se vstřikov-
nou alakovnou včetně zázemí pro 150 administrativ-
ních pracovků a420 zaměstnanců technického úseku
postavilo za necelý rok sdružení Metrostavu a firmy
BAU-STAV. Společný projektový tým vedl Ing. Pavel
bel zkarlovarského oblastního zastoupení divize 9.
Kvůli lakovací lince, která nesmí přit dostyku se si-
likonem, vydal investor zákaz jeho poití vjakékoliv části
objektu. Silikonové tmely jsou přitom běžnými těsnicími
alepicími stavebními materiály. VOstrově se ale bez nich
museli všichni obet, ato vcelém závodě sobestavěm
prostorem přes 264000m³,“ říká Ing.Löbel. Kúplnému
dokončení díla dnes stavbům chybí upravit jen jeden
úsek arlu, kde dosud sídlí dodavatel lakovací linky.
Základem výrobny je hala sobdélníkovým půdorysem
asi 181 x 113 m. Je ziny jednopodlní, někde má
vestavěné technické či kancelářské patro a její severo-
západní roh vyplňuje třípodlažní administrativní budova
scentrálními šatnami pro technické zaměstnance. Na pra-
coviště se dostanou zlávky, která pět metrů nad podlahou
zevnitř lemuje severní snu haly. Výrobna obsahuje nejen
sklady (foto č. 1), monžní prostory či vsikovnu plastu,
ale imícrnu barev alakovnu dílů pro automobily, kterou
si skupina WITTE zřídila poprvé. Zvenku kobjektu přiléha-
jí zásobníky, napájecí trafostanice, zařízení pro dopalování
vzduchu odváděného technologickou vzduchotechnikou
zlakovny arůzné přísky (foto č. 2).
Celý komplex je hlubině založený navrtaných pilotách
ajeho kostra je převážně složená zvyzdívaných železobe-
tonových prefabrikátů. Fasády tví lehké sendvové pa-
nely, jednopšťová plochá secha má pvětak vysokou
atiku, aby nebyly vidět výškové rozdíly aspády sech.
„Investor svůj nejmodernější závod slavnostně otevřel
vpátek 13. ktna. Všichni řci zmatské spolnosti
WITTE Automotive stavbu chválili aobdivovali rychlost,
sjakou se ji podilo provést. Musím ktomu zanáš pro-
jektový tým poznamenat, že tlak natermíny byl při této
zakázce enormní avyhovět všem dílčím termínům inves-
tora bylo zcelého díla nejžší. Zato, že jsme vše zvládli
kvalitně avčas, chci poděkovat všem kolegům zmu,
ato nejen těm zdivize 9,“ uzavírá Ing.bel.
Pro společnost WITTE už dnes vNejdku pracuje přes
dva tisíce lidí. VOstrově zaměstná 500 dalších avyrobí
až 11,5 milionu kusů klikových sad doautomobilů ročně.
Ewald Witte, který se vroce 1899 specializoval navýrobu
zámků pro kufry, může být nasvé potomky pný. Divi-
ze9 jim děkuje zapříhodnou průmyslovou referenci.
red–, foto archiv stavby
Noční koncert naD1
Tým divize 4 vedený Ing.Zdeňkem Ludvíkem předvedl
vnoci ze soboty 21. naneděli 22. ktna daí efekt
edstavení. Při sérii úplných uzavírek dálnice D1 ko-
ordinoval synchronní montáž nosníků dvou nadjezdů.
vodní nadjezdy vkm 49, které bránily rozšířenídál-
nice, se poroučely k zemi zhruba před dvěma měsíci
avideo zjejich demolice vzbudilo velký ohlas. Odté doby
vyrostly novým dálničním přemostěním D1-051 aD1-052
spodní stavby (foto č. 1) ananě (foto č.2) bylo nutné co
nejrychleji usadit 16kusů čticetitunových a26 met
dlouhých prefabrikátů (foto č. 3). Stalo se tak u obou
mostů souběžně běhemdeseti asi 20minutových uzavírek
– pěti vesměru naBrno apěti na Prahu.
První nadjezd měla nastarost firma SWIETELSKY sta-
vební, která tento úsek dálnice modernizuje vesdruže
sMetrostavem. Druhý, D1-052, budují vlastními silami
pracovníci provozu mostních technologií divize 4 ařídili
