Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 11/2019, Strana 1
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Prorážky tunelu Prešov
Prodloužili jsme D3
Cesta zPrahy na České Budějovice je otrochu snaí.
Divize 4 totiž v pondělí 24. června slavnostně zprovoz-
nila nový 8,1 km dlouhý úsek dálnice D3 na území Jiho-
českého kraje od Bošilce po Ševětín (foto).
Dopravní tepna, kterou v tě využívají dovolenkáři
i cestách kJadranu, je tak ode dneška dlouhá 60 km.
Ikdyž kdostavbě celé D3 zbývá jtě mnoho kilometrů,
nový úsek bezesporu zlepší a zrychlí dopravu azamezí
nebezpečným situacím, kdy řidiči riskantně předjížděli
na I/3. To ostatně během slavnostho zprovoznění zmínil
generální ředitel ŘSD ČR Pavol Kováčik.
Součástí nové trasy, na které od února pracoval ve
sdrení firem Metrostav, Swietelsky a Doprastav tým
vedený Ing. Josefem Klem, jsou čti dálniční mosty
ajeden podchod pro pěší. „Při stavbě použíme nejmo-
derněí postupy výstavby, například zemní práce prová-
né pomocí 3D modelů ake geodeticmu zařování
provedených prací využíváme technologii dro,“ uvedl
již před časem vedoucí projektu.
Ve výstavbě je aktlně dalších 30 km dále na jih
a20 km dlouhý obchvat Českých Bujovic (ÚsilHo-
jovice–Třebon). Celkem má dálnice D3 od Prahy po
hranice s Rakouskem měřit 172 km. Sedočeský úsek
lnice se ale bohužel neustále zpďuje.
red, foto archiv stavby
Start vHoříně
Vpolovině června byla
na Mělnicku slavnostně
zahájena zakázka Úprava
ohlaví plavební komory Hořín
(foto), kterou řídí Jan Prokeš
zdivize 6. Modernizace
se zaměří na rozšíře
průjezdho profilu vodho díla z11 na 12 m ahlavně na
zvýšení podjezdové výšky patkově chráněného mostu
es dolní ohlaví zdymadla otéměř pět metrů pomocí nové
posuvně-zdvihací konstrukce. Zdymadlo Hín je součást
laterálního plavebho kalu MělníkVraňany, ve směru
toku Vltavy následuje po zdymadlu Mejovice apřeková
výšku vzdutí Vranského jezu.
Oceněna tři díla Metrostavu
Vrámci soutěže Česká dopravní stavba, technologie,
inovace roku 2018 proběhlo 18. června vyhláše
úspěšných projektů. Ze staveb, které přihsil Metrostav,
zvítězily tyto: Modernizace železniční trati Rokycany–Plzeň
(divize 5), Pleskotova lávka pro pěší vPísku (divize6)
apřístaviště Purkarec vjních Čecch (divize 6), které
také ztězilo vkategorii Cena ŘVC ČR. Gratulujeme!
DOD mostu
Vysočina
Ve Velkém Mezíčí se
vsobotu 22. června sešli
nejen nadšenci dopravních
staveb, aby si vrámci Dne
otevřených dveří mostu
Vysočina prohlédli, jak
prohá rekonstrukce tohoto dálničního díla (foto). Kro
čerstvých informací oopravách mostu měli lidé možnost
zhdnout historické fotografie způvodní výstavby. Vrámci
modernizace D1 pracuje na rekonstrukci arozšíření mostu
tým divize 4 pod vedem ředitele výstavby Ing.Jího
Salavy. Lidem na stavbě není rozhodně co závit apatří
jim obdiv: při teplotách kolem 30 ºC lze na kovom
povrchu auvnitř mostu naměřit až 65 ºC!
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Josefa Majera,
vedoucího projektů z divize 9 str. 2
Metrostav pracuje na vojens
letecké základně v Čáslavi str. 3
Cenné zkušenosti střediska montáží
OK divize 3 v Německu str. 3
Takřka kilometrové přemostění přes
Vislu v Polsku téměř hotovo str. 3
Modernizace VD Gabčíkovo
na Slovensku zahájena
více ve fotoreportáži na str. 4
4. července 2019 / 11 / XXXI
Na dálničm obchvatu slovensho města Prešov pře-
konali nedávno raziči divize 5 vedení Ing.Jím Břich-
ňáčem hned dva významné milky – 13. června prora-
zili severní troubu tunelu Prešov aočtyři dny později si
akci zopakovali vtroubě jižní (hlavní foto).
„Obě prorážky proběhly v nitru hory, protože jsme
zároveň razili na čtyřech čelch. Vseverní troubě, která
má raženou část dlouhou 2167 m, to bylo ve vzdálenosti
1263 m od východního portálu. Ražba jižního tubusu
řila celkem 2187,5 m aprorážka se uskutečnila 1167 m
opět měřeno od východho portálu. Té první se zúčastnili
nejen slovenský ministr dopravy Arpád Érsek (na snímku
vpravo), generální ředitel investora, místní župan aprimá-
torka Prova, ale za Metrostav kromě ředitele divize 5
Ing.Romana Fuksy idva výkonní ředitelé – Ing.Karel Volf
aIng.Ivan Hrdina,“ vzponá vedoucí projektu na průběh
slavnostho dne přímo v tunelu.
