strana 4
Pomoc ke štěstí
Během série Čtvrtek v Centru představil bývalý úspěšný podnikatel a dnes známý filantrop Petr Sýkora
zaměstnancům Metrostavu projekt Dobrý anděl, který
pomáhá rodinám s dětmi.
Petr Sýkora se ve čtvrtek 11. června s Metrostavem
nesetkal poprvé: „S Honzou Černým jsme začali podnikat v roce 1993 během studia na vysoké škole. Založili
jsme firmu Papirius a během třinácti let z ní vybudovali
největšího dodavatele kancelářských potřeb ve střední
a východní Evropě. V roce 2006 jsme ji úspěšně prodali
americké firmě Office Depot, pro kterou jsme ještě pár let
pracovali v logistickém centru v Hostivicích, které postavil
Metrostav. Nedávno jsem se tam byl podívat a překvapilo
mě, že tamější budovy pořád vypadají jako nové.“ Pozn.
redakce: Objekt postavil tým Ing. Tomáše Fuksy z divize 3.
Nadace Dobrý anděl, kterou oba kamarádi založili po
vzoru podnikatele, filantropa a dnes slovenského prezidenta Andreje Kisky, podporuje rodiny s dětmi, jimž život
zkomplikovala závažná nemoc, nejčastěji rakovina. Každý
dárce, který nadaci poskytne příspěvek, se stane Dobrým
andělem někomu, kdo se nezaviněně octl v obtížné finanční situaci. Může si být přitom jistý, že potřebná rodina
dostane peníze do posledního haléře. Provoz nadace totiž
financují její zakladatelé. Podle slov Petra Sýkory jsou
totiž šťastní, a proto chtějí přispět také ke štěstí druhých.
Mnoho pracovníků Metrostavu pravidelně přispívá
na různé dobročinné aktivity, jako je třeba Konto Bariéry,
Adopce na dálku nebo Člověk v tísni. Připojuje se k nim
i celá firma, když třeba v případě pomoci Filipínám prostředky věnované zaměstnanci její vedení zdvojnásobilo.
Také Dobří andělé tu už pracují. Snad jich bude víc.
Dobrý anděl (DA) v číslech k 11. červnu 2015
Začátek činnosti
listopad 2011
Celkový počet DA
41 974
Nárůst počtu DA za měsíc
cca 1000
Dosud DA přispěli
182 792 743 Kč
Za květen/2015 DA přispěli
8 571 157
Počet podpořených rodin v květnu/2015
1890
Odhad celkového počtu potřebných rodin
cca 2500
Bližší informace najdete na webu www.dobryandel.cz.
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
Život v Centru Skupiny
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
V Centru vzdělávání Skupiny Metrostav se 26. května
uskutečnil první běh semináře o Strategickém řízení, který prohlubuje znalosti v používání metod mentální mapy,
SWOT analýzy, strategické mapy a dalších nástrojů řízení.
Seminář byl navržen zejména pro potřebu rozvoje kolegů
zařazených do systému personálních rezerv, dále se však
jeho účastnický záběr rozšíří.
Devátého června proběhla v Centru další akce z cyklu úterních odborných technických seminářů, tentokrát
na téma navrhování, provádění a správa budov ve formátu
BIM (Building Information Modeling nebo Building Information Management). Prostřednictvím přednášky a odborné diskuse s prof. Ing. arch. Miroslavem Masákem se
při ní přes padesát zaměstnanců seznámilo s možnostmi
využití nového stavebního trendu, který jistě ovlivní také zakázky Metrostavu. Informace z uvedených seminářů
i nabídku aktivit Centra vzdělávání Skupiny Metrostav
naleznete na http://skupina/ukr.
Hodnocení personálu
1
2
3
Nekonkurenční tunel
V pondělí prvního června, právě když četa divize 5 z týmu Ing. Aleše Gotharda přesáhla na Islandu součtovou
délku 6630 metrů vyraženého tunelu Norðfjörður, se
320 km vzdušnou čarou západně od nich veřejnosti poprvé otevřel tunel Into the Glacier. Je sice jen asi 550 m
dlouhý, představuje však nejžhavější – čí spíš nejstudenější – novinku letošní islandské turistické sezony.