ipřesné usazení jeho nosníků (foto č. 4).
red–, foto archiv stavby
Ing.Martina Řediny, MBA,
vedoucího provozu divize 4
Martin Ředina se chl stát stavbařem, jako byl jeho
otec, aprote jej lákaly velké technické projekty, stu-
doval nastavební fakultě ČVUT obor konstrukce ado-
pravní stavby. Zaujala ho přednáška Ing. Neuwirtha
zMetrostavu onově založené divizi 4 avroce 2004 kní
nastoupil ještě jako student. Zůstal jí věrný adnes už
sedmým rokem řídí její provoz mostních technologií.
Kde jste vMetrostavu zínal apracoval?
Nastoupil jsem jako asistent stavbyvedoucího naestaká-
du silnice I/7 Chomutov–Křímov. Natuhle stavbu nejraději
vzpomínám. Nejenže byla moje první, ale Metrostav při ní
poprvé nasadil přesuvnou skruž RoRo amohl jsem se tak
stouto moderní technologií seznámit odzačátku. Potom
jsem se ise skruží přesunul nastavbu mostu proR6 Ti-
sová – Kamenný Dr. Coby vedoucí střediska jsem poté
budoval most naPražském okruhu na stavbě512 ata
sobil na R35 SedliceOpatovice, kde jsme při druhé
etapě díla pro estakádu naMÚK Opatovice použili vlast
přesuvnou skruž sestavenou zinventárního materiálu. To
jsem už byl delší dobu vedoucí provozu.
Řídil jste istavbu železnho mostu přes Labe natra-
ti DěčínJedlová, který nedávno získal titul Mostní dílo
roku 2014. Jak navás toto ocenění působí?
Tituly nepřeceňuji, ale poší. Jsou pro celý kolektiv od-
nou zadobře odvedenou práci. Stavba vDěčíně byla
jedna ztechnicky nejnáročnějších, jakou jsem zažil. Vex-
trémně krátkém termínu výluky jsme museli vroce2013
zdemolovat starý ocelový most a na jeho místo dostat
pomocí příčných ipodélných zásunů tři nová mostní po-
le – vomezeném prostoru, při zachoní lodní dopravy
anavzdory povodni, kli které jsme museli během pár
dní přestěhovat dobezpečí celé zízení staveniště.
Jak vypadá dnes váš provoz akde pracuje?
Vetřech střediscích máme 32 technicko-hospodářských
pracovníků a es 80 tesařů, betonářů a montérů. Dvě
střediska, sídlící vPraze avOlomouci, prodějí monoli-
tické aspřažené mostní konstrukce vesvých regionech.
Třetí zajťuje podpěrné konstrukce, provizorní mosty,
manipulaci sžkými či nadrozměrnými břemeny, zásu-
ny mostů ademolice. Toto sedisko pracuje hodně pro
externí zákazky, právě teď třeba působí naSlovensku
na stavbě dálničho mostu na D1 v úseku Ivachnová
Hubová, kde je nasazena ne přesuvná skruž ŽM16.
Lidé zprovozu dál budují ičti mosty naD11 atři naD1
mezi Přemi aSouticemi. Tam jsme vsubdodávce stavěli
spodní stavbu nadjezdu akoordinovali osazení betono-
vých nosků, což si nedávno vyžádalo uzavírku dálnní-
ho provozu. Nadálnici D3 vúseku BorekÚsilné budujeme
jako externí zakázku most přes Kyselou vodu. Na D3
pracujeme inanem úseku mezi Bošilcem aŠevětínem,
vesdružení stavíme železniční most vChebu anavodním
le Hracholusky začínáme menší most pro divizi 6. Z
se, že máme práce dost, ale dlouhodobě se potýkáme
sjejím nedostatkem kvůli celkové situaci nastavebním
trhu azejména voblasti dopravních staveb. Donedávna
jsme skoro celý obrat dělali vinterních subdodávkách, teď
už ale větší část zabírají externí objednatelé. Je to jedi
cesta, jak získat víc zazek. Úspěch mimo firmu navíc
potvrzuje naši konkurenceschopnost.
Trpíte profesní deformací? Který most je váš oblíbený?
Asi jako kdý, komu se vlastní práce líbí, rád pozoruji,
jak ji dělají jiní. Ale vybrat jen jeden most je těžké. Ztěch,
nanichž jsme se podíleli, to je určitě Trojský, který je velmi
