strana 4

Pomoc ke štěstí

Během série Čtvrtek v Centru představil bývalý úspěšný podnikatel a dnes známý filantrop Petr Sýkora

zaměstnancům Metrostavu projekt Dobrý anděl, který

pomáhá rodinám s dětmi.

Petr Sýkora se ve čtvrtek 11. června s Metrostavem

nesetkal poprvé: „S Honzou Černým jsme začali podnikat v roce 1993 během studia na vysoké škole. Založili

jsme firmu Papirius a během třinácti let z ní vybudovali

největšího dodavatele kancelářských potřeb ve střední

a východní Evropě. V roce 2006 jsme ji úspěšně prodali

americké firmě Office Depot, pro kterou jsme ještě pár let

pracovali v logistickém centru v Hostivicích, které postavil

Metrostav. Nedávno jsem se tam byl podívat a překvapilo

mě, že tamější budovy pořád vypadají jako nové.“ Pozn.

redakce: Objekt postavil tým Ing. Tomáše Fuksy z divize 3.

Nadace Dobrý anděl, kterou oba kamarádi založili po

vzoru podnikatele, filantropa a dnes slovenského prezidenta Andreje Kisky, podporuje rodiny s dětmi, jimž život

zkomplikovala závažná nemoc, nejčastěji rakovina. Každý

dárce, který nadaci poskytne příspěvek, se stane Dobrým

andělem někomu, kdo se nezaviněně octl v obtížné finanční situaci. Může si být přitom jistý, že potřebná rodina

dostane peníze do posledního haléře. Provoz nadace totiž

financují její zakladatelé. Podle slov Petra Sýkory jsou

totiž šťastní, a proto chtějí přispět také ke štěstí druhých.

Mnoho pracovníků Metrostavu pravidelně přispívá

na různé dobročinné aktivity, jako je třeba Konto Bariéry,

Adopce na dálku nebo Člověk v tísni. Připojuje se k nim

i celá firma, když třeba v případě pomoci Filipínám prostředky věnované zaměstnanci její vedení zdvojnásobilo.

Také Dobří andělé tu už pracují. Snad jich bude víc.

Dobrý anděl (DA) v číslech k 11. červnu 2015

Začátek činnosti

listopad 2011

Celkový počet DA

41 974

Nárůst počtu DA za měsíc

cca 1000

Dosud DA přispěli

182 792 743 Kč

Za květen/2015 DA přispěli

8 571 157

Počet podpořených rodin v květnu/2015

1890

Odhad celkového počtu potřebných rodin

cca 2500

Bližší informace najdete na webu www.dobryandel.cz.

INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI

Život v Centru Skupiny

NAŠE FOTOREPORTÁŽ

V Centru vzdělávání Skupiny Metrostav se 26. května

uskutečnil první běh semináře o Strategickém řízení, který prohlubuje znalosti v používání metod mentální mapy,

SWOT analýzy, strategické mapy a dalších nástrojů řízení.

Seminář byl navržen zejména pro potřebu rozvoje kolegů

zařazených do systému personálních rezerv, dále se však

jeho účastnický záběr rozšíří.

Devátého června proběhla v Centru další akce z cyklu úterních odborných technických seminářů, tentokrát

na téma navrhování, provádění a správa budov ve formátu

BIM (Building Information Modeling nebo Building Information Management). Prostřednictvím přednášky a odborné diskuse s prof. Ing. arch. Miroslavem Masákem se

při ní přes padesát zaměstnanců seznámilo s možnostmi

využití nového stavebního trendu, který jistě ovlivní také zakázky Metrostavu. Informace z uvedených seminářů

i nabídku aktivit Centra vzdělávání Skupiny Metrostav

naleznete na http://skupina/ukr.

Hodnocení personálu

1

2

3

Nekonkurenční tunel

V pondělí prvního června, právě když četa divize 5 z týmu Ing. Aleše Gotharda přesáhla na Islandu součtovou

délku 6630 metrů vyraženého tunelu Norðfjörður, se

320 km vzdušnou čarou západně od nich veřejnosti poprvé otevřel tunel Into the Glacier. Je sice jen asi 550 m

dlouhý, představuje však nejžhavější – čí spíš nejstudenější – novinku letošní islandské turistické sezony.

