Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 1
Tým divize 2 překročil další milk při budová tunelo-
vého komplexu Blanka v úseku hloubených tunelů stav-
by 0079 Špejchar – Pelc-Tyrolka. Zatímco na chodní
straně se staveb jáma ještě prohlubuje, v západní
části srem ke Špejcharu v už vyrostl prvdila-
tační celek nosné rámové konstrukce tunelu přes střed
křižovatky U Vorlíků. Nad ním teď stavbaři přeloží
inženýrské sítě, aby ulici Milady Horákové uvolnili pro
pokračování výstavby Městského okruhu.
„Investor nám Letenskou pláň edal přesně ed
rokem a od doby se m po přeložkách sítí podařilo-
vyhloubit měř celou stavební jámu,“ popisuje vedoucí
projektu Ing. Zbyšek Vozarik. „Nejprve jsme odstranili
nažky, které v padesátých letech 20. stole pláň za-
rovnaly. Pod nimi a pod vrstvou kvarterních sedimentů,
evážně prachových hlín a spraší, jsme v souladu s ge-
ologickým průzkumem odhalili tvrdé letenské břidlice.
Tunely na Letbudou svažité. U Špejcharu, kde po-
vedou nejbže povrchu, už v lednu betonáři zahájili stavbu
prvního dilatačního úseku tunelového mu a v součas-
nosti pracovníci Doprastavu dokončují předpínání jeho
stropní konstrukce. Pro druhý dilatační celek jsou
připravené nosné stěny a prostorové lešení pro bednění
stropu (foto). O kus dál směrem k centru probíhá hlubinné
založení konstrukcí tunelových tubusů. U pilotové portá-
lové stěny ješstroje těží mu, aby se její dno dostalo
na nejnižší pátou kotevní úroveň do hloubky více než 25 m
pod terén (titulní foto). Zde v budoucnosti vyroste složitý
podzemní objekt tvořený čtyřmi patry garáží, tunelovými
troubami a prostorami technologického centra.
„Od poloviny května nejezdí přes Letnou tramvaje.
Tuto výluku nutně potřebujeme, abychom uvolnili prostor
v jižní části třídy M. Horákové srem na Špejchar a inže-
nýrské sítě přeložili do severní části vozovky a chodníku,“
vysvětluje Ing. Vozarik. „Kromě obvyklých eložek tu
likvidujeme i nefunkční kanál parovodu na Pražský hrad,
který metrové betonové stěny. Sítě předěláváme
i v oblasti valého atletického stadionu Sparty. Na jeho
místě jsme už odstranili všechny pozemní objekty včetně
tribun a po eložkách tu začneme hloubit a zajišťovat
jámu pro větve mimoúrovňové křižovatky U Vorlíků.
Za MÚK směrem ke Špejcharu se způsob výstavby
tunelů změní. Na první hotový dilatační celek rámové
konstrukce tu navážou tunely provádě čelním odtě-
žováním horniny z prostoru mezi milánskými stěnami
a nosnou konstrukcí stropu. Toto řešení nejméně naruší
povrchovou dopravu a blízkou zástavbu.
Zachovat co nejlepší dopravní prostupnost Letje
totiž nejdůležitější. Se začátkem prázdnin se proto na pláň
vrátí tramvaje. Kousek za Letenským náměstím dojedou
do provizorní konečné stanice vytvořené pomocí kolejo-
vého přejezdu. es Letnou cestující přejedou autobusy
a od stanice Hradčanská budou moci v jízdě tramvajemi
pokračovat do Dejvic, Střešovic i na Klárov.
„Další částí projektu, na které teď pracujeme, je
statické zajištěnadzemní zástavby, říká Ing. Vozarik.
„Do konce ktna jsme ed rbou zajistili budovu -
valé Šlechtovy restaurace ve Stromovce a teď provádíme
stavebně-technické průzkumy objektů, pod kterými po-
vedou ražené tunely, abychom zjistili jejich skutečstav.
Snažíme se, abychom život města ovlivnili co nejméně.
Ptáme se: Ing. Václava Švarce,
ředitele divize 7 str. 2
První ropa plní zásobník H11
v Nelahozevsi str. 2
Plzeňská Americká třída dostává
nový povrch str. 3
Úsporná budova s inteligentní
elektroinstalací str. 3
Letecký den v kolébce
českého létání
ce ve fotoreportáži na str. 4
11. června 2008 / 11 / XX
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
První rám tunelů na Letné
Změny ve vedení společnosti Subterra
Od 1. června má společnost Subterra nového generálního
ředitele. Stal se jím dosavadní výrobně-technický
ředitel Ing. Ondřej Fuchs, který byl zvolen i za nového
stopředsedu představenstva. V obou funkcích vysídal
Ing. Petra Kuchára, který nadále zůsvá členem
edstavenstva společnosti. Výrobně-technickým
ředitelem se od stejného data stal Ing. Jaroslav Čižinský.
Významné ocenění Doprastavu
Generální ředitel Doprastavu Ing. Dušan Mz se stal
slovenskou Osobnos architektury a stavebnictví roku
