Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 2
Obchodní amarketingová činnost vkrajích ČR
Ze systému obchodních informací Skupiny Metrostav
lze víst řadu statistických údajů, které mimo jiné
dokdají, jak se daří jednotlivým divim Metrostavu
vpřidělených krajích nebo regionech České republiky.
Mimo Prahu či Sedočeský kraj působí už řadu let
divize 1, 6, 8 a9. Pracovky pro svá oblastní zastoupe
hledají především mezi místními lidmi, kteří znají specifika
teritorií amají vnich osobní kontakty. Také proto už vřa
míst není Metrostav považovaný jen zapražskou firmu.
Jednotlivé divize společnosti však ovládají různé vni-
tropodnikové technologie aorientují se podle nich najiné
oblasti stavebního trhu. Nadky nazakázky, které se je-
jich působnosti týkají, proto podávají kdekoliv, nejen vi-
dělené oblasti. Typickou ukázkou jsou vodohospodářské
stavby divize 6, které jsou rozeseté po celé republice.
Rozložení obchodní činnosti Metrostavu porepublice
dokladuje graf, který vprocentech ukazuje, jaká byla výše
finančních objemů podaných nadek vroce 2012 vjed-
notlivých krajích. (Vnabídkách nejsou prekvalifikace.)
Dopůsobnosti divize 1 spadá Plzeňský kraj ajihomo-
ravský iseveromoravský region, které zahrnují všechny
moravské kraje. Vloňském roce vnich divize 1 celkem ří-
dila 35větších staveb adojí přilech oblastí výrazji
pronikla jen divize 6 sdevíti převážně vodohospodářský-
mi stavbami adivize 4 se šesti silničními díly.
Divize 6 působí vJiheském kraji aKraji Vysočina.
Vloni zde ukončila nebo rozestavěla devět zakázek, vjejím
teritoriu pak ještě pracovala divize 4 nastavbě dálnice D3
avýrobu ocelové konstrukce tu získala divize3.
Zakázky v Ústecm a Liberecm kraji vyhledává
divize 8. Vloni jich tu řídila nebo zasmluvnila 38 a ne
echny byly malého rozsahu. VÚstecm kraji se výraz-
ně angažovala idivize 3 – 15 jejích projektů se tu týkalo
oblasti energetiky. Divize 4 zde stavěla šest mostů nebo
silnic, divize 5 tu měla na starosti dostavbu dálnice D8
adivize 6 se věnovala čtyřem vodohospořským dílům.
V Karlovarském, Pardubickém a Královéhradeckém
kraji sídlí oblastní zastoupení divize 9. Vroce 2012 zde
jejich vedoucí projektů řídili celkem 18 staveb. Vkaždém
zkrajů uspěla sjednou vodohospodářskou stavbou divi-
ze6, vedvou staví silnice divize 4 ajednou sem pronikla
idivize 8 sprojektem zenergetiky. VeStředočeském kraji
avPraze hledají práci všechny divize Metrostavu.
Údaje týkající se realizovach projektů v poměru
kopíruje ipočet nadek podaných voblastech zaminulý
rok. Tato statistika dobře dokládá, že se Metrostav stal
firmou scelorepublikovou působností. Hlavní město se
totiž nanich polí už jen oněco víc než čtvrtinou.
Když měříš, tak víš
Společnost SQZ je stoprocentní dceřinou firmou Met-
rostavu apřevážně nazí služby voblasti zkušebnictví
či měření větrání ahygieny práce. Odpoloviny letošní-
ho března má nového jednatele aředitele aodva mě-
síce později otevřela novou laboratoř vChotýšanech.
Prvního jednatele aředitele spolnosti Ing.Jiřího Na-
vrátila, který SQZ vybudoval, nahradil 15. března vefunkci
Ing. Jiří Prokop (foto č. 1). Změna ve vedení proběhla
vzájmu vývoje akontinuity firmy, které bude Ing.Navrátil
nadále předávat své zkušenosti jako specialista.
Také otevření nové laborate v Chotýšanech bylo
dlouho plánované. SQZ má tři laborate akreditované pro
zkušební činnost vestavebnictví – vOlomouci, vPraze na
Rohanském ostrově anaZbraslavi. Když vloni Metrostav
odkoupil poloviční pol vbenešovské firmě BES apřispěl
k modernizaci její obalovny v Chotýšanech (foto č. 2),
skala jeho Skupina možnost proniknout na místní trh
voblasti staveb, oprav iúdržby silnic. Aprote jen ten,
kdo měří – tedy ořuje si vlastnosti stavebních materiálů
vlaborati inastavbě, ví, zda staví kvalitně, otevřela se
vChotýšanech příležitost ipro SQZ. „Naše taměí labora-
toř (foto č. 3, 4 a5) je odloem pracovištěm olomouc-
ké zkušebny,“ vysvětluje Ing. Prokop a dodává: „Nabízí
plný sortiment anejvší úroveň zkušebnictví voblasti
