Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 3
Na mís bývalé sladovny v prské Podbabě vzniká
pod taktovkou developerské skupiny CRESTYL real es-
tate nový bytový soubor nazvaný jednoduše Podbaba.
První část jeho třetí etapy výstavby právě dokončil tým
Ing. Petra Krutila z divize 1 a od ktna začal pracovat
na čtvrté. Obě v závěru spojí typický moderní italský
styl s elegantními tvary a vzdušnými interiéry.
etí etapu stavby se 132 byty definitivně opustíme
v polovině června, vysvětluje Ing. Krutil. Skládala se
ze šesti čtyř- sedmipodlažních domů (foto č. 1), které
jsou propojené souvislými podzemními garážemi, a ze
dvou samostatných bytových objek. Jeden z nich má
eliptický půdorys a tvoří nejcharakterističtější domi-
nantu nového sídliště (foto č. 2). Kolaudace proběhla
v lce února a my tme odstraněné všechny vady
a nedodělky a hotové i terénní a sadové úpravy. Stavbu
významně pozdržel archeologický průzkum, staveniště
se totiž nachází blízko Vltavy v místě, kde bylo prvotní
osídlení Prahy. Kromě koster zřat a dospělých lidí patřil
k nejcennějším nálezům archeologů hrob novorozeněte.
Čtvr etapa stavby vybuduje dalších sedm domů
s asi 120 byty a odpovídajícím počtem garážových stá
v suterénech. Některá z nich budou pro velké výškové
rozdíly terénu ístupná pomocí parkovacího výtahu.
Na tomto staveništi jsou zatím hotové jen zemní práce,
piloty, podkladové betony a připravují se izolace.
Všechny domy mavyzdívaný monolitický železobe-
tonový skelet a obloukoviklenusechy kryed-
zvětralým titanzinkovým plechem. Mezi jejich charakte-
ristické architektonické prvky patří šambrány kolem oken,
bosáže na fasádách a v průčelí kruhové ocelové sloupy
obložené cihelnými lícovými tvarovkami, které měly areál
opticky přizpůsobit historickým budovám sladovny. Ty se
nacházely mezi hotovými a rozestavěnými domy a ly
t přestavěny na multifunkční centrum. Jejich stavebně
technický stav však neodpovídal projektu a byl natolik
špatný, že musely být zbourány. Na jejich místě zatím tým
Ing. Krutila dokončuje betonáž stropu spojeného suterénu
pro čtyři nové domy, aby okolní stavby mohly být zkolau-
dovány a dobře navazovaly na terén.
i vjezdu do Prahy po magistrále už pár týdnů poutají
pozornost motoristitanzinkem pokrydvoupatro
nástavby nobudovy České pojišťovny na Pankráci
(foto č. 1), které z nadhledu připomínají čti vzducho-
lodi (foto č. 2). Představují architektonickou korunu
moderní administrativní budovy nabité technologiemi,
jejíž provoz bude řídit inteligentní elektroinstalace.
„Maximální garantovaný příkon pro celý objekt je
2,5 MW, což je zhruba polovina toho, co by žně potře-
boval,“ říká Ing. Miroslav Zobaník z divize 3, jehož tým
náročnou stavbu řídí. Veškerý chod budovy proto bude
ovládat inteligentní KNX systém, který podle monitoringu
okamžitého stavu zreguluje osvětlení, vytápění i chlazení
tak, aby energetická náročnost byla co nejnižší.
S výjimkoukolika oken, kte jsou zapojena do sys-
tému protipární ochrany, každé další otevíra okno
magnetickontakt propojený s řídicí jednotkou. Ta roz-
poz, zda je zavřené, či otevřené, zda dochází k tepel
ztrátě, či zisku a podle toho zreguluje tope a chlazení.
Systém bude podle intenzity venkovního světla řídit vnitř-
osvětlení i polohy venkovních žaluzií. Každá z nich
