Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 11/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 11/2010, Strana 3
počtvrté se vracíme do části pražských Vinohrad
zvané Orionka, abychom zjistili, v jaké fázi se nachází
výstavba rozsáhlého bytového komplexu Rezidence
Korunní (foto č. 1). Tým Ing. Martina Sirotka z divize 1
jej u stejnojmenné ulice staví už zhruba dva roky.
Práce momentálně probíhají na plné obrátky. První
bytové jednotky jsou již dokončeny a investor zahájil jejich
předpřejímku, na spoustě dalších bytů ale stavbaře ješ
čeká odpracovat hodně hodin. Postup výstavby ovlivnila
i letošní tuhá zima, během níž byly od prosince více méně
zastaveny práce na vnitřch otkách a fasách.
V rámci termínů a postupu prací jsme ijali běž
zimní opatření. Objekt jsme temperovali a na lešení po-
užívali termoplachty, v důsledku opravdu nízkých teplot
byl ak vzhledem k vynaloženým kladům výsledný
efekt poměrně malý,vzpomíIng. Sirotek. S íznij-
ším počasím ale práce opět nabraly na svižném tempu
a tak už v průběhu letních měců stavbu čekají prohdky
stavebního úřadu a v polovině července by měly proběh-
nout komplexní zkoušky. Na konec letošních prázdnin je
naplánována závěrečná kontrolní prohlídka a celý komplex
Rezidence Korunní by etně odstranění případných vad
a nedodělků měl t hotov už do konce října.
Podle vodního plánu investora, kterým je Sekyra
Group Real Estate, la rezidence nabídnout 270 poho-
dlných bya ateliérů. Ještě v průběhu stavby se ak
investor rozhodl k radikálnímu kroku a které větší by-
tové jednotky rozdělil na menší. Tím vzniklo ještě dalších
devatenáct nových bytů. To sice stavbu trochu zkompli-
kovalo, ale tým Ing. Sirotka se s novou situavypořádal
velice doe. Stejně jako se zatím nejsložitěím úkolem,
kterým bylo provedení obvodového pláště celého nového
bytového komplexu (foto č. 2). Jeho jednotlivé části jsou
totiž složez různých typů fasádních systémů od kon-
taktního zateplovacího systému přes provětrávanou fasá-
du s bondovým opláštěním až po provětrávanou fasádu
se silbonitovým opláštěním či opláštěním z titanzinku.
„Do toho ješ vstoupily různé typy zámečnických
výrobků. Nebyly vždy vhodně zvole, aby zamezily za-
tékání do konstrukcí, takže zajistit kvalitní fasádu i řádné
odvodnění balkonů a teras bylo poměrně složité,“ říká
Ing. Sirotek a dodává, že podobně jako u jiných bytových
projekmuseli i v Rezidenci Korunní pítat s celou řa-
dou specifik, typicch právě pro bytovou výstavbu: vy-
sokými nároky na kvalitu počínaje a koordinací množství
klientských změn i jejich edáváním na poslední chvíli
konče. Nic echny í milníky stavby se týmu
divize 1 podilo dodržet a teď nezbýnež splnit i ten
nejdůležitější – termín dokončení.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
Prvvlak se na trať mezi Prahou a Českými Budějovi-
cemi vydal v roce 1871. Od doby se toho na to
trase hodně změnilo, ale k tomu, aby mezi oběma měs-
ty mohly prožt vlakové soupravy vyhovujívšem
požadavkům 21. století, ještě leccos chybí. O sma
tohoto „dluhu“ se na úseku mezi Strančicemi a Be-
nešovem stasdrení firem Skanska, EUROVIA CS
a Metrostav. Pracují zde již od října 2006 a letos v srp-
nu by měly hotovou stavbu odevzdat do užívání.
Na první pohled a vzhledem k tomu, že celý úsek měří
jen es 23 km, by se mohlo zdát, že zhruba 45 měsíců,
které spoebovala realizace této stavby, není zrovna má-
lo. Opak je ovšem pravdou. Optimalizace trati Benešov–
Strančice se skládá z velkého počtu jednotlivých souborů.
To irozeně klade vysoké nároky na řízení a organizaci
pra. K tomu je nut připočíst povahu terénu, jímž stav-
ba procháa jehráz je nutné i i ech nezbytných
úpravách respektovat. A přestože jde o frekventovanou
trať, její modernizace probíhala za plného provozu.
„Stavba zahrnula 323 stavebních a 96 provozních
souborů,“ řekl Ing. Jiří Barabáš, vedoucí projektu divize 3.
„Naše divize konkrét stavěla přes 2 km protihluko-