asfaltem obalovaných směsí. Je především zaměřená
napodporu firmy BES, které poskytuje služby při výrobě
ipři pokdkách nastavbách. Chceme však naBenešov-
sku aíbramsku rozvíjet vztahy isostatními subjekty,
ato ivoblasti zkoušení zemin, kameniva abetonu.“
Ing.Luboše Daleckého,
oblastního ředitele divize 6 Metrosta-
vu pro Kraj Vysočina
Ing. Dalecký vystudoval stavební fakultu VUT v Brně
v roce 1986. Pracovat začal jako dozor investora,
pozji přešel dosoukromé stavební firmy, kde postu-
poval poprofesm žebříčku, až se stal ředitelem je
stavební složky. Vroce 2001 přešel spolu střitkou
kolegů doMetrostavu, aby posílil brnský tým divi-
ze6. Podeseti letech zaměstní předlil doJihlavy
jako nový oblastní ředitel divize 6 pro Kraj Vysočina.
Jak byste představil svůj tým?
I se mnou je nás v oblastm zastoupení na Vysině
osm. Zhruba polovina pracuje vJihlavě, zbytek jsou stav-
byvedoucí, mistr a vedoucí projektu Ing. Lubomír Mik,
ktí se pohybují postavbách nejen vnašem regionu, ale
ipocelé Moravě. Svýjimkou zkušeného marketingového
odborka Ing.Kříže mám kolem sebe mladé lidi, někteří
znich u nás začínali pracovat ještě při studiu. Budou
spolupracovníky si totiž s pomocí našich personalis
nejraději vybírám sám ještě naškole. Umožňuje to jejich
leí profesní výchovu. Dobře je pak i zm, lépe si rozu-
míme am, že je naně spolehnutí.
Nevno jste dokončili veřejné sportovtě pro zimní
sporty vJihlavě apostavili malou vodní elektrárnu Vra-
nov 2. Načem pracujete dnes aco vás čeká?
Ing.Mik upravuje vedvou zakázkách tok Bečvy arekon-
struuje aistavuje kanalizaci vestě Hranice. VeVel-
kém Meziříčí zase budujeme protipovodňová opatření.
Aco nás čeká? Podvou letech bylo konečně ukončeno
výběrové řízení a 12. června jsme podepsali smlouvu
odílo nazakázku Rozšíření ČOV vPelhřimově, jejíž návr-
hová kapacita má být navýšena na43 tic ekvivalentních
obyvatel. Natéto stavbě, která bude jako všechny ostatní
podobné prohat za provozu čističky, budeme lídrem
sdružení zhotovitelů. Dále máme podepsanou smlouvu
namodernizaci kanalizace aČOV vMohelnici, ale investor
pořád nemá zajišné finaní prosedky, takže stavba
stále čeká nazahájení. Pro projekt vPelimově rozšíříme
š tým, ato okolegy způvodního brnsho kolektivu,
ktí bydlí naVysině. Posílit by nás měl idalší student
stavební fakulty, který unás pracuje při studiu.
Bečva, Hranice aMohelnice ale nejsou naVysočině?
Nejsou. My však zam přímo vKraji Vysočina nedosahu-
jeme padované výkony, atak zakázky hledáme inaMo-
ravě. Soustřujeme se přitom zejna navodohospo-
řské stavby, oborovou specializaci divize 6.
Sídte v Jihlavě. Vnímají už lidé naVysočině Metro-
stav jako místní firmu?
Divize 6 vJihlavě nepostavila jen zmíněný zimní stadion,
který byl sdvouapůlčm předstihem oteen letos
vzimě, ale vroce 2010 ivíceúčelové obchodně-sportov
centrum. Realizovali jsme tu irekonstrukci aintenzifikaci
stské čistírny odpadních vod, kterou jsme předávali
doprovozu vroce 2006. Natéto akci jsem se polel ješ
jako zástupce vedoucího projektu. Je tu už tedy zanámi
vidět hotová práce. Jako místní firmu nás ale lidé zdaleka
nevnímají, jsme pro ně stále společnost zPrahy, nicméně
investi, pro které jsme tady realizovali stavby, nás berou
jako spolehliho partnera. Lidé vnás zase vidí mného
zaměstnavatele avšímá si nás ikonkurence.
Myslíte si, že se Kraj Vysina liší odostatních kra?
Zaujímá velkou rozlohu, ale paí mezi chudší oblasti.
SPrahou nebo Středočeským krajem se proto rozsahem
stavebních možností vůbec nedá srovnávat. Přesto zde
vprůměru podáváme dvě až tři nadky dosouží mě-
č. Zpočátku roku je to sice trochu slabší, ale později
eba vypracováváme ijednu nabídku zatýden.
Jaké jsou vaše plány dodalšího obdo?
Naší prioritou zůstávají projekty vKraji Vysočina. Ikdyž
se vodohospořských staveb mimo tento přiděle
region vbudoucnosti nechceme zříct, uspět musíme pře-
devším vnám svěřené oblasti. Jsem optimista avěřím, že
se nám to brzy povede. Naše nové zakázky vPelhřimově
aveVelkém Mezíčí dokazují, že to je možné.
strana 2
PME SE
Metrostav pomáhá při mimořádných událostech
