Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 12-13/2007, Strana 4
Metrostav Metrostav 12-13/2007, Strana 5
strana 5
Pomalu rok dva týmy naší divize 5 pracují v severo-
padní části Chorvatska na dostavbě dálnice ze Záhřebu
do Rijeky na plný profil. Za tu dobu už raziči Ing. Mi-
loslava Zelenky zahlédli stlo na konci tunelu Lučice
a realiz tým pod vedením Bc. Alexandra Tvrze
se ipravuje na ukládání edpjatých železobetoných
nosků do jednotlivých polí mostu Stara Sušica. Obě
stavby provádí Metrostav jako schválený subdodavatel
chorvatské společnosti Konstruktor.
Na stavvíce než 420 m dlouhého, 12,2 m širokého
a 40 m vysokého mostu Stara Sušica pracují zejména
místní dodavatelé. Jejich režim práce je odlišný od ob-
vyklého českého, a tak nám chli trvalo, než jsme našli
společnou řeč,svěřil se stavbyvedoucí Radek Nosál a do-
plnil: „Dnes jsou z asi 80 procent hotové duté železobe-
tonové pilíře (foto č. 2) zakončené hlavicí se seismickými
bloky, a v příštích dnech nás čeká montáž ložisek prvního
z deseti polí mostu. Za hotovou hřebskou opěrou pro-
bíhapřípravné práce pro převoz a montáž zavážecího
zařízení, které je na celé trase dálnice pouze jedno a jehož
nasazení je závislé na dokončení edchozích mostních
objektů. Do každého pole mostu zavážezařízení uloží
pět předepnutých železobetonových nosníků, které spojí
nadpodporové příčníky a spojitá železobetonová deska.
Nosníbude celkem padesát a jejich uložení bude nároč-
jak vzhledem k výšce mostu, tak i pro jejich rozměry,
protože jsou 40 m dlouhé a dva metry vysoké.“
Na nedalekém tunelu Lučice (foto č. 1) raziči právě
dokončili ražbu 550 metrů dlouhého la v silně poru-
šeném vápencovém masivu. „Hlavně ze zátku jsme
procházeli polem balvanů o rozměrech 2 až 3 m³, jejic
mezery vyplňoval naplavený sčitohlinitý štěrk,“ popsal
míst situaci Ing. Zelenka a dokončil: „Kaverny u nás
sice nebyly tak veliké, jako na sousedním tunelu Vrata,
kde objevené jeskyně dosahovaly objem v řádu stovek,
ale i tak se nadvýlom po celou ražbu pohyboval od pár
centimetrů k desítkám kubických metrů.
V letním režimu, který omezuje provádění trhacích
prana pouhé dva odpaly denně a jen jeden o víkendech,
tu nyní tým divize 5 dokončuje ražby výklenků, tunelo-
vých spojek, hloubení rezervoáru na vodu a připravuje se
na provedení definitivního ostění (foto č. 3). Místsub-
dodavatetabrzy zahájí práce na izolacích, montáže
armatury a provádění kanalizace a technologií.
Pro domácí je stavba uprostřed chorvatské írody
samozřejmá, kolegům z divize 5 ak přináší i překvape-
ní, se kterými se u nás potkat nemohou. eba návštěvu
medvědice s medďaty, která zřejmě išla k tunelářům
omrknout nové technologie hloubení zimních brlohů.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
d o k o n č e n í z e s t r . 1
Staveb je komplex rozdělený na čtyři charakterově
odlišnadzemní bloky se spolnými průběžnými í-
patrovými podzemními garážemi, řešenými systémem
vodonepropustné vany. První blok bude sloužit bydle
a administrativě, blok 2 Riečny dom vytvoří hlavní
dominantu komplexu s luxusními velkoplošnými a me-
zonetovými byty obrácenými nad hladinu řeky, zatímco
obráceně orientova část bude plnit administrativ
funkci. V bloku 3 nad půdorysem do tvaru L kolem Vod-
ného náměsbude hotel a v posledním, nejrozsáhlejším
čtvrtém bloku v jihovýchodní části komplexu budou
v 8–13 podlažích byty, administrativa a v parteru občan-
ská vybavenost. Urbanisticko-architektonický koncept
předpokládá další růst zástavby městského charakteru
směrem ke stávajícímu starému městu.
Metrostav SK touto zazkou naváže na přípravu zá-
kladové jámy a podzemních garáží, které jako generální
dodavatel realizoval pro společnost Bratislavské nábrežie,
účelově vytvořepro projekt River Park slovenskou fi-
nanční skupinou J&T. O pokračování v zakázce manažery
investora přesvědčilo zvládnutí a kvalita provedení před-