2008 v prestižní akci ASB GALA. Výroční ceny odborného
čku ASB a ekonomického týdeku Trend pro
nejlepší stavební firmu, developera a osobnost roku
se letos předávaly již podruhé, tentokt 14. ktna
ve Slovenském národním muzeu v Bratislavě. Ing. Mráze
mezi pěti nominovanými vybrala odborná porota složená
ze 129 osobností z oblasti stavebnictví, architektury, stní
a komunální správy a ze zástupců odborných sdrení.
Řízení projektové dokumentace
Ve druhé polovině ktna se ve dvou termínech v hotelu
Olympik sešli zejména přípraváři předvýrobní a výrobní
ípravy ze všech divizí Metrostavu, aby se na tematickém
dnu blíže seznámili s řízením projektové dokumentace.
Jednodenní odborný seminář celkem absolvovalo na tři
sta účastníků. Pomohl jim zlepšit orientaci v zákonných
požadavcích na projektovou dokumentaci. Umnil jim
získat další poznatky přispívající ke kvalifikovanému
vyhodnocování a kontrole projektové dokumentace tak,
aby se omezil její negativní dopad na projekty. Program,
který připravil úsek výrob-technického ředitele a útvar
kvalifikačního rozvoje Metrostavu, vyvolal příznivé ohlasy.
Další profesní rozvoj přípravářů proto bude od podzimu
pokrovat workshopy a další odbornou přípravou.
Stavba pod oblaky
Od letošního srpna zne pražský tihzdičkový ho-
tel Hilton nabízet služby v novém baru Cloud 9. Oblačné
jméno ejmě získal podle polohy na střeše, 45 met
nad zemí. Devítku zas možná inspirovala naše divize 9,
která sešní nástavbu pro bar buduje.
„Do konce června musíme mít hotovou celou stavbu
i se zabudovaným vestavěnýmbytkem, abychom podle
harmonogramu mohli 31. července edat investorovi
hotové dílo etně vydaného kolaudačního souhlasu,
řívedoucí projektu Ing. Pavel Trojan. V současnosti
proto urychleně kompletujeme vzduchotechniku (foto)
a provádíme zkoušky technologických zařízení. Na chod-
bách pokládáme mramorovou dlažbu. Protože pracujeme
ímo nad pokoji nejženějších návšvníků, musíme
stavbu podle poky hotelu často přerušovat, abychom
VIP hosty nerušili hlukem. Když jsme pauzy sečetli, zjistili
jsme, že už celkem trvaly 16 dnů. A to je při devítiměsíč
lhůtě výstavby hodně dlouhá doba.
Až tato rozsahem malá, podmínkami však velmi -
ročná stavba skončí, bar okouzlí návšvníky nejen vý-
hledem na Vltavu a Pražský hrad, ale i svými náladovými
proměnami. Postará se o zejména složitý, počítačem
řízený sysm osvětlení, který bude ut znit nejen in-
tenzitu, ale i barvu světla. Výkonné audio-vizuální vybave-
ní nabídne příležitost pro uspořádá různých hudebních
produkcí a multimediálních prezentací.
Zlatý panel pro divizi 6
Ředitel divize 6 Ing. Jan Cuc (foto vlevo) převzal v úte-
rý 3. června Zlatý panel 2007 za druhé místo v soutěži
o nejzajímavější realizaci obvodového pláště z panelů
firmy Kingspan. Cenu získala divize 6 za projekt Stabi-
lizace chuti v areálu Plzeňského Prazdroje.
Novostavbu haly stáčírny lahví, objekty filtrace ae-
tlačných tanků a potrubní most jsme postavili za pouhých
8 měsíců, z toho i trvalo opláštění s celkovou plochou
asi 5700 m²,řítechnický náměstek ředitele divize 6
Ing. Petr Havelka a pokračuje: „Jako jedni z prvních jsme
v Plzni použili 150 mm silné inovované sendvičové panely
KS 1000 FH se skrytým šroubem v zámku a oboustrannou
profilací. Podle návrhu architekta Paula Philipse z ateliéru
Aukett Fitzroy Robinson jsme je kladli jak horizontálně, tak
vertikálně a zvenku byly šedé a zevnitř bílé.
Na porotu kromě jiného zapůsobil i elegantní vzhled
průmyslové budovy, jejíž šedá fasáda kontrastovala se
sytě zelenými makrolonovými boky potrubního mostu.
Z tohoto ocenění mám zvlášť velkou radost,“ usmál
se Ing. Cuc.Je to první oceně, které mohu v nové pozici
ředitele převzít, a povzbuzuje mě do další práce.“
Metrostav_11_08.indd 1 6/11/08 10:03:01 AM
Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 3
Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 4
Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (222 ms)

Rendering Strana 2 (104274): (0/1) (216 ms)

Rendering Strana 1 (104273): (0/1) (246 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3155/vth120944-1.jpg

 i3155/bg104273.svg

 i3155/vth120945-1.jpg

 i3155/vth120946-1.jpg

 i3155/vth120947-1.jpg