samostatný motor, umožňující 256 poloh nastavení.
Energeticky náročné chlazení objektu zajis dvě pod-
zemní hybridní chladicí že, umístěné mimo budovu.
Ve 3. PP je navíc ledobanka akumulační nádrž chladu,
která se nachlazuje v období nejnižšího odběru elektrické
energie a využívá se pro vyrovnání tepelných výkyvů.
Protipožární opatření jsou v budově nadstandardní.
Elektronická požární signalizace je propojena s 12 dalšími
systémy, mezi které paí např. evakuační rozhlas, auto-
matic uvolnění magnetických kontak dveří na úni-
kových cestách a odblokování požárních uzávěr, které
se gravitačně uzavřou a budovu rozdělí na samostatné
požární úseky. Všude v objektu jsou sprinklery a v přízemí
a 1. PP je systém samočinného odvětrání tepla a kouře.
Centrálserverovna, zálohova UPS se 100% re-
zervou pro budoucí rozšíření, tvoří samostatný, plynem
hašený požární úsek, kteochrání data i v ípapo-
žáru. K bezpečnosti ispívá i EZS a kamerový systém.
Součástí inteligentního řízení je samozřejmě i náhradní
zdroj – dieselagregát pro čtyřhodinový plynulý provoz.
V budově je 14 výtahů a nákladní plošina. Dva průcho-
zí výtahy zajišťují jediný vstup do objektu ze suterénních
garáží a všechny příchozí soustředí do prostoru recepcí,
odkud je monitorovaný a řízený vstup do budovy.
V krajních sekcích jsou tři výtahy, z nich jeden je vždy
evakuační. Zbyšestice je uprostřed objektu a ovládá
ji lové řízení. Každý, kdo chce tah použít, stiskne
na tablu patro, kam chce jet. Podle požadav v časo-
vém období systém vyhodnotí nejúspornější a nejrych-
lejší využití výtahů a zobrazí, kterou kabinou kdo pojede.
echny jsou pro osm osob, jedna však světlou výšku
3,5 m a bude sloužit jako nákladní výtah pro epravu
dílů mobilních íček. Patra jsou totiž řešena flexibilně
a mohou t podle potřeby litelná demontovatelnými
íčkami na kanceláře s šířkou po 2,7 metru.
„Stavba probíve velmi napjatých termínech, které
se nám dí dodržovat,“ říká Ing. Zobak. „Konalo se zde
stní šetření a v nejbližších dnech čekáme vyní kolau-
dačního rozhodnutí. Zahájili jsme přejímky a 30. června
bychom li celý objekt edat investorovi. Po dohodě
zde neproběhne standardní zkušební provoz. Předpoklá-
dáme však, že už po 15. srpnu bude nová inteligent bu-
dova fungovat podle všech projektovaných parametrů.
strana 3
ZPRAVODAJSTVÍ Z DIVIZÍ
Jedna etapa stavby končí, druhá začí
1
Úsporná budova s inteligentní elektroinstalací
2
Název: Rekonstrukce a oprava hotelu Imperial *****
Objednatel: Majetková, správní a delimitační unie odborových sva
Autor architektonicko-dispoziční studie: Ing. arch. Petr Kořený
Autor interiéru: Ing. arch. Ivo Nahálka
Doba výstavby: listopad 2005 – červenec 2007
Stavby přihlášené do soutěže Stavba roku 2008
Plzeňská Americká třída dostává nový povrch
Na jednu z nejrnějších ulic v Plzni, na Americkou tří-
du, vjely stavební stroje. Divize 1 tu zahájila největší
dopravní stavbu v centru za poslední roky. Přeměna
ulice na bulvár se 43 stromy potrvá do konce roku.
„Práce na první části rekonstrukce jsme zahájili
21. dubna. V úseku Anglické nábřeží – Resslova ulice jsme
zatím odstranili stávající povrchy komunikace, stejně jako
v Prokopově ulici,“ vypočístavbyvedoucí Ing. Miro-
slav Kšír. Kromě toho museli pracovníci přeložit trolej-
busové koleje. Dnes je položen horkovod a probíhají