chozí etapy stavby, ale zejména stabilita a důvěryhodnost
Metrostavu SK, který v poslední době na Slovensku re-
alizoval několik špičkových projektů. „Důvěra investora
nás těší a chápeme ji jako ocenění naší dosavadní práce
i péče, kterou věnujeme realizaci projeknašich klientů,“
ocenil rozhodnu zadavatelů i podpisu smlouvy Ing.
Vladimír Kríž, generální ředitel Metrostavu SK.
E m í l i a P a l d i o v á , v i z u a l i z a c e a r c h i v J & T
Z P R A V O D A J S T V Í Z D I V I Z Í
Gorski kotar překonávají nové mosty a tunely
1
River Park u Dunaje dostaví Metrostav SK
3
2
Název: Komunitní centrum Matky Terezy
Objednatel: Římskokatolická farnost u kostela Sv. Fran-
tiška z Assisi Praha-Chodov
Architekt: Ing. arch. Vítězslava Rothbauerová
Doba výstavby: srpen 2005 – únor 2007
Výstavba sakrálních objektů není pro současnou do-
bu typica i pro Metrostav je výjimečná. Komunitní
centrum Matky Terezy je zajímavé po architektonické
stránce a díky posuvm panelům a prosvětlení budo-
vy pomovniních atrií chytře variabilní a povede-
ný interiér,charakterizuje stavbu Karel Šubrt.
stavbu Komunitho centra Matky Terezy zajišťoval
tým divize 1 vede Karlem Šubrtem. Solitérní stavba
v parku u velkého pražského panelového sídliště není
dominantou okolí, výrazně se ak od něj odlišuje svými
oblými tvary a svítivě lou fasádou. Byla navržena jako
víceúčelové církevní zařízení s otevřenými sociálně vz-
lávacími a kulturními programy pro veřejnost.
Budova centra je založena velkoprofilových vrta-
ných piloch a její konstrukčsystém je kombinovaný,
aby umožnil co největší variabilitu interiéru. V suterénu
a v ízemí proto železobetonový skelet doplňují nosné
stěny zejména po obvodu stavby, druhé nadzemní podlaží
je zděné. Hlavní objekt kruhový půdorys s vloženým
pravoúhlým dispozičním systémem a v současnosti je
dostavěna jedna jeho nadzemní polovina o zastavěné
ploše měř 2000 m² etsuterénu a konstrukce i její
prvky jsou připravené pro snadnou dostavbu. Samostat-
nou součástí Komunitního centra je představěná zvonice
ze dvou svislých tubusů, jjsou pod zvony propojeny
podestou a nad nimi stropní deskou s atikou.
Kruhová kaple pro 75 osob je ve výšce 5 m lemována
úzkou rampou, která prochází i do prostoru přilehlého
víceúčelového sálu a skrývá konstrukci umožňující posun
vysokých panelů s vyobrazenou křížovou cestou. Jejich
přesunem lze oba sousední prostory podle potřeby oddě-
lit, nebo spojit do kostela pro ce než 400 návštěvníků.
Tyto hlavní shromažďovací prostory v přízemí doplňuje
občerstvení, sociální zařízení a klubovny. V suterénu jsou
garáže pro 34 vozů i technické zázemí a v patře dva byty
azylového mateřského centra a byt správce.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
Stavby přihlášené do souže Stavba roku 2007
Roman Šebrle koupil centrum Na Krutci
Nejvšestrannější stový atlet současnosti Roman
Šebrle spojil svoji budoucnost s novým sportovním
komplexem, který je soás první etapy výstav-
by Obytného souboru Na Krutci. Pro Divizi develop-
ment s vedoucím projektu Ing. Bohumírem Sedláčkem
stavbu zajišťuje tým Ing. Jana Štoncnera z divize 8.
„Zhruba před rokem jsem nabídku Metrostavu ná-
hodou našel na internetu a o pár měsí později jsme
začali jednat o koupi,prozradil desetibojař Roman Šebrle
a upřesnil splány: „Součástí RS Sport centra, které
chci Na Krutci vybudovat, bude multifunkční hala se třemi
nejmodernějšími golfovými simulátory v přízemí a v patře
s regeneračním centrem s řivkami, saunou, maží,
solárii a hypoxi studiem na odbourávání tuků.“
Klimatizovanou halu doplní venkovní víceúčelové iš-
na malou kopanou, volejbal či nohejbal, dva antukové
tenisové kurty a další dva s umělou antukou, které es
zimu zaseší přetlaková hala. Součástí komplexu bude
i volně přístupné dětské hřiště a přilehlé parkoviště.
Na okraji obytného souboru Na Krutci je však zatím
k vidění jen hrubá stavba víceučelové haly. Její venkovní
