Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 11/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 11/2019, Strana 2
Betonárna Libeň – ekologické zásobování
Spolnost TBG Metrostav si nechala zpracovat návrh
možné budoucí podoby betonárny Libeň. Cílem je roz-
poutání debaty o možných alternativách zakompono-
vání tohoto průmyslového objektu do přilehlého okolí.
Samotné usní betonárny není náhodné a
své důvody. Její přímé napojení na městský okruh totiž
umožňuje zásobovat betonem většinu staveb v širším
centru Prahy, přičemž dopady pro okolí samotné výrob-
ny jsou takto minilní. Významný je pro hlavní město
zejména ekologicky šetrný způsob zásobování klíčovou
surovinou pro výrobu – kamenivem. Kamenivo se totiž
dopravuje nákladními loděmi (foto) z pískoven alomů,
které se naczejí severně od Prahy. Od přístaviště uřeky
do betonárny, která je od břehu vzdálena asi 300 m, se
kamenivo dopravuje podzemm kolektorem. Celý pás
zeleně ubřehu Vltavy včetně cyklostezky je tak provozem
nedotčen aje kdispozici cyklistům, bruslům iším.
Je také na místě zmínit, že vyití řeky kzásobová
astrategické umístění betonárny vedle městsho okruhu
azároveň mimo hustě obydlená území významně snižuje
zatížení pražské dopravy nákladními kamiony. Ročně se
jedná otisíce ušeech cest těžkých nákladních kamio-
nů astovky tic kilometrů ujetých po městě.
Vkusné splynutí sokolím
vrh zakomponování betonárny do sousedho prostře-
dí (vizualizace) představuje příklad zakrytí provozovny
pod speciální krycí sítě avybudoní oplocení za pomoci
hradby ze stromů, ků aponavých rostlin. Tímto způ-
sobem by měl provoz vkusně splynout sokom. Uvažuje
se také otom, že vletch měch zeleň napomůže s-
žení teploty azvlhčení prostoru vokolí silnice.
Kristýna Vinklerová, foto a vizualizace
archiv TBG Metrostav
Den D na Pankráci
Pro pražskou dopravu i naši firmu nastal 19. června
ležitý okamžik: na Pankráci byly za účasti představi-
telů města, pražsho dopravního podniku azástupců
zhotovitelů, mezi kterými je Metrostav, oficiálně zahá-
jeny geologické průzkumy pro výstavbu metra trasy D.
Slavnostní ceremoniál proběhl přímo v místě, kde
zne hloubení prvch šachet aštol (foto č. 1 a2), které
jsou součástí geologického průzkumu. Akce se zúčastnili
lidé zvedení Metrostavu adivize 8 (foto č. 3).
Přítomní členové vedení pražského magistrátu, do-
pravního podniku a stavebch firem přednesli krát
projevy (foto č. 4). Generální ředitel Metrostavu Ing.Pavel
Pit během svého vystoupení poděkoval za to, že Metro-
stav získal důru polet se na geologicm průzkumu.
Politici amanaži se vzávěru akce chopili sbíječek alo-
pat avykopali první centimetry nových šachet (foto č. 5
a6). Symbolicky tak odstartovaly první práce.
red, foto archiv Metrostavu
Josefa Majera,
vedoucího projektů zdivize 9
Roky je spjat s rozsáhlou rekonstrukcí v pražské Fa-
kultní nemocnici vMotole a za sebou má řadu dalších
zakázek zzného spektra – loni třeba dokončil auto-
salon luxusch značek vKošířích. Josef Majer, který
do Metrostavu nastoupil vroce 2004 už jako zkušený
vedoucí projektu, často navazuje na předešlé projekty,
protože investoři jsou sprací jeho týmu spokojení.
Zal jste pracovat na další zakázce, kde figurují auto-
mobilky znek Jaguar aVolvo. Oco jde nyní?
Ano. Momentálně ve sdružení s divizí 8 realizujeme
v Čestlicích autosalon pro značky Jaguar a Volvo, byť
objednatel je jiný, než tomu bylo uedchozí zakázky pro
autosalon Dajbych. Tehdy to dopadlo doe adá se říct,
že současný investor si nás vybral zdůvodu dobrých refe-
rencí – tedy byli jsme doporučeni. Aktlně ale nepracuje-
me pouze vČestlicích, zároveň realizujeme novou základ-
ní školu v beznich, katolický kostel Krista Spasitele
vPraze na Barrandově adéletrvající zakázku vMotole.
žete nám přiblížit stavbu na Barrandově?
Kostel se realizuje pro Arcibiskupství pražs. Tento in-
vestor je pro nás důležitý, prote portfolio rekonstruk
astaveb pro něj je rozsáh, apokud tato zakázka dopadne
dobře, je pravděpodobné, že nám přinese další spolupráci
a možnost realizace dalších zakázek.
Co je u projektu kostela z hlediska stavebch pra
nové či nějak zajímavé?
Budujeme nový kostel, takže je to stavba na zelené louce
se zahloubením do barrandovských sedimentů, které jsou
geologicky složité. Amohu znit pikantnost: zvony, které
jsou umístěny ve zvonici, budou muset splňovat hygie-
nický limit pro sídliš, a to je poměrně složitý oříšek.
Nesmějí být moc slyšet, což je pro zvon hendikep...
Pracoval jste na důležitých a náročných zakázkách
vmotolské nemocnici. Připomeňte je.
Rekonstrukce probíhala 13 let avpodstatě ještě pokra-
čuje. Přitom jsme museli zachovat všechny nemocniční
provozy funkční, což bylo velice složité, zvšť když se
jednalo o dětskou část. Nastalo také několik krizových
situa, kdy v jednu chvíli došlo ke staticmu posunu
