Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 11/2018, Strana 1
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Uzákladů klíčového uzlu
Brno má opět Riviéru
Jihomoravské zastoupení naší firmy předalo 8. červ-
na opravené bazény areálu Riviéra vbrnských Pi-
rkách (foto). Rekonstrukci zvládl tým pod vedením
Ing.Oneje Kučery zdivize 1 opár dnů dříve.
Koupaliště je tvořeno kaskádou tří nových nerezových
banů vumělém říčním korytě, které bylo vybudováno
vbývalém slepém rameni řeky. Hloubka celého bazéno-
ho koridoru je odstupňována a jeho celková délka až
390metrů je vskutku výjimečná.
Opravy arlu byly nutné, z vodních betonových
banů už vposledních sezonách totiž unikaly hektolitry
vody denně. Nový nerezový povrch nyní těsní, je hygienič-
jší, snadněji se udržuje amá dlouhou životnost. Práce
tu započaly v září 2017. Stavbi pobouracích pracích
osazovali nerezové díly, které po tších celcích obeto-
novali. „Zároveň jsme prováděli zemní práce snáslednou
pokládkou nového potrubí technologie a sanační práce
kterých původních konstrukcí. Strojovna byla vybave-
na novými technologiemi, čerpadly afiltry. Osadili jsme
inový tobogán se skluzavkou,“ popisuje inženýr Kera.
Pro zajímavost: celkem bylo použito 8300 m² travnatých
koberců, přes 12000 m² nerezových plechů, aes 10 km
potrubí. „Chtěl bych poděkovat svému realizačnímu týmu
zaskle odvedenou práci!“ uzavírá Ondřej Kučera.
hem léta se v areálu uskuteční i několik zábavních
akcí, a na Riviéře budou probíhat příměstské tábory pro
ti. Denní kapacita je téměř 8000 nátěvků.
red–, foto archiv stavby
Stavba století?
Metro!
Jedno zčeských či
slovenských stavebních
a architektonických děl
bude na podzim vyhlášeno
Stavbou století. O tom, které
to bude, rozhodne vejnost
vinternetovém hlasování na www.stavbystoleti.cz. Do
ankety, která doplňuje oslavy stoletého výročí vzniku
Československa, vybrala odborná komise sto staveb.
Je mezi nimi i pražské metro, které si zaslouží podporu
Metrostavu! Hlasovat je mné do 15. září.
Z Betlémské kaple
Zástupci naší firmy v čele
s obchodním ředitelem
Ing.Karlem Volfem, MBA,
(foto vpravo) převzali
14. června vBetlémské
kapli ocenění v soutěži
Česká dopravní stavba,
technologie, inovace roku 2017. Ze staveb, které
ihlásil Metrostav, zzily tyto projekty: silnice přes
Červenohorské sedlo, zasení haly hlavho nádrí
vPraze avodní dílo Hněvkovice. Při té příležitosti
byla oceněna bakalářská práce Miroslava Duhoně
zUniverzity Pardubice natéma Experimentální analýza
samozhutnitelného betonu. Gratulujeme!
Galerie ze stavby
Vevstupní hale sídla Metrostavu vPraze-Libni přibližuje
23 panelů rekonstrukci historické budovy Národního muzea
vPraze. Tým kolegů, který pod vedením Jana Kučery
zdivize 9 zazku řídí, je připravil pro návštěvky dne
otevřených dveří, jenž vmuzeu proběhl letos vkvětnu.
Studenti z Texasu v Metrostavu
Koncem června navštívili centrálu Metrostavu studenti
oboru finance astrategie z University of Texas v Austinu.
Lidé na této páté nejí vysoké škole v USA mimo jiné
studují podnikání vesední avýchodní Evropě. Naše firma
suniverzitou spolupracuje již čtvrtým rokem anávy
vnaší centle jsou uamericho partnera velmi
populární. Podnikání Skupiny Metrostav naevropských
trzích, organizní strukturu astrategii jim přibžil tiskový
mluvčí Vojtěch Kostiha.
Unikátní projekt u Trondheimu
Vrámci projektu Fv. 714 Astfjordkryssinga vNorsku
pracovníci divize 5 zhotovují základy pro pilíře téměř
800 m dlouhého přemostění fjordu u Trondheimu.
ed dokončením jsou dva velké kesony, které stavbi
betonují na lodi vNorském moři. Vpříštím čísle přine-
seme fotoreporž a podrobnější informace zmísta!
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Petra Brože,
vedoucího projektu z divize 6 str. 2
Metrostav je na nové nařízení EU
GDPR dobře připraven str. 2
Na místě bývalé ubytovny v Sázavě
vznikly nové moderní byty str. 3
V Rudné u Prahy se těší na rozšíření
základní školy str. 3
Letní sportovní hry přinesly
opět strhující výkony
více ve fotoreportáži na str. 4
3. července 2018 / 11 / XXX
Na hranici historické části Bratislavy nelze přehléd-
nout obří jámu ačilý stavební ruch. Namístě totiž vzni-
ká nové nákupní centrum, autobusová stanice meziná-
