Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 11/2010, Strana 1
Ptáme se: prof. Václava Havlíčka,
rektora ČVUT v Praze str. 2
11. mezinárodní konference
o podzemních stavbách str. 2
Divize 7 Metrostavu zahájila provoz
nové lakovny str. 3
První byty v Rezidenci Korunní jsou
dnes hotové str. 3
LSH Metrostavu prozářilo
slunce a výborvýkony
ce ve fotoreportáži na str. 4
29. června 2010 / 11 / XXII
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁL
První proczka po mostě
Vyjednávání zalo
Počátkem června bylo zahájeno vyjednávání o Vzorové
kolektivní smlouvě společností Skupiny Metrostav na daí
období. Smlouva by měla přispět ke sbližování firemních
kultur, sjednocování pracovních, sociálních a zdravotních
podmínek ve Skupině a ke zkvalitňování bezpečnosti
a ochrany zdraví při práci. Bude závazným dokumentem
pro zpraconí kolektivch smluv ve firmách naší Skupiny.
Stavba kraje
Na výstavě For Arch
v Karlových Varech
vyhlásila porota výsledky
soutěže Nejlepší stavba
Karlovarského kraje v roce
2009. Stavbou roku se stalo
stavní, sportovně-kulturní
a kongresové centrum v Tuhnich (foto), které ve sdružení
vybudoval m Jana Mráze z divize 9. KV Arena, jak se
centrum zkráceně nazývá, se začala stavět v únoru 2007
a firmy ji dokončily vloni v červnu. Na drum místě
se v souži ustilo železniční nádraží v Mariánských
Lázních, jehož rekonstrukci a modernizaci nedávno
dokončil tým Radka Kučery ze stejné divize Metrostavu.
Úspěch v Opavě
Práce, kterou odvedl
tým Ing. Marka Veseho
z oblastho ředitelství pro
severomoravský region naší
divize 1, získala v polovině
června ocenění v soutěži
Stavba Moravskoslezského
kraje roku 2009. Odborná porota v ní ocenila rekonstrukci
Obecního domu v Opavě (foto), která získala čestné uzná
v kategorii Stavby oanské vybavenosti.
V Polsku odborníci ocenili Doprastav
Odborný časopis Magazyn Autostrady udělil slovens
společnosti Doprastav ocenění Stavba roku za výstavbu
prvního dálničního tunelu v Polsku. Tunel Laliky na nové
rychlostní komunikaci S-69 protíná bet Sobczakové
stráně jen asi 5 km od hranic se Slovenskem. Je složený
z asi 670 m dlouho obousměrho jízdho tubusu, který
je čtyřmi propojkami spojen s evakuačním tunelem.
Právě dokončenou hrubou stavbu mostu přes Opa-
renské údolí na dostavovaném úseku dálnice D8 si
ve čtvrtek 18. června prohlédli edstavitelé vede
Me trostavu spolu se stupci investora, projektanta
a dodavatelů. Jasný den je sváděl nejen k procházce po
mostě, ale také k sestupu do údolí, z jehož neporuše-
ho biotopu byl na štíhoblouky mostu nejlepší vý-
hled (titulní foto). Práce divize 5, jejíž tým řídí vedoucí
projektu Milan Špička, zanechala ten nejlepší dojem.
O mostě Oparno se v poslední době psalo mnoho ne-
jen v novinách Metrostavu, ale snad v každém odborném
časopise, který se v České republice dotýká oboru stavi-
telství. Je totiž unikátní jeho spodní oblouk s roztím
135 m je jen o 15 m kratší, než Podolský most přes
Ork. Ten sice stále drží prit v lce mezi železobeto-
novými mostními konstrukcemi obdobného typu, stavěl
se ale už dávno, ještě za druhé světové války.
Oparenské údolí je navíc součásChráněné krajinné
oblasti České středohoří, a tak stavba jeho přemostění
nesměla ničit írodu ani nadměrně rušit stní živoči-
chy, třeba ohrože krkavce velké, jejic populace se
v posledním obdozačala v lokalirozrůstat. Ni pra-
covníci z provozu mosa železobetonových konstrukcí
dopravních staveb divize 5 proto oba mosty, samostatné
pro kažzdní pruh (foto č. 1), stali pomocí letmé be-
tonáže souměrproti sobě z obou stran údolí a do jeho
doliny nevstupovali. Technicskupina provozu, vedená
Ing. Robertem Brožem, Ph.D., jim ve spolupráci s exper-
tem z centrály Metrostavu prof. Ing. Janem Vítkem, CSc.,
pomohla nosné konstrukce zeštíhlit využitím vysokopev-
nostních betonů, které u s betonáři při tuhnupopr
chladili vodou. Úspora materiálu se příznivě projevila i na
zmenšení objemu staveništní dopravy.
„Práce běží podle harmonogramu a most hotové
echny nosné konstrukce. Mohl by t dokončen přesně
podle původního plánu, tedy do konce letošního roku,“
konstatoval vedou provozu Bc. Alexandr Tvrz, který
