Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 11/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 11/2015, Strana 3
Nad hostivskou přehradou roste další dům
Podle údajů Česho statistického úřadu bylo vhlav-
ním městě Praze dokončeno vprvním čtvrtletí letošní-
ho roku 1621 bytů abyla zahájena stavba 943 nových.
Do to statistiky se promítla i další etapa výstavby
bytových domů Nad Přehradou vPraze 10 – Hostivaři,
kterou pro společnost FINEP provádí divize 8.
Bytové domy oznené písmeny a navržené autory
zateliéru ABM architekti mají či budou mít 9 nebo 10 nad-
zemních podlaží (vizualizace č. 2). Zatímco vobjektech E
aF už bydlí noví majitelé, objekt C teprve vykukuje nad
terén. Postupně vyroste až dovýšky deseti nadzemních
podlaží, vekterých bude celkem 50 bytů 1+kk až 4+kk
aploše 32 až 117 m². Každý bude mít kdispozici balkon
nebo terasu. Dvě podzemní podlaží poslouží kumístění
gažových stání – pro padesátku bytů jich bude kdispo-
zici 62. Vsutenu se bude naczet itechnické záze
domu včetně výměkové stanice asklepy.
Divize 8 zajila stavbu domu C letos veznu ješ
pod vedením Ing. chyma Kubka. Spolu s ním se
stavbům podilo dokončit zalení objektu abetonové
konstrukce ve druhém podzemním podlaží. Dnes, kdy
stavbu vede Ing.Jiří Pups, je suterén objektu komplet
stejně jako stropní deska nad 1. PP abetonové konstrukce
už šplhají nad úroveň 1. nadzemního podlaží.
„Ačkoli je to moje první zakázka v roli vedouho
projektu, neem žádná překvapení. Jedná se tot
otypickou stavbu bytového domu, kterou bychom měli
bez problémů zvládnout,“ říká Ing.Pups. Přes prázdniny
má vplánu výkopy pro arlovou kanalizaci a přípojky ka-
nalizace ivodovodu. Stavba poroste do výšky a do jejích
podzemních pater by už měli nastoupit zedníci.
Hydroizolaci spodní stavby ří bílá vana, kterou be-
tonáři vytvořili zbetonu Permacrete. „Nastavbu jej dodal
TBG Metrostav ajeho hlavními výhodami jsou nízký vývoj
hydratačního tepla, velmi omezená tvorba mikrotrhlin
azvýšená odolnost proti tlakové vo. To vše bez použití
drahých krystalizch přísad,“ vystluje Ing.Pups. Fa-
du objektu má vurčitých místech tvořit dřevodekor (vi-
zualizace č. 1), jehož výroba bude pro stavbaře poměr
ročná hlavně proto, že je naplánována nazimní obdo.
Vedle „osmičky“ se pod stavbu podepíšou idalší divi-
ze Metrostavu. Zámečnické aelektrikářské práce provede
divize 1, bední je vkompetenci divize 6 adivize 4 zajis
autodopravu. Dům C by tak měl díky spolupráci Skupiny
Metrostav vyrůst dokonce června příštího roku.
Martina Vampulová, vizualizace Building
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVI
strana 3
1
2
1 2
Metrostav léčí pražskou nemocnici
Vareálu architektonicky ceněné nemocnice Motol se
v současné době stará divize 9 pod vedením Josefa
Majera ozasešení dvou atrií vpavilonu F. To je budo-
va ředitelství, pracoviště Lékské fakulty Univerzity
Karlovy azároveň vstupní objekt dotsho monoblo-
ku. Stavbyvedoum je zde Ing.Dalibor Andrlík.
Původní stavba této části nemocnice se táhla 13 let
(1964–1977), nebyla dokončena celá abohužel se při ní
dost často neužívalo adekvátně kvalitních materiálů. Obě
atria jsou navíc oteená povětrnostním vlivům. Vyitel-
nost původně ksných prostor tak snižuje zatékání deš-
ťové vody azvýšená klouzavost vdobě sněhu. Zaseše
je tedy vtuto chli prvním krokem krekonstrukci celého
pavilonu. To je ovšem jiná písnka asamostatný projekt.
Nicméně zasení bude trvalé avizuálně velmi pěkné.
Obě atria jsou rozrově identická avzhledem kto-
