Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 3
Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 4
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
2
1
3
Historický víkend
Ve dnech 14.–16. června ožilo centrum Plzně mumra-
jem strašidel, šerřskými souboji, hudbou, tancem
adalší zábavou. Nadace 700 let města Plzně tu tot
už poněkolikáté uspořádala tradiční Historický víkend,
jehož partnerem byla opět i divize 1 Metrostavu.
kendový program vPlzni oživily folklorní soubory,
pěvecké sbory, taneční skupiny, divadelní představení
iprůvody městem. Letos město hostilo i účinkující z Me-
xika, Kostariky, Slovinska a Alžírska. Hlavním pátečním
a sobotním večerním pořadem však byla Noc s Karlem
IV. – výběr písní a scén zmuzikálu Noc na Kartejně.
Novinku nabídly oživené prohlídky vybraných budov –
radnice, Diecézního muzea a Plzeňské městské zbrojnice.
zdy historických tramvají a trolejbusů hromadné dopra-
vy letos poprvé doplnila i možnost szt se vautobusu
Škoda 706 RTO. Připravena byla opět i výstava kaktusů,
bylinkový jarmark či přehlídka dravých ptáků. Sobotní
večer potom zakončil obbený oostroj.
4 5
6 7
Spolupráce v rámci EU
V polovině června byl slavnostně otevřen most přes
řeku Dunaj mezi bulharským městem Vidin a rumun-
ským Calafatem. Náklady na jeho vybudování dosáhly
226milionů eur (v přepočtu 5,8 miliardy korun) a vý-
razně na ně přisla Evropská unie.
Nový most, nejčastěji nazývaný Calafat-Vidin, měří
celkem 3598metrů, 1791 metrů z nich se klene přímo nad
veletokem. Stojí na dvacti pilířích, které jsou od sebe ve
splavné části toku vzlené 180 metrů, jinde osmdesát.
Konstrukce přes řeku je 1951 metrů dlou, visutá a vede
po ní čtproudá silnice, jedna železniční kolej, chodník
acyklostezka (foto). Podle agentury APA se jedná o nej-
deí most přes Dunaj vůbec.
Na 630 km dlouhé rumunsko-bulharské hranici nevedl
es řeku Dunaj žádný most po dlouhá stale. Konstan-
tiv most, poczející z dob Římské říše, totiž přestal
sloužit asi ve čtvrtém století a první most přes Dunaj mezi
Rumunskem a Bulharskem, který spojuje ve východní
části společného úseku Dunaje bulharské město Ruse
s rumunským Giurgiu, byl za pomoci Sovětského svazu
postaven až v roce 1954.
První plány na výstavbu mostu mezi městy Calafat
aVidin poczejí už z roku 1909, ale zhatily je obě s-
tové války, války na Balkáně i pád komunismu. Staveb
práce tak vybraná španělská firma zahájila až v roce 2007,
astejně jako je obvyklé u nás, i její stavbu prozely legis-
lativní problémy, takže se otevření mostu zpozdilo oproti
vodnímu harmonogramu asi o 2,5 roku. V době nejtší
rozestavěnosti na mostě pracovala tisícovka stavbařů,
mezi kterými nechyla ani česká firma, jež zde budovala
hlavně elektrické trakční vedení pro železnici.
–red–, © European Commission
Tři otázky pro...
nejleího českého badmintonistu Petra Koukala, kte-
rý se zúčastnil nejen Letch sportovch her Metrosta-
vu, jak zmuje i sousední fotoreporž, ale zejména
obou posledních letních olympd v Číně a ve Velké
Británii. Při zahajovacím ceremoniálu vLondýně byl
dokonce vlajkonošem české výpravy. Mezi stovou
špku se vrátil vloni popřekoní zhoubné nemoci.
Kolikátý jste nasvětovém žeíčku aco vás čeká?
ed nemocí jsem byl kolem 32. místa, což mi umožňova-
lo hrát nejvyšší světové turnaje. Během nemoci jsem však
hrát nemohl, atak jsem klesl až asi na97. místo. Teď jsem
sedmdesátý ašplhám postupně nahoru. Dokonce roku
bych se chtěl dostat mezi čtyřitku nejleích, abych se
mohl znovu automaticky účastnit všech velkých závodů
a nemusel se na ně slitě kvalifikovat jako teď. Mohl