Atrakce nazvaná Into the Glacier (intotheglacier.

is) umožňuje lidem výlet asi 30 metrů pod povrchem

ledovce. Zhruba půlkilometrový tunel (foto) zde spojuje

jeskyně, které je možné využít třeba k uspořádání svatby.

Hlavním posláním umělé ledové cesty je ale zatraktivnit

putování po ledovci Langjökull (Dlouhý ledovec), který je

druhý největší na Islandu. Leží na ploše asi 950 km² v západní části ostrova, jeho vrchol dosahuje výšky 1360 metrů nad mořem a patří mezi vyhledávané turistické cíle.

Tunel Into the Glacier leží těsně pod jeho vrcholem. Je

otevřený celoročně a kromě mrazivého zážitku přibližuje

na panelech informace týkající se ledovců i jejich výzkumů či globálního oteplování. Návštěvníky k němu vozí

speciálně upravené čtyřnápravové vozy z kempu Húsafell.

Základní prohlídka i s cestou trvá v létě dvě až tři hodiny,

v zimě asi o hodinu déle. Její cena činí pro dospělého

17 900 ISK, což zhruba odpovídá 3400 Kč.

Vzhledem k tomu, že z městečka Eskifjörður, kde

Metrostav působí, měří cesta autem do Húsafellu přes

650 km, nebudou asi naši raziči tunel Into the Glacier navštěvovat často. Nitro Islandu – i když ne to nejledovější

– totiž znají lépe než kdokoli jiný.

– r ed –, f o t o in t o t heglacier.i s

Jako každoročně máme i letos zpracovanou důkladnou

analýzu ročního hodnocení personálu. Na jeho výsledky se lze podívat ve dvou rovinách – jednak z hlediska

hodnocení způsobilostí a kvality personálu a pak z hlediska námětů, které vzešly od našich zaměstnanců.

Při hodnocení způsobilostí, i přes mírné zlepšení,

hodnotitelé stále málo využívají hodnoticí škálu v její plné

šíři. Přes tři čtvrtiny personálu byly v jednotlivých způsobilostech hodnoceny jako výrazně lepší nebo spíše lepší

v porovnání s ostatními členy týmu.

Počet námětů od hodnocených roste, od roku 2008

se zdvojnásobil. Zaměstnanci Metrostavu jsou aktivnější

a otevřenější v projevování svých názorů, což vítáme.

Nejčastěji se náměty týkají oblastí komunikace, administrativní zátěže, odměňování a široké škály témat, která

jsou sdružena v kategorii lidských zdrojů.

Podněty ze strany zaměstnanců bereme vážně a jsou

diskutovány ve vedení Metrostavu i jednotlivých divizí.

Vyjádření vedení společnosti k některým námětům ze

strany zaměstnanců a další informace k výsledkům ročního hodnocení najdete na intranetu společnosti.

M gr. J an a K o ř ín ko v á, M B A

4

5

6

7

8

9

Patnácté letní sportovní hry Metrostavu vyhrála divize 6 a všichni, kdo přijeli

Areál v Nymburce, 11. červen, 5 disciplín, 10 družstev po 12 borcích včetně nezbytných borkyň, podpůrné týmy,

produkce, výrobně-technický ředitel Metrostavu Ivan Hrdina a zakladatel projektu Cesta za snem Heřman Volf =

start 15. letních sportovních her Metrostavu a firem jeho Skupiny. Volejbal (foto č. 1) vyhrála divize 6. V nohejbalu

(foto č. 2) byla devátá, ve vrhu – koulí (foto č. 3) – druhá, v tenise (foto č. 4, 5) obsadila 8. místo a ve štafetě

na 8 x 200 m (foto č. 6) doběhli její atleti pro stříbro (foto č. 7). Podtrženo a sečteno – 43 bodů a vítězství! Pátek