práce na pokládce nových vodovodních a plynových řadů
a kabelových tras (foto). „Souběžně budujeme i klady
pro nové sloupy trakčního vedení,“ říká Ing. Kšír.
Vybudování nových podzemních rozvodů energií bylo
hlavním důvodem zahájení rekonstrukce plánova už
t let. „Budou se provádět no inženýrské sítě etně
demontáže stávajících s průběžnýmepojováním. Zcela
nové budou také komunikace a chodníky v ulicích Americ-
, Prokopova a Jungmannova. Na ižovatce Goethova
a Prokopova vznikne nový kruhový objezd, upřesnil
Ing. Kšír. Při rekonstrukci dlažbu nahradí asfalt, takže se
v jedné z nejrušnějších tepen Plzně sníží i hladina hluku.
Stavba se prová při částečné uzavírce se zacho-
váním průjezdů trolejbusů a zásobování. „Při výkopech
často narazíme na funkční i nefunkční inženýrs tě,
z nichž velká část není uvedena v dokumentacích jednotli-
vých správců. Stavba je výjimečně náročná i na provádění
ručních výkopových prací a dodržení ochranných pásem
jednotlivých vedení,“ upozorňuje Ing. Kšír.
První část rekonstrukce v úseku Americká – Resslova
et no okružní křižovatky by lo sdružení Met-
rostavu a akciových společností SSŽ a Berger Bohemia
dokončit do 31. července letošního roku. Mezitím bude
v polovině června zahájena rekonstrukce druhé části mezi
ulicemi Resslova a Škroupova. Ukončení celé první etapy
stavbaři předpokládají na konci letošního roku.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
Rekonstrukce hotelu Imperial v Praze umožnila obnovit
provoz v historické budově na úrovni moderního pětihvěz-
dičkového hotelu se 126 pokoji, gastronomickou částí
a konferenčním sálem pro 80 osob. Čtyřpatrová nárož
budova s podkrovím vložené mezipatro a dva suteré-
ny, chodbami je propojena s dvorním pokojovým blokem.
Stavbu realizovalo sdružení Metrostavu a Konstruktivy
Branko, které vedl tým Ing. Petra Kajera z divize 9.
Vzhledem k památkové ochraně stavby a jejímu velice
špatnému stavu použili stavbaři i rekonstrukci několik
originálních technických řešení zejména pro zšení
únosnosti stropů. Stávající strop l mezi trámky ja-
ko ztracené bednění vložené evěné bedničky zakry
horní, nevyztuženou a málo únosnou betonovou deskou.
Pro zachování co největší autentičnosti konstrukcí bylo
po snesení horní desky pro sanaci stropu vyito zelení
trámků pomocí přiložené výztuže. Prostor po ztraceném
bedničkovém bednění byl vyplněn litou směsí cementu
a polystyrenu, která výrazně zlepšila akustic parametry
vodorovných nosných konstrukcí.
Zvláštní pozornost stavbaři věnovali stavebně-tech-
nickým úpravám a vybavení památkově cenných prostor
tak, aby zůstal zachován jejich původní charakter. Pozor-
nost hostak dnes vzbuzuje zejména proslulá přízemní
kavárna vyzdobená zrekonstruovanou pozdně secesní
mozaikou na stěnách i na stropě (foto).
1 2
Metrostav_11_08.indd 3 6/11/08 10:03:09 AM
Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 3
Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 4
Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics …

Rendering Strana 4 (104276): (0/1) (206 ms)

Rendering Strana 3 (104275): (0/1) (240 ms)

Rendering Strana 2 (104274): (0/1) (240 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3155/vth120945-1.jpg

 i3155/vth120946-1.jpg

 i3155/bg104275.svg

 i3155/vth120947-1.jpg