Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 2
Spolupráce Metrostavu s vysokými školami
Kdý rok Metrostav doplňuje počet zaměstnanců, aby
nahradil ty, kteří zzných důvodů odcházejí, nebo aby
obsadil nově vznik pracovní pozice. Na trhu práce se
nové spolupracovníky snaží získat především mezi ab-
solventy vysokých škol. Ročně jich do naší společnosti
v několika vlnách přichází přibližně sto.
Abychom se získáváním mladých odborní uspěli
pravidelně a každoročně, začínáme s nimi navazovat
vztah již v průběhu jejich studia. Až do roku 2006 jsme
spolupracovali se třemi stavebními fakultami v Praze,
Br a v Ostravě a s Fakultou stroj ČVUT v Pra-
ze. V loňském roce jsme nově podepsali dlouhodobou
smlouvu i s Podnikohospodářskou fakultou Vysoké školy
ekonomic v Praze a před kolika dny také s Fakultou
architektury ČVUT v Praze.
Naše spolupráce vychází z představ a požadavků Met-
rostavu a jednotlivých škol. Je podmíněna jak odbornými
jmy, tak i vztahy našich manažerů, expertů i specialis
s konkrétními profesory, docenty, odbornými asistenty
a edevším studenty. i mnoho dalších dimenzí, ve
kterých se promítá, například v aplikovaném výzkumu,
v publikační a pedagogic činnosti. K zájmu studentů
o Metrostav přispívá i naše podpora vybraných sportov-
ních a kulturních aktivit smluvních škol.
V důsledku naší dlouhodobé a všeobecuznávané
spolupráce s vysokými školami vloni projevilo zájem
pracovat v Metrostavu 418 absolventů. Uvedli, že je
k nám přivedla image firmy, zajímavá práce ve vel firmě
a možnost podílet se na náročných a technicky složitých
projektech. Abychom ze zájemců vybrali ty nejvhodnější,
ověřili jsme si, že tšinu z nich musíme zastnávat j
v průběhu studia. Ve firemní praxi to znamenánovat jim
čas, pádat pro ně exkurze na naše vybrané stavby, tole-
rovat jejich nepravidelnou pracovní dobu, spolupracovat
s nimi na ročníkových a diplomových pracích, účastnit se
jejich obhajob atd. Každý rok i Technicko-ekonomické
konferenci také nejlepší ze studentů, asistentů manaže-
vyhlašujeme a odměňujeme je.
Když jsme se studentů na našich pracovištích po roce
zaměstnání zeptali, co je u s nejvíc ovlivnilo, odpově-
děli, že celková přívětivá atmosféra na pracovišti a jejich
kolegové, kteří mají velké praktic a život zkušenosti.
To je určitě dobrá zpětná vazba našeho vztahu s možnými
budoucími zaměstnanci.
Metrostav vždy podporoval a podporuje vzdělanost
i vzdělávání vlastních zaměstnanců a považuje je za nej-
lepší investici pro budoucnost. V současnosti 1006
pracovníků naší firmy vysokoškols vzdělání, 1283
střední s maturitou a 1204 odbors učním listem.
Téměř 350 zaměstnanců získalo uznávanou evropskou
certifikaci znalosti světového jazyka a 335 se ipravuje
na vyšší manažerské pozice.
S mladými lidmi icházejí do každé firmy, tedy
i do Metrostavu, nové myšlenky. Z nich se ro nové
přístupy, nová řešení. Vznikají nové mezilidské vztahy,
nové osobnosti, odborné i manažerské. Prostě to, co naše
společnost pro další rozvoj potřebuje.
PhDr. Josef Škorpil, personální ředitel
Spolupráce v praxi
Soástí spolupráce Metrostavu a odborch vysokých
škol jsou i exkurze na naše vybrané stavby. Za rok jich
pracovníci útvaru pracovněprávních vztahů centrály
zorganizují kolem třiceti.
Jedna z posledních zavedla studenty 3. a 4. ročníku
oboru Konstrukce a dopravní stavby z ČVUT v Praze
na stavbu mostu SO205 na budovaném úseku rychlostní
komunikace R6 Tisová KamenDvůr. Jako generální
dodavatel ji provádí divize 4 Metrostavu.
Čtyřicet mladých lidí doprovázel proděkan prof. Ing. Ji-
ří Máca, CSc., a za Metrostav PhDr. Lenka Laňová.
Na stavbě se jim věnoval vedoucí projektu Ing. Zdeněk
Rozsypálek a technic náměstek divize 4 Ing. Martin
Kulhavý, Ph.D. (foto č. 1 druhý zleva). Cílem exkurze totiž
nebyla jen návštěva stavby 476 m dlouhého mostu přes
zoologickou lokalitu (foto č. 2), ale snaha seznámit stu-
denty (foto č. 3) s technologií výstavby mostu na výsuvné
skruži (foto č. 4), kterou vlastními silami provádí divize 4
pod vedením stavbyvedoucího Ing. Martina Řediny.