Atrakce nazvaná Into the Glacier (intotheglacier.
is) umožňuje lidem výlet asi 30 metrů pod povrchem
ledovce. Zhruba půlkilometrový tunel (foto) zde spojuje
jeskyně, které je možné využít třeba k uspořádání svatby.
Hlavním posláním umělé ledové cesty je ale zatraktivnit
putování po ledovci Langjökull (Dlouhý ledovec), který je
druhý největší na Islandu. Leží na ploše asi 950 km² v západní části ostrova, jeho vrchol dosahuje výšky 1360 metrů nad mořem a patří mezi vyhledávané turistické cíle.
Tunel Into the Glacier leží těsně pod jeho vrcholem. Je
otevřený celoročně a kromě mrazivého zážitku přibližuje
na panelech informace týkající se ledovců i jejich výzkumů či globálního oteplování. Návštěvníky k němu vozí
speciálně upravené čtyřnápravové vozy z kempu Húsafell.
Základní prohlídka i s cestou trvá v létě dvě až tři hodiny,
v zimě asi o hodinu déle. Její cena činí pro dospělého
17 900 ISK, což zhruba odpovídá 3400 Kč.
Vzhledem k tomu, že z městečka Eskifjörður, kde
Metrostav působí, měří cesta autem do Húsafellu přes
650 km, nebudou asi naši raziči tunel Into the Glacier navštěvovat často. Nitro Islandu – i když ne to nejledovější
– totiž znají lépe než kdokoli jiný.
– r ed –, f o t o in t o t heglacier.i s
Jako každoročně máme i letos zpracovanou důkladnou
analýzu ročního hodnocení personálu. Na jeho výsledky se lze podívat ve dvou rovinách – jednak z hlediska
hodnocení způsobilostí a kvality personálu a pak z hlediska námětů, které vzešly od našich zaměstnanců.
Při hodnocení způsobilostí, i přes mírné zlepšení,
hodnotitelé stále málo využívají hodnoticí škálu v její plné
šíři. Přes tři čtvrtiny personálu byly v jednotlivých způsobilostech hodnoceny jako výrazně lepší nebo spíše lepší
v porovnání s ostatními členy týmu.
Počet námětů od hodnocených roste, od roku 2008
se zdvojnásobil. Zaměstnanci Metrostavu jsou aktivnější
a otevřenější v projevování svých názorů, což vítáme.
Nejčastěji se náměty týkají oblastí komunikace, administrativní zátěže, odměňování a široké škály témat, která
jsou sdružena v kategorii lidských zdrojů.
Podněty ze strany zaměstnanců bereme vážně a jsou
diskutovány ve vedení Metrostavu i jednotlivých divizí.
Vyjádření vedení společnosti k některým námětům ze
strany zaměstnanců a další informace k výsledkům ročního hodnocení najdete na intranetu společnosti.
M gr. J an a K o ř ín ko v á, M B A
4
5
6
7
8
9
Patnácté letní sportovní hry Metrostavu vyhrála divize 6 a všichni, kdo přijeli
Areál v Nymburce, 11. červen, 5 disciplín, 10 družstev po 12 borcích včetně nezbytných borkyň, podpůrné týmy,
produkce, výrobně-technický ředitel Metrostavu Ivan Hrdina a zakladatel projektu Cesta za snem Heřman Volf =
start 15. letních sportovních her Metrostavu a firem jeho Skupiny. Volejbal (foto č. 1) vyhrála divize 6. V nohejbalu
(foto č. 2) byla devátá, ve vrhu – koulí (foto č. 3) – druhá, v tenise (foto č. 4, 5) obsadila 8. místo a ve štafetě
na 8 x 200 m (foto č. 6) doběhli její atleti pro stříbro (foto č. 7). Podtrženo a sečteno – 43 bodů a vítězství! Pátek
12. června, gratulace personálního ředitele Metrostavu Tomáše Zámečníka řediteli divize 6 Janu Cucovi (foto
č. 8 zprava) = konec. Mezitím: v nohejbalu, kde opět bojovala i jedna žena, se nejvíc dařilo divizi 3, smíšenou
tenisovou čtyřhru ovládla divize 9, koulí nejdál vrhl Pavel Kuděj z divize 5 a výrazně přispěl k vítězství svého týmu
v této disciplíně, ve štafetě byla první divize 8. Co disciplína, to jiný vítěz. Štěstí, smůla, těsné výsledky (foto č. 9).