bych pak totiž myslet jen nato, abych co nejlíp hrál, ane
nanutnost postupu požebříčku. Bude to ale těž, pro-
tože stejně jako jiné sporty jde ibadminton velmi rychle
kuedu a je v něm mnoho nových hráčů. Co se týká
činnosti, užívám si měc tréninku doma se svým novým
holandským trerem Dickym Palyamou aipravuji se
načervencové turnaje US Open aCanada Open, kde se
chci rozehrát před srpnovým mistrovstvím sta vČíně
a prokázat tak, jak jsem na nadcházející závody připra-
ven. Vlastně už mám napnovanou itu předolympijskou
aolympijskou sezonu, protože čas rychle běží, anež se
člověk naděje, už se zase bude hrát oolympijské body.
Říkal jste, že badminton jde rychle kupředu. Taktikou,
technikou, nebo vybavením?
ím dohromady. Jako většina sportů je stále agresiv-
jší a rychlejší. Mění se i materly narakety, výplety
jsou tvrdší ačky rychleí. Tomu se musí samoej
izpůsobovat itaktika, protože velikost kurtu ivýška sí
stávají stále stejné. Upravil se však herní styl, protože
se už několik let nehraje nadva vítězné sety dopatnácti
bodů se ztrátami, ale nadva vízné dojedenadvaceti be-
ze ztrát, což pohá vagresivitě hry atrošku to nahrá
asijským hráčům. Evropané se stím ale musejí vyrovnat
aijít sjim taktickým řením hry aszm rozlo-
žením úderů. Je to pěkné, zajímavé, ale náročné. Oficiál
světový rekord vrychlosti smeče, což je ubadmintonu
nejrychlejší úder, totiž dosahuje 421 km/h, které metr
ododehrání změřili mému kamadovi zMalajsie. Ikdyž
jsem na kurtu od soupe vzdálený třeba deset met,
a on mě takto trefí na lo, prvně se snažím víceně
uhnout ateprve pak míček vybrat :-).
Co pro vás znamená spolupráce sMetrostavem?
Platit si přípravu aobždět turnaje pocelém stě sto
spoustu peněz. Naturnach si je nevylám ani vípa-
dě velmi dobrých výsledků, aprakticky co mi nezapla
sponzoři, to nemám. Badminton totiž není tak populární
amedializovaný jako další sporty, proto vněm není snad-
né finanční prostředky získat. Metrostav je jeden zmých
generálních sponzo, který mě začal podporovat už před
Londýnem. Doslova tak proto mohu říci, že net jeho,
tak bych na olympiádě nebyl a vlajku při jejím zaje
nenesl. Jsem také samoejmě velmi rád a včný, že
naše spolupráce Londýnem neskoila apokruje dál.
Oto více si naší spolupráce vážím aál bych si, aby vy-
trvala minilně doRia nadalší olympiádu. Proto jsem
se svašimi zaměstnanci naletních hrách setkal opravdu
sradostí apodobných akcí se budu se stejnýmpoše-
ním účastnit i častěji. Velmi rád bych je totiž sezmil
ism“ badmintonem atěším se, že někdy napodzim
uskutme váš firemní badmintonový turnaj, o kterém
jsme už také diskutovali.
Svoje osobní pocity ze setkání v Nymburku zazna-
menal badmintonista Petr Koukal (foto) také na své nové
internetové stránce www.petrkoukal.com, kde najdete
nejen jeho profil, kalendář akcí či výsledky turnajů, ale
iodkaz na krátký film dokumentující jeho boj s rakovinou.
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav, člen DDM Group / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce
Koželužská 5, 18000 Praha 8-Libeň, tel.: 266709415; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav / Číslo 11/2013 vyšlo 1. 7. 2013 (12-13/2013 vyjde 24. 7. 2013) / Složení redakční rady Ing.F. Polák (předseda), Ing.J.Pavlíček
(místopředseda), Ing.J. Kavan, P. Meyer, Ing. J. Neklanová, Ing. L. Profota, Ing. L. Svobodová, Ing.J. Šob,Ing.L. Weinfurtová a Ing. M. Zrcková / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang
