Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 2
Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 3
V ponlí 17. června byl slavnostně otevřen areál
Fakulty stavební Vysoho učení technického vBrně,
který vposledních letech prošel rozsáhlou rekonstruk-
cí ačástečně idostavbou. Závěrečná etapa stavebních
prací začala veznu 2011 a týkala se 28 objektů. Ve
sdružení se společností UNISTAV se na ní výrazně po-
lel tým Ing.Radomíra Richtera z divize 1 Metrostavu.
Za nejvýznamněí lze považovat komplexní rekon-
strukci pavilonu R, kde stavbi vybudovali prostory pro
studenty doktorských studijních progra. V objektu
mimo jiné vznikla ivelkokapacitní učebna vybavená speci-
álně pro studijní obor Ústavu stavební ekonomiky aříze
Fakulty stavební. Horní terasy budovy budou sloužit pro
výuku studentůoboru geozie akartografie pro speclní
měření například dlouhých vzdáleností, které umožňují
volné výhledy doulice Veví.
Ztechnického hlediska vedoucí projektu Ing.Radomír
Richter považuje zanejnárnější část stavby konstrukce
stku B+R, který propojil pavilon R sobjektem B vulici
Veveří (foto č. 1). „Postavili jsme ho zastáho provozu
jak stavební fakulty, tak idopravy nakomunikaci, která
vede pod ním. Vše muselo být dobře propracono nejen
zhlediska plánování, ale izhlediska zajištění bezpečnos-
ti,“ říká Ing.Richter. Otom, že stavbaři Metrostavu od-
vedli perfektní práci, sdčí ocenění spojovacího můstku
vsoutěži Stavba Jihomoravského kraje 2012.
Vprůhu prací, které probíhaly za plného provozu
fakulty, mohli studenti ipedagogové vit také speclní
postupy, které při nich tým Ing.Richtera použil. Šlo naí-
klad ospeclní zakládání napilotovou snu pro zajištění
svahu zaparkovacím domem nebo samotné založení par-
kovacího domu (foto č. 3) napilotách. Přelku kanalizace
provedli raženým tunelem razičidivize 1 Metrostavu.
ky rekonstrukci a dostavbě získala fakulta novou
menzu a restauraci a echny historické budovy nové
střechy. Projekt umožnil zejména vybudování nových
prostor pro studenty doktorských studijních progra.
Podařilo se izvýšit počet učeben azkvalitnit výuku zpo-
hledu akustických parametrů vevelkých posluchárnách
aprost jejich digitalizaci. Kromě jiho stavbi vBr
vybudovali ispeciální výukové altány,rekonstrukcí prošla
také budova E2 (foto č. 2), která dřív sloužila vojenské
akademii, či venkovní plochy areálu.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
Nové prostory pro studenty stavebnictví vBrně
1
Elišku opustil nejvyšší pražský jeřáb
Bytová rezidence Eliška v pražských Vysanech, jejíž
stavbu řídí a právě dokončuje Ing. Kamil Štrobl, Ph.D.,
z divize 3, bude po zprovoznění koncem letošho roku
nejvyšším obytným a obydleným domem v České republice.
Svou výškou překoná idosavadho rekordmana, budovu na
Slunním náměstí v Praze 13, kterou Metrostav postavil
ed zhruba deseti lety a byl současně i jejím developerem.
I když ve světovém měřítku má Rezidence Eliška k rekordům
daleko, pro vybudování jejích nosných železobetonových
konstruk, jež vztyčovali betonáři zdivize 6 Metrostavu,
musela divize3 objednat jeden znejvětších staciorch
zdvihach strojů u nás, věžový jeřáb WOLF WK 92. Pokud
pracoval, přesahovala výška pod jeho hákem jedno sto
metrů. Jeho demontáž, již zachytil náš fotograf, umožnil
mobilní teleskopický jeřáb s nosností 500 tun. Při vylože
i metry dosáhla maximální délka jeho výložníku téř
146 m! Oba stroje zajistila pro divizi 3 v komplet
subdovce divize 11 Metrostavu. Ve Vysočanech se tak
v červnu roku 2013 slo hned několik nej... Nejvyšší
tuzemský obytný dům... Nejvyšší stacionární jeřáb v Praze,
který demontoval druhý největší autojeřáb v republice...
Jako každý jiný rekord ve stavebnictví bude ovšem i tento
brzy překonán. Pokud to bude na stavbě Metrostavu, jistě
o tom jeho noviny přinesou zprávu jako první.