vých stěn, rekonstruovali jsme výprava postavili nové
technologicbudovy, objekty zabezpovacího zízení
v Benešově a Čerčanech (foto č. 2), kde jsme také vybu-
dovali nový podchod pro pěší včetně výtahů. V Benešově
jsme zhotovili nové trafostanice a měnírny elektrotrakce,
zajišťovali informační systém pro cestující, vybudovali
několik propustků, pracovali na terénních úpravách. Tohle
je ovšem pouhý výčet. Vzhledem k tomu, že trv to
lokalitě vede četnými zářezy ve skalách a jinde pokračuje
přes mosty nad silnicemi a vodními toky, bylo nutné pro
její úpravy volit různé technologie, které jsme často vybí-
rali až na místě – při sanaci porostů i s dendrologem.“
Jen pro dokreslení: pro sanaci skal byly např. použity
technologie kotvení ocelovými temi, technologie beto-
nových plomb, ale i síťování pletivem a využily se i speci-
ální sítě, tzv. „magma“ umožňující prorůstání vegetace.
Jedním z klíčových požadavků bylo maximální možné
odhlučnění trati. To se, kromě protihlukových stěn opatře-
ných v horní části speciální absorpční vrstvou pohlcující
hluk, podařilo zajistit vybudováním nového kolejového
svršku (foto č. 1). Jeho bezstykové kolejnice jsou upnuté
k pražcům pružnými ocelovými svěrkami Vossloh a nové
koleje jsou trojsobstrojpodbi.
Stavba zahrnovala také demolice starých budov a kro-
nové výstavby i modernizaci použitelných objektů,
edevším výpraven a jejich napojení na nový zabezpe-
čovasysm. Samostatnou kapitolu pak tvořila rekon-
strukce a modernizace benešovské železnič stanice,
která je památkově chráněným objektem.
Tohle vše ale již dnes patří minulosti. Stejně jako pro-
blémy s mrazy a záplavou sněhu. Broušení kolejnic, které
počasí znemnilo prost, proběhne po dohodě s inves-
torem v červenci. Stavba proto skončí v závěru srpna.
–rip–, foto Josef Husák
strana 3
ZPRAVODAJSTVÍ Z DIVIZÍ
První byty v Rezidenci Korunní jsou hotové
1
Čtyřicet pět měsíců „na kolech
2
Divize 7 zahájila provoz nové lakovny
Ve stavebním dve v Horních Počernicích pracuje
ve zkebním provozu od 11. května nová lakovna,
kte patří naší divizi 7. Na pozvání jejího ředitele
Ing. Václava Švarce ji ve čtvrtek 10. června natívili
i zástupci vedení naší společnosti v čele s prezidentem
Skupiny Metrostav Jiřím Bělohlavem a jejím vicepre-
zidentem Ing. Františkem Kočím. Mezi hosty nechyběl
ani generální ředitel Metrostavu Ing. Pavel Pit a ře-
ditel divize 1 Ing. Milan Veselský.
„Stará lakovna nevyhovovala legislativním požadav-
kům ani našim výrobním nárokům,“ vysvětlil důvod nové
investice ředitel Václav Švarc. „Vloni jsme v dílch zpra-
covali es 3,5 tisíce tun oceli. Letos to bude obdob
a všechny konstrukce potřebujeme opatřit protikorozní
úpravou, která vyhovuje potřebám našich zákazníků.
Momentálně třeba pro divizi 4 vyrábíme po částech nos-
prvky mostu u Transmotelu přes řeku Ohři, který je
součástí dostavby rychlostní komunikace R6.
Nová lakovna divize 7 Metrostavu vznikla po šesti
ch prací, které vedl tým Romana Domse. Jenos-
nou konstrukci tví hala vodní lakovny, kterou dopl-
nily nové stavební prvky a hlavmoderní technologie.
„Nejnáročnější bylo skloubit výstavbu s nepřerušeným
provozem v sousedních halách, kde divize 7 vyrábí nové
ocelové konstrukce,“ řekl Roman Doms a doplnil: „Jejich
výrobky musely navíc es stavbu vyždět z lny ven
a tomu jsme museli průběh našich prací přizpůsobovat.
Nové tryskaa lakovací boxy s dorysy 38 x 6 m
doplňují v novém provozu strojovny, kompresorovna
a místnost pro mícní barev. Ve vedlejších dílch vyro-
bená ocelová konstrukce s maximální hmotností až 55 tun
a standardními rozměry do 29 m délky, 4,5 m šířky a 4,8 m
výšky vjede na podvozku nejprve do tryskaho boxu (fo-
to). V něm ji dva pracovníci v ochranných oděvech očistí
pomocí tlakového vzduchu s přidanou ostrohrannou oce-
lovou drtí. Díky automatizovanému procesu, který použité
abrazivo shrnuje, vyuje, čistí a vrací zt do procesu,