Pilíře mostu jsou hlubi zalené na pilotách a spod-
stavba je dnes měř hotová. Vodorovnou nosnou
konstrukci levého i pravého mostu SO205 tvoří spojitý
dvoutrámový nosník z edpjatého betonu o 12 polích.
„Pracovníci divize 4 už dokončili asi polovinu konstrukce
levého mostu (foto č. 5). Technologic kroky potřebné
pro realizaci jednoho pracovního záběru mostovky pro-
bíhají ve zhruba 14denním cyklu, na jehož konci dochá
k esunu skruže do dalšího taktu, popsal rozpraco-
vanost stavby Ing. Kulhavý. Podrobněji než slova ak
technologii stavby na výsuvné skruži vysvětlil studentům
pohled na rozestavěný most.
Ing. Václava Švarce,
ředitele divize 7
Za 22 let práce u Metrostavu Ing. Švarc řídil stavby
metra, budov, dálnic i železnic. Naposledy vedl u di-
vize 5 stavbu lničho tunelu Valík. Mnohokrát pro-
zal, že práci a lidem kolem sebe rozumí. I proto vloni
v prosinci dostal od vedení společnosti nabídku, aby se
stal novým ředitelem divize 7. Náročnou výzvu ijal
a za podpory centrály se 1. února ujal své funkce.
Co Vás za čtyři měsíce práce u divize 7 překvapilo?
Odlišnost řídicích procesů, které tu byly nastaveny jinak,
než předepisují naše organizačně řídicí normy. Obchodní
činnost tu také nebyla rozvíjena tak, jak měla být, a proto
nebyly v dostatečné míře zajištěny zakázky do budoucna.
Situace je tu o to složitější, že stále ještě dobíhají některé
starší problémové projekty. Mile mě překvapilo vybavení
a možnosti provozů ocelových konstruk i dopravy a zem-
ních prací. Jako jinde v Metrostavu i v divizi 7 jsem potkal
spoustu šikovných odborníků, kteří svou práci ovládají
a mají zájem podílet se na nové organizaci divize.
Provedl jste už řadu změn, se kterými jste začal?
Delegoval jsem větší pravomoc a tím i zodpovědnost
na vedoucí projektů, len a na své náměstky, kteří jsou
zatím pověření výkonem funkce do 1. září, kdy by mělo
t ustanoveno řád vedení divize. Přerozlil jsem ta
kompetence, aby se obchodní a ekonomický náměstek
mohli víc novat obchodu. Spolu se mnou estoupilo
z divize 5 a centrály i několik dalších pracovníků a přijali
jsme nového vedoucího provozu ocelových konstrukcí.
A jaká opatření plánujete do blízké budoucnosti?
Divize 7 je nositelkou dvou vnitropodnikových nosných
technologií – dopravy a zemních prací a výroby ocelových
konstrukcí. U prvbych rád docílil lepšího využipro-
středků a zabezpečil nabídku služeb v odpovídající kvalitě.
Ve druhé plánujeme pro zjednodušení organizace sloení
provozů, které tuto technologii zabezpečují, a chceme více
spolupracovat s ostatními divizemi na významných zakáz-
kách. S týmem nového ekonomického náměstka analyzu-
jeme hospodaření a snažíme se o nápravu procesů podle
OŘN, o zprůhlednění ekonomiky a informačních toků.
Konsolidujeme portfolio zakázek podle specialistů, které
máme k dispozici, a posilujeme obchodní činnost.
Ukončili jste stavbu v areálu Akademie věd ČR, v před-
stihu jsteedali nádrž H11 v CTR Nelahozeves. Na ja-
kých dalších projektech teď divize 7 pracuje?
Dokončujeme druhou nádrž H12 v Nelahozevsi, pokraču-
jeme v obnově elektrárny v Tušimicích a v odvozu zeminy
ze stavby tunelového komplexu Blanka. Z dalších velkých
akcí v ří zahajujeme práce na výstavbě skladovacího
areálu v Loukově, pro kterou náš tým rok zajišťuje
projektovou dokumentaci. Divizi 3 jsme dodali ocelový
most pro Amazon Court, pro divizi 9 zajišťujeme výrobu
světlíků na Palace Pardubice a vyrábíme most pro kolej
č. 2 v Bystřici nad Olší. Zahajujeme práce na nové, velmi
náročné zakázce na stavbu prodejního a opravárenského
centra pro nákladní vozy Mercedes v Praze-Stodůlkách.
Čeho byste v divizi 7 chtěl dosáhnout?
Chtěl bych získat zakázky na výrobu velkých a složitých
ocelových konstrukcí. Výborný posudek svářecího audi-
tu, který koncem května v naší robně provedli auditoři
PS potvrdil, že i dodávky tohoto typu umíme pro-
vést kvalitně. Dopravu a zemní práce bych d pozdvihl
na vší úroveň, abychom mohli t ne subdodavateli,
ale partnery našich divizí 4, 5 i dalších při stavbě velkých