2 3
Koncem května byla oficiálně přejmenona nejstarší
dciná firma Metrostavu, společnost METROS. Dnes
ji naleznete pod novým názvem Metrostav stavebniny,
s.r.o., amůžete ocenitjejí vylepšené služby.
Důvody zny vysvětlil ředitel firmy Ing.Petr Nicek:
„Novým jménem chceme vyjít vsíc novým výzm, ale
zároveň deklarovat příslušnost kMetrostavu. Řada výrob-
ců isubdodavatelů nastavch nás totiž často považovala
pouze zanajatou společnost, nikoliv zasoučást Skupiny
Metrostav. Naše postavení natrhu tak bude zřetelněí.“
Nové jméno doprovázejí i nová loga M-stavebniny
aM-pneuservis. Jejich zkrácenou formu si vedení spo-
lečnosti zvolilo kvůli zvýšení dopadu naexterní prodej,
na nějž se firma stále více zařuje. Úprav se dočká
i firemní web (obr.), který se uspořádáním bude snažit
využít každou možnost kontaktu se zákazníky. Z jedné
jeho stránky třeba bude možné přehledně vstoupit jak
do různých částí e-shopu, tak na informace o firmě či
najejí intranet pro zastnance Skupiny Metrostav.
Úspěšnost Metrostavu stavebnin naexterm trhu br-
zy prověří kamenná prodejna vPraze 6, která by se měla
otevřít v srpnu. Bude orientovaná nameí firmy adrob
stavebníky, samoejmě však bude sloit istálým klien-
m ze Skupiny Metrostav včetně jejich subdodavatelů.
Vroce 2011 METROS obratově obsadil 7. místo mezi vše-
mi prodejci stavebnin unás (mimo čtyři hobbymarkety).
Výchozí podmínky pro externí prodej tak má přízni.
Novinkou, týkací se výhradně firem Skupiny Metro-
stav, je nově uzavřená rámcová smlouva sMetrostavem
ozajtění nákupu materlu. „Platí od1. června 2013 a-
pe reaguje nasoučasný stav tím, že upravuje sortiment
model, zleuje prevenci proti pohledávkám a snaží se
ce uplatnit dopravní kapacity divize 4. Nám dává nac
tší šance ucházet se o zakázky pro subdodavatele
firem Skupiny. Kestažení je jak nanašem intranetu, tak
na porlu ekonomicho ředitele Metrostavu,“ vyst-
luje Ing.Nicek auzavírá: „Zposlední doby se nám velmi
osdčily sczky svedoucími projektů, které prohají
už na začátku díla vespolupráci scentrálou. Všem po-
hají šeit čas apředcházet problémům. Podrobněí
informace chystáme donewsletteru, který našim partne-
m rozešleme elektronickou poštou už včervenci.“
METROS se změnil vMetrostav stavebniny
Voda prověřila protipovodňové dílo vHořovicích
V Doksech roste moderní výrobna plas
Dnešní dobu si bez obalů z plastických hmot již praktic-
ky nedovedeme představit. Ekologové jimi sice nejsou
nadšeni a doporučují jejich náhradu jinými, především
írodmi materiály, ale zřejmě se ještě dlouhou
dobu bez nich neobejdeme. V poslední době se navíc
výrazně rozšířila jejich recyklace, případně se rozví
i výroba biologicky odbouratelch plastů. Vypadá to
tedy, že se s plastickými obaly tak rychle nerozloučíme
a výrobci budou i nadále rozjet jejich produkci.
K výrobm plastů paí i společnost FOL-Obal Doksy,
kde pracovníci divize 8 v soasné době stají nové
arekonstruují již existucí výrobní prostory. „Na mís,
kde stál nevyhovující objekt, stavíme novou dvoupodlažní
budovu. V přízemí bude mít výrobní prostory a v prvm
patře kanceře,“ přibližuje poslání svého týmu vedou
projektu Ing. Martin Burýšek. „S pracemi jsme po do-
hodě s investorem začali už letos v únoru, tedy o měsíc
íve, než bylo pnono. A chli jsme je i o měc dříve
ukončit. Dlouhá zima však rozhodla jinak, takže stavba
skoí vpůvodním termínu na konci roku 2013,“ popisuje
žkosti s letošním počam Ing. Burýšek.
Kromě počasí začátek prací zkomplikovaly i nutné
úpravy projektu. Po zdemoloní staho objektu tot
stavbaři zjistili, že ten není mné zhutnit tak, jak před-
pokládali. „A aby toho nebylo málo, ještě jsme zjistili, že
s ohledem na větší základové konstrukce vedlejší haly je
nutné upravit polohu základů u nové budovy. A prote již
byly vyrobeny, museli jsme posunout a zvětšit celý objekt
