Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 11/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 11/2018, Strana 3
Skladová hala plní účel ireprezentuje
Najižním okraji Milevska usilnice naČeské Budějovi-
ce vyrostl zajímavý objekt. Skladová hala sčásteč
prosklenou fasádou rozhodně není jednou z těch fád-
ních „krabic“ rozesetých po celé republice. Divize 6
nastavbě pracovala rok. Investorovi, společnosti ABT
group servis, ji předávala vkvětnu tohoto roku.
Realizní tým zde původně začínal s menší zakáz-
kou. Investor vesmlouvě odílo padoval pouze zale
aželezobetonový Prefa skelet. Postupně ji však rozšoval
aMetrostav nakonec kromě sadových úprav odevzdával
„stavbu nakč“. „Zpátku se čekalo nastavební povo-
lení, ale zadavatel pak přišel sdalšími požadavky, atak
se dělaly dodatky smlouvy nasechu, opláštění podlahy
adalší práce,“ připomíná vedoucí projektu Jan Prok.
Spolupráci sinvestorem nicméně velmi oceňuje, protože
es všechny změny prohala hladce a bez problémů.
Za to vše ovšem paí podle něj poděkování také ce-
mu realiznímu týmu. Rozšiřování předmětu zakázky,
vydaných 24 změnových listů adva dodatky kesmlou
znamenaly zvýšené nároky zejména pro stavbyvedoucího
Jaroslava Fuxu apro Ing.Barboru Baňárovou, která zod-
povídala zaadministrativní část výrobní přípravy.
Podobu stavby odorysu 45 x 25 metrů doznné
míry ovlivnilo přání architekta. „Na navrženém objektu
je užit strohý moderní architektonický styl (foto č. 1).
Technický vzhled odpovídací účelu vší dořešení vlnitý
plech tvořící fasádu skladové haly. Obvodový pšť admi-
nistrativní budovy ozvláštňují svislé prosklené plochy,“
uvádí se vtechnické zprávě.
Energie zajišťuje obří tepelné čerpadlo
Objekt rozdělený nadvě části – skladovou halu sregálo-
vým systémem pro usní palet aadministrativní část
– není výjimečný jen svým vzhledem. Má daí specialitu,
která není utohoto typu staveb běžná. „Celá stavba má
netradní vzduchotechniku, energie pro klimatizaci avy-
tápění se zde kompletně zajišťuje díky systému obřího
tepelného čerpadla,“ vystluje Jan Prok.
Nová hala má sloužit pro skladování a dobíjení au-
tobaterií (foto č. 2). V administrativní části se nac
show room pro prezentaci aprodej nabízech výrobků,
recepce a stnosti pro zastnance. Ve druhém nad-
zemním podlaží, doněhož se vstupuje poocelom toči-
m schodišti zprodejny, je chodba se vstupy navenkovní
terasu, dokanceře ředitele, jednací místnosti, archivu
azázemí pro zastnance. Hala je s venkovním prostře-
dím propojena třemi vraty a jedněmi dveřmi.
Blanka Růžková, foto Petr Adámek
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
2
Metrostav opravuje dráhy navojenském letišti
V areálu Letiště Praha-Kbely lze od poloviny června
spatřit rozryté plochy a pracovní stroje. Středisko
betonových vozovek divize 4 tam provádí rekonstrukci
pojezdových drah. Stavba je umístěna v neveřejm
prostoru uvnitř oploceho a střežeho areálu leti-
ště, atak zde panují přísné bezpečnostní podmínky.
Pojezdové dráhy – takzvané TWY A, B, C – jsou vinou
několikanásobného překročení doby své životnosti vevel-
mi špatm technicm stavu. Vznikly totiž už počátkem
50. let, přemž od té doby se nedočkaly výraznějších
oprav a byly vyívány pro pojíždění letecké techniky
24.základny dopravho letectva.
Stavba se nachází vevojensky střežené lokali, tuž
pro vjezd doareálu je nutné žádat opovolení pro kaž
auto apro každého dělka. Stavbi tak vše musejí zi-
zovat sedstihem, aby bylo možné prořit pracovky
ze strany bezpnosti letiš. Na stavbě pracuje pouze
divize 4 ato její asfaltérské středisko, celou stavbu má
nastarosti Středisko betonových vozovek.
Nutná bude výluka letiště
Zakázka je zajímavá tím, že pojížděcí dráhy TWY B aC
jsou napojeny dosamotné ranveje avzhledem kbezpeč-
nostní vzlenosti můžeme pracovat na chto větvích
jen dovzdálenosti 150 metrů odosy hlavní dráhy. Práce
