Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 1
První zakázka Metrostavu u našich severních souse-
dů se rychle chýlí kekonci. Zhruba 77 m dlouhý most
veměstě Chełmek, který přes řeku Přemši ajejí inun-
dační území převádí silnici DW 780 do Krakova, se
že pyšnit hotovým atypickým obloukem (velké foto).
Je samonosný a 31. srpna jej divize 4 předá do uží-
ní. V čele projektoho týmu stavby stojí vedoucí
organizační složky vPolsku Ing.Michael Dibon, práce
nastě řídí hlavní stavbyvedoucí Ing.René Kolebač.
„Na začátku stavby, kterou jsme prováděli formou
design-built, jsme připravili dvě alternativy vzhledu mostu
apro oblouk jsme měli navýběr beton nebo ocel,“ vzpo-
míná Ing.Kolebač adoplňuje: „Ikdyž jsme věděli, že by
sohledem nastatiku adopravně inženýrské řešení bylo
výhodnější vybudovat most se dvěma krajními oblouky,
přiklonili jsme se nakonec kpůvodnímu vysouženému
vrhu – mostu sjedním středovým obloukem. Tlil nás
čas amy neměli jistotu, zda investor nazměnu přistoupí,
ajak dlouho budou trvat legislativní procedury. Uvolby
materlu rozhodla celková cena řešení, atak je nakonec
oblouk mostu železobetonový anezvykle středový.
Jednopolový most vChełmku je navržený jako prostě
uložený nosník typu Langerova trámu, takže je slený
ztuhé dolní mostovky se sedovým trámem azvolného
horního oblouku se vzepěm 10,7 m, které jsou dohro-
mady spojeny táhly. Stavbi jej betonovali napevných
skrích, kde především ta hlavní pro mostovku musela
t obzvlášť mohutná (malé foto), protože ji zažova-
ly i betonáže středového trámu a oblouku. Zvýšenou
pozornost vyžadovalo osazení kotevních prvků dolních
ahorch zá, které vkonečné poloze musely umnit
upevnění předem objednaných tyčových táhel.
„Práce naskri oblouku ajem bednění jsme zahájili
vpolovině ktna,“ říká Ing. Kolebač a dopuje: „Jeho
armování včetně osazení horních kotevních plechů trvalo
24 hodin čistého času. Oblouk jsme pak poprovedení je-
ho pat aspodho trámu betonovali vedvou fázích, které
střídenním odstupem začaly 1. června. Kdyby nás ne-
zdrželo počasí azněj vyplývající bezpečnostní omezení,
tak jsme celý oblouk mohli dobetonovat za11 dní poza-
hájení jeho skružení.“ Rychlosti mohli stavaři dosáhnout
díky technické přípravě, při níž promysleli prefabrikaci
i koordinaci osazení jednotlivých prvků od bední až
povýzt. Pro betož zvolili anastavili nejen recepturu
směsi ajejí postup, ale irektifikaci kotevch prvků táhel
apodrobné geodetické sledování mostu.
Chełmek leží na hranici malopolského a slezského
vojvodství, které je geograficky, historicky ikulturně vel-
mi blízké České republice. „Zásadní rozly tu nejsou ani
vlegislativě nebo utechnických řešení, jiný je však třeba
ístup k práci o svátcích a nech. Naíklad rozsah
betonáže oblouku jsme tedy museli volit nejen podle nej-
vhodjšího postupu, ale ipodle podmínky, že pokud oví-
kendu neobjedme více než 40 kuků betonu, tak nám ho
nikdo nedodá,“ konstatuje Ing.Koleb. „Nastavbě přitom
působili pracovníci různých národností – Češi, Slováci,
Maďi, Rumuni, Poláci. Překvapilo mě, jak dobře mezi
nimi fungovala vzájemná profesní alidská spolupráce.“
Výstavbě mostu předcházelo vybudování mostního
provizoria azbourání původního železobetonového pře-
mostění Přee. Nový most stavbaři zalili navrtach
železobetonových pilotách apři jeho výstavbě vzali vúva-
hu i skutečnost, že bude stát na poddolovaném území.
Ztoho vypvaly zvýšené nároky najeho konstrukci včet-
ně mnosti rektifikace dílčích prvků, například ložisek.
Teď se dílo týmu divize 4 clí kekonci. Pozprovoznění
mostu jtě dostaví naněj navazující křižovatku ahotovou
zakázku předá 29. listopadu investorovi.
red–, foto René Kolebač
xxxx
více ve fotoreportáži na str. 4
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Ozdoba polsho mostu
Metrostav stoupá v CZECH TOP 100
V přehledu sta nejvýznamnějších firem České republiky
za rok 2012 – CZECH TOP 100 – se Metrostav podle tržeb
umístil na 23.místě. Oproti lsku tak na žebříčku, který
byl letos vyhšen už podevatecté, postoupil očti
sta vzhůru. Mezi společnostmi zařazenými v oboru
stavebnictví byl vloni nejúsšnější před firmami ŠKODA
PRAHA Invest a Skanska. Opět tím potvrdil své postave
