Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 12-13/2018, Strana 1
Demonž obřího jeřábu uMuzea
Zhruba dva roky nešlo naVáclavském náměs
vPraze přehdnout statický jeřáb. Polel se
narekonstrukci Národho muzea, kterou ří
kolegové zdivize 9. Byl více než 80 m vysoký
adrželo ho několik pilotů se založením v hloubce 8m
pod zemí. Vpolovině července dorazil namísto j
tší mobilní „kolega“ adnes již nepoebný jeřáb
snesl kzemi. Byla to úchvatná podívaná.
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Startujeme načtvrtém koridoru
POP 4 zkolaudován!
Na prské Palmovce si nelze nevšimnout, že tu rostl
unikátní komplex. Jde o rozsáhlé administrativní cent-
rum Palmovka Open Park (foto), které má za sebou dů-
ležitý milk: Metrostav Development v červnu úspěš-
ně zkolaudoval jeho první část Palmovka Open Park 4.
Objekt navazuje na již realizované a stoprocent
obsazené projekty Palmovka Park 1 a Palmovka Park2
a bezesporu výrazně přispěje k rozvoji lukrativního oko-
lí stanice metra Palmovka. Návníky budovy, kde
autorem architektonického návrhu je ateliér Aulík Fišer
architekti, zaujme prosvětlené atrium či sešní terasa se
zahradou, která nabízí příjemné posezení.
Byť jde o moderní komplex, obsahuje i vazby na minu-
lost začleněním kompletně zrekonstruované průmyslové
haly, která je kulturní památkou. „Srdcem projektu je uni-
tní revitalizovaná tovární hala původní strojírny Horák
a Hlava. V rámci této haly doczí k dochování tradiční
Štěpánovy sechy, jež je připomínkou klasické průmyslo-
vé architektury 20. let minulého století,“ vystluje ředitel
developmentu Metrostav Developments Petr Štyler. Je
na místě zdůraznit, že při výstavbě komplexu byly užity
veškeré moderní technologie a postupy. Projekt Palmovka
Open Park je projektován metodou BIM (Building Infor-
mation Modeling – Informační modelování staveb), bu-
dovy musejí splňovat přísná kritéria s důrazem na trvalou
udržitelnost a šetrnost k životnímu prosedí. Díky tomu
projekt aspiruje na certifikaci BREEAM EXCELLENT.
red–, foto archiv Metrostav Development
Joberg zprovozněn
Zástupci naší firmy předali
koncem června douží
dvoukilometrový tunel
Joberg, který se nachází
nedaleko Bergenu vNorsku.
Komplikovaný tunel nasilnici
Rv. 13 vokrsku Granvin
vyrazila divize 5 vesdružení spartnerem Bertelsen
&Garpestad. Zamco odzápadního portálu prohaly
práce pro Norsko typickou metodou Drill & Blast, zdruhé
strany raziči divize 5 vyili vůbec poprvé vzemi Novou
rakouskou tunelovací metodu (NRTM). Projekt, který
prošel již několikaměčním zkušebním provozem, řídili
Ing.Ivan Piršč aIng.Jiří Šach.
Stavíme policii
Poklepem nazáklad
kámen 16. července
začala stavba nové budovy
Územho odboru Policie ČR
vChrudimi. Vprůmyslové
ně u bývalé Transporty
by měl stát komplex šesti
budov. Za26měců je postaví tým divize 9, který vede
Ing.Jaroslav Sýkora. Nové sídlo by mělo policistům
zajistit lepší zázemí, zjednodušit výjezdy azvýšit efektivitu
jednotek. Tamní policisté teď totiž sídlí přímo vcentru
Chrudimi naVšehrdově náměstí, ale hlavně jejich služebny
jsou rozmísné vněkolika historických budovách.
Zlomový okamžik mostu vPolsku
Vpolském Sobieszewu odstartovala nejročnější
fáze výstavby sklopho mostu přes řeku Mrtvá Visla.
Konkrétně 16. července zala rozhodující část prací, kdy
namísto stavby dorazila lodí zGdyně obě ramena mostu.
Pokud nenastane nepřízeň počasí, usadí tým divize 4
řízený Ing.Ladislavem Chovancem konstrukci namísto
dodvou týd. Rozpětí mostu bude 181,5 m, k
zramen váží 320 tun. Důležitost stavby potvrzuje itisková
konference primátora Gdsku Pawla Adamowicze.
Další zakázka naTrenčínském hradu
Na Slovensku úsšně pokruje mezinárodní projekt
TreBuChET, vjehož rámci tým Milana Marka zdivize 8
zpřístupní jižní opevní Treínského hradu aprovede
opravu administrativní budovy, tzv. skleku. Právě tam
zínají daí stavební práce. Objekt se už přes 50 let
nijak neznil aje vžalostném stavu. Dokonce roku ale
sklek získá adekvátní vzhled auvnitř by měly vzniknout
reprezentativní prostory.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Petra Čermocha,
oblastního ředitele divize 9 str. 2
Proměna koupališť a aquaparků pod
taktovkou Metrostavu str. 4
Z bývalého pivovaru v Domažlicích
vznikne kulturní centrum str. 5
Naše firemní noviny slaví 30 let od
svého vzniku str. 5
Stavbaři dokončili základy
mostu v Norském moři
více ve fotoreporži na str. 6
24. července 2018 / 12–13 / XXX
Naši stavbi z divize 5 pod vedením Ladislava Šab-
acha se pustili do ležiho projektu modernizace