Tak jako jiná města má iPraha krizový plán pro zajiš-
ní koordinovaného postupu záchranných prací při
likvidaci následků mimořádných událostí. Mezi spo-
lečnosti, které s hlavm městem uzavřely smlouvu
o spolupráci při řešení takových situací a prodění
likvidch prací vípadech naléhavé potřeby, patří
iMetrostav. Pomáhal také při nedávných povodních.
Mimořádné události mohou způsobit nejen živelní
pohromy, ale i harie technických zařízení, epidemie
nebo lidská činnost. V případech, kdy při nich dojde
k narušení normálního chodu města, bezprostřednímu
ohrení životů či zdraví občanů nebo ohrení životho
prostředí amajetku, obrací se pozornost naKrizový aha-
varijní plán hl. m. Prahy. Postup záchranných prací podle
j koordinuje operační sedisko krizového štábu vúz
součinnostisintegrovaným záchranným systémem.
Podle smlouvy mezi Metrostavem aPrahou dostala
naše firma za úkol provádět neodkladné zabezpečovací
práce potřebné zejna vsouvislosti shaváriemi staveb.
K jejich zajišní využívá odborníky zřad zaměstnan
čipotřebný stavební materiál uložený vestavebním dvo-
ře vHorch Počernich. Nac musí být vevšední den
schopna dosta minut odvyžání poskytnout klikvidaci
harie autojáb a sklápěcí nákladní automobil, oboje
sobsluhou. Vsobotu, vneli avestek se tato doba
prodluje na pět hodin. Aby Metrostav vyhol všem
konným asmluvním požadavkům, vypracoval aschválil
svůj vlastní plán krizové připravenosti, podle kterého se
sám při mimořádných událostech řídí.
Při letch povodních přišla první žádost opomoc
zkrizového štábu Prahy vneděli 2. června ve4:50 hodin.
Odté doby zastnanci autodopravy zdivize 4 nad rámec
žné práce rozváželi podle potřeb protipovoové zá-
brany asek kpytlování, který zdarma poskytl TBGMe-
trostav. Přistavovali ikontejnery anakladače naodpad.
Jejich traktorbagr odstroval naplaveniny z Rokytky,
bagr sdlouhým ramenem, který opatřili, chránil piře Kar-
lova mostu. Pracovníci divize 6 zajistili prasklou opěrnou
zeď pod Jiráskovým mostem adivize 9 opravila nábřež
zeď před hrazením Čertovky. „Naše auta vozila 38 hodin
neetržitě lomový kámen na Císařský ostrov abudovali
jsme odvodňovací stoku v Lahovich,“ popisuje další
práci pro krizový štáb vedoucí provozu dopravy amecha-
nizace divize 4 Mgr.Zdek Kulha. Povodně však nejsou
jediný případ, kdy Metrostav hlavnímu městu pohal.
Bezprostředně povýbuchu plynu vDivadelní ulici jeho za-
stnanci zajistili nosné konstrukce pkozeho domu
aispěli kjeho vyklizení. Jejich znalosti aprofesionalita
totiž umňu, aby itakto nebezpečnou práci prováděli
bez ohrožení sebe nebo ostatních zúčastněných.
1
2
3
4
5
Metrostav postaví nejdelší silniční tunel na Islandu! Divize 5 jako lídr sdružení smístní firmou Suðurverk podepsala
14. června smlouvu na stavbu Nordfjarðargöng, jejíž součástí bude 7,9 km dlouhý tunel Nordfrður. Pracovci
ztýmu Ing. Aleše Gotharda provedou jeho ražby metodou Drill & Blast, kterou si osvojili před třemi lety na stavch
tunelů Siglufrður a Ólafsfrður. Divize 5 by měla práce zahájit letos vlistopadu a dodělat by je měla v srpnu 2016.
Přehled obchodch aktivit v krach ČR v roce 2012
Praha 28 %
Středočeský 9 %
Karlovarský 4 %
Plzeňský 12 %
Ústecký 8 %
Liberecký 5 %
Králohradecký 3 %
Pardubický 4 %
Vysočina 2 %
Jihočeský 5 %
Jihomoravský 7 %
Olomoucký 3 %
Zlínský 3 %
Moravskoslezský 8 %
Reykjak
Island
Atlantický
oceán
Siglufjörður
Ólafsfjörður
Eskifjörður
Nordfjörður
Neskaupstaður
Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 2
Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 3
Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 4
Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 11/2013, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (404 ms)

Rendering Strana 3 (103712): (0/1) (398 ms)

Rendering Strana 2 (103707): (0/1) (448 ms)

Rendering Strana 1 (103703): (0/1) (448 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3046/vth120299-1.jpg (3x)

 i3046/vth120304-1.jpg (3x)

 i3046/bg103707.svg

 i3046/vth120310-1.jpg (3x)

 i3046/vth120317-1.jpg