pavilonu B, či se objevil neznámý vojenský kryt, který
způsobil posun ceho svahu. Tyto problémy se řily za
pochodu. Nicně to dopadlo dobře aněkdy před měsí-
cem vedení nemocnice iniciovalo shrnutí celkové doby
výstavby avyhodnotilo nás velice klad.
Jaké pavilony se opravovaly?
Je to kompletní dětská část, šest pavilonů. K tomu je
poeba započítat menší pavilony apomocné konstruk-
ce. Budovy pocházejí zkonce 70. let ajejich stav byl už
špatný. Zakázek v Motole bylo v konečm důsledku
kolik detek. Nyní se na základě vypsaných zakázek
esouváme, apokud se nám podaří zvítězit, vrhneme se
na „dospělou“ část ana část administrativní.
Na které daí projekty rád vzpomínáte?
Určitě na zakázky v pražském IKEM, které jsem zprvu
realizoval ještě coby projektový manažer firmy VCES
ana jejichž základě jsem vstoupil do Metrostavu. Do této
nemocnice jsem se následně vrámci asi pěti staveb vrátil.
Probíhaly tam rekonstrukce operačních sálů, vybudo
nových dvou pavilonů plus další menší zakázky. Model,
kdy investor byl s naší prací spokojen, se nám promítl
a vyplatil i tady. Jinak shodou okolností jsem se kon-
cem80. let podílel na první výstavbě IKEM – tenkrát ještě
jako mladý stavař.
Co vás čeká vnásledujím období?
Chli bychom část zakázek dokončit, tedy hlavně letos
uzavřít stavbu základní školy vbeznicích, dokončit re-
konstrukci vmotolské nemocnici, byť předpokládám, že
tam bude vypsaná další zakázka apokusíme se ji zvítězit.
d bych zárem znil, že jsem na sebe navázal stabilní
tým avšem paí dík apochvala. Vychovali jsme několik
nových pracovníků, ktí unás nastoupili apostupně se
posunuli do samostatných projektů.
Za rozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
1
Aktivity oddělení BeMo měřicí technika
Sdružení společností BeMo Tunnelling (BeMo) aHeit-
kamp bylo pověřeno rozšířením výrobny společnosti
Ilsenburger Grobblech GmbH v Ilsenburgu v pohí
Severní Harz (foto č. 1). Jde oprojekt novostavby obří
lcovny plechu vNěmecku, který představuje zakázku
vhodnotě přes 60 milionů eur.
Po uvedení do provozu se bude jednat onejmoderněí
unikátní technologii na tepelné zpracování plechů, kdy na
světě existuje pouze jediný závod stakovouto srovnatel-
nou technologií. Tovární hala bude trojlodní sodstupňo-
vanou délkou 290 až 340 m ašířkou haly necelých 100 m.
Pro základy haly bylo vyhotoveno 114 základů opěr spí-
vach na 550 vrtaných pilotách oprůru 90 a120 cm.
Výzvou kromě jiného bylo to, že základy pro některé sta-
vební díly musely být až 9 m hluboké (foto č. 2). Kro
toho musí být tovární hala zbudována na kč avkrátm
časovém rozpětí s tím, že součinnost rozličných staveb-
ch oborů vyžaduje přesnou aprecizní koordinaci.
Spřesností pomáhají drony
Odlení měřicí technika společnosti BeMo poskytuje
v rámci tohoto projektu zaměřovací práce poebné
pro realizaci stavby. Mezi ně patří kupříkladu v oblasti
speciálního zakládání vytýčení bodů pro navrtání pilot
stejně jako vytení výškově růzch stavebních jam pro
realizaci základové desky. Největší pole činnosti pro geo-
detické práce ovšem představují zaměření pro jednotlivé
inženýrské stavby, které souvisejí srealizací bednění ur-
čených pro podlahy, stěny astropy. Bez činnosti geode
je rovněž nemyslitelná důsledná kontrola zabudovávaných
železobetonových prefabrikátů a ocelových konstrukcí
vjednotlivých stavebch částech. Stavební dodávka musí
vzhledem na následné montované technologické zařízení
vykazovat velmi vysokou přesnost.
Kromě toho je na této stavbě poprvé nasazen náš
dron. Zfotograf, které jsou zhotoveny pomocí dronu, se
dají generovat celkové pohledy (ortofotosmky) na stave-
niště zvýšky. Tyto pohledy mohou velmi doe posloit
pro další projektová, stejně tak ke zdokumentování
stavu stavebch prací ajejich kontrole. Ortofotosnímky
lze stejně tak doplnit klasické zaměření skutečho sta-
vu aispět tedy investorovi kjednodušší aefektivnější
montáži technologického zařízení továrny.
Ulf Tetzlaff, Tim Preuss, foto archiv BeMo
2
1
2
3
4
5
6
Metrostav_11_2019.indd 2 02.07.19 13:18
Metrostav Metrostav 11/2019, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 11/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 11/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 11/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 11/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 11/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 11/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 11/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 11/2019, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (821 ms)

Rendering Strana 3 (102311): (0/1) (814 ms)

Rendering Strana 2 (102308): (0/1) (856 ms)

Rendering Strana 1 (102306): (0/1) (855 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2890/vth118470-1.jpg

 i2890/vth118472-1.jpg

 i2890/bg102308.svg

 i2890/vth118475-1.jpg

 i2890/vth118477-1.jpg