Publishing,s.r.o., Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja, tel.: 244023201, fax: 244023333 / Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta,s.p., odštěpný závod Praha, č.j.nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávání novinových zásilek bylo
povoleno s.p.OZSeČ Ústí nad Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Toto periodikum slouží jen a výhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. a je veřejně neprodejné.
Vroce 2013 přijeli sportovci nasvé 13. letní hry večtvrtek 13. června
Třictka není jen nešťastná. Podeštim ktnu, který začátkem června způsobil také kolem Labe velké záplavy,
čekalo nanaše reprezentanty veSportovm centru Nymburk sluníčko. Hry zahájil generální ředitel Metrostavu
Ing.Pavel Pilát abadmintonista Petr Koukal, který prokázal své tenisové dovednosti vněkolika exhibičch
gamech. Her se letos zúčastnilo jen deset týmů – devět zMetrostavu, vekterých soutěžili izaměstnanci Metrostavu
Development, Metrostavu Slovakia či CCE Praha, ajeden ze Subterry. Itak bylo vízů avelkých výkonů tolik, že
naše fotoreportáž raději zůstala ilustrní. Podrobné výsledky všech soutěží imnoho fotografií však najdete
nafiremním intranetu. Proto teď jen strně – volejbal (foto č. 1 a4) vyhrála divize 1. Vevrhu koulí (foto č. 2)
zvítězila divize 5. Vnohejbalu (foto č. 3) byla opět nejlepší jednička Metrostavu. Vesmíšené tenisové čtyře si
palmu vítězství odnesla dvojice zdivize 8 (foto č. 5). Štafetu naosmkrát 200 m (foto č. 6) nejrychleji uběhl tým
divize6. Akdo 13. Letní sportovní hry Metrostavu vyhrál? Divize 4, která byla vloni třetí. Ani vjednom zezávodů
sice nebyla první, přesto jí její vyrovnané výkony ve všech disciplínách přinesly prvenství, a to i před týmem
Subterry. Ten sice měl stejný počet bodů, divize4 však získala víc lepších umístění v jednotlivých disciplínách. Třetí
byla vloni vítězná divize6. Jako každý rok iletos platilo, že vyhrál každý, kdo se zúčastnil. Všem bylo vNymburce
doe, ikdyž vpátek 14.května dofinálových bojů zasáhl déšť. Také Petru Koukalovi se nahrách líbilo. Svěí otom
ie-mail, kterým poděkoval: „Věřte mi, že když jsem zNymburka odžl, mrzelo mě, že nemůžu zůstat celý den.
Net starostí spovodmi, které nás vyplavily, velmi pravděpodobně bych se večer sebral avrátil se zavámi.“
Úsšné stavby
V jubilejním desátém ročku celostní soutěže Do-
pravní stavba/technologie/inovace roku 2012 výrazně
uspěla mnohá díla, nakterých se podílel iMetrostav.
Nejvyšší ocenění si třeba odneslo dokoení vltav-
ské vodní cesty v úseku Hluboká nad Vltavou – vod
lo Hněvkovice, jehož součástí je také plavební komora
Hluboká n/V. Stejnou cenu obdržela isilnice I/42 Brno,
VMO Dobrovského B sKrálovopolským tunelem, namž
ve sdružení pracoval nejen Metrostav, ale i Subterra.
Dotřetice byla stejně vyznamena rychlostní komunika-
ce R6 Nové Sedlo – Sokolov, která získala iCenu předsedy
České silniční společnosti. Ministr dopravy svou cenou
zase vyznamenal obchvat Kolína nasilnici I/38. Cenu ča-
sopisu Silnice, železnice obdržela rekonstrukce silničního
mostu Brandýs nad LabemStará Boleslav. Všem, kdo se
natěchto stavbách poleli, gratulujeme!

 

Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 2
Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 3
Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 4
Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (407 ms)

Rendering Strana 4 (103718): (0/1) (438 ms)

Rendering Strana 3 (103712): (0/1) (437 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3046/vth120310-1.jpg

 i3046/vth120317-1.jpg

 i3046/bg103718.svg

 i3046/vth120299-1.jpg

 i3046/vth120304-1.jpg