mezi největšími a nejstabilněími českými společnostmi.
Kolínské stavby
Nový pavilon dětských oborů
vOblastní nemocnici Kolín,
který stavěl tým Ing.Jana
Krajdla zdivize 3 zapomoci
betonářů zdivize 6, zvítězil
vsoutěži Stavba roku Kona.
Až na druhém místě se
umístil obchvat města, najehož výstavbě se významně
polel tým divize 4 vedený Ing.Radimem Čápem.
Fasáda roku 2013
Bytový komplex na
čelákovickém náměstí, jehož
stavbu řídil Ing.Petr Krutil
zdivize 1, se stal vítězem
kategorie Bytový dům –
novostavba vsoutěži Fasáda
roku 2013. Podle poroty
jeho obvodový plášť citlivě reaguje naokolní architekturu
avhodně dotváří ráz města. Gratulujeme!
Zakončení vChebu
Vúterý 11. června byla ve
stěCheb slavnostně
zakoena stavba snázvem
Chebsko – environmentální
opatření. Vesdružení naní
pracoval tým Ing.Petra
Brože zdivize 6. Během
dvou apůl roku tu zmodernizoval či vystavěl vybrané
objekty umístěné varlu chebské čisrny odpadních vod
arekonstruoval čerpací stanici veFrantiškových Lázních.
Zadivizi 6 se slavnosti zúčastnil ijejí ředitel Ing.Jan Cuc
(foto vlevo), který přestřihl symbolickou pásku.
Hosté vmetru
Stavbu pražského metra
V.A, kterou řídí divize 8, si
ve středu 5.června prohdli
účastci 6.betonářské
exkurze, kterou uspořádala
Česká betonářská
společnost. Jejím odborným
garantem byl Ing.Jiří Junek, CSc., zástupce ředitele
výstavby. Dopodzemí doprovodil ičleny evropské komise
azástupce Ministerstva dopravy České republiky (foto),
kteří stavbu metra V.A navštívili ve čtvrtek 13.června.
Zazky v zahraničí
S poklesem počtu tuzemských zakázek hledá Metro-
stav stále častěji příležitost na uplatní svých kapacit
vzahraničí. Pro zvýšení kvalifikní úrovně vybrach
zaměstnanců proto vedení společnosti uspořádalo
21. června tematický den, jehož náplní byla výměna
zkušeností zdosavadního působení Metrostavu vcizi-
ně i ze zahraničho podnikání Subterry aDoprastavu.
Tematický den, kterého se zúčastnilo více než 120ko-
le, zahájil obchodní ředitel Metrostavu Ing. Milan
Veselský, který mimo jiné srovnal pty nadek i získa-
ch zakázek u nás a za hranicemi. Ing. Václav Soukup,
ředitel zahraničního podnikání Skupiny Metrostav (foto),
ve svém přísvku představil svůj útvar a jeho hlavní
úkoly při podpoře a koordinaci činností v zahraničí. Za-
stnanci Metrostavu půsocí na stavbách v zahraní
potom vkolika přísvcích přednesli zamavé názory
na průh přípravy i vlastní realizaci zakázek, které mimo
ČR vznikají za technicky složitých podmínek v mnohdy
zcela odlišných sociálních a kulturních podmínkách. Vy-
stoupení Ing. Jiřího Patzáka ze Subterry přibžilo projekt
rekonstrukce tunelu Alter Kaiser Wilhelm v Německu
a Ing. Štefan Kovalčík z Doprastavu objasnil situaci na
polském trhu, kde jeho firma dlouhodobě působí. Součás-
tí programu byla i panelová diskuse s výkonnými řediteli
Metrostavu, jež nasnila témata, která se při působení
vzahraničí otevíra. Tematický den uzaelo vystoupení
generálního ředitele Metrostavu Ing. Pavla Piláta.
Ptáme se: Ing. Luboše Daleckého,
oblastního ředitele divize 6 str. 2
Nové prostory pro Fakultu stavební
VUT v Brně str. 3
METROS se změnil v Metrostav
stavebniny, s.r.o. str. 3
Voda prověřila protipovodňové dílo
vHořovicích str. 3
V roce 2013 přijeli sportovci
na 13. letní hry 13. června
více ve fotoreporži na str. 4
1. července 2013 / 11 / XXV
www.sejdemesevparku.cz
Stěhování do Palmovka Parku II se blíží.
Proto nás zajímalo, zda každý, kdo vněm
bude pracovat, bude mít přístup na
střešní terasu věže A, kde bude jediné
místo vyhrazené pro kuřáky. Odpověď zní:
Přístup na terasu věže A bude umožněn
všem, kdo budou mít vstupní kartu do
objektu a o vstup na střechu A požádají.
Další informace najdete na stránkách
www.sejdemesevparku.cz.
Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 2
Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 3
Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 4
Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (301 ms)

Rendering Strana 2 (103707): (0/1) (298 ms)

Rendering Strana 1 (103703): (0/1) (331 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3046/vth120299-1.jpg

 i3046/bg103703.svg

 i3046/vth120304-1.jpg

 i3046/vth120310-1.jpg

 i3046/vth120317-1.jpg