infrastrukturních zakázek. Velmi důležitý pro s bude
výsledek ipravova strategic operace na zlepšení
činnosti nosných technologií Metrostavu. la by určit
pravidla, jak se divize ovládající nosné technologie budou
podílet na velkých projektech. Domnívám se, že před zis-
kem jednoho střediska či divize by měl být upřednostněn
zisk celé firmy, a to s sebouináší nutnost změn v nasta-
vení parametrů projektového řízení. Věřím, že s pomocí
všech zaměstnanců divize 7 se nám úkoly podaří splnit.
strana 2
PTÁME SE
1
První ropa plní zásobník H11 v Nelahozevsi
Po dvou letech práce se stavba divize 7 v Centrálním
tankovišti ropy (CTR) v Nelahozevsi chýlí k závěru.
Koncem dubna, jeden a půl síce ed plánovaným
termínem, edal tým Ing. Daniela Folka investorovi
první dokončený obří zásobník s objemem 125 000 m³.
Ropa do j v rámci zkebního provozu vtekla zát-
kem června. Druhý sobk H12 by měl být podle plá-
nu hotový do konce července. Bude šestý, který tu
Metrostav pro společnost MERO ČR vybudoval.
„Jsem absolvent strojní fakulty a tato stavba, kterou
jsme ve sdružení se společností ČKD Praha DIZ dodávali
na klíč, pro představovala velikou školu,vzpomněl
Ing. Folk. „Hlavv zátku mi pomohl náš výrobní ná-
městek Ing. Daniel Riedl, který pro MERO ČR stavěl čti
stejně velké zásobníky ed r lety a l tak mnoho
zkušeností z obdobného projektu.
Současnou stavbu hned v úvodu zdržela nutnost pro-
hloubit základy pod stěnami nádrže i jímky o dva metry
pod úroveň, kterou původně určil projekt. Staveniště se
totiž nachána mísvapískovny, která byla v prů-
hu let zaplňována i komunálními navážkami, a pod-
loží nebylo dostatečně únosné. K termínovému skluzu
přispělo i velmi deštivé počasí, které podmáčelo terén
a znemožnilo rychlé provede dodatečných zatěžkáva-
cích zkoušek zeminy v úrovni nové základové spáry. To,
že zásobník H11 byl odevzdaný v předstihu, proto svědčí
o profesionalitě a schopnostech realizačního týmu.
Hotovou H11 (foto č. 1) teď vleňujeme ze stavby
a propojujeme ji s provozovaným areálem CTR, ří
Ing. Folk. „Na H12 máme asi ze dvou třetin hotové nátěry,
chybí jen dodělat vnější nátěr jímky a asi polovinu střechy.
V meziprostoru, který už je natře, osazuje náš partner
ve sdružení kabelové trasy a naše monžní středisko
divize 7 montuje systém hašení a chlazení.
Natěračské práce by měly t v vislosti na počasí
hotové do konce června, zásobník H12 (foto č. 2 v pozadí)
by potom měl být celý dokončen k 31. červenci.
Po více než dvouletém působení naší divize 7 tak
zůstanou v CTR další dva obří ocelové zásobníky, z nichž
každý kapacitu 125 000 ropy. Mají 24 m vysokou
nádrž o průměru 84,5 m a dvouplášťové dno i plovoucí
střechu. Bezpečnostní jímka kolem nádrže je vyso
19,5 m, její průměr dosahuje 90,5 m. Desítky kilometrů
svarů, které do přesných a převážně válcových tvarů po-
spojovaly velkorozměrové plechy, zůstanou svědectvím
pečli práce a extrémního nasaze vlastních zaměst-
nanců z provozu montáží ocelových konstrukcí divize 7,
kteří Ing. Folkovi ispěchali na pomoc i nedostatku
kvalitních svářečů subdodavatelů.
Funní parametry obou nových zásobníků odpovídají
nejvšímu současnému evropskému standardu. Divize 7
Metrostavu jejich výstavbou opět prokázala schopnost
komplexní dodávky stavebho, strojního i technologic-
kého zařízení na nejvyšší úrovni. ky se strategické
zásoby ropy, které MERO ČR v Nelahozevsi skladuje, zvýší
na více než jeden a půl milionu kubíků.
2
1
2
3
4
5
Metrostav_11_08.indd 2 6/11/08 10:03:05 AM
Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 3
Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 4
Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 11/2008, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (314 ms)

Rendering Strana 3 (104275): (0/1) (290 ms)

Rendering Strana 2 (104274): (0/1) (330 ms)

Rendering Strana 1 (104273): (0/1) (330 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3155/vth120944-1.jpg

 i3155/vth120945-1.jpg

 i3155/bg104274.svg

 i3155/vth120946-1.jpg

 i3155/vth120947-1.jpg