o asi 30 cm. To si vyžádalo více než 20 dní, o které se celá
akce prodloužila,“ dopuje Ing. Burýšek.
V současné době mají stavbi z divize 8 hotovou hru-
bou stavbu noho objektu, kde začínají pracovat třeba na
vnitřních příčkách a instalacích. Koncem června zahájili
takéúpravy v přilehlé hale. Vedlejší budovu zateplí a vy-
ní okenní výplně. Zní rovněž střechu, kterou navíc
vzájmu lepšího prostlení haly opatří novými pásovými
světlíky. Pokud vše půjde podle pozměněného plánu, za-
čátkem příštího roku by se mohli zastnanci FOL-Obalu
nashovat do nových prostor.
jar, foto Josef Husák
Když loni vlétě zahajovala divize 6 práce naprotipo-
voových opatřech ve středočeských Hovicích,
netušila, jak brzy její dílo projde praktickou prověrkou.
Bezprostředně popředání stavby vvěru ktna totiž
ly povodně. Jak suspokojením konstatoval vedoucí
týmu Ing.Miroslav Pajer, práce Metrostavu obstála.
Stavbaři načtsetmetrovém úseku Červeného poto-
ka vHořovich prohrábli dno, přizpůsobili sdové stup-
ně vkorytě aupravili břehy. Urodinných domů navýšili
ežní zeď aprodloužili ji o150 metrů (foto), naproti-
lehlé straně nasypali hráz. Prote dopotoka vede bývalý
mlýnský náhon, rekonstruovali ijeho bezpečnostní přeliv.
Kromě toho pozměnili kanalizaci aeložili středotlaký
plynovod. Nezapomněli ani navodní obyvatele apostavili
jim nový rybí přechod. Před úpravami zvdl Červený po-
tok bezpečně nejvýš dvacetiletou vodu. Pojejich ukončení
by měl jeho korytem bez problémů protéct istoletý objem.
Projekt byl zahájen vlistopadu 2011, ale stavební prá-
ce začaly až vedruhé půli loňského června. Půlrok mezi
m posloužil přípravám, knimž patřil iodchyt raků aryb.
Aten nebyl jednoduchý. Organizátoři při něm museli brát
vpotaz itakové věci, jako je zoologické období pro páření
vodních živočichů. „Vporně krátkém dotčeném úseku
potoka odborníci odchytili na300 ra. Vzhledem ktomu,
jak jsou citliví na čistotu prostředí, je to velmi příznivá
zpva okvalitě zdejší vody,“ uvedl Ing.Pajer. Kromě raků
zoologové odlovili několik tisíc mřenek, přibližně tisícov-
ku střevlí akolik tloťů, které přesunuli dotoku nad
upravované místo. Raky museli víc rozptýlit, aby se jejich
populace nezahušťovala. Poukončení stavby se sživoči-
chy již nemanipulovalo, doupravovaného koryta se vrátí
hem několika let sami.
Při akci stavbaři použili běžné postupy a materiály.
Nejsložitější byly práce nadně koryta. „Dno vodho toku
se samozřejmě chová jinak než běžná zemina při stavbě
pozemch staveb. Museli jsme proto dbát zvýšené opatr-
nosti při zajišťoní bezpečnosti apřizsobit tomu ipo-
ité technologie,“ řekl Ing.Pajer. Některé práce prohaly
nac vtěsm sousedství supermarketů Billa aPenny.
Stavbi zde museli dt nejen na bezpečnost, ale ta
pracovat tak, aby co nejméně obtěžovali jejich zákazníky
aneomezovali jim parkovací prostor.
Jedním zdůvodů výstavby protipovodňových opatře-
ní je snaha zabránit bleskovým povodním. „Stavbu nám
právě takováto povodeň několikt spláchla avelmi nám
zkomplikovala práci. Dlouhotrvací dtě navíc nepříznivě
ovlivnily zárné zemní práce iterénní úpravy svýsad-
bou zele. Sami jsme se tak přesvěili oničivé síle vody
ajsme rádi, že jsme mohli vybudováním této stavby při-
spět klepší ochraně zdejších obyvatel,“ uzavírá Ing.Pajer.
jar, foto Josef Husák
Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 2
Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 3
Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 4
Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (412 ms)

Rendering Strana 4 (103718): (0/1) (405 ms)

Rendering Strana 3 (103712): (0/1) (452 ms)

Rendering Strana 2 (103707): (0/1) (452 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3046/vth120304-1.jpg (3x)

 i3046/vth120310-1.jpg (3x)

 i3046/bg103712.svg

 i3046/vth120317-1.jpg (3x)

 i3046/vth120299-1.jpg