mu, že práce probíhají dle pnu – dokonce s drobným
edstihem – tak už je kryjí krásné ocelové konstrukce
v příčném směru tvořené třemi vzpínadlovými vazníky
rozdvojenými v krajové části. V podélném sru jsou
umístěné příhradové nosníky, které, bude-li potřeba,
enesou tíhu sněhu. Prosklení je rastrové bez vnějších
krycích lišt aje navrženo tak, aby dvojsklo včirém prove-
dení odpovídalo požárním abezpečnostním požadavkům.
Celá konstrukce působí velmi vzdušně ačistě (foto),
aaby to tak zůstalo, ochrání ji sítě proti holubům. Vbu-
doucnu zasešení umožní vyít obě prostranství kezlep-
šení komfortu návšvků nemocnice, kteří při pobytu
v tulněm místě jistě potí úlevu jtě dřív, než se
dostanou dorukou lékařů.
Zasení atrií ale není jedinou realizací v motol-
ském arlu, jíž se dnes divize 9 zavá. Kpavilonu E,
poliklinice, třeba dostavuje vertikálu. Novou stavbu musí
oddruhého suterénu až po6. nadzemní podlaží nazat
navodní nosnou konstrukci, navíc při zachování provo-
zu nemocnice. To znamená hlídat si jak hlnost stavby,
tak prašnost, ato ivpřípadě bouracích prací azak
stavby, což je vgesci firmy PRAGIS.
Ovšem nejzajímavější částí této stavby jsou techno-
logie, na nichž se polí i Subterra. Unikátní je zejna
systém robotických podvozků pro transport zdravotnic-
ho materlu zapomoci vodiho kabelu umísho pod
podlahou. Vše samozřejmě vsamostatných neveřejných
koridorech. Sysm takto propojuje celý arl nemocnice.
Druhou instalovanou technologií, švédskou, je systém
pneumaticky ovládach šachet svhozovými dřky vkaž-
m pae, které transportují špinavé prádlo a odpady
naurčené místo, tedy doprádelny, respektive dospalovny.
Adoetice pracuje divize 9 napavilonu B, tedy dět-
ském, kde celkovou rekonstrukcí vytvoří adektní pod-
mínky malým pacientům ijejich lékům.
ad.ka–, foto Josef Huk
Ražba tunelu Bjørnabakkane se opět rozeběhla
Výstavba protilavinových opatření na silnici Fv. 337
mezi městečkem Hafslo a obcí Veitastrond v Norsku
se po zimní pauze znovu obnovila. Její součástí je
i1,56km dlouhý tunel Bjørnabakkane, sjehož rbou
osádky divize 5 pod vedením Ing.Pavla Bürgela ot
postupují rychlostí až deset metrů denně.
„Část strojní sestavy jsme vloni v prosinci ,zapar-
kovali‘ v tunelu a stavbu jsme řádně zazimovali, takže
s po příjezdu prvního června nekalo žádné nemi
ekvapení. Staveniště bez problémů přečkalo i let
srážkově extrémní zimu. Podle místch tu totiž napadly
ce než tři metry sněhu. Veitastrond ot několikrát od-
řízly odcivilizace laviny aseverně odněj zničily iněkolik
turistických chat,“ říká vedoucí projektu Ing.Bürgel.
Severní porl, ze kteho divize 5 tunel razí, leží
vnadmské výšce asi 200 metrů (foto č. 1). Popříjezdu
českých odek už proto kolem něj sh nebyl, ikdyž se
teploty pohybovaly jen kolem 5 °C. Druhá část stavby –
úsek Lindeskreda, kde partner vesdružení, místní firma
Havnen Anlegg, překládá silnici narozšiřovaný břeh jezera
abuduje protilavinové valy – se však naczí pod strmým
svahem šplhajím asi o1400 m výš azde jsou jtě stále
naté až třímetrové záje. Norští stavbaři proto vpci
pokračovat nemohou. Češi kvůli tomu tu svou zahájili
s týdenním zpožděním a rubaninu zatím ukládají před
porl, místo aby byla využita na části Lindeskreda.
„Po spní trafostanice a přípravě zázemí jsme
prvně museli z úpadně raženého tunelu vyčerpat vodu,
což zabralo neetržitě šest dnů. Z provozních důvodů
byl totiž čerpací systém přes zimní přestávku odstave-
ný ahladina vody dosáhla až dovzlenosti 350 metrů
odčelby,“ pokračuje Ing.Bürgel. Před pnovanou zimní