rodního významu amoderní tržnice. Nastavbě tohoto
komplexu pod názvem „Stanica Nivy“ se podílí Metro-
stav, konkrétně tým Ing.Vladislava Horáčka zdivize 6.
Název přilehlé avýznamné ulice Mlynské Nivy je odvo-
zen odvodních mlýnů, které se tu jtě v19. století měly
nacházet. Místo totiž kdysi roznalo nadvě části Malé No-
vozámocké rameno Dunaje. Dnes je vše jinak azlokality
se stala vstupní brána Bratislavy, odroku 1983 je tu ta
hlavní autobusové nádraží, odkud jezdí téměř všechny
lkové amezirodní spoje včetně dálkových autobusů
doPrahy nebo do Brna. Významná stanice nyní získá svou
novou tvář (titulní vizualizace).
Komplex bude mít tři nadzemní advě podzemní pod-
laží, přemž vprvm jsou plánovaná nástupiště pro au-
tobusy. Budova má mít také zelenou střechu směstskými
zahradami, běžeckou dráhu a kompletní vybavení pro
aktivní oddych asport. Okolí objektu bude přizsobené
pro cyklisty avýstavba má celkově vokolí zlepšit doprav-
ní infrastrukturu – nadne přes 2000 parkovach míst.
Investorem je mezinárodní developerská společnost HB
Reavis, koncept Stanice Nivy navrhli světoví experti nare-
tail, britská architektonická kancelář Benoy vespolupráci
se slovenským atelrem Siebert + Tal.
Náročné zastropení autobusové stanice
m Metrostavu pracuje na polyfunní části autobu-
sové stanice Mlynské Nivy. V tuto chli jsou stavbi
uzákladů azhotovují železobetonové konstrukce nadvou
stavebních objektech (foto). Oba celky budou vzájemně
propojené základovou deskou a suterénními obvodo-
vými stěnami. Půdorysné rozměry ceho objektu jsou
značně nadstandardní – vpodélném směru cca 350 me-
trů avíčm směru cca 140 metrů (tým Metrostavu
zhotovuje část 200 krát 140 m). Bylo zvoleno řešení bez
dilatačního styku obvodových konstruk, tedy za po-
moci základové desky a obvodové suterénní stěny a to
s ohledem na značnou hloubku. „Provádíme podkladní
betony, dále armování, bednění a betonáž spřahujících
patek. Naprvním díle začínáme armovat základovou des-
ku apojejí betoži zneme provádět svislé konstrukce
druhého podzemho podlaží,“ potvrzuje přímo z sta
vedoucí projektu Ing.Vladislav Horáček.
Nejsložijší bude pravděpodobně strop nad 1. pod-
zemním podlažím, který je vysoký 7,3 metru prote
zastropuje vlastní autobusovou stanici. V průjezdných
pruzích vzniknou osové rozpony až 16,2 m krát 11,3 m.
Tyto rozpony jsou překonány pomocí takzvané předpínací
výztuže. „Přednané konstrukce budou prováděny nejen
vtrámech, ale ivestropch deskách. Pro nás je zhotoví
firma VSL, která byla vybrána vespolečném tendru sin-
vestorem HB Reavis,“ doplňuje inženýr Horáček.
Práce Metrostavu by tu měly skončit vlistopadu 2019,
druhou zbývací část stavby prodí také firma PSJ Con-
crete. Beton dodává TBG Slovensko a betonářské věže
poskytnou Pražské betonpumpy a doprava. Očekáva
termín dokončení celé stavby je vroce 2020. Bratislava
tak v srdci nově vznikací byznys čtvrtě získá doprav
uzel na stové úrovni.
-red, foto archiv stavby a HB Reavis
Stanica Nivy v číslech
Projekt nabízí celkem prostor pro 70000 m²
obchodů.
Mimo nákupní zónu vznikne 30000 m² kanceláří.
V obchodm centru se počítá s dalšími 3000 m²
plochy moderní tržnice.
Odhadovaná denní návštěvnost činí 55000 osob.
Zákazníci budou mít plně kdispozici 2300
parkovacích míst.
Termín dokončení je pnován na rok 2020.
V žeíčku nejvýznamnějších firem
CZECH TOP 100
podle tržeb za rok 2017 postoupila
Skupina Metrostav na 14. místo!
Metrostav_11_2018.indd 1 29.06.18 12:45
Metrostav Metrostav 11/2018, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 11/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 11/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 11/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 11/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 11/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 11/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 11/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 11/2018, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (339 ms)

Rendering Strana 2 (102470): (0/1) (333 ms)

Rendering Strana 1 (102469): (0/1) (364 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2925/vth118654-1.jpg

 i2925/bg102469.svg

 i2925/vth118655-1.jpg

 i2925/vth118656-1.jpg

 i2925/vth118657-1.jpg