Za divizí 6 se seřadili: divize 3 (42 bodů), smíšené družstvo divizí 11 a 2 doplněné pracovníky CCE Praha a kolegyní
z Metrostavu Development (42 bodů – o pořadí rozhodují lepší umístění), divize 9 (41), divize 4 (40), divize 5 (39),
divize 8 (35), divize 1 (33), centrála Metrostavu (30), Subterra (30). Hezké počasí, hodnotné sportovní výkony,
noví přátelé bez ohledu na věk, zaměstnavatele či firemní pozici. Závěr? Víc trénovat a být za rok lepší, rychlejší,
mrštnější a zvítězit! Nebo se zúčastnit, protože to je nejdůležitější. Fotograf Milan Malíček, více na intranetu.
Přístav pod zámkem
Na návštěvu hlubockého zámku se dřív mohlo přijet jen
autem či vlakem. Poté, co sdružení, které za Metrostav
vedl tým Jaroslava Jedličky z jihočeského zastoupení
divize 6, vybudovalo v Hluboké nad Vltavou přístav
i přístaviště, lze ke známé kulturní památce dorazit také po vodě. Stavba sice skončila dřív, investor ale její
slavnostní ukončení spojil až se dnem dětí.
Přístav po zámkem byl 31. května odemčený a otevřený nejen pro lodě. „Je mi potěšením, že stříháme
pásku nového moderního přístavu, který si Vltava jistě
zasloužila. Pravidelně se mi hlásí další zájemci o stání lodí, takže věřím, že brzy bude celý plný. Jsem přesvědčen,
že si rychle najde své návštěvníky a řeka se stane oázou
rekreační plavby,“ prohlásil ředitel ŘVC ČR Ing. Lubomír
Fojtů. Potom už přístav patřil celý den dětem, které pod
obloukem Metrostavu (foto) vítal i Pepek námořník.
Pracovníci divize 6 ale od Vltavy neodešli. Nedaleko
Hluboké n/V staví tým Ing. Milana Hromádky přístaviště
Purkarec a kolegové pod vedením Jaroslava Jedličky
budují poslední zbývající plavební komoru v Hněvkovicích u Týna nad Vltavou, která v létě 2016 uvolní pro
rekreační plavbu 33 km nové vodní cesty. Ta celá umožní
plavbu z Orlíka do centra Českých Budějovic nejen malým
člunům, ale i jachtám, hausbótům a osobním lodím až
do rozměrů 41 x 4,7 metru s ponorem nepřesahujícím
1,6 metru. Ještě zbývá překonat Slapy a Orlík...
–red–, foto Lucie Burianová
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing. Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce Koželužská 4,
180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 019 241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav / Číslo 11/2015 vyšlo 24. 6. 2015 (12/2015 vyjde 16. 7. 2015) / Složení redakční rady Ing. F. Polák (předseda), Ing. J. Pavlíček (místopředseda),
Ing. J. Kavan, P. Meyer, Ing. J. Neklanová, Ing. L. Profota, Ing. L. Svobodová, Ing. J. Šob, Ing. L. Weinfurtová a Ing. M. Zrcková / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 128 00 Praha 2 / Výroba Boomerang Publishing, s. r. o., Nad Kazankou
37, Praha 7-Troja, tel.: 244 023 201, fax: 244 023 333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze a výhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. a je veřejně neprodejný.
Metrostav_11_2015.indd 4
22.06.15 11:10