stavbu ze zátku osobně řídil. Bohužel pro motoristy
a obyvatele v okolí stávajících silnic však dodal: „Dílo
budeme muset na blíže neurčenou dobu erušit kli
legislativním překážkám na jiných úsech trasy. Po do-
končení říms proto most ed zátkem letzimy za-
konzervujeme a zneme pracovat na jich zakázkách.“
Celý 16,413 km dlouhý úsek dálnice D8 Metrostav
staví ve sdružení, které vede společnost EUROVIA CS. Do
provozu bude uveden současně, a proto musí t sladěna
i dostavba jeho jednotlivých objektů. „Je veliká škoda, že
dobře rozpracovanou stavbu, která je nejkomplikovaněj-
ší v celé trase, nemůžeme dokončit tak, jak jsme slíbili
a jak umíme,“ řekl účastníkům set ředitel divize 5
Ing. Václav Soukup (foto č. 2 vpravo) a doplnil: „Kaž
se může přesvědčit, že most Oparno je díky své eleganci
významným krajinotvorným prvkem. Je navíc navržený
a budovaný ohleduplně k okolní přírodě.“ Na důkaz svých
slov pozval všechny zúčastněné v čele s obchodním ře-
ditelem Me trostavu Jiřím Procházkou, MBA, a výrobně-
-technickým ředitelem Ing. Ivanem Hrdinou na procházku
po mostě i po Oparenském údolí dole podm.
Barborka u Markéty
Na pražském Vypichu začali nedávno tuneláři z naší
divize 5 razit metodou NRTM ístupovou štolu, která
posloí pro výrub stanice Petřiny na trase metra V. A.
Od 21. června pracují pod ochranou svaté Barbory.
Staveniště nedaleko kostela sv. Markéty a plochodráž-
ního stadionu na Markétě letos v první letní den svítilo
mnoha žlutými vestami a červenými přilbami s logy Me-
trostavu. Zajišťovaly bezpečnost pozvaných hosz řad
vedení města, jeho dopravního podniku, projektantů
i zhotovitelů metra. Ti společihlíželi tomu, jak praž-
ský primátor Pavel Bém (foto uprostřed), ter Benedikt
Kolaja a hlavní stavbyvedoucí Ing. Miroslav Vlk z naší divi-
ze 5 uložili vysvěcenou sošku svaté Barbory do výklenku
portálu štoly, příznačně pojmenované Markéta.
Symbolický akt, který podle tradice pomůže ochránit
echny pracovky pod zemí, sledovalo kro samot-
ných razičů i mnoho dalších pracovní Metrostavu
včetně jeho generálního ředitele Ing. Pavla Piláta. V centru
pozornosti médií však byl edevším Ing. Pavel Šrámek,
ředitel divize 8, která novou trasu metra V. A o délce 6 km
staví jako lídr ve sdružes firmou HOCHTIEF CZ. Stani-
ce Peiny bude první, kterou by íšrok na jaře měly
projet tunelovací stroje (TBM) při ražbě traťových tubu
na trase prodloužení metra linky A z Dejvic do Motola.
Až stavba tohoto úseku podzemní dráhy na podzim roku
2014 skončí, nahradí staveniště u Markéty nový park.
Odborníci ocenili stabilitu Metrostavu
V průběhu slavnostního večera v Národním divadle,
na kterém byl 18. června vyhlášen žebříček
nejvýznamnějších českých firem CZECH TOP 100 v roce
2009, převzal generální ředitel Metrostavu Ing. Pavel
Pilát prestižní ocenění ČEKIA Stability Award.
Diplom za vítězství v nové kategorii, jejímž odborným
garantem je Česká kapitálová informační agentura,
mu předala její ředitelka Alena Seoud (foto). ČEKIA
Stability Award poměřuje současný stav a finanční
situaci firem. Metrostav kromě ní uspěl i v žebříčku
CZECH TOP 100, který je sestavován podle výše tržeb.
Naše společnost v jeho pořadí stále stoupá nahoru,
z loňského 24. místa se letos posunula na devatenácté.
red–, foto archiv CZECH TOP 100
1 2
Metrostav_11_10.indd 1 6/25/10 12:12:46 PM
Metrostav Metrostav 11/2010, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 11/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 11/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 11/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 11/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 11/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 11/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 11/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 11/2010, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (210 ms)

Rendering Strana 2 (104031): (0/1) (205 ms)

Rendering Strana 1 (104029): (0/1) (233 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3110/vth120654-1.jpg

 i3110/bg104029.svg

 i3110/vth120656-1.jpg

 i3110/vth120657-1.jpg

 i3110/vth120659-1.jpg