estávkou kolegové vNorsku vybudovali zhruba 700 m
tunelu včetně definitivního ostění azbývalo jim dokoit
daích asi 865 m. „Bude-li přát počasí apráce naúseku
Lindeskreda se rychle obnoví, nebude mít týdenní zpož-
ní zátku ražeb oproti plánu vliv naukoení zakázky.
Prorážku do jižního portálu tedy stále očekáme letos
vříjnu. Necelý rok nato, vzáří 2016, by měly být oba no
úseky komunikace uvedeny doprovozu aproti lavinám
sněhu či kamení tak bude ochráněna daí část přístupové
cesty doVeitastrondu,“ uzavírá Ing.Bürgel.
Vtýmu divize 5 budou letos kromě techniků alníků
(foto č. 2) pracovat vNorsku ii překladatelé, absolventi
Filozofické fakulty Masarykovy univerzity vBr, kde se
vyuje norština. Zástupci investora, správy cest Statens
Vegvesen, totiž striktně vyžadují komunikaci vesvém ma-
teřském jazyce. Možná se tak oživí iživot veVeitastrondu,
kde kromě českých stavbařů bydlí jen asi 130 stách oby-
vatel. Anije se jim tam snadno. Ten, kdo umí anglicky,
si o tom může přečíst naadrese www.travbuddy.com/
How-to-survive-in-Veitastrond-v302044. Kdo neumí,
může ocenit divokou krajinu na přiložených fotografiích.
red, foto archiv stavby
TECHNOLOGIE A STROJE METROSTAVU
Nepřehlédnutelné vizitky Metrostavu I
Staveniště Metrostavu prozrazují zdálky jáby. Di-
vize 11, konkrétně sedisko zdvihací techniky vede-
né Ing. Lušem Müllerem, jich nabízí přes 20 – jsou
žové otočné či rychlostavitelné, pásové otočné
nebo jenom otočné. Některé znich představíme.
Nejsiljší stroje pracují pro firmu od roku 1999,
v posledních letech třeba na stavbách Galerie Harfa,
mostu přes rybník Koberný, Trojského mostu, Nové
Palmovky (foto) či ELI Beamlines. V současné do
sloí při budoní rezideho parku Na Vackově nebo
mostu mezi tunely na rozestaném úseku dálnice D8.
LIEBHERR 140 EC-H 6 Litronic – 3 kusy
Stacionární základna základové kotvy či kříž
Výška pod hák 12,048,2 m
Vylení max. 60 m
lka protivýložníku 14,1 m
Nosnost při maximálním vylože 1,92 t/60 m
Maximální nosnost 6 t/2,2–23,1 m
Elektrický příkon 59 kVA
Otoč jeřábu 0,8 ot./min.
Ovládací a řídicí systém Litronic
Montáž a demontáž pomocí šplhaho zařízení
tituly získala lávka přes Labe vČelákovicích – dílo divize 5 – vprestižní
soužiČeská dopravní stavba 2014. Z loňské soutěže Stavba roku 2014
si už odnesla nominaci na hlavní titul a Cenu SFDI.
Objemy hlavních prací celé stavby
Projektované plochy výrubu 45,12 – 94,63 m²
Trhací práce v tunelu 108 000 m³
Trhací práce na povrchu 23 000
Trhací práce pod vodou, zásyp jezera 53 000 m³
Protilavinový val 115 000 m³
Obklad protilavinového valu 3850 m²
Izolace proti vodě v tunelu 1850 m²
Přeložení vedení vysoho napětí 650 m
Metrostav_11_2015.indd 3 22.06.15 11:10
Metrostav Metrostav 11/2015, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 11/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 11/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 11/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 11/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 11/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 11/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 11/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 11/2015, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (364 ms)

Rendering Strana 4 (102765): (0/1) (358 ms)

Rendering Strana 3 (102764): (0/1) (395 ms)

Rendering Strana 2 (102763): (0/1) (395 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2989/vth119106-1.jpg

 i2989/vth119107-1.jpg

 i2989/bg102764.svg

 i2989/vth119108-1.jpg

 i2989/vth119105-1.jpg