i vnitřní nosné stěny jsou částečze železobetonu a čás-
tečz cihelných tvárnic, vodorovné nosné konstrukce
tvoří železobetonové desky s rovmi podhledy.
V červnu zali byty i řadové domy z první etapy
projektu Na Krutci přebírat noví majitelé. „Tým Ing. Pavla
Komsy z divize 8 zde ješve spolupráci s naším vedou-
cím projektu Ing. Rostislavem Šíšou pokruje výstavbou
13 solitérních vil, které by měly být dokončeny letos kon-
cem roku,“ sdělila Martina Huclová z Divize development
a dokončila: „Partnerství s Romanem Šebrlem je pro nás
rukou, že Na Krutci vznikne skutečně kvalitní sportov
zařízení, jež vhodně doplní naši nabídku bydlení.
L e n k a S v o b o d o v á
Název: EUROPORT Praha-Ruzyně
Objednatel: ECM Airport Center a.s.
Architekt: A.D.N.S. PRODUCTION s.r.o.
Doba výstavby: říjen 2005 – březen 2007
„EUROPORT v Ruzyni zajímavě slučuje provoz hotelu,
retailu a velkého nájemního parkingu do jednoho celku
velmi dobře propojeného se stávajícím letištním do-
pravním sysmem. Budova zvenku sobí nenápadně,
její vniní dispozice je však promyšlea život pulsuje
uvnitř kolem dominantního proskleného atria, kte
ed okolním rušm prostředím chrá vnější obal
budovy,“ popisuje stavbu Ing. Karel Volf.
Projekt EUROPORT zrealizoval tým Ing. Volfa z divize
3 za pomoci kolegů z divize 6 Metrostavu, kteří li na
starost železobetonové konstrukce.
Budova v areálu ruzského letiště je založená na
pilotách, nosnou konstrukci ve tvaru kostky tvoří monoli-
tický železobetonový skelet s jedním podzemním a sedmi
nadzemními podlažími s dvěma částečnými mezipatry.
V téměř 166 tisících m³ obestavěného prostoru je vyu-
žito jen kolem 33 tisíc metrů čtverečních užitné plochy,
protože vnitř dominantou objektu je velké prosklené
a zazeleně atrium se spojovacími výtahy a lávkami.
Ohraniču ho dvě protilehlá pětipatrová křídla budovy,
vyrůstající po obvodu protilehlých stran ze čtvercového
parteru ve druhém patře. Průčelí směrem k odbavovací
hale lettě vytváří předsazená prosklená fasáda, na dru-
straně objekt uzavírá rozhlý blok sedmipatrových
nadzemních oteených garáží pro 340 vozů. echny
ohraničující okenní a fasádní konstrukce jsou navrženy
jako vzduchotěsné, tepelné a zvukově izolační.
V klimatizovaném a dobře odhlučněném komplexu
vznikl íhvězdičkový hotel Courtyard by Marriott s 235
dvoulůžkovými pokoji, restaurací s otevřenou kuchyní
o kapaciaž tisíc del denně, s konferenčním centrem
pro asi 250 osob a s fitness klubem. Součásbudovy je
dvoupatrové nákupní centrum s paží, propojené es
vnější lávku s průběžnou estadou před hotelem a jejím
prosednictvím i s novým letištním terminálem Sever II.
Součástí dodávky Metrostavu byla nejen vlaststavba,
ale i nábytek a vniní vybavení hotelu.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
Metrostav_12_13_07.indd 5 7/3/07 12:20:49 PM
Metrostav Metrostav 12-13/2007, Strana 6

 

Metrostav Metrostav 12-13/2007, Strana 1
Metrostav Metrostav 12-13/2007, Strana 2
Metrostav Metrostav 12-13/2007, Strana 3
Metrostav Metrostav 12-13/2007, Strana 4
Metrostav Metrostav 12-13/2007, Strana 5
Metrostav Metrostav 12-13/2007, Strana 6
Metrostav Metrostav 12-13/2007, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 12-13/2007, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 12-13/2007, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 12-13/2007, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 12-13/2007, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 12-13/2007, Strana 6

Strana 6

5

Sending statistics … done (256 ms)

Rendering Strana 6 (104371): (0/1) (248 ms)

Rendering Strana 5 (104369): (0/1) (279 ms)

Rendering Strana 4 (104367): (0/1) (278 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3177/vth121041-1.jpg

 i3177/vth121043-1.jpg

 i3177/bg104369.svg

 i3177/vth121045-1.jpg

 i3177/vth121037-1.jpg

 i3177/vth121038-1.jpg

 i3177/vth121039-1.jpg