Prorážky se kolegům podily vedstihu oproti har-
monogramu. Technici zrealizačního týmu totiž přesvědčili
investora o výhodněím zsobu ražby třeba u nouzo-
vých zálivů aobjednatel tak nejen ušetřil finance, ale ražba
kažho ze čtyř zálivů se zkrátila asi o21 dní, což vsoučtu
přineslo zajímavou časovou úsporu.
Tunel Prov leží na slovenské dálnici D1 aje součás-
tí 7870 m dlouhého úseku mezi MÚK Prešov západ aMÚK
Prešov jih, který buduje sdružení českých islovenských
firem Eurovia aMetrostav spolu sDoprastavem. Metro-
stav má ve sdružení se svou dcinou firmou pol 33 %,
čemuž odpovídá výstavba tunelu aspoluúčast na někte-
rých společných objektech.
Nelehká cesta kportálům
Ražby uPrešova započaly vloni 1. srpna – vseverní troubě
zvýchodu avjižní ze západu. Zbylé dvě čelby je následo-
valy sodstupem asi 14 dní. Geologie flyšového souvrství
pískovců a jílovců odpovídala zadávací dokumentaci.
Rozl ale byl včasji zastižených poruchových zónách,
vméně mocných vrstvách zdravých pískovcových lavic
avčetnějším průchodu vysoce laminovanými vrstvami
lov, které zvovaly nestabilitu čelby iístropí tune-
lu. Raziči proto museli zajištění zesilovat víc, než čekali.
„Na stavbě byly složité předstihové práce, zejna
vytvoření přístupových cest kportálům, které se nachá-
zejí včlenim zalesněm terénu. Na tunely navíc přímo
navazují mosty, takže předportálové prostory jsou velmi
stísněné. Polné sklony přístupových cest dosahují až
18 %, proto překonat období zimních a jarch srážek
bylo hodně problematické. Jen s vypětím všech sil se
m podilo udržet vchodu dodávky betonových směsí.
Po několik týdnů jsme nemohli vůbec odvážet rubaninu.
Kompletně jsme proto zaplnili mezideponie před tunely,
ato nám nyní blokuje práce vpředportálových oblastech,“
říká vedoucí projektu Ing.icáč.
Na samotch ražbách tunelu se dnes podílí 20 techni-
ků a110 dělníků zMetrostavu. Na díle spolupracuje idal-
ších 80 lidí ze subdodavatelské firmy Tucon. „Souběžně
probíhají práce na doražbě opěří, dokoujeme poslední
zosmi propojek aražené výklenky. Zobou stran jsme ta
paralelně zahájili ražbu dna. Na východním porlu jsou
hotové základové desky hloubené části severního tunelu,
betonují se základové pasy vražené části aed tunelem
probíhá montáž izolační iarmovací plošiny. Stavbu bed-
niho vozu zahájíme 1. července. Ražby provádíme vlast-
ními kapacitami, sekundární ostění částečně realizují sub-
dodavatelé. Pokud se ale neobjeví jiná tuneřská zakázka,
nahradí je po ukoení ražeb ni dělci, kteří zabetonu
definitivní osní horní klenby,“ uzavírá Ing.icáč.
Lenka Svobodová, foto archiv stavby
MTS Handy
Cyklo Maraton
Extrémní cyklistický podnik,
ale také benefiční jízda.
30. července – 3. srpna
Metrostav již třetím rokem
generálním partnerem.
Přijďte nás podpořit!
Obchodní úspěchy
Na následujících řádch uvádíme výr projektů,
které doplní výrobní program naší společnosti pro
daí období. Včervnu jsme úspěšně vysoutěžili
apodepsali smlouvy na tyto vybrané stavby:
1. Výstavba rychlostnej cesty R2, Mýtná – Tomašov-
ce, Slovensko. Divize 4.
2. Výstavba tram. trati, areál Kampus, Brno. Divize 1.
3. Rekonstrukce TÚ Veselí nad Lnicí – Doubí u Tá-
bora, 2. etapa Soběslav – Dou. Divize 5.
4. Výstavba a rekonstrukce TT, úsek Centrum –
Dúbravka, Bratislava, Slovensko. Divize 5.
5. Rekonstrukce a dostavba objektu Senovážné ná-
stí č. p. 3 na hotel, Praha. Divize 1.
Ing.Rostislav Štajer
Metrostav_11_2019.indd 1 02.07.19 13:18
Metrostav Metrostav 11/2019, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 11/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 11/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 11/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 11/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 11/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 11/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 11/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 11/2019, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (477 ms)

Rendering Strana 2 (102308): (0/1) (471 ms)

Rendering Strana 1 (102306): (0/1) (508 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2890/vth118470-1.jpg

 i2890/bg102306.svg

 i2890/vth118472-1.jpg

 i2890/vth118475-1.jpg

 i2890/vth118477-1.jpg