zajímavý. Ze zahraničních mě veFrancii upoutal zavěše
viadukt Millau, který má jeden pilíř vysoký skoro 250 me-
trů. To musela být nárná stavba! Líbí se mi budovat vel-
ké mosty, ale musím být kvůli české krajině skromnější.
te personálně stabilizovaný kádr. Co kněmu dodat?
Myslím si, že máme kolektiv velmi schopných lidí, achtěl
bych jim touto cestou poděkovat zapráci, kterou pro náš
provoz odvádějí. Co se týče dělnických profesí, tak vlastní
pracovníci jsou nazakázkách vždy drší než externí, ale
chceme vtakto nastavené cestě pokračovat.
strana 2
PME SE
1
iváděcí železniční tunel vBad Cannstattu
Firma BeMo Tunnelling pracuje odbřezna 2012 vesdru -
žení pro Deutsche Bahn AG naicím železnním
tunelu (foto č. 1) pro rychlovlaky ICE vBad Cannstattu,
který je součástí projektu Stuttgart 21.
Stavební výkony zahrnují asi 5200 m dlouhý jednoko-
lejný a900 m dlouhý dvoukolejný tubus pro rychlovlaky,
1000 m jednokolejných, respektive 700 m dvoukolejných
tratí pro městskou dráhu S-Bahn a2x 250 m dlouhý roz-
dvojovací úsek. Souhrnně se spojovacími štolami, větra-
cími šachtami aúnikovými štolami išachtami obsahuje
celý projekt na9000 m ražených tunelů, které je nutné
zhotovit pomocí Nové rakouské tunelovací metody.
Ražení tunelů vměstských podmínkách apod želez-
ničními stavbami ikolejišti – zde dokonce sminimálním
nadložím jen 1,5 m – je vždy technicky nárné. VBad
Cannstattu se ke slitostem projektu řadí i výstavba
stavebního objektu srozdvojením kolejí v Kriegsbergu,
kde plocha vertikálně členěného výrubu dosahuje skoro
300 m², razicí pce vEhmannstrasse spodzemními pi-
lotovými stěnami apodzemní víceúrovňové křížení tunelů
vEhmannstrasse včetně záchranného příjezdu.
Práce na nejdelším úseku projektu, který zahrnuje
rby čtyř jednokolejných tubusů pro rychlovlaky zvý-
chozího bodu (foto č. 2) vesvislé šachtě dočtyř směrů,
zaly vroce 2014. Poprorážce prvho tubusu koncem
roku2015 následovala veznu 2016 prorážka druhého
dostavební jámy vRosensteinu. Daí ze dvou ještě probí-
hajících ražeb pravděpodobně skončí nakonci roku2016.
Poslední bude poprovedení zvláštních technických opat-
ření voblastech, kde se nachází anhydrit, ukončena prav-
podobně dopoloviny roku 2017.
Vsoučasnosti se chýlí kekonci ražba objektu sroz-
dvojením kolejí vKriegsbergu, odčervence 2016 znou
práce navniní obezdívce tubusu vesměru odstavební
my vRosenbergu. Odpodzimu 2016 budou pokrovat
další ražby akdokončení projektu dojde vroce 2021.
Zdařh!
Frank Marski, Robert Dostál, foto BeMo
2
4
3
1
2
2
1
Metrostav_10_2016.indd 2 10.06.16 14:45
Metrostav Metrostav 10/2016, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 10/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 10/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 10/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 10/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav 10/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 10/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 10/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 10/2016, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (394 ms)

Rendering Strana 3 (102615): (0/1) (388 ms)

Rendering Strana 2 (102612): (0/1) (424 ms)

Rendering Strana 1 (102610): (0/1) (424 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2960/vth118946-1.jpg

 i2960/vth118948-1.jpg

 i2960/bg102612.svg

 i2960/vth118951-1.jpg

 i2960/vth118954-1.jpg