na pojížděch dráhách vtomto úseku nazývaném STRIP
žeme provádět až zavýluky letiš, která je pnova-
ná od1. do30. srpna 2018. Zaměsíc musíme veSTRIP
vybourat stávací cementobetonový (CB) kryt včetně
podkladch vrstev, zhotovit nové souvrství ke zlepše
tzv. aktivní zóny, polit stěrkodrť, cementovou stabilizaci
aCB kryt. Nyní prome úpravu zemin metodou Road-
mix (foto),“ vystluje vedoucí projektu Ing.Jan Růžička.
Práce jsou rozděleny na dvě etapy: až se provede
nynější část pojezdové dráhy, převede se nani doprava
letadel azne se sopravou koncové části. Předpokdá
se, že druhá etapa začne vpodzimm období nebo příští
rok najaře podle potřeb letiště.
red, foto archiv stavby
Namístě ubytovny vznikly moderní byty
stečko Sázava uŽďáru nad Sázavou bylo podese-
tiletí místem, kde působilo železniční vojsko. To zde
také postavilo ubytovnu, která se vposledch 15 mě-
sících dočkala kompletní opravy a modernizace (foto
č. 1). Dnes již bývalou ubytovnu zcela přestavěl tým
pracovníků divize 6 pod vedem Ing. Tomáše Kříže
namoderní bytový dům.
Nyní bude sloužit pracovkům firmy SaZ, která se
zabývá výrobou zařízení určených pro údržbu železnič-
ch tratí a trolejových vedení. „Budovu stalo bývalé
železniční vojsko, takže jsme při bouracích prach na-
razili navelmi silné atvrdé zdivo. Objevili jsme kolejnice,
které byly použity jako nosné prvky, avneposlední řadě
inaznačnou nerovnost konstruk. To nás velmi potrápi-
lo,“ vzpomíná vedoucí projektu.
Vzhledem ktomu, že rekonstrukce zahrnovala dispo-
ziční zny, musel tým Ing.Kříže vybourat nejen příčky
astavební otvory, ale ischodiště či přístavby. Podle pro-
jektové dokumentace pak vyrůstaly vvodní ubytovně
nové sádrokartonové příčky, vznikaly nové stropy abu-
dova dostala všechna nová okna adve. Objekt má ta
kompletně vyměněnou elektroinstalaci, otopená tělesa,
rozvody vody aplynu.
Objevily se needvídané nástrahy
Jak stavbi pokrovali v opravách a postupně pronikali
donitra staré budovy, bylo potřeba řešit daí nečekané
komplikace. „Není určitě překvapením, že rekonstrukce
zahrnovala ispoustu vícepra. Navíc jsme bojovali svlh-
kostí spojenou s aplikací mokrých procesů, jako byly
omítky alité anhydritové potěry. Vdobě, kdy jsme tyto
práce prováděli, venku panovalo vlhké počasí a stavba
nevysychala podle našich předpokladů,“ uvádí Ing.Kříž
stím, že tyto okolnosti zpozdily následné pokládky ná-
šlapných vrstev podlah.
Nejen prona dozářivých barev
Objekt ubytovny se zcela proměnil nejen zevnitř (foto
č. 2), ale izvenku. Fasáda byla zateplena polystyrenem
aoblékla se dozářivých barev reprezentujících firmu SaZ.
Vobjektu vzniklo vjednom podzemm advou nadzem-
ch podlažích celkem 18 bytů ovelikostech 1+kk až 3+1.
Necelá padesátka obyvatel má vsuterénu domu kdispo-
zici sklepní prostory, sušárny prádla a kotelnu. Během
rekonstrukce objektu se stavební práce zaměřily inajeho
okolí. Dělníci opravili přístupovou komunikaci, parkovací
plochu před domem aprovedli nezbytné terénní úpravy.
ročná rekonstrukce objektu v Sázavě je dokoena
anové útulné byty jsou vybavené již izizovacími před-
ty, takže mohou přitat své obyvatele. Budou většinou
zřad zastnanců společnosti SaZ, a tak moderní byty
stanou inale spjaty sželeznicí stejně jako původ
ubytovna.
Martina Vampulová, foto Luboš Pavlíček
metrů bude měřit tunel Slordal, který vzniká vrámci
projektu Fv.714 Astfjordkryssinga v Norsku. Tuneláři
divize 5 koncem června zahájili prvním odpalem ražbu.
21
Arda vyívá čtyři vojenská letiště, dalších pět
valých vojenských letišť je určených jako záložních.
Je mezi nimi ipřerovské letiště Bochoř, ukterého se
ještě nevno uvažovalo ozrušení. Vláda ale nakonec
rozhodla ojeho zachování. Jako se záložním se počítá
také sletištěm vBechyni. Mimochodem vminulosti
bylo nanašem území letišť, která se využívají
kvojenským účelům, více: třeba vChebu, vHradci
Králové, vŽatci nebo uobce Hradčany vbývam
výcvikovém prostoru Ralsko.