může být drť použita až 700krát.
Očištěná ocelová konstrukce se přes výrobní dílnu po
kolejnicích emísdo lakovacího boxu, kvůli úsporám
dělitelného na menší komory. Tam ji lakýrníci pomocí
vysokotlakých síkacích zařízení opaí nátěrem, nebo
podle požadavků investora žárovou metalizací.
Znečtěný teplý vzduch se z lakovny odtahuje es
čtvrstpodlahové filtry a díky rekuperátoru se vrací
zpět do oběhu, takže nový provoz je nejen ekologický, ale
i ekonomický a výrazně obohacuje nabídku naší divize 7.
Lenka Svobodová, foto Miloslav Kolář
1 2
Stadion v Ústí nad Labem se oblékl do nového
Zimní stadion v Ústí nad Labem (foto) prochází rozh-
lou rekonstrukcí. Podle možností a požadavků investo-
ra se stavební práce při jeho modernizaci trochu pro-
táhly. Pod obě její dosud dokončeetapy se podepsali
pracovníci Metrostavu. První provedl tým divize 8 pod
vedem Ing. Jiřího Stránsho ed čtyřmi lety, dru-
hou před pár dny dokončili kolegové ze stejné divize,
vedehlavním stavbyvedoum Jím Kubou.
Prvetapa stavby, která probíhala již v roce 2006,
spočívala edevším v rekonstrukci vnitřních prostor zim-
ního stadionu a vzniku nové zděné přístavby ve východní
části objektu. Stavbaři tehdy museli zabezpečit ocelovou
konstrukci střechy, na niž zavěsili novou středovou multi-
mediální kostku, a modernizací prošla také celá vzducho-
technika. Vznikla nostrojovna a nad ledovou plochou
bylo nataženo na 360 metrů nového vzduchotechnického
potrubí, které v hale zajišťuje příjemnou pohodu.
V rámci druhé etapy rekonstrukce, která probíhala
od loňského listopadu do konce letošního května, získal
tento sportovstánek novou fasádu. Soastým di-
vize 8 pod vedením stavitele Jiřího Kuby objekt zateplil,
vyměnil v hale všechny okenní a dveřní výplně a nové jsou
i klempířské prvky, tedy oplechování atik a říms.
Práce na opravách začaly v listopadu loňského roku
a teď už stadion zdo nové opláště. Jeho východ část
se řešila kontaktním zateplovacím způsobem. Severní,
padní a ásti i jižní obvodový plášť tvoří montovaný
fasádní systém s nosnými rošty, na ktesledstav-
baři upevňovali lamelové plechy, buď vlnité, nebo rovné
s barevnou povrchovou úpravou.
Nejslijší bylo podle Jiřího Kuby prost jižní fa-
sádu, která atypickou sendvičovou konstrukci. Ješ
předtím ak bylo potřeba poměrsložidemontovat
vodní celoprosklený plášť, který se skládal z 11 vel-
kých příčných skleněných polí. Pak mohli pracovníci
Metrostavu na nosné sloupy začít upevňovat „Ckazety,
které vytvořily pohledovou část z interiéru stadionu.
„Do chto kazet jsme sledně vkládali minerální tepel-
nou izolaci a ztužovali je nosnými Z‘ profily. Na ty jsme
namontovali nosné rošty a difuzní fólie,“ popisuje postup
prací Jiří Kuba. Finální vrstvu pláště tvoří barevné lamelo-
vodorovné plechové tabule, které montéři připevňovali
mechanicky pomošroubů. Otvory pro okna bylo třeba
ješ vyztužit pomocí speciálních profilů ve tvaru „L,
na které se následně upevňovala hliníková okna.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
Metrostav_11_10.indd 3 6/25/10 12:12:54 PM
Metrostav Metrostav 11/2010, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 11/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 11/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 11/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 11/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 11/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 11/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 11/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 11/2010, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (255 ms)

Rendering Strana 4 (104034): (0/1) (245 ms)

Rendering Strana 3 (104032): (0/1) (290 ms)

Rendering Strana 2 (104031): (0/1) (289 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3110/vth120656-1.jpg

 i3110/vth120657-1.jpg

 i3110/bg104032.svg

 i3110/vth120659-1.jpg

 i3110/vth120654-1.jpg