12. června, gratulace personálního ředitele Metrostavu Tomáše Zámečníka řediteli divize 6 Janu Cucovi (foto

č. 8 zprava) = konec. Mezitím: v nohejbalu, kde opět bojovala i jedna žena, se nejvíc dařilo divizi 3, smíšenou

tenisovou čtyřhru ovládla divize 9, koulí nejdál vrhl Pavel Kuděj z divize 5 a výrazně přispěl k vítězství svého týmu

v této disciplíně, ve štafetě byla první divize 8. Co disciplína, to jiný vítěz. Štěstí, smůla, těsné výsledky (foto č. 9).

Za divizí 6 se seřadili: divize 3 (42 bodů), smíšené družstvo divizí 11 a 2 doplněné pracovníky CCE Praha a kolegyní

z Metrostavu Development (42 bodů – o pořadí rozhodují lepší umístění), divize 9 (41), divize 4 (40), divize 5 (39),

divize 8 (35), divize 1 (33), centrála Metrostavu (30), Subterra (30). Hezké počasí, hodnotné sportovní výkony,

noví přátelé bez ohledu na věk, zaměstnavatele či firemní pozici. Závěr? Víc trénovat a být za rok lepší, rychlejší,

mrštnější a zvítězit! Nebo se zúčastnit, protože to je nejdůležitější. Fotograf Milan Malíček, více na intranetu.

Přístav pod zámkem

Na návštěvu hlubockého zámku se dřív mohlo přijet jen

autem či vlakem. Poté, co sdružení, které za Metrostav

vedl tým Jaroslava Jedličky z jihočeského zastoupení

divize 6, vybudovalo v Hluboké nad Vltavou přístav

i přístaviště, lze ke známé kulturní památce dorazit také po vodě. Stavba sice skončila dřív, investor ale její

slavnostní ukončení spojil až se dnem dětí.

Přístav po zámkem byl 31. května odemčený a otevřený nejen pro lodě. „Je mi potěšením, že stříháme

pásku nového moderního přístavu, který si Vltava jistě

zasloužila. Pravidelně se mi hlásí další zájemci o stání lodí, takže věřím, že brzy bude celý plný. Jsem přesvědčen,

že si rychle najde své návštěvníky a řeka se stane oázou

rekreační plavby,“ prohlásil ředitel ŘVC ČR Ing. Lubomír

Fojtů. Potom už přístav patřil celý den dětem, které pod

obloukem Metrostavu (foto) vítal i Pepek námořník.

Pracovníci divize 6 ale od Vltavy neodešli. Nedaleko

Hluboké n/V staví tým Ing. Milana Hromádky přístaviště

Purkarec a kolegové pod vedením Jaroslava Jedličky

budují poslední zbývající plavební komoru v Hněvkovicích u Týna nad Vltavou, která v létě 2016 uvolní pro

rekreační plavbu 33 km nové vodní cesty. Ta celá umožní

plavbu z Orlíka do centra Českých Budějovic nejen malým

člunům, ale i jachtám, hausbótům a osobním lodím až

do rozměrů 41 x 4,7 metru s ponorem nepřesahujícím

1,6 metru. Ještě zbývá překonat Slapy a Orlík...

–red–, foto Lucie Burianová

Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing. Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce Koželužská 4,

180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 019 241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav / Číslo 11/2015 vyšlo 24. 6. 2015 (12/2015 vyjde 16. 7. 2015) / Složení redakční rady Ing. F. Polák (předseda), Ing. J. Pavlíček (místopředseda),

Ing. J. Kavan, P. Meyer, Ing. J. Neklanová, Ing. L. Profota, Ing. L. Svobodová, Ing. J. Šob, Ing. L. Weinfurtová a Ing. M. Zrcková / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 128 00 Praha 2 / Výroba Boomerang Publishing, s. r. o., Nad Kazankou

37, Praha 7-Troja, tel.: 244 023 201, fax: 244 023 333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze a výhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. a je veřejně neprodejný.

Metrostav_11_2015.indd 4

22.06.15 11:10