traťového úseku Praha Hostivař II, ze kterého se stane
moderní vysokokapacitní železniční trať. Kromě vyš-
šího komfortu pro cestující má přist dvě zcela nové
zastávky – Eden aZahradní Město abude zmodernizo-
váno nádraží Praha-Vršovice.
valé seřaďovací nádraží nedaleko Lanového mostu
u Jižní spojky pomalu mizí. Pracovci Metrostavu j
edtím vyceli náletové dřeviny, které několik let zcela
pohltily nepoužívané koleje, aodčervence stavbi pro-
jí demontáž kolejového svršku (hlavní foto). Bagry
zvagonů skládají staré pražce, jsou tu hromady stisíci
šrouby, o kousek dál kupy starých návěstidel. Oficiální
edání staveniště se uskuteční sice v půli srpna, ale
technika připravuje úsek namodernizaci.
Zazhruba tři apůl roku by mělo být hotovo: vlakové
zastávky budou přestavěné inové, ale především vlakem
bychom se měli dostat ze stanice Praha-Hostivař dosta-
nice Praha-hlavní nádraží poprvní čtyřkolejné trati nasíti
DC rychleji, bezpečněji a pohodlněji. Zaniknout má
zastávka Praha-Strašnice, která se přesune do prostor
valého vršovického seřaďovaho nádraží azní ná-
zev naPraha-Zahradní Město (vizualizace).
Významný tah přes frekventované pražské ulice
Jde o maximálně komplikovanou stavbu, při níž dojde
k výstavbě celkem 29 km kolejí. Projekt si vyžádá ta
rekonstrukci deti mostů, z nichž některé vedou přes
významné tahy, jako je ulice Průběž, VKorytech, UVr-
šovického hřbitova nebo třeba Vršovická.
edání staveniště prohlo již pátkem ktna,
hlavní práce se rozehly odčervence. „Až se zdemolují
stávající koleje, zpřístupníme prostor pro výstavbu are-
konstrukci mostů. Tím se musí začít. Není totiž možné
budovat nové kolejiště, dokud toto nebude hotové. Provoz
musí být přitom co nejméně omezen,“ vystluje vedoucí
projektu Ladislav Šabach, hlavní stavbyvedoucí divize 5.
Lídrem ve sdrení, které modernizaci provádí, je
Metrostav, dalšími účastníky jsou firma Swietelsky Rail
aspolečnost SMP. Metrostav má na starosti významné
mostní objekty, přeložky azastřešení nástupišť. Nedílnou
soástí projektu je rekonstrukce avýstavba nového za-
bezpečovacího asdělovacího zařízení.
Kde je nutné počítat s omezením?
„Nejsložijší bude koordinace směstem zhlediska do-
pravy kli stavbám mostů. Snažíme se vyjít maxilně
vsíc, abychom co nejméně zasahovali doživota města.
Je potřeba, aby byli lidé dobře informováni. Letos se
budou omezení týkat zejména ulice VKorytech amostu
ubudoucí zastávky Praha-Eden. Celá konstrukce mostu
se postupně sundá, ato nai části, aby se zachoval jed-
nak provoz automobilů pod ním ajednak provoz železni-
ce,“ shrnuje vedoucí projektu Ladislav Šabach.
Novou vlakovou stanici uEdenu lidé určitě ocení: ob-
slouží nejen přilehlý stadion, ale ituto oblast Prahy10.
Rekonstrukce se dká také významné a malebné nádraží
Praha-Vršovice, kde vmístě stávajího podchodu vznik-
ne nový, který pro pěší propojí prostor Nuslí zanádražím
sVršovicemi.
red–, Petr Amek avizualizace SŽDC
Pvě modernizovaný úsek zHostive docentra
Prahy je soástí takzvaného IV. tranzitního
železnho koridoru. Je to název pro hlavní dálkový
železnní tah mezi Děčínem naseveru země aHorním
Dvořtěm najihu České republiky. Koridor je veden
čínem, Ústím nad Labem, Kralupy nad Vltavou,
Prahou, Táborem, Českými Budějovicemi aHorním
Dvořtěm. Tento významný tah je také tranzitním
spojením Německa (Berlín aDrážďany) aRakouska
(Linec). Celková délka koridorové tratě je 365 km.
Metrostav_12_13_2018.indd 1 20.07.18 11:21
Metrostav Metrostav 12-13/2018, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 12-13/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 12-13/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 12-13/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 12-13/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 12-13/2018, Strana 5
Metrostav Metrostav 12-13/2018, Strana 6
Metrostav Metrostav 12-13/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 12-13/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 12-13/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 12-13/2018, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 12-13/2018, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 12-13/2018, Strana 6

Strana 6

1

Sending statistics … done (391 ms)

Rendering Strana 2 (102430): (0/1) (386 ms)

Rendering Strana 1 (102427): (0/1) (419 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2916/vth118606-1.jpg

 i2916/bg102427.svg

 i2916/vth118609-1.jpg

 i2916/vth118615-1.jpg

 i2916/vth118620-1.jpg

 i2916/vth118624-1.jpg[p1]

 i2916/vth118626-1.jpg[p1]