VRudné uPrahy se těší narozšíření školy
Do historie Rudné u Prahy se 13. červen 2018 za-
še výrazným písmem. Za přítomnosti asi 250 žáků
prvho stupně tu zástupci státch istch orgánů
afirem poklepali nazákladní kámen vládou dotované
stavby, která konečně zvýší kapacitu městské základ
školy. Dodavatelské sdružení včele stýmem divize 8
Metrostavu ji dokončí zadva roky.
ZaMetrostav klepal klavkem ředitel divize Ing.Ivo
Vrbka (foto č. 1 třetí zleva),“ upřesnil vedoucí projektu
Ing. Petr Šrámek. „Základní kámen, respektive průběh
výstavby, postil místní farář, což napodobch akcích
nevá obvyklé. Dětský sbor zazval několik písniček
zfilmu Ať žijí duchové – při jedné měl sólo i sám ředi-
tel – avefinále zazla státní hymna. Slavnostně pojaté
setkání proběhlo vevelmi přátelské aoptimistické atmo-
sféře umocněné živelností dětí (foto č. 2), které se už těší
nanovou, větší tělocvičnu amoderní kuchyni,“ doplnil.
Děti paí v Rudné mezi respektované obyvatele.
Jednak jí daly jno (viz box) apak zakdají světlou bu-
doucnost města – díky stále se rozšiřující výstavbě nazá-
padním okraji Prahy jich totiž výrazně přivá. Základní
škola, která tu byla otevřena roku 1967, se proto dočkala
už dvou rozšíření – před 15 aosmi lety. Dnes má vetřech
budovách 34 učeben, kde se učí na750 žáků.
Sdružení Metrostavu afirmy Energie – stavební aň-
ská vybuduje vareálu vedvou etach dva nové objekty,
které umní zvýšit počet žáků na900 až 1100, zaměstnan-
ců narovnou stovku amnství vydaných jídel z850 vjed-
nom druhu na1200 vetřech druzích. Vprvní novostavbě
bude vízemí nový vstup se šatnami, kuchyní ajídelnou.
Vpatře vznikne tělocvna shrací plochou 24x 45 m, kte-
rou bude mné využívat jako vícčelový sál.
Při druhé etapě díla dojde kdemolici staré přízemní
budovy astavbě nové dvoupatrové. Namístě dnešního
vstupu, kuchyně sjídelnou amalé tělocvičny vní vyrostou
ebny, zázemí kuchyně akanceláře pro vedení školy.
Investor i dodavatel mají společný zájem
„Staveniště jsme převzali 21. června, a přeste vý-
rová řízení na subdodavatele teprve prohají, chli
bychom, aby železobetony zajistilo naše sedisko HSV
a technická zařízení budov dělala Subterra. Nemyslím
si, že nás při stavbě čeká něco obtížho. Sš se obje
složitá administrativa kolem případných změnových listů.
Navýsledek stavby se ale všichni vRudné těší apřistupují
kní vstříc, takže věřím, že celá tahle zakázka proběhne
stejně příjemně jako její začátek,“ řekl Ing.Petr Šrámek.
Rudná vznikla 1. ledna roku 1951 sloučem obcí
Hořelice aDušky, jejichž historie se prokazatelně
še už více než tic let. Od60. let 19. století se
vjejich okolí asi sto let dolovala železná ruda. Vsi se
rozrůstaly, prolínaly, až se – už povýšené naměstysy
– dohodly naspojení. Pro nové město lidé navrhovali
prapodivné názvy: Dušelice, Hedus, Hořelické
Dušníky, Dušnické Hořelice nebo Fučíkov. Nakonec
zvítězilo jno, které veškole vymyslely děti – Rudná.
Podle dolů, které živily jejich rodiče aprarodiče.
1 2
Metrostav_11_2018.indd 3 29.06.18 12:45
Metrostav Metrostav 11/2018, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 11/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 11/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 11/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 11/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 11/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 11/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 11/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 11/2018, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (446 ms)

Rendering Strana 4 (102472): (0/1) (439 ms)

Rendering Strana 3 (102471): (0/1) (489 ms)

Rendering Strana 2 (102470): (0/1) (488 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2925/vth118655-1.jpg (3x)

 i2925/vth118656-1.jpg (3x)

 i2925/bg102471.svg

 i2925/vth118657-1.jpg (3x)

 i2925/vth118654-1.jpg